3496
Sök

Idioter utan hänsyn till andras bilar....

volvoraggare
4 776 Inlägg
12 december 2009
gamlingen skrev:
ironhead skrev:
gamlingen skrev:

På ett handikappcenter..

har dom inte lärt sig då efter dessa 1000 timmar ja då får man ta till grövre metoder

Japp skicka dom till ett riktigt ålderdomshem.. med allt vad som innebär med blöjor.. torka skit osv.

ja sen blir man tvingad att gå i en rosa kanindräkt hela dagarna

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

5 198 Inlägg
12 december 2009
ironhead skrev:
gamlingen skrev:
ironhead skrev:

har dom inte lärt sig då efter dessa 1000 timmar ja då får man ta till grövre metoder

Japp skicka dom till ett riktigt ålderdomshem.. med allt vad som innebär med blöjor.. torka skit osv.

ja sen blir man tvingad att gå i en rosa kanindräkt hela dagarna

Gulligt

Elektriker/Montör
534 Inlägg
12 december 2009
Hade det inte varit bättre att göra ALLA parkeringsplatser bredare så hade man sluppit en massa problem och personliga påhopp!!!

Vem fan är "Måtta", och varför skulle jag vilja gasa med honom??

5 198 Inlägg
12 december 2009
Robbin_V90 skrev:
Hade det inte varit bättre att göra ALLA parkeringsplatser bredare så hade man sluppit en massa problem och personliga påhopp!!!

Oja.. men det blir som det blir när kommunerna och andra ska ha dit så mycket bilar som möjligt.. men vore det inte bäst för alla om alla ställer sej där man ska stå.

lundwall
12 december 2009
Det som utan tvekan är mest komiskt när det gäller folk med handikappstillstånd är att de tycker så jävla synd om sig själva, och börjar skrika och gapa så fort man inte kommer dregglandes i rullstol ur bilen när man parkerat på en handikapplats. Trots att man har tillstånd.

volvoraggare
4 776 Inlägg
12 december 2009
lundwall skrev:
Det som utan tvekan är mest komiskt när det gäller folk med handikappstillstånd är att de tycker så jävla synd om sig själva, och börjar skrika och gapa så fort man inte kommer dregglandes i rullstol ur bilen när man parkerat på en handikapplats. Trots att man har tillstånd.

dom  får väll kolla efter tillståndet först innan dom börjar att bråka

Elektriker/Montör
534 Inlägg
12 december 2009
gamlingen skrev:
Robbin_V90 skrev:

Oja.. men det blir som det blir när kommunerna och andra ska ha dit så mycket bilar som möjligt.. men vore det inte bäst för alla om alla ställer sej där man ska stå.

Nej för då blir det ju dörr-i-dörr problem igen som tråden handlade om från första början....

5 198 Inlägg
12 december 2009
Robbin_V90 skrev:
gamlingen skrev:
Robbin_V90 skrev:

Nej för då blir det ju dörr-i-dörr problem igen som tråden handlade om från första början....

ja just ja.. va ju det som det handlade om.... då röstar vi på att alla åker buss... då är parkeringarna tomma

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
12 december 2009
lundwall skrev:

Har samma problem... Men värst är nog dom som parkerat utan tillstånd och tror dom har all rätt i världen.
Tur man har liten bil så det går att klämma in dom ibland. tongue

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Elektriker/Montör
534 Inlägg
12 december 2009
gamlingen skrev:
Robbin_V90 skrev:
gamlingen skrev:

ja just ja.. va ju det som det handlade om.... då röstar vi på att alla åker buss... då är parkeringarna tomma

Haha... Ja de tycker jag med... smile Men var skall busschafförerna parkera då???=P

blacken
12 december 2009
Hexenhammer skrev:
Hej hej.

Det må hända att vissa av er ser detta som ett inlägg mer lämpat för bloggen. Men jag har lite frågor och
sånt där också, så jag upplever att det gör sig bättre här i forumet. Finns det något elakt monster som tycker
något annat, så ja... då accepterar jag det! wink

Hur som helst så hämtade jag min helt nya Volvo V50 i förrgår (Tisdags; 2009-01-13). Där efter åkte jag
till Linköping för att hämta min sprillans nya dator. Jag parkerar och går sedan in för att hämta datorn. När
jag sedan kommer ut så har någon jävel slagit upp sin dörr i sidan på min bil. Det har inte gått helt igenom
lacken, men det är en liten buckla och sådär. Och det känns ju jävligt roligt när man har haft bilen i mindre
än tre timmar. Vad är det för jävla folk som inte har någon som helst hänsyn till andras ägodelar? Blir så
jävla förbannad. Hade jag varit där och sett det så hade den personen kunnat räkna med en rak höger. Var
så jävla förbannad i någon dag efter detta. Fick skadan polerad, vilket gjorde en del skillnad. Nu ser man
bara att det är en buckla om man står och tittar så att ljuset speglar sig i lacken. Dom på min bilaffär trodde
dessutom att bucklan var för liten för att slå ut.

Frågan är då om man på något sätt kan få detta på någon försäkring (jag ska ju ha ett tillägg på min
försäkring hos Volvia, som ska täcka mindre sådana skador; med en självrisk på 1.500kr, om jag inte
minns helt fel), genom att göra en polisanmälan (har läst något om det, men är inte säker på något) eller
nåt sånt? Det sista man vill ha på en sprillans ny bil är ju en buckla mitt på ena bakdörren, eller hur?

Sedan får ni gärna lista egna liknande händelser om ni har några! wink

Du kan prova med att värma bucklan med en stark fön utan att bränna lacken. Sedan så tar du sådandäringa kylspray som är flytande när man håller burken upponer och vräker på det på det värmda området rejält i en 10-20 sekunder eller mer..

Du kan ju öva på en skrotdörr innan..smile
Senast redigerat av blacken (12 december 2009)

213 Inlägg
12 december 2009
Har själv en anmälning om misshandel på mig efter att ha tryckt upp en gubbe mot bilsidan efter att han slagit upp sin dörr i min utan att göra något åt det.. ( Stog och såg på det hela ) Och nu för tiden ställer jag alltid över 2 rutor big_smile

Världen är full av idioter.. Men lustigt nog är dem flesta konstruktörer.
Trafikregler gäller bara på dagen...

volvoraggare
4 776 Inlägg
12 december 2009
DanielssonC skrev:
Har själv en anmälning om misshandel på mig efter att ha tryckt upp en gubbe mot bilsidan efter att han slagit upp sin dörr i min utan att göra något åt det.. ( Stog och såg på det hela ) Och nu för tiden ställer jag alltid över 2 rutor big_smile

såna som tar två rutor  borde det vara nackskott på

volvoraggare
4 776 Inlägg
12 december 2009
Robbin_V90 skrev:
gamlingen skrev:
Robbin_V90 skrev:

Haha... Ja de tycker jag med... smile Men var skall busschafförerna parkera då???=P

i bussgaraget

blacken
12 december 2009
ironhead skrev:
DanielssonC skrev:

Minst!..

213 Inlägg
12 december 2009
blacken skrev:
ironhead skrev:
DanielssonC skrev:

Minst!..

Vafan, har man står bil så har man wink

5 198 Inlägg
12 december 2009
Robbin_V90 skrev:
gamlingen skrev:
Robbin_V90 skrev:

eh.. buss parkeringar

volvoraggare
4 776 Inlägg
12 december 2009
DanielssonC skrev:
blacken skrev:
ironhead skrev:

Minst!..

då har jag ett hett tips åt dig köp en smart

213 Inlägg
12 december 2009
ironhead skrev:
DanielssonC skrev:
blacken skrev:

Minst!..

Vore ju fräckt att koppla släpet med grävaren efter den lol skulle nog sacka lite i backarna;)

Offroad Racing
3 122 Inlägg
12 december 2009
DanielssonC skrev:
ironhead skrev:
DanielssonC skrev:

Vore ju fräckt att koppla släpet med grävaren efter den lol skulle nog sacka lite i backarna;)

Du får väl ställa en smart på flaket, då måste du ju få parkera på två platser eftersom det faktiskt är två bilar som ska parkeras big_smile

Och sen är det ju så att vissa parkeringsrutor helt enkelt är alldeles för små, så vad gör man? (det är visserligen inte flera i bredd här, men ändå...)
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_34/28950000-28959999/640x480/28955680.jpg
Senast redigerat av henke_99 (12 december 2009)

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Sök