KÖPA BMW eller LEXUS?

Felax
16 januari 2009 · 1 963 Inlägg

Lexus lätt, bmwn är ju så gräsligt ful haha

Men are not born - Men are made
PLindblom
16 januari 2009 · 1 200 Inlägg

När min är inne på service ser jag till att få en IS250 med stora multimediapaketet som lånebil. Det är en oerhört bra bil, men jag måste säga att man känner sig mer som en förare i BMWs motsvarighet. Stod det mellan en 1-serie och IS250 skulle jag dock helt klart välja Lexus.

IS220d finns som sagt också, men endast med den manuella växellådan som dessvärre inte är lika trevlig som i första generationens IS. Personligen rekommenderar jag automatlåda i nya IS smile

Senast redigerat av Minister (16 januari 2009)

Rquired Allmänt envis
16 januari 2009 · 12 512 Inlägg

Svårt att välja, men det är två helt olika bilar. Lexus är amerikanskt gungigt bekväm där allt löper hur lätt som helst medans Bmw i jamförelse är sportigare och "hårdare" med roligare köregenskaper.
"Bmw kör man och lexus åker man", för att ändra lite på ett gammalt ordspråk smile

Gillar du inredningskvalitet ska du kanske fundera en gång till, Lexus har lite lätt plastig inredning som känns aldeles för billig kontra priset. Har ändå fingranskat bla en RX400h flera gånger men 600k känner man inte av...

Men ändå välj Lexus, som är den mer kompletta bilen i det här fallet.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
diamond_ Diamond
16 januari 2009 · 540 Inlägg

lexus -alla dar..

I'm Rick James Bitch!
ArmiN_S
16 januari 2009 · 32 Inlägg

lætt lexus..inget svårt alls ju..

C70
16 januari 2009 · 424 Inlägg

Har kört en del MY09 120D med M-paket och jag måste säga att det är en mycket trevlig bil! Nån riskokare hade jag aldrig köpt...

T5Black
16 januari 2009 · 451 Inlägg

Ingenting är fettare än en Lex ju;)

mrsjessica
16 januari 2009 · 2 Inlägg

BMW så klart big_smile

raliman08
16 januari 2009 · 151 Inlägg

Lexusen utan att tveka, grymt snygg!!

Lita aldrig på bilar, och kärringar som är hårt spacklade...
wildboy_87_
16 januari 2009 · 1 062 Inlägg

LEXUSEN att du ens behöver fundera på en sån sak cool

Team Björkeryd
deff24
16 januari 2009 · 7 Inlägg

Diesel eller bensin kvittar. Bmw kollade jag på diesel för att den går mycket bättre en en bensinare om man inte kollar på 130 eller 135 serien. Men en sådan i m-sport blir för dyr.
Kör kanske bara runt 1000 mil/ år.
Tror 220d går sämre än 250. Bara vad jag tror. :-)
men en 120d går f-n så mycket bättre än en 120i.
Ska åka och prov ratta en lexus imorgon. Blir intressant.

r-ted vad har varit bra och mindre bra med en lexus?
Man hör massor hur en BMW har varit, men lite om hur en lexus är att äga. Kan bero på antalet kanske :-/

zkumboll
16 januari 2009 · 53 Inlägg

Lexusen tokspöar BMW i driftsäkerhet, men IS250'n känns inbland tyvärr något klen i förhållande till bilens utseende. Tyvärr även kanske något plastig inuti, men man sitter som en kung och det är en härlig bil att åka omkring i.

www.clublexus.com är ett kanonforum för Lexusfantaster/-ägare, finns mycket gott och blandat där. smile

PLindblom
16 januari 2009 · 1 200 Inlägg

deff24 skrev:
Diesel eller bensin kvittar. Bmw kollade jag på diesel för att den går mycket bättre en en bensinare om man inte kollar på 130 eller 135 serien. Men en sådan i m-sport blir för dyr.
Kör kanske bara runt 1000 mil/ år.
Tror 220d går sämre än 250. Bara vad jag tror. :-)
men en 120d går f-n så mycket bättre än en 120i.
Ska åka och prov ratta en lexus imorgon. Blir intressant.

r-ted vad har varit bra och mindre bra med en lexus?
Man hör massor hur en BMW har varit, men lite om hur en lexus är att äga. Kan bero på antalet kanske :-/

Vi har en bunt med IS250-ägare i Svenska Lexus-klubben. Du är välkommen in att kika efter smile www.lexusownersclub.se

Jag ska själv till Lexus (Kaiser bil) i Täby i morgon och hälsa på. Där är de mycket trevliga och hjälpsamma. Dessutom har de en IS-F som de lånar ut wink

TRYIT Teddan
17 januari 2009 · 2 495 Inlägg

deff24 skrev:
Diesel eller bensin kvittar. Bmw kollade jag på diesel för att den går mycket bättre en en bensinare om man inte kollar på 130 eller 135 serien. Men en sådan i m-sport blir för dyr.
Kör kanske bara runt 1000 mil/ år.
Tror 220d går sämre än 250. Bara vad jag tror. :-)
men en 120d går f-n så mycket bättre än en 120i.
Ska åka och prov ratta en lexus imorgon. Blir intressant.

r-ted vad har varit bra och mindre bra med en lexus?
Man hör massor hur en BMW har varit, men lite om hur en lexus är att äga. Kan bero på antalet kanske :-/

som några andra har sagt så känns lexusen lite plastig invändigt.
skulle jag köpa en IS idag så skulle valet stå mellan en 220d eller en IS-F

120d går ju fint med sina 177hk , vilket är lika mycket som den stora is220d har oxå.

men vill du itne vara som alla andra och sticka ut lite så köp dig en IS.
JAg är själv bmw frälst men måste medge att lexus håller en extremt hög kvalitet, alla som har haft några nya bmw vet att det är några garanti besök hos ÅF innan bilen funkar som den skall.

Min sammanfattning är att Bmw har blivit lite som volvo , att kunderna får prova ut det sista och ÅF "skruvar" ihop det sista av bilen.
Lexus bilar är klara när dom kommer ut till kund.

Jag kan ju säga att jag älskar bmw men det beror inte på att det är en kvalitetsbil, utan en underar bil att åka i.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
deff24
17 januari 2009 · 7 Inlägg

HAr precis varit och provkört en lexus is 250.
Inget motorljud att skryta om men därimot komfort att tala högt om.
Den rörde på sig ganska bra med. (kör saab aero chipad, kanske inte så ilsken men helt ok).
Ok lite plastig invändigt men fy f-n vad snygg den är. Och hur många lexus is 250 mötte jag på vägen idag. Tror 1 utanför bilfirman. Var på just Kaiser bil men i Årsta. Riktigt trevliga. Hadde man 500 tusen över skulle jag nog varit ägare till denna IS-F som stod där :-)
Den var mindre i baksätet än vad jag räknat med, men större än bmw 120 iaf. Och bagaget var bra mycket större.
Det blir nog en sådan, (Tjejen kräver att det blir en sån).

TAck för all hjälp.

PS. Vart kan man köpa grejer som ökar effekten????? :-) Man är ju snart där iaf.




https://www1.garaget.org/gallery/archive/107599/546621_m6v2fc.jpg
Lexus is250


https://www1.garaget.org/gallery/archive/107599/546625_93mvi9.jpg
lexus is250

Senast redigerat av deff24 (17 januari 2009)

AndreasPlars
17 januari 2009 · 1 062 Inlägg

Iom att BMW:s ettserie är så gräsligt ful och treserien (snygg!) är lite dyrare så tvekar jag då inte på att ta en Lexus istället.
Vem har designat grodbilen 120 mfl? Är det denna Bangle eller avd han nu hette som förstörde 7:serien för ett par år sedan?

M.V.H.

Saab 900i (1989)
TRYIT Teddan
17 januari 2009 · 2 495 Inlägg

AndreasPlars skrev:
Iom att BMW:s ettserie är så gräsligt ful och treserien (snygg!) är lite dyrare så tvekar jag då inte på att ta en Lexus istället.
Vem har designat grodbilen 120 mfl? Är det denna Bangle eller avd han nu hette som förstörde 7:serien för ett par år sedan?

M.V.H.

va f*n säger du, bangle är ju en Gud big_smile

jag gillar Bangle´s skapelser,men alla har rätt till en åsikt även om din är fel lol

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
einherjer
17 januari 2009 · 587 Inlägg

även jag hade valt Lexusen mest för att den är snyggare men det är ju upp till var och en.

aha_100
17 januari 2009 · 535 Inlägg

Lexusen är mycket snyggare. Sen om det är en bättre bil vet jag inte.

Vart lämnar man in en lexus på service / rep?  är det på toyota?

zkumboll
17 januari 2009 · 53 Inlägg

aha_100 skrev:
Lexusen är mycket snyggare. Sen om det är en bättre bil vet jag inte.

Vart lämnar man in en lexus på service / rep?  är det på toyota?

Det är en bättre bil - end of discussion.
Japp, alla Toyota-verkstäder kan serva Lexus. Enda skillnaden är att man får roligare lånebilar om man servar hos Lexus wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang