TV och reklam

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
23 januari 2009 · 1 874 Inlägg

Sir_x skrev:
Hade det inte funnits reklam så hade du fått vara nöjd med 1 och 2an. Hur skulle tv-bolagen ha råd att köpa in serier osv om ingen betalade dem?

Jag drömmer själv om att få jobba med reklam/marknadsföring efter högskola så jag finner tv-reklam tämligen intressant stundtals.
Klart man blir irriterad på Telia reklamen, men den lägger sig på minnet. Ni minns således Telia...

Där har du helt rätt, faktiskt. Jag tar en del reklam, bara för att man ska få ett vettigt utbud. Se bara på skiten som SVT visar. Det finns väl ingen som seriöst kollar på dom där jävla skitkanalerna? Men reklamen får inte gå till överdrift, om jag får säga vad jag tycker. Ibland känns det nästan som att det börjar likna USA (en reklampaus varannan minut typ, haha).

alain www.bimmerpower.org
23 januari 2009 · 3 995 Inlägg

Det finns reklam och reklam Men det är ofta shit reklam.
många vet att jag är Fransman och jag naturligtvis titta jag på Franska kanaler och nu, sen 1a januari reklam är förbjudet efter kl 20.00, mycket bra tycker jag.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
bollen1986
23 januari 2009 · 3 714 Inlägg

alain skrev:
Det finns reklam och reklam Men det är ofta shit reklam.
många vet att jag är Fransman och jag naturligtvis titta jag på Franska kanaler och nu, sen 1a januari reklam är förbjudet efter kl 20.00, mycket bra tycker jag.

det skulle ju vara perfekt att införa här i sverige med, ingen reklam efter kl 8

men sämsta reklamen jag vet är den där reklamen med nån nisse som o sjunger i ett flygplan: pa papa pa pao nån sluta röka reklam tror jag det är

så fort reklamen kommer så bruksr man slå över på nån annan kanal eller sätta sig vid datorn

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
Sissi
23 januari 2009 · 108 Inlägg

Jag har ett ganska extremt förhållande till reklamen på tv, så fort den kommer MÅSTE jag muta snabbt som attans ! Om inte jag har kontrollen i handen får jag nästan lite panik. Andra mutar ju så segt tongue

Senast redigerat av Sissi (23 januari 2009)

Sponsor: http://www.stylingwebben.se - Diodslingor/Diodlampor
s12 Nissan Gazelle
23 januari 2009 · 1 460 Inlägg

ibland är reklamen nått att se , men för övrigt så är reklamen tråkig , man har ju vant sig med reklamen he he

Nissan Silvia
Eloff
23 januari 2009 · 4 Inlägg

det är för mycket reklam och nästan samtidigt på alla kanler och det är tame fan samma skit varje gång! på radion är det inte bättre heller.. det sluta med att man kollar på reklamen endå

Rquired Allmänt envis
23 januari 2009 · 12 512 Inlägg

te_wik skrev:

Sir_x skrev:

Rquired skrev:
Fy fan för tv-reklam alltså, bara skit i princip (finns en del roliga) sad
Har länge funderat på nått sätt att få bort skiten, kanske en protestlista här? wink

Hade det inte funnits reklam så hade du fått vara nöjd med 1 och 2an. Hur skulle tv-bolagen ha råd att köpa in serier osv om ingen betalade dem?

Jag drömmer själv om att få jobba med reklam/marknadsföring efter högskola så jag finner tv-reklam tämligen intressant stundtals.
Klart man blir irriterad på Telia reklamen, men den lägger sig på minnet. Ni minns således Telia...

Men hon "Anna" i teliareklamen gör ju de hela lite mindre tråkigt att titta på... smile

Mvh Tommy

Finns andra sätt att finansera kanalerna, om inte annat hade förmodligen många varit beredda på att betala mer för reklamfri tv.

Har läst marknadsföring så jag vet grejen med det hela, det man går och irriterar sig på kommer man ihåg lol dock så finns det många reklamer, tex hårreklamer, som går för långt. det kvittar att det är irriterande. Bara för att det är så otroligt korkat svär man på att aldrig använda skiten. Ta eniro som ett ex, tack vare deras skitreklam rör jag inte deras sida om jag inte måste. Finns andra sätt att hitta info.

te_wik: Finns fördelar med allt ^^

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
alain www.bimmerpower.org
23 januari 2009 · 3 995 Inlägg

Det finns reklam typ anna det ser ut som en liten serie på en ½ minute, samma med ica men det finns andra som är om och om hella tiden utan förändring., och den jedra svarta lamm som pratar och går till tandläkare, jag tycker att den är så korkad att jag byter direkt kanalen och tyvär anser jag att det finns för många såna.
Är det kanske jag som överdriver?

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
FreddeK
23 januari 2009 ·

Västa är väl dom där jäkla jambareklamerna med ringsignaler och skit...

Men hellre reklam än tv-avgift...

Hamilton
23 januari 2009 · 8 873 Inlägg

Reklamen finansierar programen så det är något man får leva med. Gillar inte heller reklamen utan ser mera på reklamfria kanaler
Allt kan inte vara gratis....

Fotograf på tierpidag.se
Roz-104 typ..eh..va?
23 januari 2009 · 582 Inlägg

Jo jo, man får ju förstå att dom har de för att få pengar o allt detta, men likförbannat så blir man lika irriterad varje gång de är reklam...

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!
Volvo 850 T5 "Te-Femman" (1994)
Boostrider Försöker iaf
24 januari 2009 · 1 998 Inlägg

JockeRX7 skrev:
Så fort det blir reklam så slår jag över till discovery channel för den är oftast inte synkad med nån annan kanal. Annars blir det datorn dom minuterna

Stämmer de big_smile Men är de inge där så går ja å tjöter mä nön i huset eller så går ja å fixar nö ätbart
Men ibland orkar ja inte mä skiten så går å gör nö annat

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Volvo 244 GL/T Turbo "Back to the 80s" (1990)
Sjodin
24 januari 2009 · 39 Inlägg

vissa reklamer är ju super..

asgarvar alltid när den telia  reklamen kommer:

"-nä, jag har inge internet"
hahaha

The one that got away
loudness
24 januari 2009 · 4 554 Inlägg

jädrar va inte de en cykel? de e inte varje dag...

Gilbertsson
24 januari 2009 · 40 Inlägg

ett bra sett är att ladda ner avsnitten man vill se på internet och kolla på datorn.

BMW 320D E90 "V-Tech steg2" (2006)
expect1991
24 januari 2009 · 1 814 Inlägg

klimpo skrev:
ett bra sett är att ladda ner avsnitten man vill se på internet och kolla på datorn.

Sen får man brev hem från STIM , betala 50 000 kr senast nästa vecka roll

falloutboy
24 januari 2009 · 1 723 Inlägg

jag blir lika förbannad varje gång, byter kanal och försöker hitta nåt annatn att titta på under tiden. Men alla har reklam samtidigt. Satt å flippade och räknade och 8 av 10 kanaler hade reklam samtidigt. Så man börjar gråta.

Rquired Allmänt envis
24 januari 2009 · 12 512 Inlägg

Subw000fer--92 skrev:
Tele 2 är ju skönast "Born to be cheap" lol

Skön? Har bevisat för mig att alla på tele2 är fårskallar....

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
steifan DR!FTT3KN!K3R
24 januari 2009 · 10 427 Inlägg

Smulans skrev:
vissa reklamer är ju super..

asgarvar alltid när den telia  reklamen kommer:

"-nä, jag har inge internet"
hahaha

Håller med litegrann där, den har jag inte tröttnat på än smile
"..jag har en låt.." tongue

BMW 325i "M-Sport" (2006)
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
M103
24 januari 2009 · 1 570 Inlägg

Livet är för kort för att glo på reklam.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang