vad tycker du om Jesus

Sushikocken Sleeper
24 januari 2009 · 3 084 Inlägg

http://img149.imageshack.us/img149/3758/judascq0.jpg

förlåt för min dåliga fantasi men såhär tror jag att det var!
(ritat med touchpad f.ö smile)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Moparboy440
24 januari 2009 · 4 682 Inlägg

blacken skrev:

FireTraXX skrev:

blacken skrev:

Men det går inte heller att förneka Guds existens ens vetenskapligt..

Med rationellt tänkande så går det att förneka guds existens.
Men det går absolut inte under några som helst omständigheter bevisa att han finns...

Och jag förlitar mig inte på någons ord, jag tror på fakta.

Och med rationellt tänkande så kan man "styrka" hans existens. Enklast med det faktumet att ur kaos kan inget annat än kaos komma eller uppstå. Dvs att det är en tanke bakom våran existens, icke en slump.
Och det går inte under några som helst omständigheter bevisa att han inte exiterar.

gud behöver inte existera.
jorden bildades av en slump , men har utvecklats genom  4.5 miljarder års evolution.

Niklas1987 NO
24 januari 2009 · 2 182 Inlägg

Moparboy440 skrev:

blacken skrev:

Niklas1987 skrev:
Fick nån liknande uppgift när jag gick i skolan, lämna in ett papper där det stod "Bevisa att han funnits först innan du tvingar mig att skriva en massa skit"

Bra skrivet, men det går ej heller bevisa att han INTE har funnits. Utan tvärtom mera "indicier" styrker att han har existerat..

finns ju många bevis på att en person vid namn jesus fanns där kring å 0 , men finns inga bevis på att han skulle vara guds son.

Sagor räknas inte som bevis wink

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
blacken
24 januari 2009 ·

Moparboy440 skrev:

blacken skrev:

FireTraXX skrev:
Med rationellt tänkande så går det att förneka guds existens.
Men det går absolut inte under några som helst omständigheter bevisa att han finns...

Och jag förlitar mig inte på någons ord, jag tror på fakta.

Och med rationellt tänkande så kan man "styrka" hans existens. Enklast med det faktumet att ur kaos kan inget annat än kaos komma eller uppstå. Dvs att det är en tanke bakom våran existens, icke en slump.
Och det går inte under några som helst omständigheter bevisa att han inte exiterar.

gud behöver inte existera.
jorden bildades av en slump , men har utvecklats genom  4.5 miljarder års evolution.

Just där så finns det en "problematik" det är alldeles för många parametrar som ska infalla i en exakt ordning och är inte ens matematiskt möjligt att det ska fungera av en slump. Och som grädde på moset så är tidsrymden för kort att det liv vi har idag ska kunna uppstå på den tid som jorden har funnits..
Och fakta säger även att det går inte att bevisa att Gud inte finns..

Senast redigerat av blacken (24 januari 2009)

Moparboy440
24 januari 2009 · 4 682 Inlägg

blacken skrev:

Moparboy440 skrev:

blacken skrev:

Och med rationellt tänkande så kan man "styrka" hans existens. Enklast med det faktumet att ur kaos kan inget annat än kaos komma eller uppstå. Dvs att det är en tanke bakom våran existens, icke en slump.
Och det går inte under några som helst omständigheter bevisa att han inte exiterar.

gud behöver inte existera.
jorden bildades av en slump , men har utvecklats genom  4.5 miljarder års evolution.

Just där så finns det en "problematik" det är alldeles för många parametrar som ska infalla i en exakt ordning och är inte ens matematiskt möjligt att det ska fungera av en slump. Och som grädde på moset så är tidsrymden för kort att det liv vi har idag ska kunna uppstå på den tid som jorden har funnits..
Och fakta säger även att det går inte att bevisa att Gud inte finns..

om man resonerar på det där sättet kan man oxå säga att de inte går att bevisa att jultomten inte finns..

Moparboy440
24 januari 2009 · 4 682 Inlägg

Niklas1987 skrev:

Moparboy440 skrev:

blacken skrev:

Bra skrivet, men det går ej heller bevisa att han INTE har funnits. Utan tvärtom mera "indicier" styrker att han har existerat..

finns ju många bevis på att en person vid namn jesus fanns där kring å 0 , men finns inga bevis på att han skulle vara guds son.

Sagor räknas inte som bevis wink

inte sagor utan historieböcker, men de finns inga bevis på att jesus skulle ha övernaturliga krafter.

Niklas1987 NO
24 januari 2009 · 2 182 Inlägg

Moparboy440 skrev:

Niklas1987 skrev:

Moparboy440 skrev:

finns ju många bevis på att en person vid namn jesus fanns där kring å 0 , men finns inga bevis på att han skulle vara guds son.

Sagor räknas inte som bevis wink

inte sagor utan historieböcker, men de finns inga bevis på att jesus skulle ha övernaturliga krafter.

Ja är väldigt dålig på att läsa böcker som inte intresserar mig ett dugg, bland dem kategorierna finns Historia wink

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
blacken
24 januari 2009 ·

Moparboy440 skrev:

blacken skrev:

Moparboy440 skrev:

gud behöver inte existera.
jorden bildades av en slump , men har utvecklats genom  4.5 miljarder års evolution.

Just där så finns det en "problematik" det är alldeles för många parametrar som ska infalla i en exakt ordning och är inte ens matematiskt möjligt att det ska fungera av en slump. Och som grädde på moset så är tidsrymden för kort att det liv vi har idag ska kunna uppstå på den tid som jorden har funnits..
Och fakta säger även att det går inte att bevisa att Gud inte finns..

om man resonerar på det där sättet kan man oxå säga att de inte går att bevisa att jultomten inte finns..

Inte riktigt samma sak eller hur? Man kan se det ifrån två håll antingen så uppstod livet av en slump, eller så är det en intelligent tanke/handling bakom. och eftersom en slump inte ens är matematiskt möjlig, så väger "bevisen" över till det andra. Även om man inte vetenskapligt kan validera det så går det ej heller att bortse ifrån, logiken lägger stora hinder där..

Drönirettab
24 januari 2009 · 21 761 Inlägg

FireTraXX skrev:
Och jag förlitar mig inte på någons ord, jag tror på fakta.

Men fakta är ju också någons "ord". Det är ju diverse gubbar och gummor som har tagit reda på hur saker och ting förhåller sig, sedan skrivit ner det som fakta. smile

Moparboy440
24 januari 2009 · 4 682 Inlägg

blacken skrev:

Moparboy440 skrev:

blacken skrev:

Just där så finns det en "problematik" det är alldeles för många parametrar som ska infalla i en exakt ordning och är inte ens matematiskt möjligt att det ska fungera av en slump. Och som grädde på moset så är tidsrymden för kort att det liv vi har idag ska kunna uppstå på den tid som jorden har funnits..
Och fakta säger även att det går inte att bevisa att Gud inte finns..

om man resonerar på det där sättet kan man oxå säga att de inte går att bevisa att jultomten inte finns..

Inte riktigt samma sak eller hur? Man kan se det ifrån två håll antingen så uppstod livet av en slump, eller så är det en intelligent tanke/handling bakom. och eftersom en slump inte ens är matematiskt möjlig, så väger "bevisen" över till det andra. Även om man inte vetenskapligt kan validera det så går det ej heller att bortse ifrån, logiken lägger stora hinder där..

hur skulle det vara matematiskt omöjligt att livet att uppstod av en slump?

FireTraXX DFFL
24 januari 2009 · 9 020 Inlägg

Drönirettab skrev:

FireTraXX skrev:
Och jag förlitar mig inte på någons ord, jag tror på fakta.

Men fakta är ju också någons "ord". Det är ju diverse gubbar och gummor som har tagit reda på hur saker och ting förhåller sig, sedan skrivit ner det som fakta. smile

Att ta vad jag säger och skapa en egen tolkning är inte okej.

Det jag menar med fakta är vad som är bevisat sant.
Om jag säger till dig att alla bilar är gröna så är inte det sant.

Kan du bevisa vad du påstår så tror jag oftast inte på dig ändå, jag skapar mig en egen uppfattning utifrån opartiska källor.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
blacken
24 januari 2009 ·

Moparboy440 skrev:

blacken skrev:

Moparboy440 skrev:

om man resonerar på det där sättet kan man oxå säga att de inte går att bevisa att jultomten inte finns..

Inte riktigt samma sak eller hur? Man kan se det ifrån två håll antingen så uppstod livet av en slump, eller så är det en intelligent tanke/handling bakom. och eftersom en slump inte ens är matematiskt möjlig, så väger "bevisen" över till det andra. Även om man inte vetenskapligt kan validera det så går det ej heller att bortse ifrån, logiken lägger stora hinder där..

hur skulle det vara matematiskt omöjligt att livet att uppstod av en slump?

Det är alldeles för många parametrar som ska uppfyllas, som gör det omöjligt att ens kunna räkna ut oddsen för det.  Dom har försökt med det och misslyckats..

blacken
24 januari 2009 ·

FireTraXX skrev:

Drönirettab skrev:

FireTraXX skrev:
Och jag förlitar mig inte på någons ord, jag tror på fakta.

Men fakta är ju också någons "ord". Det är ju diverse gubbar och gummor som har tagit reda på hur saker och ting förhåller sig, sedan skrivit ner det som fakta. smile

Att ta vad jag säger och skapa en egen tolkning är inte okej.

Det jag menar med fakta är vad som är bevisat sant.
Om jag säger till dig att alla bilar är gröna så är inte det sant.

Kan du bevisa vad du påstår så tror jag oftast inte på dig ändå, jag skapar mig en egen uppfattning utifrån opartiska källor.

En sund inställning..

M103
24 januari 2009 · 1 570 Inlägg

Religion = Fantasy, vanföreställningar och hokuspokus

Världen skulle förmodligen vara trevligare utan.

Senast redigerat av henrikh (24 januari 2009)

Moparboy440
24 januari 2009 · 4 682 Inlägg

blacken skrev:

Moparboy440 skrev:

blacken skrev:
Inte riktigt samma sak eller hur? Man kan se det ifrån två håll antingen så uppstod livet av en slump, eller så är det en intelligent tanke/handling bakom. och eftersom en slump inte ens är matematiskt möjlig, så väger "bevisen" över till det andra. Även om man inte vetenskapligt kan validera det så går det ej heller att bortse ifrån, logiken lägger stora hinder där..

hur skulle det vara matematiskt omöjligt att livet att uppstod av en slump?

Det är alldeles för många parametrar som ska uppfyllas, som gör det omöjligt att ens kunna räkna ut oddsen för det.  Dom har försökt med det och misslyckats..

livet e som ett biljardbord , en sak leder till en annan. på 4.5 miljarder år hinner många saker hända.
dock håller ja med å dig om att det inte går att bevisa att gud inte finns. för egentligen finns det bara ett säkert fakta här i världen , jag finns (jag tänker, alltså finns jag) resten av världen kan bara vara en illusion.

Senast redigerat av Moparboy440 (24 januari 2009)

Sushikocken Sleeper
24 januari 2009 · 3 084 Inlägg

tror faktiskt dem var ett gäng som saqtt och spela rollspel enl min illustration

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Germax
24 januari 2009 · 12 086 Inlägg

Jag tror jesus va dåtidens skojjare, han hade bara jävligt tur när han reste omkring och hitta på massa saker. Sen tänkte någon annan, vafan de här kan vi bli rika på och började samarbeta med han o skapa värsta storyn sen decka dom honom och skrev en bok o fick massa makt.

blacken
24 januari 2009 ·

JapMax skrev:
Jag tror jesus va dåtidens skojjare, han hade bara jävligt tur när han reste omkring och hitta på massa saker. Sen tänkte någon annan, vafan de här kan vi bli rika på och började samarbeta med han o skapa värsta storyn sen decka dom honom och skrev en bok o fick massa makt.

Enda problemet med det resonemanget är ju att den tro (religion) som Jesus förkunnar är den som är mest "emot" människans natur. Den som är svårast för individer att acceptera..

blacken
24 januari 2009 ·

Moparboy440 skrev:

blacken skrev:

Moparboy440 skrev:

hur skulle det vara matematiskt omöjligt att livet att uppstod av en slump?

Det är alldeles för många parametrar som ska uppfyllas, som gör det omöjligt att ens kunna räkna ut oddsen för det.  Dom har försökt med det och misslyckats..

livet e som ett biljardbord , en sak leder till en annan. på 4.5 miljarder år hinner många saker hända.
dock håller ja med å dig om att det inte går att bevisa att gud inte finns. för egentligen finns det bara ett säkert fakta här i världen , jag finns (jag tänker, alltså finns jag) resten av världen kan bara vara en illusion.

Då så ska du tänka på att på ett biljardbord så rör sig allt bara i EN  mycket primitiv och begränsad dimension, inte i alla dimensioner som krävs för att liv ska kunna uppstå. Men du har en punkt där vad är det som säger att ens min tanke existerar..

Germax
24 januari 2009 · 12 086 Inlägg

blacken skrev:

JapMax skrev:
Jag tror jesus va dåtidens skojjare, han hade bara jävligt tur när han reste omkring och hitta på massa saker. Sen tänkte någon annan, vafan de här kan vi bli rika på och började samarbeta med han o skapa värsta storyn sen decka dom honom och skrev en bok o fick massa makt.

Enda problemet med det resonemanget är ju att den tro (religion) som Jesus förkunnar är den som är mest "emot" människans natur. Den som är svårast för individer att acceptera..

Jaaha? neutral

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang