vad tycker du om Jesus

blacken
24 januari 2009 ·

JapMax skrev:

blacken skrev:

JapMax skrev:
Jag tror jesus va dåtidens skojjare, han hade bara jävligt tur när han reste omkring och hitta på massa saker. Sen tänkte någon annan, vafan de här kan vi bli rika på och började samarbeta med han o skapa värsta storyn sen decka dom honom och skrev en bok o fick massa makt.

Enda problemet med det resonemanget är ju att den tro (religion) som Jesus förkunnar är den som är mest "emot" människans natur. Den som är svårast för individer att acceptera..

Jaaha? neutral

Det är välan ganska så svårt att kränga något som ingen vill ha? eller ens vill höra om?..

Germax
24 januari 2009 · 12 086 Inlägg

blacken skrev:

JapMax skrev:

blacken skrev:

Enda problemet med det resonemanget är ju att den tro (religion) som Jesus förkunnar är den som är mest "emot" människans natur. Den som är svårast för individer att acceptera..

Jaaha? neutral

Det är välan ganska så svårt att kränga något som ingen vill ha? eller ens vill höra om?..

Jaha du menar så, på den tiden va ju folk lättlurade som fan. Och som jag sa hade han jävligt tur med sitthykleri plus att han va väl skicklig.

De är ju bara under dom senaste hundra åren som vi börjar fatta att spöken o troll fkt inte finns tongue
De är ju bara de religösa kvar nu som tror på massa övernaturliga saker.. och lite andra minoriteter.

Drönirettab
24 januari 2009 · 21 761 Inlägg

FireTraXX skrev:
Det jag menar med fakta är vad som är bevisat sant.

Sedan kan man fråga sig vad som behövs för att folk ska godkänna det som bevis. Visar man bilder så kan en del säga att bilden är manipulerad, visar man text så säger en del att texten är påhittad. Om man istället gör praktiska tester så anser en del att man har fuskat. smile

Inte lätt att "bevisa" någonting. wink

blacken
24 januari 2009 ·

JapMax skrev:

blacken skrev:

JapMax skrev:
Jaaha? neutral

Det är välan ganska så svårt att kränga något som ingen vill ha? eller ens vill höra om?..

Jaha du menar så, på den tiden va ju folk lättlurade som fan. Och som jag sa hade han jävligt tur med sitthykleri plus att han va väl skicklig.

De är ju bara under dom senaste hundra åren som vi börjar fatta att spöken o troll fkt inte finns tongue
De är ju bara de religösa kvar nu som tror på massa övernaturliga saker.. och lite andra minoriteter.

Ehh? det fanns hundratals med läror på den tiden som var mer "anpassande" för folk. och sedan så uppstod inte hans lära förräns EFTER hans död, c:a 100 bast efter..
Desutom så är folk lika lättlurade idag som då..

Senast redigerat av blacken (24 januari 2009)

Moparboy440
24 januari 2009 · 4 682 Inlägg

JapMax skrev:

blacken skrev:

JapMax skrev:

Jaaha? neutral

Det är välan ganska så svårt att kränga något som ingen vill ha? eller ens vill höra om?..

Jaha du menar så, på den tiden va ju folk lättlurade som fan. Och som jag sa hade han jävligt tur med sitthykleri plus att han va väl skicklig.

De är ju bara under dom senaste hundra åren som vi börjar fatta att spöken o troll fkt inte finns tongue
De är ju bara de religösa kvar nu som tror på massa övernaturliga saker.. och lite andra minoriteter.

jo men att han skulle ha lyckats lura i det över 2 miljarder mänskor e ju ändå lite långsökt.

guds existens kan man oxå försöka bevisa på det här sättet:
det finns det ju massor me religioner här i världen , vissa väldigt gamla.
e ju knappast en slump att nästan hela jordens befolkning tror på nån gud, å det kan man vidare utveckla till två olika saker : 1) de finns en gud 2)religion e en psykisk sjukdom som nästan alla mänskor har (psykologen Sigmund Freuds teori). bedöm själva.

expect1991
24 januari 2009 · 1 814 Inlägg

Som en inte såtronde muslim säger jag att han är en respekterad profet, precis som Muhammed och Moses. Inget som är varken bättre eller sämre med honom...

blacken
24 januari 2009 ·

expect1991 skrev:
Som en inte såtronde muslim säger jag att han är en respekterad profet, precis som Muhammed och Moses. Inget som är varken bättre eller sämre med honom...

Njaa Moses var väl igentligen ingen profet utan snarare en förkunnare av Guds vilja i ett visst skede av den kristna historian. Dessutom så utpekar Bibeln (gamla Testamentet) just Jesus som Guds son, dessutom så har alla profeterna en grav (med innehåll) som kan beskådas idag, men Jesus grav finns inte att beskåda..

Senast redigerat av blacken (24 januari 2009)

expect1991
24 januari 2009 · 1 814 Inlägg

blacken skrev:

expect1991 skrev:
Som en inte såtronde muslim säger jag att han är en respekterad profet, precis som Muhammed och Moses. Inget som är varken bättre eller sämre med honom...

Njaa Moses var väl igentligen ingen profet utan snarare en förkunnare av Guds vilja i ett visst skede av den kristna historian. Dessutom så utpekar Bibeln (gamla Testamentet) just Jesus som Guds son, dessutom så har alla profeterna en grav (med innehåll) som kan beskådas idag, men Jesus grav finns inte att beskåda..

wink different point of view

blacken
24 januari 2009 ·

expect1991 skrev:

blacken skrev:

expect1991 skrev:
Som en inte såtronde muslim säger jag att han är en respekterad profet, precis som Muhammed och Moses. Inget som är varken bättre eller sämre med honom...

Njaa Moses var väl igentligen ingen profet utan snarare en förkunnare av Guds vilja i ett visst skede av den kristna historian. Dessutom så utpekar Bibeln (gamla Testamentet) just Jesus som Guds son, dessutom så har alla profeterna en grav (med innehåll) som kan beskådas idag, men Jesus grav finns inte att beskåda..

wink different point of view

Skulle man kunna se det som..

Liner
24 januari 2009 · 583 Inlägg

Jesus va dåtidens Houdini... Han va bara allmänt cool och kunde göra saker ingen kunde förklara så då blev han guds son! smile

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"
M103
24 januari 2009 · 1 570 Inlägg

Liner skrev:
Jesus va dåtidens Houdini... Han va bara allmänt cool och kunde göra saker ingen kunde förklara så då blev han guds son! smile

Ja eller Uri Geller.  smile

Mankan1978 Son Of Murphy
24 januari 2009 · 782 Inlägg

Jag kan bannemej inte ta Jesus seriös längre, sedan en god vän skickade denna lilla grej om just Jesus! big_smile big_smile big_smile


TÄNKVÄRT   
Vad tror du?

Tre bevis för att Jesus var mexikan:
·         Han hette Jesus
·         Han var tvåspråkig
·         Han blev alltid trakasserad av myndighetspersoner

Men det finns också goda belägg för att han var irländare:
·         Han gifte sig aldrig
·         Han berättade alltid historier
·         Han älskade att vara ute i landskapet
 
Samtidigt finns tydliga indikationer på att Jesus var svart:
·         Han kallade alla för "broder"
·         Han tyckte om gospel
·         Han kunde inte få en rättvis rättegång
 
Men det finns också goda skäl att tro på att Jesus faktiskt var jude:
·         Han gick i sin faders fotspår (båda fädernas...)
·         Han bodde hemma tills han var 33
·         Han använde olivolja
 
Tre starka fakta talar för att Jesus var italienare
·         Han gestikulerade med händerna när han pratade
·         Han drack vin till varje måltid
·         Han var säker på att hans mamma var oskuld, och hans mamma var säker på att han var Gud
 
Medan ytterligare tre företeelser pekar på att han kan ha varit från Kalifornien
·         Han klippte aldrig håret
·         Han gick omkring barfota
·         Han grundade en ny religion
 
MEN - de mest övertygande bevisen talar faktiskt för att Jesus var KVINNA:
·         Han blev tvungen att utfodra en stor mängd människor på kort varsel,
fast det inte fanns någon mat 
·         Han försökte göra sin röst hörd bland massor av karlar,
som inte fattade ett dugg
·         Till och med när han var död var han tvungen att gå upp,
för att det fanns mer jobb för honom att göra...

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!
blacken
24 januari 2009 ·

Mankan1978 skrev:
Jag kan bannemej inte ta Jesus seriös längre, sedan en god vän skickade denna lilla grej om just Jesus! big_smile big_smile big_smile


TÄNKVÄRT   
Vad tror du?

Tre bevis för att Jesus var mexikan:
·         Han hette Jesus
·         Han var tvåspråkig
·         Han blev alltid trakasserad av myndighetspersoner

Men det finns också goda belägg för att han var irländare:
·         Han gifte sig aldrig
·         Han berättade alltid historier
·         Han älskade att vara ute i landskapet
 
Samtidigt finns tydliga indikationer på att Jesus var svart:
·         Han kallade alla för "broder"
·         Han tyckte om gospel
·         Han kunde inte få en rättvis rättegång
 
Men det finns också goda skäl att tro på att Jesus faktiskt var jude:
·         Han gick i sin faders fotspår (båda fädernas...)
·         Han bodde hemma tills han var 33
·         Han använde olivolja
 
Tre starka fakta talar för att Jesus var italienare
·         Han gestikulerade med händerna när han pratade
·         Han drack vin till varje måltid
·         Han var säker på att hans mamma var oskuld, och hans mamma var säker på att han var Gud
 
Medan ytterligare tre företeelser pekar på att han kan ha varit från Kalifornien
·         Han klippte aldrig håret
·         Han gick omkring barfota
·         Han grundade en ny religion
 
MEN - de mest övertygande bevisen talar faktiskt för att Jesus var KVINNA:
·         Han blev tvungen att utfodra en stor mängd människor på kort varsel,
fast det inte fanns någon mat 
·         Han försökte göra sin röst hörd bland massor av karlar,
som inte fattade ett dugg
·         Till och med när han var död var han tvungen att gå upp,
för att det fanns mer jobb för honom att göra...

lollollol klart godkänd..

M103
24 januari 2009 · 1 570 Inlägg

Hahaha, bra smile

Sanizz
24 januari 2009 ·

loudness skrev:
va väl inget fel på jesus han hade kanske vart bra om miffona till människor inte hade spikat upp han på ett kors så fort de fick möjlighet...

Hahahaha du är kunnig du. Hade dom inte gjort det hade inte kristendomen funnits. Man åsikt, Relion är en Illusion för de svaga. Kan vara bra och i ett gott syfte men säg någon som är trogen mot sin religion?

AudiFors
24 januari 2009 · 906 Inlägg

Hur kan man va en motorfanatiker?=/

=)
Emilius Avstängd
24 januari 2009 · 1 714 Inlägg

bara jag som tänkt på att vi kallar årsmodellerna på bilar efter religionens uppfattning om tid
jag menar varför? man kan ju lika gärna skita i årsmodeller och säga hur gamla de är istället

Senast redigerat av Emilius (24 januari 2009)

Germax
25 januari 2009 · 12 086 Inlägg

Moparboy440 skrev:

JapMax skrev:

blacken skrev:

Det är välan ganska så svårt att kränga något som ingen vill ha? eller ens vill höra om?..

Jaha du menar så, på den tiden va ju folk lättlurade som fan. Och som jag sa hade han jävligt tur med sitthykleri plus att han va väl skicklig.

De är ju bara under dom senaste hundra åren som vi börjar fatta att spöken o troll fkt inte finns tongue
De är ju bara de religösa kvar nu som tror på massa övernaturliga saker.. och lite andra minoriteter.

jo men att han skulle ha lyckats lura i det över 2 miljarder mänskor e ju ändå lite långsökt.

guds existens kan man oxå försöka bevisa på det här sättet:
det finns det ju massor me religioner här i världen , vissa väldigt gamla.
e ju knappast en slump att nästan hela jordens befolkning tror på nån gud, å det kan man vidare utveckla till två olika saker : 1) de finns en gud 2)religion e en psykisk sjukdom som nästan alla mänskor har (psykologen Sigmund Freuds teori). bedöm själva.

Ja, det är vad ja tror tongue
Jag är ingen jävla religionlärare och jag orkar inte argumentera för min tro längre än så smile

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
25 januari 2009 · 1 874 Inlägg

Jag är väldigt "anti" alla former av religioner och vad dom står för. Dock är det ändå intressant
att läsa om att lära sig. Men jag vill då inte få allt presenterat som att det "ÄR" så. Och det är just
det felet som många lärare gör i skolor. I synnerhet när dom får små barn att lära sig att det som
Kristendomen pratar om är det enda rätta.

blacken
25 januari 2009 ·

Sanizz skrev:

loudness skrev:
va väl inget fel på jesus han hade kanske vart bra om miffona till människor inte hade spikat upp han på ett kors så fort de fick möjlighet...

Hahahaha du är kunnig du. Hade dom inte gjort det hade inte kristendomen funnits. Man åsikt, Relion är en Illusion för de svaga. Kan vara bra och i ett gott syfte men säg någon som är trogen mot sin religion?

Att påstå det är en religon för svaga är lite magstarkt, för man hittar väldigt djupt troende individer i  yrken som är och utsätter en för livsfara typ militärer, fiskare, gruvarbetare, osv, och dom snubbarna kan man garanterat inte klassifiera som svaga. Sedan så kan man alltid diskutera/ifrågasätta behovet av en tro/religion..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang