vad tycker du om Jesus

alain www.bimmerpower.org
25 januari 2009 · 3 995 Inlägg

Jag tycker att religion är som politik, man ska inte tvinga ett barn att döpas till en viss religion strax efter födelse men låta honom eller henne tar vilken de vill efter egen uppfatning.
Mina barn fick välja själv och var mycket glad för det.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
blacken
25 januari 2009 ·

alain skrev:
Jag tycker att religion är som politik, man ska inte tvinga ett barn att döpas till en viss religion strax efter födelse men låta honom eller henne tar vilken de vill efter egen uppfatning.
Mina barn fick välja själv och var mycket glad för det.

Absolut och det är en av grundstenarna i den kristna läran, att själv få välja när man är "syndamedveten" som det heter.  Det enda man kan göra som kristen är att berätta om sin tro och sedan så får den enskilde individen avgöra hur vederbörande ska ställa sig i frågan..

FireTraXX DFFL
25 januari 2009 · 9 020 Inlägg

blacken skrev:

Sanizz skrev:

loudness skrev:
va väl inget fel på jesus han hade kanske vart bra om miffona till människor inte hade spikat upp han på ett kors så fort de fick möjlighet...

Hahahaha du är kunnig du. Hade dom inte gjort det hade inte kristendomen funnits. Man åsikt, Relion är en Illusion för de svaga. Kan vara bra och i ett gott syfte men säg någon som är trogen mot sin religion?

Att påstå det är en religon för svaga är lite magstarkt, för man hittar väldigt djupt troende individer i  yrken som är och utsätter en för livsfara typ militärer, fiskare, gruvarbetare, osv, och dom snubbarna kan man garanterat inte klassifiera som svaga. Sedan så kan man alltid diskutera/ifrågasätta behovet av en tro/religion..

Jo, det kan man.
Därför att de hade inte vågat ge sig ut i krig, ut på Berings hav (Jepp, jag tittar på Discovery), 2km ner under jord o.s.v. om det inte hade varit för att "någon vakade över de".

Det ser iallafall jag som svaghet.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Aruzo Ace Ventura
25 januari 2009 · 1 240 Inlägg

FireTraXX skrev:

blacken skrev:

Sanizz skrev:

Hahahaha du är kunnig du. Hade dom inte gjort det hade inte kristendomen funnits. Man åsikt, Relion är en Illusion för de svaga. Kan vara bra och i ett gott syfte men säg någon som är trogen mot sin religion?

Att påstå det är en religon för svaga är lite magstarkt, för man hittar väldigt djupt troende individer i  yrken som är och utsätter en för livsfara typ militärer, fiskare, gruvarbetare, osv, och dom snubbarna kan man garanterat inte klassifiera som svaga. Sedan så kan man alltid diskutera/ifrågasätta behovet av en tro/religion..

Jo, det kan man.
Därför att de hade inte vågat ge sig ut i krig, ut på Berings hav (Jepp, jag tittar på Discovery), 2km ner under jord o.s.v. om det inte hade varit för att "någon vakade över de".

Det ser iallafall jag som svaghet.

Så jävla rätt sagt! big_smile

Mercedes 240D "w123" (1985)
Volvo S70 "2.5D" (1999)
blacken
25 januari 2009 ·

FireTraXX skrev:

blacken skrev:

Sanizz skrev:

Hahahaha du är kunnig du. Hade dom inte gjort det hade inte kristendomen funnits. Man åsikt, Relion är en Illusion för de svaga. Kan vara bra och i ett gott syfte men säg någon som är trogen mot sin religion?

Att påstå det är en religon för svaga är lite magstarkt, för man hittar väldigt djupt troende individer i  yrken som är och utsätter en för livsfara typ militärer, fiskare, gruvarbetare, osv, och dom snubbarna kan man garanterat inte klassifiera som svaga. Sedan så kan man alltid diskutera/ifrågasätta behovet av en tro/religion..

Jo, det kan man.
Därför att de hade inte vågat ge sig ut i krig, ut på Berings hav (Jepp, jag tittar på Discovery), 2km ner under jord o.s.v. om det inte hade varit för att "någon vakade över de".

Det ser iallafall jag som svaghet.

Okej vem anser du som svagast fysikt och psykiskt du eller dom?..

FireTraXX DFFL
25 januari 2009 · 9 020 Inlägg

blacken skrev:

FireTraXX skrev:

blacken skrev:

Att påstå det är en religon för svaga är lite magstarkt, för man hittar väldigt djupt troende individer i  yrken som är och utsätter en för livsfara typ militärer, fiskare, gruvarbetare, osv, och dom snubbarna kan man garanterat inte klassifiera som svaga. Sedan så kan man alltid diskutera/ifrågasätta behovet av en tro/religion..

Jo, det kan man.
Därför att de hade inte vågat ge sig ut i krig, ut på Berings hav (Jepp, jag tittar på Discovery), 2km ner under jord o.s.v. om det inte hade varit för att "någon vakade över de".

Det ser iallafall jag som svaghet.

Okej vem anser du som svagast fysikt och psykiskt du eller dom?..

Min fysiska och psykiska form har inget med något att göra.
Jag skulle aldrig få för mig att kriga t.ex. men det har inget med att gud inte ser på mig, det beror på att jag inte vill bli skjuten.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
blacken
25 januari 2009 ·

FireTraXX skrev:

blacken skrev:

FireTraXX skrev:

Jo, det kan man.
Därför att de hade inte vågat ge sig ut i krig, ut på Berings hav (Jepp, jag tittar på Discovery), 2km ner under jord o.s.v. om det inte hade varit för att "någon vakade över de".

Det ser iallafall jag som svaghet.

Okej vem anser du som svagast fysikt och psykiskt du eller dom?..

Min fysiska och psykiska form har inget med något att göra.
Jag skulle aldrig få för mig att kriga t.ex. men det har inget med att gud inte ser på mig, det beror på att jag inte vill bli skjuten.

Antingen så är man stark eller svag fysikt eller psykiskt nägot annat finns ej. Men det är väl ändå lustigt att man hittar starkt troende individer hos/i dom miljöer som allmänt klassas som väldigt "starka" för individens existens. och som defenetivt anses och klassas av i stort sett alla på denna planet som "macho" eller väldigt starka som individer..

FireTraXX DFFL
25 januari 2009 · 9 020 Inlägg

blacken skrev:

FireTraXX skrev:

blacken skrev:

Okej vem anser du som svagast fysikt och psykiskt du eller dom?..

Min fysiska och psykiska form har inget med något att göra.
Jag skulle aldrig få för mig att kriga t.ex. men det har inget med att gud inte ser på mig, det beror på att jag inte vill bli skjuten.

Antingen så är man stark eller svag fysikt eller psykiskt nägot annat finns ej. Men det är väl ändå lustigt att man hittar starkt troende individer hos/i dom miljöer som allmänt klassas som väldigt "starka" för individens existens. och som defenetivt anses och klassas av i stort sett alla på denna planet som "macho" eller väldigt starka som individer..

Att de är starka fysiskt har inget att göra med hur de är psykiskt.
Anledningen till att de har dessa "macho" jobb är för att de har gud bakom ryggen.
Tvivlar starkt på att en hel del av de hade jobbat som det de gör ifall de inte varit troende.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
blacken
25 januari 2009 ·

FireTraXX skrev:

blacken skrev:

FireTraXX skrev:

Min fysiska och psykiska form har inget med något att göra.
Jag skulle aldrig få för mig att kriga t.ex. men det har inget med att gud inte ser på mig, det beror på att jag inte vill bli skjuten.

Antingen så är man stark eller svag fysikt eller psykiskt nägot annat finns ej. Men det är väl ändå lustigt att man hittar starkt troende individer hos/i dom miljöer som allmänt klassas som väldigt "starka" för individens existens. och som defenetivt anses och klassas av i stort sett alla på denna planet som "macho" eller väldigt starka som individer..

Att de är starka fysiskt har inget att göra med hur de är psykiskt.
Anledningen till att de har dessa "macho" jobb är för att de har gud bakom ryggen.
Tvivlar starkt på att en hel del av de hade jobbat som det de gör ifall de inte varit troende.

Dom flesta av dom har nog blivit troende AV sitt yrkesval, inte att dom var troende innan. Och dom som var det fick sin tro mera validerad än innan. Och glöm inte bort att innan man är blir stark, så måste man ha varit svag..

kawiZz RMR-Crew
25 januari 2009 · 478 Inlägg

Niklas1987 skrev:
Fick nån liknande uppgift när jag gick i skolan, lämna in ett papper där det stod "Bevisa att han funnits först innan du tvingar mig att skriva en massa skit"

Jesus fanns.
Men att han va nån trollkarl som gjorde det ena och det andra går inte att bevisa.

FreddeK
25 januari 2009 ·

vet inte vad jag tycker om jesus..har nämligen aldrig träffat honom.

KimVsWorld Mästare
25 januari 2009 · 2 947 Inlägg

Freddeponken skrev:
vet inte vad jag tycker om jesus..har nämligen aldrig träffat honom.

http://www.ogilvy.se/newportfolio/design/gevalia/Gevalia1.jpg



Förresten så vet jag inte vad jag tycker eller tror om jesus då jag inte är ett dugg påläst.
Vet inte om jag är troende heller då jag inte är påläst om det heller.
Alltså är jag bara okunnig och velande än sålänge.

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang