2680
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

987 Inlägg
26 juni 2009
Provade lampor ifrån biltema för kanske 1 halv år sedan, dom höll i 4 dagar...

i like it load

37 Inlägg
26 juni 2009
Funderar på att köpa kylare från biltema till min 142a kostar kring 800 kr (240 kylare) tror ni den funkar?

Med.lem
3 759 Inlägg
26 juni 2009
raggar_pojk skrev:
Funderar på att köpa kylare från biltema till min 142a kostar kring 800 kr (240 kylare) tror ni den funkar?

Vet en som köpte den, funkade klockrent.

Jag handlade en "crossbur" /överkroppsskydd för cross. Kostade 600kr om jag inte mins fel.
Det var riktig dynga, plastigt och gick nästan sönder första gången jag tog på mig den.

Lämmnade tillbaka den och la till 300kr och köpe ett Sinesalo.

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

827 Inlägg
27 juni 2009
köpte 2 st bromsskivor, 1 ok och belägg bak till min 945 o det gick på 900kr o funka helt ok, o med tanke på att man får ge 900kr för bara oket på volvo så va det fan riktigt bra.

dom har mkt skit där men dom har en del bra skit oxå smile

man får ju vad man betalar för.

sen undrar jag om nån testat deras "Labeloff" på org emblem på nån bil?? funkar den bra elr kan ja lika gärna ta T-röd??
Senast redigerat av Andree (27 juni 2009)

1 653 Inlägg
29 juni 2009
labeloff funkar skitbra!

spraya på, låt gro till sig lite, spraya igen sen skrapa försiktigt av kladdet med nageln.
är det bara klister och inte plast/gummirester från skumgummitejp så räcker det oftast med att spraya på och torka av

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

3 390 Inlägg
29 juni 2009
Har också bara bra erfarneheter av deras Label off... Kanon till dekaler och rester av klister m.m....

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

STREETRACER
892 Inlägg
5 juli 2009
kommer handla en del grejor på biltema till min saab...  såsom bromsskivor och en länkarm..  och eventuellt lite annat skit oxå..

för min del handlar det mkt om priset just nu... kan man komma undan ett par TUSEN billigare för att handla på biltema så varför inte??

alla saker jag handlat där har funkat för mig iaf..

Bmc Crew

stray dog
197 Inlägg
9 juli 2009
Deras packningar är def inga höjdare..
när motorn skulle ihop läckte det överallt, och fick in vatten i hela systemet..

och igår gick man på en skitnit igen när man tänkte "äh, ventilkåpepackningen är säkert lite bättre".
ett riktigt skämt till produkt..
Några billiga skruvmejslar, lite olja och färg kan gå an. Bra grejer till bra pris.
men inget annat "vitalt" kommer jag köpa därifrån nått mer. sparar mer pengar på att köpa rätt från början, från någon annan firma.

......... att jag ens orkar bry mig......

46 Inlägg
14 juli 2009
Sand_Man skrev:
Hård waxet är super bra tycker jag !
O blocknyklarna duger till grov mek men inget annat
Som när jag skulle fixa lite bromsar så gick inte 7án på o 8án var för stor så jag provade kamasas 8 o den satt so men smäck !

Men skall fan inte klaga då man kan köpa 4 uppsättningar biltema "samma antal / Sort" som man kan om det står kamasa eller bacho på det....

så överlag e jag jätte nöjd med Biltema pryttel.....

All heder åt biltema big_smile finns mycket bra alternativ där, men varför köpa 4st biltemasatser när du har livstidsgaranti på kamasa? roll som dessutom "passa som en smäck" wink

16 197 Inlägg
14 juli 2009
GreenGhost skrev:
Sand_Man skrev:
Hård waxet är super bra tycker jag !
O blocknyklarna duger till grov mek men inget annat
Som när jag skulle fixa lite bromsar så gick inte 7án på o 8án var för stor så jag provade kamasas 8 o den satt so men smäck !

Men skall fan inte klaga då man kan köpa 4 uppsättningar biltema "samma antal / Sort" som man kan om det står kamasa eller bacho på det....

så överlag e jag jätte nöjd med Biltema pryttel.....

All heder åt biltema big_smile finns mycket bra alternativ där, men varför köpa 4st biltemasatser när du har livstidsgaranti på kamasa? roll som dessutom "passa som en smäck" wink

biltemas "dyra" verktyg har 10 års garanti.. å inget problem om man ska byta in nåt fall de går sönder.

har haft kamasa å de e ett JÄVLA strul å få nya saker från dom ifall de pajjar.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

46 Inlägg
14 juli 2009
sant och mycket möjligt, har ingen egen erfarenhet av det, men, ska du bara köpa en verktygssats för hela livet så varför inte xD

16 197 Inlägg
14 juli 2009
GreenGhost skrev:
sant och mycket möjligt, har ingen egen erfarenhet av det, men, ska du bara köpa en verktygssats för hela livet så varför inte xD

kan även tillägga att biltemas spärrringnycklar e fan så mycke bättre än Bachos..   efter att ha pajjat 3st bacho på jobbet så tog ja en biltema å den har hållit i snart 2 år... använder 13mm nyckel säkert 20 ggr om dan på jobbet.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

46 Inlägg
14 juli 2009
Bacho är rent skitt, inte kamasa smile

snickare
612 Inlägg
14 juli 2009
de ja köpt på biltema har funka skit bra o deras rainbow produkter e för söta (A)

Demokrati betyder helt enkelt att folk klubbar ner folk för folkets skull

Avstängd
232 Inlägg
14 juli 2009
evilaudio skrev:
GreenGhost skrev:

kan även tillägga att biltemas spärrringnycklar e fan så mycke bättre än Bachos..   efter att ha pajjat 3st bacho på jobbet så tog ja en biltema å den har hållit i snart 2 år... använder 13mm nyckel säkert 20 ggr om dan på jobbet.

på ca 4 år sen jag skaffade min första volvo 740 har det gått ca 40st ring nycklar av biltema som gått av/blivit runda mm. så har endast 2 av märket bacho blivit runda! vad säger det dig då?

BACHO is the shit
Senast redigerat av rawbin (14 juli 2009)

3 650 Inlägg
14 juli 2009
e nöjd med de mesta jag köpt frånbiltema, förutom deras maskeringstejp och handbromsbackar till volvo

.......
2 655 Inlägg
14 juli 2009
deras återanvändningsbara fönstertoning är gul värd smile funkar skitbra, blir de bubbla så bara dra av och göra om och sitter riktigt bra.

teknisk konsult, inriktning konflikthantering.
444 Inlägg
14 juli 2009
Samma här, det mesta funkar bra speciellt verktygen. Fast deras ventilfjäderbåge vill man ju vrida runt skallen på han som gjort den..

Man köper int nå nytt, man köper nå gammart som racklar så man lär sig nå

EasyCarbon
173 Inlägg
22 juli 2009
Har bara varit med om att ett spärrhandtag har gått sönder från biltema (den billigaste). Allt annat jag köpt där har varit kanon. För alla er som tvivlar på biltemas kvalitet, gå runt och kolla på produkterna och va lite extra vaksam... jag har hittat en hel del saker som har fått min tidigare negativa inställning till biltema att ändras... vad sägs om avgassystem som är felmärkta "Volvo Original"!!! ??

200sx S13 -92
The devil is not as frightful as he is painted

143 Inlägg
22 juli 2009
Köpte nya bromsbelägg och nya skivor till min 850.
1 vecka efter köp började dom skrika varje gång man bromsade.
hehe.. Vilket crap.

Sök