2198
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

Gammal bild
111 Inlägg
6 augusti 2009
XzitXR3I skrev:
köp inte deras olja iaf!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! om du har turbo eller någon prestandabil överhuvudtaget.
min  gick som en kratta med deras olja, motor hackade, turbo cepa , drog 1,5l milen istället för 0,8-0,9

alltså motor olja? då har det redan hänt och inte var det nå fel på den kanske att din motor behövde en speciell olja hade du kollat instruktions boken och sett vad det skulle vara för olja till den bilen? smile

448 Inlägg
6 augusti 2009
fixade ny olja istället och voila allt funka perfekt istället smile

Xzit

138 Inlägg
6 augusti 2009
XzitXR3I skrev:
fixade ny olja istället och voila allt funka perfekt istället smile

det där är bara bullshit!

Reservdansk
6 271 Inlägg
6 augusti 2009
XzitXR3I skrev:
köp inte deras olja iaf!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! om du har turbo eller någon prestandabil överhuvudtaget.
min  gick som en kratta med deras olja, motor hackade, turbo cepa , drog 1,5l milen istället för 0,8-0,9

Hur tusan skulle oljan kunna göra så att din bil fördubblar förbrukningen nästan?
Tror du skulle märkt om det vore sirap du hällde i motorn... roll

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Eliminator
1 441 Inlägg
6 augusti 2009
Volvo_PoWeir skrev:
Hur fungerar biltemas motorstativ? för 450 kg?

Passar det att ha en b230 där ?

Såg att jula hade en motsvarande...

Går hur bra som helst, hänger mina V8:or i den.

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

1 634 Inlägg
6 augusti 2009
Brandis skrev:
folk som klagar på biltemas bromsskivor kan ju inte direkt ha så stor koll på fabrikation och materialutmatning, det är enbart ett antal få tillverkare i världen som får och kan tillverka bromsskivor.

deras dyra spärrskaft. den fungerar fortfarande skit bra och använder den så gott om varje dag.

Jasså. Jag bytte mina främre bromsskivor och satte dit Biltemas. Kan säga att jag INTE blev nöjd när bilen blev helt cp att bromsa in med efter några månader. Även besiktningsmannen sa att de främre skivorna är skeva efter bromstestet.
Senast redigerat av andreas_gbg_ (6 augusti 2009)

Numera Saab 9-5 Aero -00

1 634 Inlägg
6 augusti 2009
henke_92 skrev:
HyperSonica skrev:
henke_92 skrev:

vill ju ha turbo och biltemas e ju inte allt för dyr men vad tror du om det med kullagerna?

De håller.. de lovar ajg smile

oki big_smile då blirre nog en turbo i helgen! big_smile

Snyggt att avgöra sitt turboköp efter vad EN person säger på internet big_smile

Numera Saab 9-5 Aero -00

6 Inlägg
6 augusti 2009
Har kört med biltemas husvagnsfjädrar och gasdämpare till min 850 i en dryg månad nu, tycker det funkar prima!

Gammal bild
111 Inlägg
7 augusti 2009
Sokrates skrev:
Volvo_PoWeir skrev:
Hur fungerar biltemas motorstativ? för 450 kg?

Passar det att ha en b230 där ?

Såg att jula hade en motsvarande...

Går hur bra som helst, hänger mina V8:or i den.

/Tommy.

Kanon, då blir det en sån smile

Jo jag har hört men aldrig testat att husvagnsfjädrar ska vara stabilare smile passar dom till alla volvo från biltema? tongue

295 Inlägg
7 augusti 2009
biltema är bra när det gäller småsaker som silvertejp , småskruv etc. resten håller inte måttet enligt mig....

Vem fan är Nira, och varför ska han spruta åt mig?

Volvoskadad
127 Inlägg
7 augusti 2009
Varför klaga när man vet redan innan köpet hur varan kommer vara? Många grejer är nästan 50% billigare än på i en annan butik. Då kan man ju ha lite baktanke att det inte uppfyller samma krav? Sen tror jag kunden står för mycket att inte grejerna håller...
Jag har själv köpt mycket grejer på biltema och tycker dom har riktigt bra grejer. Som sagt, grejerna är trots allt sjukt mycket billigare än på andra ställen. Man får ju vad man betalar för? Accepterar man inte det får man väl ge fan i att åka dit då.
mvh johnny

I'm living the life I was born to live

626 Inlägg
7 augusti 2009
Boggieman skrev:
Varför klaga när man vet redan innan köpet hur varan kommer vara? Många grejer är nästan 50% billigare än på i en annan butik. Då kan man ju ha lite baktanke att det inte uppfyller samma krav? Sen tror jag kunden står för mycket att inte grejerna håller...
Jag har själv köpt mycket grejer på biltema och tycker dom har riktigt bra grejer. Som sagt, grejerna är trots allt sjukt mycket billigare än på andra ställen. Man får ju vad man betalar för? Accepterar man inte det får man väl ge fan i att åka dit då.
mvh johnny

så sant, så sant..

för att bli gammal och vis, måste man vara ung och galen!

Avstängd
424 Inlägg
8 augusti 2009
måste bara fråga, hur är deras dumpventil?

team Svineri. Volvos under construction.

526 Inlägg
9 augusti 2009
Om ni nu är sugna på kinaturbos..
kolla på ebay.. Billigare och inte sämmre smile

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
9 augusti 2009
Har en fråga! smile Har biltema 3" rostfria rör? böjar 45 grader och 90 och övergångar från 2,5" till 3" om det fins... någon som vet om det funkar att bygga system av?

152 Inlägg
9 augusti 2009
XzitXR3I skrev:

Rent BS!!!  deras oljor är inte sämmre än andras.  de har dom tilloch me papper på=)  vissa oljor e tillochme bättre än dom svindyra du säkert köper på tex mekonomen för 700kr litern:P  haha

301 Inlägg
9 augusti 2009
Pierre_r skrev:
Hur är biltemas solfilm? och hur mörk är den mörkaste solfilmen som dom har där?
Funderar på att tona rutorna i min grand cherokee och jag vill ha dom lika svarta som resten av bilen.

totalt värdelös enligt mig!
tjock å motsträvig! vill inte alls bli bra

!!!Det är inte farten som dödar, det är sättet du stannar på!!!

301 Inlägg
9 augusti 2009
sirmiro skrev:
Soderqvist skrev:
vofloo skrev:
men kan köpa biltemas belägg till en bil som men inte vill lägga ut så mycket på pungt slut. sen kör man inte in bromsarna efteråt får man skylla sig själv om man f skrikande belägg.

mvh

Köra in bromsarna? Nytt för mig.. förklara närmare tack smile

Köpt kompletta bromsar där nu till 3 olika bilar och det var inte någon av dom som börja gnissla.. Dock slets beläggen tokfort!

kompletta bromsar = Bromsok skivor med belägg samt skrikdämpningsplattor

//Soderqvist

Köra in bromsarna - montera, bromsa så de blir riktigt varma, låt svalna helt.
Då härdas beläggen och håller längre.

Generellt tycker jag att sakerna är riktigt bra på biltema numera.
Visst får man det man det man betalar för, men så är det alltid. big_smile

helt fel sätt att köra in bromsar på!

montera-ut och kör.. åk i ca 40 å bromsa lätt ner till kryp fart någraggr sen kör runt med bilen tills dom svalnat..

!!!Det är inte farten som dödar, det är sättet du stannar på!!!

Diktator
968 Inlägg
9 augusti 2009
andreas_gbg_ skrev:
Brandis skrev:
folk som klagar på biltemas bromsskivor kan ju inte direkt ha så stor koll på fabrikation och materialutmatning, det är enbart ett antal få tillverkare i världen som får och kan tillverka bromsskivor.

deras dyra spärrskaft. den fungerar fortfarande skit bra och använder den så gott om varje dag.

Jasså. Jag bytte mina främre bromsskivor och satte dit Biltemas. Kan säga att jag INTE blev nöjd när bilen blev helt cp att bromsa in med efter några månader. Även besiktningsmannen sa att de främre skivorna är skeva efter bromstestet.

va båda bromsskivorna skeva? då är det inte fabrikations fel, då är det nog skit bakom spakarna, har ju ingen aning om hur du kör, men förmodligen påverkade din körstil att bromsskivorna. deras skivor är samma grejer som KH's, Mekonomen och liknande kör med. men det är ju länge sen konstaterat att förpackningen förändrar ens åsikt om det mesta, hade det stått brembo på kartongen hade du aldrig tänkt att det va fabrikations fel, men står det biltema, ja då är det ju bara skit direkt

498 Inlägg
9 augusti 2009
XzitXR3I skrev:

hrmm...bullshit..host

Varför hittar du på massa saker för?

Biltemas olja produceras av en av de få stora oljeproducenterna i världen( statoil säger vissa).
Som basolja lär det skilja nada mellan den och andra men tillsatserna skiljer dock.
Oljetillsatser är riktigt dyrt och därför kan biltemaoljan sakna/ha sämre tillsatser än andra oljor.
Därför lär också en biltema olja som gått över 1000mil ha sämre egenskaper än en märkesolja för det är då tillsatserna får kämpa för att hålla oljan inom spec.
Men allt detta utgör bara en minimal skillnad på priset.
Märkesoljor har idag enorma prispåslag som vi slutkunder vackert betalar.

Kan ju för saken skull också tillägga att jag ändå inte ens skulle drömma om att hälla biltemaolja i audin.
Senast redigerat av enpatte (9 augusti 2009)

Sök