2477
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

1 634 Inlägg
9 augusti 2009
Brandis skrev:
andreas_gbg_ skrev:
Brandis skrev:
folk som klagar på biltemas bromsskivor kan ju inte direkt ha så stor koll på fabrikation och materialutmatning, det är enbart ett antal få tillverkare i världen som får och kan tillverka bromsskivor.

deras dyra spärrskaft. den fungerar fortfarande skit bra och använder den så gott om varje dag.

Jasså. Jag bytte mina främre bromsskivor och satte dit Biltemas. Kan säga att jag INTE blev nöjd när bilen blev helt cp att bromsa in med efter några månader. Även besiktningsmannen sa att de främre skivorna är skeva efter bromstestet.

va båda bromsskivorna skeva? då är det inte fabrikations fel, då är det nog skit bakom spakarna, har ju ingen aning om hur du kör, men förmodligen påverkade din körstil att bromsskivorna. deras skivor är samma grejer som KH's, Mekonomen och liknande kör med. men det är ju länge sen konstaterat att förpackningen förändrar ens åsikt om det mesta, hade det stått brembo på kartongen hade du aldrig tänkt att det va fabrikations fel, men står det biltema, ja då är det ju bara skit direkt

Absolut inte, jag vart jättenöjd med mycket ifrån Biltema. Mätarna på bromsprovet skiftade fram och tillbaka ordentligt på besiktningen, bad honom kolla bromsarna extra noga eftersom det skakat utav bara satan när jag bromsat + att det känts som att skivorna vart skeva när jag bromsa in mjukt mot rödljus osv, bilen liksom gungade framåt. Jag kör inte speciellt hårt, en smula hårdare än normalt som de allra flesta killar skulle jag tro, har ingen turbo så jag kör ju ingen racing direkt. Man får väl tycka att de gamla skivorna inte skulle hållt med mig som förare i 3 år innan om de nya inte klarade 1 år eller? Sedan har jag 2 polare som fått samma problem när de köpt bromsskivor ifrån biltema, och detta var något jag fick reda på efteråt när jag nämnt mitt problem.
Senast redigerat av andreas_gbg_ (9 augusti 2009)

Numera Saab 9-5 Aero -00

204 Inlägg
9 augusti 2009
är nog fan nöjd med allt ja köpt där, köpte tex deras sportskivor&belägg till 855t5an ja hade och dom använde jag i säkert 1000mil tills jag sålde bilen och dom skulle säkert gå några hundra till, kör rätt aggresivt och körde så pass hårt att skivorna blev röda rätt ofta men dom var fortfarande runda och inte den minsta obalans.

sen verktygen är suveräna, tex deras gula tigersåg använde den tills den var slutkörd efter 2 år och fick en ny på garantin då den var på 3år.
deras hylsor är mkt bra också har förstört några ironside-krafthylsor men till och med biltemas vanliga hylsor höll bättre men dom har kanske nån förm av hokuspokus blandning i hylsorna

12 086 Inlägg
9 augusti 2009
Både min tigersåg och min sticksåg jag köpt på biltema har fästet till bladen pajjat på. Jävla skrot.
Tigersågen höll nog fan inte änns 5 ggr, sticksågen därimot är nog 5 år.

20 Inlägg
10 augusti 2009
Biltemas Labeloff på bil emblems lim ??

Gorgilus addictus
4 773 Inlägg
10 augusti 2009
Dodge skrev:
Biltemas Labeloff på bil emblems lim ??

Funkar skit bra enligt mig.

Allt för den där jävla hatten!

5 Inlägg
14 augusti 2009
Dom gör lite misstag i katalogen..köpte yttre spindeled till våran peugeot 605, mrn det visade sig att den finns med 14 eller 16mm gäng, biltema säljer bara 14mm. då blev jag förbannad när skiten inte passade.

Men däremot så deras verktyg med 10år garanti håller jäkligt bra för mina ändamål.

Leg. Däckbrännare!
547 Inlägg
14 augusti 2009
Ckosworth skrev:
fulle skrev:
Köpte nya bromsbelägg och nya skivor till min 850.
1 vecka efter köp började dom skrika varje gång man bromsade.
hehe.. Vilket crap.

Det är beläggen som gör det där skrikande ljudet, belägg köper jag på Biltema bara i nödfall.

Men så vart ju fallet senast så klart roll då det var slut på dom andra återförsäljarna och mina var tvärslut, dessa började gnissla som fan bara efter ett litet tag, inte första gången jag är med om gnisslande bromsar med biltema belägg, tyvärr. 

Så som sagt biltemas belägg undviker jag helst, men annars tycker jag att dom har rätt mycket "bra att ha grejer" där smile

va nere på mantorp med en polare när hans jobb körde 12-timmars lopp där och dom fick byta belägg ett par ggr men sen satt dom på ett par biltema belägg så höll de racet ut.. wink

Hellre en kråka i näsan, Än en skata i sängen!

4 767 Inlägg
14 augusti 2009
Deras klisterspray är riktigt bra nuförtiden, den blev uppdaterad nu för några månader sedan och är numera fullt jämförbar kvalitetsmässigt med tex Würths Kraftklisterspray. (Används till att limma klädseltyg, nålfiltsmatta etc)

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

781 Inlägg
15 augusti 2009
Köpt flera av deras Smoke-mätare o dom verkar vara helt ok till det priset.

Bilmekaniker
1 354 Inlägg
15 augusti 2009
Jag har biltema sporluftfilter i min saab så länge tills ja får hem mitt bsr filter, men den funkar ju hur bra som helst big_smile

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!

44 Inlägg
15 augusti 2009
andreas_gbg_ skrev:
Brandis skrev:
andreas_gbg_ skrev:

Jasså. Jag bytte mina främre bromsskivor och satte dit Biltemas. Kan säga att jag INTE blev nöjd när bilen blev helt cp att bromsa in med efter några månader. Även besiktningsmannen sa att de främre skivorna är skeva efter bromstestet.

va båda bromsskivorna skeva? då är det inte fabrikations fel, då är det nog skit bakom spakarna, har ju ingen aning om hur du kör, men förmodligen påverkade din körstil att bromsskivorna. deras skivor är samma grejer som KH's, Mekonomen och liknande kör med. men det är ju länge sen konstaterat att förpackningen förändrar ens åsikt om det mesta, hade det stått brembo på kartongen hade du aldrig tänkt att det va fabrikations fel, men står det biltema, ja då är det ju bara skit direkt

Absolut inte, jag vart jättenöjd med mycket ifrån Biltema. Mätarna på bromsprovet skiftade fram och tillbaka ordentligt på besiktningen, bad honom kolla bromsarna extra noga eftersom det skakat utav bara satan när jag bromsat + att det känts som att skivorna vart skeva när jag bromsa in mjukt mot rödljus osv, bilen liksom gungade framåt. Jag kör inte speciellt hårt, en smula hårdare än normalt som de allra flesta killar skulle jag tro, har ingen turbo så jag kör ju ingen racing direkt. Man får väl tycka att de gamla skivorna inte skulle hållt med mig som förare i 3 år innan om de nya inte klarade 1 år eller? Sedan har jag 2 polare som fått samma problem när de köpt bromsskivor ifrån biltema, och detta var något jag fick reda på efteråt när jag nämnt mitt problem.

hade samma problem med mina skivor jag köpte till min 200sx skivorna blev skeva vilked medförde hemska skakningar! detta tog väl 2-4 veckor. lämnade in dem på svarvning så blev dom bra sen. iaf tills ja sålde bilen:P

annars är ja nöjd med de mesta på biltema, körde på deras olja i min 190e 2.9 vinterbil. oljan såg hur fin som helst ut efter ca 300hårdkörda mil!

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
15 augusti 2009
XzitXR3I skrev:
köp inte deras olja iaf!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! om du har turbo eller någon prestandabil överhuvudtaget.
min  gick som en kratta med deras olja, motor hackade, turbo cepa , drog 1,5l milen istället för 0,8-0,9

HAHAH skit snack asscrack!, kolla förpackningarna ska du se att de finns oljor med samma Klassificeringar som t.ex texaco, mobil, statoil osv kör med..., du som måste lära dig läsa på förpackningarna om vad din bil ska för olja..

jävla pajkastar tråd

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

Muttley
15 augusti 2009
Trådstartare
The_Mechanic skrev:
jävla pajkastar tråd

Konstigt för mycket på biltema är just bara skit.

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
15 augusti 2009
tkd_rille skrev:
The_Mechanic skrev:
jävla pajkastar tråd

Konstigt för mycket på biltema är just bara skit.

Finns även mycket på Mekonomen som bara är skit, allt handlar ju om vad man vill köpa, hur noga man läser och kollar vad de är för nå

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

Kanon..
1 473 Inlägg
15 augusti 2009
Gav verktygen en ordentlig prövning häromdan när ja bytte styrväxel.
Trodde en av lednycklarna gav sig när jag använde den som man inte ska men de höll fint smile

bass i stora lass
203 Inlägg
15 augusti 2009
biltemas dämpmattor till baslåder funkar bra wink

NissanMotorsport
19 augusti 2009
Trådstartare
Köpte mig ett motorstativ idag, någon som använt detta? funkar de bra? smile och lite offtopic, den kan bära upp till 450kg, vad kan min motor i 740in väga? en GLT...

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
19 augusti 2009
XzitXR3I skrev:
köp inte deras olja iaf!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! om du har turbo eller någon prestandabil överhuvudtaget.
min  gick som en kratta med deras olja, motor hackade, turbo cepa , drog 1,5l milen istället för 0,8-0,9

Ha ha..
Har kört med Biltema-olja i min s13 i tre år utan problem.

snickare
612 Inlägg
20 augusti 2009
ja köpte generator rem till 940 o ja kolla alla koder som fanns o kolla i deras katalog o de stämde sen när man var i garaget stämde de inte...

Demokrati betyder helt enkelt att folk klubbar ner folk för folkets skull

387 Inlägg
21 augusti 2009
köpte 3/8 spärrskaft där å har hålt i ett år nu ´samt ja har misshanlat det rät bra slått me hammare på det använt hlav meter hävarm när ja ska ta bort hårt åsitande bultar , e kanon nöjd :d smat att vi har typ bar biltem å skolan å de håller hur bra som helts,

Sök