2118
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

i övrigt värdelös.
613 Inlägg
26 oktober 2009
henke_99 skrev:
Superdtm skrev:
jocke_gronberg skrev:
Provade biltema handrengörare idag efter lite däckbyten fungerade fint

skiten släppte på en gång ifrån händerna. luktade dock inte så gott

funkar fint den.. dock lukten den är ingen höjdare..

har även fått det i munnen en gång.. Det va vidrigt..

Finns det nån handrengöring/tvål som är god att tugga på?tongue

det kan ja faktiskt inte svara på smile men det kanske finns? nä men smaken försvan inte ens efter man hade ätit så den va ihärdig! wink

Saabmeck
233 Inlägg
28 oktober 2009
Superdtm skrev:
henke_99 skrev:
Superdtm skrev:

funkar fint den.. dock lukten den är ingen höjdare..

har även fått det i munnen en gång.. Det va vidrigt..

Finns det nån handrengöring/tvål som är god att tugga på?tongue

det kan ja faktiskt inte svara på smile men det kanske finns? nä men smaken försvan inte ens efter man hade ätit så den va ihärdig! wink

Håller med, den är sjukt bra den där tvålen tongue jag har inget emot doften dock tongue D luktar ju inte gott med de luktar inte illa iaff smile Har även testat sån tvål de säljer på mekonomen som luktar apelsin... fungerar inte alls :S

"Ta det aldrig lungt, kör alltid 90 på 50 väg!" - Ronny och Ragge

Drifting Streetrace
225 Inlägg
28 oktober 2009
Nån som vet om vax från biltema e bra eller anus?

är inte ute efter top notch men en bra ren blank yta för billig peng!
ibland kan biltema lyckas!

Mvh
Pete
----------------------------------------
Drifting Streetrace Billjud

Saabmeck
233 Inlägg
28 oktober 2009
NoBrake skrev:
Nån som vet om vax från biltema e bra eller anus?

är inte ute efter top notch men en bra ren blank yta för billig peng!
ibland kan biltema lyckas!

Jag har frågat samma sak i ett tidigare inlägg för några veckor sedan och fick då detta svaret

sirmiro skrev:
Hur dålig är lacken?
Biltemas rubbing är GROV och nyttjas den fel repar det, men är i vissa fall är det så illa att den behövs, och då fungerar den bra. Annars har biltema fått priser av vissa tidningar, medan de fått dåliga resultat av andra, så det fungerar. Resultaten beror på hur mycket tid man vill lägga ner. smile

"Ta det aldrig lungt, kör alltid 90 på 50 väg!" - Ronny och Ragge

7 100 Inlägg
28 oktober 2009
biltemas vax funkar perfa!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
28 oktober 2009
illegal_streetracer skrev:
Någon som kör med biltemas race kat ?

polaren kör på den . men kommer inte ihåg om han hade den på förra besiktningen

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Gammal bild
111 Inlägg
1 november 2009
patrikke skrev:
gamlingen skrev:
Volvo_PoWeir skrev:
Blev lite less i tisdags då jag lämnade in min kompressor och den orkar inte ladda upp trycket trodde jag skulle få en ny men nej då ska dom försöka laga den och meddela mig inom 1 vecka, vart lite små less för att jag skulle behöva den NU! kompressorn var bara 2 månader gammal smile

Japp.. det heter garanti och det mesta med garanti försöker ALLA laga,, får man nåt utbytt skall man va jäkligt gla. finns ju nämligen lag som styr sånt.. de har 2 repförsök på sej SEN skall varan bytas ut.

Är den trasig inom 3 månader så räknas det som om att det är trasigt vid leverans och man har rätt att få en ny, enligt konsumentverket, men det är upp till butikerna att bestämma själva.
De kan dock bli styrda av konsumentverket om man nu orkar dra det vidare och de följer säkerligen deras beslut då.

Okej, haha nu gick kompressorn sönder igen dan efter att jag hade hämtat ut den andra gången nu, ska fan ta pengarna och springa dom hade lagat den tidigare och då var det säkringen men jag tänker fan inte vänta på att få tillbaka den igen, jävla dålig kvalite! !

1 062 Inlägg
1 november 2009
andreas_gbg_ skrev:
TLO skrev:
Funderar på deras domkraft för 199kr...samma som jula säljer. Är det något att ha eller bara crap?

http://www.jula.se/e-Sales/esa/default. … 0EQ=601029

Jag köpte en sån, fast på Jula. Den började läcka olja direkt när den var uppe i högsta läget. Inget snack när jag kom tillbaka, han var nog van. Så jag åkte hem och lagade min gamla istället.

aj fan. Claes Ohlsson kör ju samma pris o samma domkraft nu, så jag slog till på en idag på vinst o förlust. Får hoppas den håller ett tag åtminstone.

"You Go, we go!"

739 Inlägg
1 november 2009
våran domkraft håller ännu använder den varje dag näst intill och vi köpte den på biltema förra iår och den va billig dessutom :p

mvh

Gammal bild
111 Inlägg
1 november 2009
TLO skrev:
andreas_gbg_ skrev:
TLO skrev:
Funderar på deras domkraft för 199kr...samma som jula säljer. Är det något att ha eller bara crap?

http://www.jula.se/e-Sales/esa/default. … 0EQ=601029

Jag köpte en sån, fast på Jula. Den började läcka olja direkt när den var uppe i högsta läget. Inget snack när jag kom tillbaka, han var nog van. Så jag åkte hem och lagade min gamla istället.

aj fan. Claes Ohlsson kör ju samma pris o samma domkraft nu, så jag slog till på en idag på vinst o förlust. Får hoppas den håller ett tag åtminstone.

Jag köpte en domkraft från Jula eller Biltema en billig en och den håller än iaf är ganskla använd smile

739 Inlägg
1 november 2009
min kostade 160kr har jag för mig billigt o bra fast dne är ju inte till "stora" arbeten tex byta däck på bilen och så :p

49 Inlägg
6 november 2009
Jag brukade vara storhandlare på BT förr (har flyttat lägre från butiken nu sad )..
Har blivit MYCKE smågrejor, el m.m. Dock har jag inte vågat satsa på verktyg och bildelar m.m. ännu..

Buntband, Kabelskor, kabelskotång, kablar och liknande = Bra!!
Dock är eltejpen inge bra! -Kladdar och lossnar

Grymt bra är deras sortimentlådor med lösa mellanväggar och liknande.

Och så kan jag STARKT rekommendera denna:
http://www.biltema.se/Archive/Product_images/20/Huge/20-622_h.jpg
-Runt 50 fack och suveränt med plats.
Jag har alltid denna med mig i bilen som nödväska. I den har jag ALLT som kan tänkas behövas vid en nödsituation.
Diverse verktyg (Blocknycklar, skruvmejslar, tänger, avbitare, bits m.m.), fälgkors, nödfiltar, reflexvästar, ficklampor, vinterhandskar, nödladdare till mobilen, värmeljus, startkablar, bogserlina, punkteringsskum, kniv, kablar, kontakter, säkringar m.m. m.m.
och Allt är mycket lätt att hitta (Även i mörker), efterom det finns lagom stora fack för varje grej.
Bekväm att bära.
Helt enkelt Totalt Helt Perfekt Suverän väska! -Man kan rent av säga att jag är nöjd med den... big_smile
Senast redigerat av Slugg0 (6 november 2009)

//Leffe
--Humlor kan inte heller flyga...--

165 Inlägg
6 november 2009
Jag köpte idag ett paket med 2st blåa lampor att ha som p-ljus 12v/5w
stod att dom skulle vara blått , kom hem och monterade och dom lyste bara grönt! inte alls likt blått,

kostade dock 12,90kr men dom är ANUS lyster enbart grönt !

Forummoderator
9 299 Inlägg
6 november 2009
tc3e skrev:
Jag köpte idag ett paket med 2st blåa lampor att ha som p-ljus 12v/5w
stod att dom skulle vara blått , kom hem och monterade och dom lyste bara grönt! inte alls likt blått,

kostade dock 12,90kr men dom är ANUS lyster enbart grönt !

haha lol
13spänn. Ja Biltema suger verkligen.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

767 Inlägg
6 november 2009
Volvo_PoWeir skrev:
TLO skrev:
andreas_gbg_ skrev:

Jag köpte en domkraft från Jula eller Biltema en billig en och den håller än iaf är ganskla använd smile

Är nog lite skiftande kvalité på dom då för jag har haft min i snart 2 år och den är rejält använd eftersom man skruvar endel. och den funkar precis lika bra som för 2 år sen.
Har faktiskt haft turen att inget jag handlat på biltema inte har funkat. eller jo jag köpte en multimeter, den billiga och den tog batteriet slut på efter typ 2 veckor. vilket skit fick ju byta batteri för någon tia också cool

Drifting Streetrace
225 Inlägg
7 november 2009
Nån som vet om Biltemas Packningsklet Högtemperatur på tub är nått att använda ist för ventilskåpspackning?

Mvh
Pete
----------------------------------------
Drifting Streetrace Billjud

731 Inlägg
7 november 2009
Renoverade en cross motor och då satte jag biltemas Packningsklet mellan blockhalvorna och de funkade utmärkt.

7 120 Inlägg
7 november 2009
Köpte fixeringsverktyg och bromsoksfärg.. Funkar fint tongue

VW-driver
291 Inlägg
9 november 2009
Biltema är kalas. Dock finns alltid måndagsexemplar av vissa artiklar. Men billjud köper man någon annanstans, oavsett om det gäller att "bara" ha 5,25 och 6x9or eller dubbla 12or (vilket dom inte har heller). Dock funkar kablagekitet bra.

Det blir oftast lite alltiallo när man "hänger" på Biltema. Lite "styling" interiört och bilel mest, men även om reservdelar behövs. Priserna är ok. Men dom bör uppgradera reservdelslagret, det finns inte delar till alla bilar!

Sök