2381
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

32 Inlägg
12 november 2009
* Bilbatteri: Bra
* VGA kabel: bra
* Biltemas vaxschampo: Bra /Håret blir lent o fint och får mycket glans o lyster lol
* Bromsbeläggen är helt ok och mycket prisvärd

* HDMI Kabel 10m:  Skit
* R6 batterier 10 pack: Riktig skit
* Spärrmejsel 12-242: Kulan som håller bitset lossnar och kommer bort. Förlängaren klarar inte av större påfrestning. Men prisvärd
* Biltemas personal vissa av de: Skit ... Finns två blonda mulliga tjejer på Biltema Backaplan som är riktigt tykna och vill helst inte hjälpa till och den ena av de kör mc. Och en blond långhårig kille oxå som brukar stå i lilla butiken, jag har inte sett honom på ett tag, lika bra det då han förtjänar en fet smäll. Har upprepade ggr fått tykna svar av de eller blivit dåligt bemött. Numera undviker jag att fråga de efter något eller gå till samma kassa som de jobbar i. Jag har även sett att de är likadan mot andra kunder.

Köper aldrig motor o växellådsolja från biltema, och inte heller halvljus lampor då deras lampor fick sämst i test för nått år sen, men Biltema lovade då att byta leverantör av lampor.

Annars så handlar jag ofta på Biltema och de har mycket bra och prisvärda saker.
Senast redigerat av bananpiren (16 november 2009)

Tjatja bloggen!
150 Inlägg
12 november 2009
dom flesta smågrejjer funkar bra, som högtalarkablar relän och sånt. men som sagt personalen kan inte mycket.

tjena grabbar !!

volvoraggare
4 776 Inlägg
12 november 2009
feltema  för folk som inte kan nått om bilar......... deras verktyg funkar ju ganska bra me  jag skulle då inte köpa nå delar  te bilen

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

5 111 Inlägg
12 november 2009
ironhead skrev:
feltema  för folk som inte kan nått om bilar......... deras verktyg funkar ju ganska bra me  jag skulle då inte köpa nå delar  te bilen

...för att?

volvoraggare
4 776 Inlägg
12 november 2009
Volvo544special65 skrev:
ironhead skrev:

...för att?

kass kvalité

1 915 Inlägg
12 november 2009
En del saker kan det vara sämre kvalite på, men många saker märker man ingen skillad på, förutom priset...

ironhead skrev:
Volvo544special65 skrev:
ironhead skrev:

...för att?

kass kvalité

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

32 Inlägg
12 november 2009
Louksor skrev:
En del saker kan det vara sämre kvalite på, men många saker märker man ingen skillad på, förutom priset...

ironhead skrev:
Volvo544special65 skrev:
...för att?

kass kvalité

Köpte yttre styrled till s40 på biltema men jämfört med original delen så saknar den hål för sprinten som skall förhindra att skruven går upp av sig själv:| Biltema 129kr och 350kr på Bilia har jag för mig. Men kan vara värt när det gäller säkerhet att köpa dyrare.

hellaflush!
1 266 Inlägg
12 november 2009
Så bara för man handlar på biltema så kan man inget om bilar? det dumaste jag någonsin hört!

volvoraggare
4 776 Inlägg
12 november 2009
Timmyboy skrev:
Så bara för man handlar på biltema så kan man inget om bilar? det dumaste jag någonsin hört!

ja för om kan någe om bilar så köper man ju kvalitégrejer som håller

32 Inlägg
12 november 2009
Timmyboy skrev:

Håller med dig där. Och speciellt till en 240, då ska man väl ändå handla på Biltema big_smile

volvoraggare
4 776 Inlägg
12 november 2009
bananpiren skrev:
Timmyboy skrev:

Håller med dig där. Och speciellt till en 240, då ska man väl ändå handla på Biltema big_smile

handlar på ad-center jag

hellaflush!
1 266 Inlägg
12 november 2009
Så du påstår att allting som har med bilar att göra på biltema är dåliga? Om du läser i alla inläggen här så ser du nog något som är skit, men långt ifrån alla saker smile

volvoraggare
4 776 Inlägg
12 november 2009
Timmyboy skrev:
Så du påstår att allting som har med bilar att göra på biltema är dåliga? Om du läser i alla inläggen här så ser du nog något som är skit, men långt ifrån alla saker smile

ja är det slitagegrejer så som bromsar osv så är dom inte bra men visst det finns bra grejer på biltema också

Kejsare
547 Inlägg
15 november 2009
Den enda riktiga nackdelen med Biltema är alla som tror att allt är skit på Biltema. Jag har köpt tonvis med delar på biltema och de flesta grejer har hållt kanon!
Fast nu kan jag ju inget om bilar, eftersom jag köper delar på Biltema. Eller hur ironhead? roll

Tighten it until you hear a crack, and then back off a quarter turn.

tobbe91
15 november 2009
Trådstartare
ironhead: haha du fattar nog inte hur pinsam du är,
har dom brylkräm på biltema också? någon som vet? tss hehe

till sak, givetvis så finns det produkter på biltema som har sämre kvalitet än orginaldelar men överlag så är biltema bra.

2 283 Inlägg
15 november 2009
Biltema kan suga min svarta....

R.I.P. Michael Jackson!

4 586 Inlägg
15 november 2009
ironhead skrev:
Volvo544special65 skrev:
ironhead skrev:

...för att?

kass kvalité

har köpt flera vattenpumpar där till bil som fungerar fint

jag kör även på deras olja utan några som helst problem

för standardbilisten så duger deras olja gott o väl

Men det finns idag firmor på nätet som håller samma prisklass. Dom har även har gratis frakt över en viss summa så brukar betälla allt mer. Än att åka till biltema och sedan åka hem utan för att varan är slut
Senast redigerat av jocke_gronberg (15 november 2009)

32 Inlägg
16 november 2009
Haha så sant.. Vet inte hur många ggr man vart inne på Biltema och varan är slut. Men så frågar man när varan kommer så säger de tex torsdag, så åker man dit på torsdag så har den fortfarande inte kommit, så frågar man igen så säger de att de har inte hunnit packa upp de än osv.. Detta händer ofta

430 Inlägg
17 november 2009
jag vill nog säga att biltema förr va rena skiten, då de köpte in rena skiten! men det har förändrats...de köper ju ofta saker från samma tillverkare som mekonomen/micro/ad-center/cd-cardic etc bara en annan kartong och jag tror inte att kvaliten blir sämre för det...eller??
jag har köpt både reservdelar och verktyg där och verkligen satt de på prov, och resultatet är minst lika bra som de övriga kedjorna...sen ok köper man en pryl som överallt kostar 500kr och de tar 10kr så får man ju räkna med kvalitet där efter!!
kort sagt handla mer på biltema och skit i vad det står på kartongen!!

Mopar or no car!

30 Inlägg
17 november 2009
var på jakt efter en billig motorolja till en billig bil jag bytat till och skulle sälja, stod jävligt dumt till på biltema vilken typ av motorolja jag skulle välja och valde att fråga en trevlig kille som jobbade där...han skrattade och sa att jag skulle köpa vilken olja som helst, bara inte biltemas, förklarade att det inte spelade ågon roll i mitt fall då jag inte skulle behålla bilen men han förkalrade både en och två erfarenheter med just oljan från biltema, i övrigt har jag inget negativt att säga! Köpte senast bromsar till 740 på biltema och så länge dem inte blir  ectremt varma så funkar dem bra;) likaså lackprodukter har även varit uppskattade i mitt fall!
Senast redigerat av rottweilerrr (17 november 2009)

Sök