2469
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
9 december 2009
för står inte varför folk klagar på deras bromsbelägg
visst dom är inga rejs belägg men funkar bra till pendlar bil + när man byter så passar man på att smörja upp oket
på så sätt så slipper man att bromsarna börjar kärva å dylikt
jag handlar det mesta på biltema till bruks bilarna  å det änsda jag kan komma på nu som inte är bra är handbromsbeläggen

men bilar som brukas lite hårdare å som jag kör fortare med köper jag delar nånannanstans

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

1 653 Inlägg
12 december 2009
Aerocombi skrev:
jonnielahti skrev:
glasfiberspacklet och grundfärgen är bra big_smile
likaså sprutlimmet och koppligsplintar till stereo, även multiribbremmarna e bra.
dock är deras bättringsfärg och klarlack inget att hänga i julgranen tongue

Kan tyvärr inte hålla med dig där ang limmet.
Använde det till att limma mitt konstskinn på a-stolparna och det blir till att göra om nu i vinter sad

Där måste jag dock säga att det har inte med just bilteas lim att göra, man använder INTE spraylim på vinyl helt enkelt, spelar ingen roll om det är biltemas eller 3M spraylim, det funkar inte helt enkelt.

du ska använda kontaktlim till vinyl.

Dock ska biltema ha förbättrat sitt spraylim sista året så nu ska det fungera helt ok, dock dyrare nu, men det kan iaf jag ta om det är bra nu.
Har inte provat det nya, men ska man limma TYG eller papper, dvs något som kan andas, så tror jag biltemas spraylim funkar ok, men som sagt, på vinyl är all typ av spraylim värdelöst, lite till biltemas försvar.

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

49 Inlägg
14 december 2009
latina skrev:
super utan den så somnar han inte big_smile

Tufft att en så'n liten knådd inte somnar även om han super lol

//Leffe
--Humlor kan inte heller flyga...--

49 Inlägg
15 december 2009
Jag märkte häromdagen att min kabelskalare är från Biltema.
Har inte tänkt på det och trodde det var ett annat märke, men så såg jag loggan på den..
http://www.biltema.se/Archive/Product_images/12/Large/12-188_l.jpg
Funkar helt otroligt bra!
Har haft andra skalare (Ej biltema) till detta priset som har gått sönder vid första testskalningen, men inte denna. Har aldrig haft några problem med denna hittills. (Skalar småelektronik, 0.2-1.5mm kabel)

//Leffe
--Humlor kan inte heller flyga...--

749 Inlägg
15 december 2009
Jag har köpt och kör med biltemas bromsok, bromsskivor och belägg på min 850.
Det fungerar helt utmärkt och jag har inte märkt nån som helst skillnad jämfört med andra försäljare.

Men en sak jag märkt med bromsbeläggen, de saknar skrikdämparplattor, men det kan man enkelt lösa genom att lägga kopparpasta på baksidorna av beläggen där bromsoket trycker mot dem.

Köper också biltemas verktyg och jag tycker de är bra, finns ju olika prisklasser dock, men de jag köpt fungerar.

1 653 Inlägg
20 december 2009
Bjornn skrev:
Jag har köpt och kör med biltemas bromsok, bromsskivor och belägg på min 850.
Det fungerar helt utmärkt och jag har inte märkt nån som helst skillnad jämfört med andra försäljare.

Men en sak jag märkt med bromsbeläggen, de saknar skrikdämparplattor, men det kan man enkelt lösa genom att lägga kopparpasta på baksidorna av beläggen där bromsoket trycker mot dem.

Köper också biltemas verktyg och jag tycker de är bra, finns ju olika prisklasser dock, men de jag köpt fungerar.

skrikdämparplattorna finns med separat i förpackningen, gjorde det till mina 850-belägg iallafall

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
20 december 2009
Finns inte en reservdel till min bil på biltema.. Både på gott och ont. tongue
Får väl handla grejer till hemmet ist.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

1 210 Inlägg
20 december 2009
Köpte termostat på biltema.. funkade inte alls gjorde så jag fick luft ficka i sytemet... saknades avluftningshål som sitter original...

men men man får vad man betalar för tongue

3 235 Inlägg
20 december 2009
VentoRaggarn skrev:
jag måste fråga, är det bra glödstift på biltema?

Hade Biltemas glödstift på min Golf-94, och de höll i nästan 5 år. Helt klart godkänt.

C20LET
1 041 Inlägg
20 december 2009
biltemas momentnyckel suger, monterade toppen på bilen o den höl men inte när jag skulle spänna hjulbultarna med den, då gick den sönder helt värdelös använde den endast två gånger sad

Vi tycker olika vet jag, that's it

16 197 Inlägg
20 december 2009
Rawad skrev:
biltemas momentnyckel suger, monterade toppen på bilen o den höl men inte när jag skulle spänna hjulbultarna med den, då gick den sönder helt värdelös använde den endast två gånger sad

den billiga elle dyra??

har den dyra varianten å den har funkat kanon i typ 4 år.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
20 december 2009
Ekis! skrev:
Köpte termostat på biltema.. funkade inte alls gjorde så jag fick luft ficka i sytemet... saknades avluftningshål som sitter original...

men men man får vad man betalar för tongue

samma här köpte till en volvo. den öppnade sig och stannade i det läget

2slow

956 Inlägg
20 december 2009
Denna är pris värdelös. Hinner inte med att ta upp oljan så man får allt på golvet istället. Varning.

http://img17.imageshack.us/img17/5525/archiveproductimages39l.th.jpg

16 197 Inlägg
20 december 2009
Glader9991 skrev:
Denna är pris värdelös. Hinner inte med att ta upp oljan så man får allt på golvet istället. Varning.

http://img17.imageshack.us/img17/5525/archiveproductimages39l.th.jpg

men tar man bort ena "luftproppen" så e de inga problem.

C20LET
1 041 Inlägg
20 december 2009
evilaudio skrev:
Rawad skrev:

den billiga elle dyra??

billigt vet jag inte men den kostade 499kr art nr: 10-241

som sagt monterade toppen med den o det gick bra, den hörs inte när den klickar men den dög till toppen iaf men inget annat hmm

16 197 Inlägg
20 december 2009
Rawad skrev:
evilaudio skrev:
Rawad skrev:

den billiga elle dyra??

som sagt monterade toppen med den o det gick bra, den hörs inte när den klickar men den dög till toppen iaf men inget annat hmm

hmm... de e en sån ja har å den funkar kanon,

C20LET
1 041 Inlägg
20 december 2009
evilaudio skrev:
Rawad skrev:
evilaudio skrev:

den billiga elle dyra??

hmm... de e en sån ja har å den funkar kanon,

nästa momentnyckel jag köper så blir det på swedol istället, får la kosta lite extra men hoppas på att den håller bättre tongue

Redneck life
357 Inlägg
28 december 2009
handlat på biltema 3siffriga gånger utan att överdriva snarare tvärt om och kan bara säga nöjd med ALLT jag har köpt:D men kanske bara jag som har tur?

Om vi killar blir svettiga i skrevet, kallas det för pungsvett.
Men vad kallas det när tjejer blir svettiga på samma ställe?
- Läppglans?

...has left the building...
4 474 Inlägg
28 december 2009
På en av mina bruxisar (Passat -95) sitter följande Biltema prylar:
Hjullager bak (7000 mil and counting)
Drivknut (7000 mil and counting)
Kamremsats Goodyear (400 mil and counting)

Har kört på Biltema (oftast helsyntet, nån enstaka gång har det blivit halv) olja/filter sen bilen köptes, dvs ca 7500 mil, utan problem

Personligen tror jag att det äår viktigt att man monterar rätt, speciellt hjullager o sånt, för snålt/dåligt infettat o det kommer gå sönder fort, o sen skall man givetvis se till att packboxarna gör sitt jobb:)!

Så jag är nöjd.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

1 327 Inlägg
28 december 2009
Köpt mig ett par länkarmar till opeln i sommar.

Ca 900 kr för två stycken på biltema.

Skulle ha fått betala 2222 kr på tex mekonomen.

Köpte mig ett par torkarblad till saaben förra veckan på biltema. Ca 55kr kostade två stycken. Har haft likadana i 1.5år så kvaliten är helt okej på dem.

Sök