2071
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

2 419 Inlägg
22 januari 2010
Det mseta jag köpt på biltema har funkat bra. det sämsta är ja att hälften av de gregorna man ska ha inte finns hmm

116 Inlägg
26 januari 2010
ja en sak som jag tyckte va lite risigt va biltemas högeffekts tändspole som höll i några månader för vännen min och det tog ett bra tag att klura ut va det va för fel på bilen då den gick otroligt dåligt när ladd trycket skulle komma (volvo 765a turbo)

mulle mek
679 Inlägg
27 januari 2010
sebbanboy14 skrev:
RAIN OFF....

Ja på biltema nyligen och då såg jag något man skulle he på framrutan och sedan skulle smutts och vatten inte få lika bra grepp. Kostade typ kansk en hundring. Tänkte bara höra om de är något som funkar.

MVH Sebban

www.biltema.se art-nr: 36-983 Rain off

det är rain off det funkar i höga farter det är ju ett slags vax som gör att vattnet rinner bort från rutan snabbare. det håller inte mer än 2-3 veckor sen måste du applisera det igen .

finns dyrare varianter men inte  på biltema dom håller säkert ett halv år.

Gasar tills det Rasar !!!

373 Inlägg
4 februari 2010
http://www.biltema.se/ Ngn som vet...

Ja är dessa ventilerade skivbromsar ngt att rekomendera??Bilen jag äger är en 9/3-02!

Mvh /L

''Hugin-Hachiko''

716 Inlägg
4 februari 2010
Ja skulle nog betala några tusen extra för att få ordentliga grejer när det gäller bromsar. Bromsmannen har bra kvalité och gryma bromsar. Kontakta honom, bromsmannen.se.

373 Inlägg
4 februari 2010
Tänkte mera om ngn köpt dessa ja hur dom är i kvalite'wink skräp eller ok?

''Hugin-Hachiko''

35 Inlägg
4 februari 2010
Hej!
Ska rost laga bilen och undrar vilket glasfiberspackel man helst ska köra med? och vad man mer kan köpa för något som har ju st med rostlagning att göra på bilema?big_smile

Jag köper väldigt mycket på biltema annars och tycker det är en skit bra affär:D Har köpt saker från verktyg ner till elektronik som funkar kalas:D

Offroad Racing
3 122 Inlägg
5 februari 2010
Zanzorios skrev:
Hej!
Ska rost laga bilen och undrar vilket glasfiberspackel man helst ska köra med? och vad man mer kan köpa för något som har ju st med rostlagning att göra på bilema?big_smile

Jag köper väldigt mycket på biltema annars och tycker det är en skit bra affär:D Har köpt saker från verktyg ner till elektronik som funkar kalas:D

Ska man rostlaga så får man kapa bort o svetsa dit ny plåt (annars rostlagar man inte, man döljer rostskadorna) så du kanske ska inhandla en svets oxå? (fast det skulle inte jag nog köpa på biltema) Men det sista finliret för att få slätt innan lacken kan man ju med fördel använda spackel...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

35 Inlägg
5 februari 2010
henke_99 skrev:
Zanzorios skrev:
Hej!

Ska man rostlaga så får man kapa bort o svetsa dit ny plåt (annars rostlagar man inte, man döljer rostskadorna) så du kanske ska inhandla en svets oxå? (fast det skulle inte jag nog köpa på biltema) Men det sista finliret för att få slätt innan lacken kan man ju med fördel använda spackel...

Jag ska svetsa har en svets där. men vilket spackel är det? dom har 3 st 2 komponents spackel men vet inte vilken som skulle vara bäst?

54 Inlägg
5 februari 2010
Köpte ett liknande medel från WURTH å smetade på, funkade från ca 30kmh och uppåt och det blev rent big_smile det höll ungefär 4månader och då tvättade jag bilen varje fredag.....

r3zz1 skrev:
sebbanboy14 skrev:
RAIN OFF....

Ja på biltema nyligen och då såg jag något man skulle he på framrutan och sedan skulle smutts och vatten inte få lika bra grepp. Kostade typ kansk en hundring. Tänkte bara höra om de är något som funkar.

MVH Sebban

det är rain off det funkar i höga farter det är ju ett slags vax som gör att vattnet rinner bort från rutan snabbare. det håller inte mer än 2-3 veckor sen måste du applisera det igen .

finns dyrare varianter men inte  på biltema dom håller säkert ett halv år.
Senast redigerat av KNALLIS (5 februari 2010)

987 Inlägg
5 februari 2010
sebbanboy14 skrev:
RAIN OFF....

MVH Sebban

Kostar det en hundring kan du ju lika gärna köpa på mekonomen, deras funkar klockrent iaf!

i like it load

987 Inlägg
5 februari 2010
Journeyman2 skrev:

Jag har läst i ngt forum ngnstans att biltemas hålborrade är skräp iallafall. Vet dock inte av egen erfarenhet

i like it load

1 298 Inlägg
5 februari 2010
Journeyman2 skrev:

Jag undrar samma sak som du och jag är själv ganska tveksam till om det är nåt att ha. En polare köpte nyligen nya "vanliga" skivor till sin 740 på Biltema och hittade en osmält M12-mutter i slitbanan på en av dem. KVALITÉ! big_smile

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

16 197 Inlägg
5 februari 2010
chrillzter skrev:
Journeyman2 skrev:

Jag undrar samma sak som du och jag är själv ganska tveksam till om det är nåt att ha. En polare köpte nyligen nya "vanliga" skivor till sin 740 på Biltema och hittade en osmält M12-mutter i slitbanan på en av dem. KVALITÉ! big_smile

de vill ja se en bild på innan ja tror på de eftersom alla skivor eftersvarvas.

har köpt bromsskivor på biltema till ett antal bilar å aldrig haft nå problem me dom.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

733 Inlägg
5 februari 2010
evilaudio skrev:
chrillzter skrev:
Journeyman2 skrev:

har köpt bromsskivor på biltema till ett antal bilar å aldrig haft nå problem me dom.

Spelar inte så stor roll om dom eftersvarvas då det kan missas av folket som gör det..
Likadant med porer i andra delar, vet själv hur det är då jag jobbat som svarvare, lätt o missa ibland..

Men en bild hade suttit fint

16 197 Inlägg
5 februari 2010
master_- skrev:
evilaudio skrev:
chrillzter skrev:

Spelar inte så stor roll om dom eftersvarvas då det kan missas av folket som gör det..
Likadant med porer i andra delar, vet själv hur det är då jag jobbat som svarvare, lätt o missa ibland..

ja tror fortfarande inte på de..

de går så mycke rykten om biltemas saker som e 90% påhitt.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

1 298 Inlägg
5 februari 2010
evilaudio skrev:
master_- skrev:
evilaudio skrev:

Har själv inte sett det i verkligheten. Ska fråga honom om han kan fixa en bild på det dock! Köpte själv skivor till min gamla bil på biltema utan problem förövrigt. tongue

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

749 Inlägg
6 februari 2010
chrillzter skrev:
evilaudio skrev:
master_- skrev:

Har själv inte sett det i verkligheten. Ska fråga honom om han kan fixa en bild på det dock! Köpte själv skivor till min gamla bil på biltema utan problem förövrigt. tongue

Jag har havt problem med Mekonomens bremo skivor men aldrig med biltemas.

Biltema håller bara de priserna mekonomens skräp med både ligga på.

537 Inlägg
6 februari 2010
ÄR det inte så att biltema använder sig utav flera leverantörer av delar! Jag hade biltemas bromsar på 
min gamla passat och dom funka perfekt; men till två andra bilar så höll dom bara ett halvår innan dom var slut.

SÅ som jag upplevt bromsarna så skiftar dom i kvalitén. hmm
Senast redigerat av aigloow (6 februari 2010)

LOSING is not an option... BIG TOYS R 4 BIG BOYS.

10 Inlägg
13 februari 2010
Generellt om Biltemas grejer så känns det som om det skiftar mycket om det funkar eller inte men kan man tänka sig lite lotteri så är det ok. Vissa grejer har bra passform och funkar lite som andra delar men annat är rena skiten tongue

Sök