1235
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

gillar en riktig burnout
1 174 Inlägg
14 februari 2010
hur är biltemas startmotorer??till en v70-98

998 Inlägg
22 februari 2010
turbonova skrev:
hur är biltemas startmotorer??till en v70-98

Köpte en till min 850 för 1år sen, gick skit bra, eftersom det var av märket bosh, som volvo har på sina med, priset 699 på biltema 1800 tror jag på volvo.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

827 Inlägg
23 februari 2010
Nån som testat biltemas Fälgreparations kit???

Tangentbordsriddare
1 825 Inlägg
25 februari 2010
Andree skrev:
Nån som testat biltemas Fälgreparations kit???

en polare gjorde det i somras, fast han verkade tydligen inte veta vad ha sysslade med då det blev värre än innan.

5 111 Inlägg
25 februari 2010
evilaudio skrev:
master_- skrev:
evilaudio skrev:

de vill ja se en bild på innan ja tror på de eftersom alla skivor eftersvarvas.

har köpt bromsskivor på biltema till ett antal bilar å aldrig haft nå problem me dom.

Spelar inte så stor roll om dom eftersvarvas då det kan missas av folket som gör det..
Likadant med porer i andra delar, vet själv hur det är då jag jobbat som svarvare, lätt o missa ibland..

Men en bild hade suttit fint

ja tror fortfarande inte på de..

de går så mycke rykten om biltemas saker som e 90% påhitt.

Tycker jag hört olika varianter på det här i 10 års tid, ibland är det en bult och ibland är det en mutter, och första gången jag hörde det så var det en förklaring på varför Ford Scorpio hade såna problem med vibrationer vid inbromsningar... roll

Det får mig att tro att det är en vandringssägen...

Det är ju knappast så att det kommer in diverse osorterat skrot på fabriken som smälts ned och ut kommer en bromsskiva...

1 567 Inlägg
25 februari 2010
Biltemas Nittångsats för plastnitar var ingen höjdare då 1 av 10 fungerade..

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

FreddeK
1 mars 2010
Trådstartare
angående den där racingdomkraften dem gör reklam för så är det precis likadan jula säljer för 995:- eller gjorde förut iallafall! biltema vill ha 1995:- för den och ser exakt likadan ut bara att det står biltema på den och det vill man ju inte ha=)

4 586 Inlägg
2 mars 2010
Tycker själv biltema har höjt,höjt och sedan höjt priserna mycket på kort tid. Så spelar snart ingen roll ifrån det är mekonomen eller biltema samma pris

Kan rekomendera deras verktyg till bromsok både fram och bak till att skruva in samt pressa kolven. Fungerar mycket bra.

151 Inlägg
3 mars 2010
Konstigt att folk klagar på deras bromsar. bytte till biltemas tidigt i våras 09. Innan satt det Volvo på.
Nu behöver jag inte ha avfettning för att få fälgarna rena. Tvättar bilen ca 1gång i veckan och med volvo-belägg var ju fälgarna mörkgrå.
Kollade beläggen för en vecka sen och då var dom halvslitna. på 2000 mil!! Där har ju biltema lyckats.
För övrigt har jag ingen bra erfarenhet av brembo. Har deras skivor på 940:in. Dom har suttit på i 1500 mil och är skeva. Dom förra var samma efter 1500-2000 mil. Har kollat oken. dom har inte hängt sig. ifall nån undrar. blir nog biltemas skivor så får jag se vad som är fel. Synd att deras sportskivor inte finns till 940. Men min v40 kommer få dom.

1 335 Inlägg
3 mars 2010
sebbanboy14 skrev:
RAIN OFF....

Ja på biltema nyligen och då såg jag något man skulle he på framrutan och sedan skulle smutts och vatten inte få lika bra grepp. Kostade typ kansk en hundring. Tänkte bara höra om de är något som funkar.

MVH Sebban

www.biltema.se art-nr: 36-983 Rain off

Jag använder Turtle Wax Clear Vue.
Fungerar på samma sett men jag brukar bara lägga på det ca 3ggr per sesong. Kostar runt 100kr.
Kanon om du frågar mig.

168 Inlägg
3 mars 2010
Deras torkarblad i silikon är suveräna, torkar perfekt. Clearvision heter dom.

4 586 Inlägg
3 mars 2010
Tänkte byta bromslangar

Art nr: 19-738

någon som testat denna?

http://www.biltema.se/Archive/Product_images/19/Large/19-738_l.jpg
Senast redigerat av jocke_gronberg (3 mars 2010)

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
3 mars 2010
jocke_gronberg skrev:
Tänkte byta bromslangar

någon som testat denna?

http://www.biltema.se/Archive/Product_i … -738_l.jpg

det där är ingen bromsslang tongue

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

4 586 Inlägg
3 mars 2010
turboforssen skrev:
jocke_gronberg skrev:
Tänkte byta bromslangar

någon som testat denna?

http://www.biltema.se/Archive/Product_i … -738_l.jpg

det där är ingen bromsslang tongue

där var du rolig. Utan värme så går det knappt att få bromsslangen att släppa ifrån bromsröret

28 Inlägg
10 mars 2010
alltså biltemas grejer funkar i förhållande till priset smile
dom har massor med grejer som funkar till billigt pris och precis samma grej på märkes affär kostar skjortan och håller ungefär lika bra smile

biltema är kanske inte de bästa stället för folk som ska styla bilar seriöst, men de duger att börja med om man är arbetslös som jag ^^

skulle dock aldrig köpa biljud därifrån smile där drar jag min gräns ^^

"Rost är jättebra på ett ställe . . . . . . Frukostbordet"
Hypo out...

Musiker
472 Inlägg
11 mars 2010
Vi bytte bromsok på kompisens gamla SAAB 900i och dessa införskaffades på biltema. Efter ett fåtal mils buskörning small det till och bromspedalen tog sedan väääldigt långt ner!
Har aldrig frågat om vad felet var (vi pratar sällan), så jag vet egentligen inte om det var oken som var defekta eller om det var något annat som gick sönder. Bilen hade förövrigt stått i flera år så det var ett projekt bara att få den att rulla!!! lol

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)

5 198 Inlägg
11 mars 2010
DarthNiN skrev:
Min erfarenhet är att Biltema faktiskt säljer "ombrandade" kvalitetsverktyg, och det gäller att ha känsla för vilka det är och hitta dom. Då finns det chans att göra bra affärer.
Tyvärr säljer Biltema dock mest rent skräp som ibland inte ens funkar EN gång. Tro mig, jag talar av egen erfarenhet.

smile

Då har du inte handlat mycket på biltema inte.. för jag har då motsatt erfarenhet

739 Inlägg
11 mars 2010
ja jag vet inte vad jag ska säga men jag har inte stött på något skit som inte håller etc på biltema ännu men jag har biltemas högtalar tyg i bilen o de tycker jag är sådär de är inte slitstarkt kan jag säga så ska byta ut det men ha de till innetak är perfekt då jaghade det i min volvo smile

Musiker
472 Inlägg
12 mars 2010
Höhö! Ja... Det är nog lite varierande kvalité på deras verktyg!

Jag köpte fasta nycklar på Biltema, och dessa orsakade just "blodiga knogar", men även sönderslitna bultar!
Sen köpte jag "bromsnycklar" där (vet inte vad de heter egentligen). Dessa fungerade fint!

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)

1 436 Inlägg
14 mars 2010
jsundkvist skrev:
Är biltemas sportluftfilter nåt att ha?

Inte det enkoniga, se: http://fredrikmedia.se/?sida=biltema_sp … ter_33-235

Det dubbelkoniga har jag inte testat.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

Sök