2802
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

739 Inlägg
18 augusti 2010
Nästan allt på biltema är bra skit ;Djag har en domkraft från biltema funkar fint ännu läcker inget osv den kostade 160kr har jag för mig den minsta dem har verktyg har jag också från dem inget o klaga på fungera lika bra ännu satte även biltemas bakvagnsbussnignar på min gammle golf 3a jävligt massiva är dem ;D gillas

214 Inlägg
20 augusti 2010
min biltema "garagedomkraft" för 159kr gick sönder tongue

214 Inlägg
20 augusti 2010
Köpte bromsluftare för drygt 2 år sedan (en med backventil) men den gick sönder nästan direkt, köpte en ny och den gick också sönder:( Blev till att lämna in den för att få den luftad.
Tycker dock att biltema och blivit bättre kvalitets mässigt på senare tid men priserna har dragit iväg också.
Bromsluftare (som man kopplar till komressor) på biltema kostar 695:- och 715:- på mekonomen. Köpte den på mekonomen och den funkade utmärkt iallafall

Caddslav
133 Inlägg
20 augusti 2010
Har i princip hela mitt garage uppbyggt av biltemas grejer. Borrmaskiner, vinkelslipar, kompressor, hylsnyckelsats m.m. Inget har krånglat nämvärt. Visst har man pajjat några slipmaskiner men aldrig några problem att byta om man har kvittot kvar. Filter, bromsgrejer m.m köper jag dock på annat håll.
Oljan som de säljer är från Statoil så den är precis lika bra som många andra dyrare märken, tro mig på den har fått infon från en jag känner väl som tidigare varit butikschef för biltema. Elgrejerna är skit dock, köp inte gps, stereo eller liknande där. Som om det var nåt nytt...
Senast redigerat av Leaf (20 augusti 2010)

Saabmeck
233 Inlägg
26 augusti 2010
Biltemas vacuumslang e skitdålig, torrspricker hur fort som helst sad

Men de finns en bra sak med biltema o de e att ifall man behöver tillverka en specialnyckel så är ju biltemas fasta nycklar inte så farligt dyra.. smile
Senast redigerat av Kribban92 (26 augusti 2010)

"Ta det aldrig lungt, kör alltid 90 på 50 väg!" - Ronny och Ragge

Jag gjorde en liten hest!
2 100 Inlägg
27 augusti 2010
Ingen som provat deras dekal ark som är i "kolfiber" tänkte prova att kladda på en kåpa och se hur det blir smile

Tja!

Skaune
29 augusti 2010
Trådstartare
90% av allt jag köpt därifrån är ren skit! provade deras lackrengörare på min gammla 740, oh fy helvete vad lacken blev prickig och ful, körde ett varv med A1 lackrengörare istället, skillnad som dag och natt i mitt tycke! bara en sån sak som deras maskeringstejp, inte den bästa kvaliteten nä..

4 637 Inlägg
30 augusti 2010
Axor skrev:
90% av allt jag köpt därifrån är ren skit! provade deras lackrengörare på min gammla 740, oh fy helvete vad lacken blev prickig och ful, körde ett varv med A1 lackrengörare istället, skillnad som dag och natt i mitt tycke! bara en sån sak som deras maskeringstejp, inte den bästa kvaliteten nä..

99,9% av det jag köpt... Har provat mycket från Biltema (man bör prova innan man gnäller). Och så jävla mkt billigare är det inte alltid, värt prisskillnaden att köpa grejerna på andra ställen.
Därmed inte sagt att allt är skit, har självklart inte gått igenom varenda liten grej de säljer.

4 637 Inlägg
30 augusti 2010
denton skrev:
min biltema "garagedomkraft" för 159kr gick sönder tongue

Veven på min 1,5 tons domkraft vek sig (inte den billigaste på Biltema) i fredags, första gången jag använde den. Klarade självklart inte ens av en uppvevning på ett däck. Har dock insett att Biltema ganska fort blir jävligt dyrt med tanke på livslängden. Nej, biltema är bara för de med höga löner...
Senast redigerat av EmilHammarlund (30 augusti 2010)

4 571 Inlägg
30 augusti 2010
Tror många missar att det finns garanti även på biltema, går nått sönder så tag med kvitto och få det utbytt eller få pengarna tillbaka.

Skaune
30 augusti 2010
Trådstartare
Izual skrev:
Tror många missar att det finns garanti även på biltema, går nått sönder så tag med kvitto och få det utbytt eller få pengarna tillbaka.

och får samma skitprodukt igen? nej tack...

4 571 Inlägg
30 augusti 2010
Axor skrev:
Izual skrev:

Är du läskunnig?
Du kan få pengarna tillbaka och handla någon annanstans.

Skaune
30 augusti 2010
Trådstartare
Izual skrev:
Axor skrev:
Izual skrev:

Är du läskunnig?
Du kan få pengarna tillbaka och handla någon annanstans.

Ja jag är definitiv läskunnig, jag är dock vääääldigt morgontrött och missade det! de ber jag om ursäkt för! My mistake!

152 Inlägg
30 augusti 2010
förstår inte vf folk klagar så mkt. alla butiker får in produkter som inte håller den kvalitet den ska göra. men får man ett sånt ex e det bara att gå o byta igen, va e problemet? har alltid köpt biltemas produkter,färg,tvätt,reservdelar.elekronik,bygg,verktyg,båt har nog testat väldigt mycket där för att kunna säga att biltema e toppen! verktyg köper ja endast dom som har stämpeln med 10års garanti. dom e toppen. de går misshandla dom i åratal utan minsta slitage=)    sen reserv delar, passform som e kanon, inte sämre kvalitet än andra-  Oftast e de så att de e handhavarens fel, inte biltema.

vi säger att nisse med sin volvo 240 köper ny topp packning, han råkar klämma den i bildörren när han kommer hem, ojdå den rätar vi ut säger han. sen när han monterat den o ska starta så e de fortfarande inte bra, han skruvar bort packningen igen o åker in till biltema o klagar på vilken dålig kvalitet de. men tror ni han kommer säga till hans kompisar eller biltema att de va hans fel att den inte funkade?

Cykelhatande yrkeschaufför.
241 Inlägg
30 augusti 2010
Jag och min far har en sådan här:
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Handve … 150-delar/

Och är väldigt nöjda! Det enda som har gått sönder är själva lådan i plastgångjärnen. Har haft den i runt 3-4 år och används på alla möjliga sorters pinaler utan att gå sönder.
Jag har personligen haft bra erfarenhet av den här hylsnyckelsatsen och kan rekommendera den.

Saabmeck
233 Inlägg
31 augusti 2010
"_budde_ " Har helt rätt!

"Ta det aldrig lungt, kör alltid 90 på 50 väg!" - Ronny och Ragge

956 Inlägg
1 september 2010
Har biltema nån avdragare till styrleder?

2 100 Inlägg
1 september 2010
Glader9991 skrev:
Har biltema nån avdragare till styrleder?

Denna borde ju fungera: http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verkt … avdragare/

Mvh smile

Tja!

956 Inlägg
1 september 2010
Tack. Vad avgör om man ska ha 50mm eller 70mm? Ska ha till min 900, och det är väl ganska standard antar jag. Vad nu standard är:P Men nån av dem där bör väl vara standard. Och den andra special?

2 100 Inlägg
1 september 2010
Glader9991 skrev:
Tack. Vad avgör om man ska ha 50mm eller 70mm? Ska ha till min 900, och det är väl ganska standard antar jag. Vad nu standard är:P Men nån av dem där bör väl vara standard. Och den andra special?

Eftersom det står: Höjd: 50/70mm så är det ju uppenbart hur hög den är. Så det är väl bara ut och mäta hur hög själva styrleden är vid gängorna smile m jag förstått det hela rätt. Annars funkar ju släggan smile

Tja!

Sök