2230
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

345 Inlägg
9 december 2010
det har säkert frågats/ diskuterats tidigare om biltemas billigaste svets invertern  för 799, den låter helt okej men e osäker på priset och effekten big_smile så om någon har erfarenhet så vore jag tacksam smile

Kolla gärna in mitt amazon projekt https://www.garaget.org/forum/viewtopic … 2#p4418122

716 Inlägg
9 december 2010
ja läste tidigare om den. Någon hade haft en i typ 2 år utan problem, någon köpte en å lämna tillbaka efter 2 dagar för den överhetta och brann upp. Men dom båda va nöjda me jobbet den utförde, den andra killen fick sitt jobb gjort men tråkigt nog stort minus för den brann.

Du får köpa å prova, du kan ju lämna tbx om den inte fixar jobbet big_smile

345 Inlägg
9 december 2010
haha jo om den brinner e det ju ett minus wink men skall prova big_smile min svetslärare i skolan tvivla på den men han är ju van me dyra grejjer  smile men tack smile

Kolla gärna in mitt amazon projekt https://www.garaget.org/forum/viewtopic … 2#p4418122

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
12 december 2010
Det enda jag köpt som jag varist missnöjd med är ett par bromsskivor som inte var så raka...

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

345 Inlägg
12 december 2010
RD_87 skrev:
Det enda jag köpt som jag varist missnöjd med är ett par bromsskivor som inte var så raka...

haha hur kan man sälja vinda bromsskivor ? wink har inte dom någon sorts kvalitéts granskning ? tongue

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
12 december 2010
Nja, har bara hänt en gång på 10-15 skivor så det kanske var en sommarjobbare...

345 Inlägg
12 december 2010
RD_87 skrev:
Nja, har bara hänt en gång på 10-15 skivor så det kanske var en sommarjobbare...

kan bra vara smile men fick du dem utbytta ?

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
12 december 2010
Var inte till min bil så det gav jag fan i. Tar inga reklamationer på gratisarbete åt släktingar, skithögen var knappt värd ett par skivor. Det taskiga var att jag köpte loss bilen sen...

1 020 Inlägg
20 december 2010
köpte lambdasond till en volvo v70 00 deras var inte ett dugg bättre än den som var kass köpte en hos bilia den fungera problemet kom när den skulle lämnas tillbaka då dom kräver felsökningsprotokoll och intyg att felet finns när sonden från dom är monterad otroligt dom vänder sig väl till hemmamekare förklarade att jag innehar egen felsökningsdata och var villig att köra in bilen i varuhuset o byta till deras sond för att bevisa att det ej funkar till denna bil det gilla dom inte o fick bums pengarna tillbaka tänk er för billigt är inte alltid bra men deras hylsor o spärrhandtag tåler mycket stryk slägga o rör på spärren o den håller fortfarande efter 3 års misshandel kamasa höll inte ens för handkraft smäck

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår

5 198 Inlägg
21 december 2010
andreas1 skrev:
köpte lambdasond till en volvo v70 00 deras var inte ett dugg bättre än den som var kass köpte en hos bilia den fungera problemet kom när den skulle lämnas tillbaka då dom kräver felsökningsprotokoll och intyg att felet finns när sonden från dom är monterad otroligt dom vänder sig väl till hemmamekare förklarade att jag innehar egen felsökningsdata och var villig att köra in bilen i varuhuset o byta till deras sond för att bevisa att det ej funkar till denna bil det gilla dom inte o fick bums pengarna tillbaka tänk er för billigt är inte alltid bra men deras hylsor o spärrhandtag tåler mycket stryk slägga o rör på spärren o den håller fortfarande efter 3 års misshandel kamasa höll inte ens för handkraft smäck

Oj.... läsa hela stycket utan att andas...använd punkter  och radbrytning..

1 020 Inlägg
21 december 2010
ha ha nja inte så glad för punkt o radbrytningar

911 Inlägg
21 december 2010
andreas1 skrev:

Shysst att du fick pengar tillbaka på direkten iaf...  Jag väntar fortfarande på att dom ska ringa så jag kan hämta mina pengar, kmr dock inte ihåg när jag lämna in den, har nog gått 2 veckor iaf och dom verkade ha brottom med att skicka in den verkade det som !!

pic up the phone, wazzzaaa

1 020 Inlägg
22 december 2010
det är nackdel billigt är inte alltid bäst.
bytade drivknut på en volvo mekonomen skulle ha 2600 för knuten biltema 600.
bytade 2 st biltemaknutar inom ett år riktigt lump .
tror det tog 3 månader o få tillbaka pengarna det var fabrikationsfel .
hoppas det går bra för dig o slipper ha slängt ut pengarna i onödan,är ju inte alla som får rätt.
jag har lärt mig att är det halva priset jämfört med andra köp inte det .

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
22 december 2010
andreas1 skrev:
hoppas det går bra för dig o slipper ha slängt ut pengarna i onödan,är ju inte alla som får rätt.

man kan ju inte gnälla på att det va för att det va billigt som den va dålig om det va fabrikationsfel
dyrt är inte heller alltid bäst . sen beror det ju på hur man använder grejerna

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

1 020 Inlägg
22 december 2010
finns anledning hur dom kan sälja så billigt .
det snacket att dom beställer stora volymer därav kan hålla lågt pris kan inte stämma.
bilen kördes av en äldre dam inom 1000 mil började 2 st knutar knaka .
kan inte finna andra svar på det då mekonomens knut rullat snart 2000 mil och är som ny .
numera handlar jag antingen orginal eller mekonomen ,förlorar på biltemas grejor genom att behöva göra om o välja om varje gång gäller bildelar.

spindelled till volvo s60 tog 6 olika på hyllan olika mått på splines skillnad mellan 0 och 1 mm större än innermåttet på bilen .
stor skillnad när splines ska passa in i bilens delar = omöjligt att använda.

spindelled volvo 740 hållbarhet ca 3000 mil sen pep sbp , volvos egna har gått nästan 10000 mil sen såldes bilen . MAN FÅR VAD MAN BETALAR FÖR !!

killercow
22 december 2010
Trådstartare
köpte i sommras en stereo på biltema för att ha i garaget tror den kostade 499:- om jag inte minns fel. en utan cd för minnes kort, usb och radio.
Köpte med ett usb-minne hos dom på 4gb.

Deras minne som dom byggt upp fint på gavel tillsammans med stereon funkade inte i stereon. ett annat minne jag hade hemma funkade. inget fel på minnet från dom i övrigt. funkar i dator, andra stereo mm.

Kopplade in antennen som ja haft till den gamla stereon i garaget som funkat fint. skit mottagning i stereon från biltema.

Med andra ord inget bra köp. varken minnet eller stereon

588 Inlägg
22 december 2010
turboforssen skrev:
andreas1 skrev:

man kan ju inte gnälla på att det va för att det va billigt som den va dålig om det va fabrikationsfel

nu finns det ju inte så många sätt att använda en drivknut på då...... big_smile

...has left the building...
4 474 Inlägg
22 december 2010
Min Biltema drivknut höll i 10000 mil...A & O vid montering är att man fettar in ordentligt samt att man håller fettet rent...I mitt fall berodde haveriet pga en skadad damask, hade damasken varit hel hade knuten högst troligt funkat än idag. Dock så kommer knuten tillsammans med damasken, o en kedja är som sagt inte starkare än den svagaste länken, som i mitt fall visade sig vara damasken

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

214 Inlägg
22 december 2010
___ skrev:
turboforssen skrev:
andreas1 skrev:

nu finns det ju inte så många sätt att använda en drivknut på då...... big_smile

klart de gör tongue kör du hårt med en trimmad bil går de ju sönder ganska fort tongue men nu va de ju nån gammal tant som kört så wink

588 Inlägg
23 december 2010
jag tycker den gör ju ungefär samma jobb ändå

Sök