2511
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

1 327 Inlägg
4 januari 2011
Hittat den första riktigt dåliga produkten från Biltema.

Biltemas tändkablar slog ut min APC till min Saab turbo. Laddtrycket försvann efter jag monterat tändkablarna och gjort annan service på bilen.

Innan jag lyckades komma på att det var tändkablarna.. Trodde något annat hade lossnat.

5 198 Inlägg
4 januari 2011
Aero T16 skrev:
Någon som vet om denna bränslepump passar till min Saab 900 T8 special 1989?

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Motor … MP-PRIMAR/

Ring å fråga ?

Gymnasieutbildad däcksparkare
382 Inlägg
4 januari 2011
gamlingen skrev:
Aero T16 skrev:

Ring å fråga ?

inte så säkert att dom vet... dom va säkra om att oljefiltret passade till farsans v70 -99....vilket det inte gjorde

Motorer är som människor, Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

5 198 Inlägg
4 januari 2011
SaabIV skrev:
gamlingen skrev:
Aero T16 skrev:

Ring å fråga ?

90% av personalen på Biltema är inte kunnigare på bildelar än vad personalen på t.ex ICA är.

näe klart,, och de övriga 10% som kan nåt är sjuka,,, kan inte bli nåt annat när ddet har blivit mer en diversebutik än bildelsbutik. De kan säkert mer om husgeråd än bildelar-

111 Inlägg
4 januari 2011
biltemas putsmedel är väl det sämsta som finns, men annars är väl produkterna iallafall hyffsat ok

1 327 Inlägg
13 januari 2011
SaabIV skrev:
gamlingen skrev:
Aero T16 skrev:

Ring å fråga ?

90% av personalen på Biltema är inte kunnigare på bildelar än vad personalen på t.ex ICA är.

Lite synd att det är så dåliga kunskaper bland personalen. Men iofs så är det ju samma sak på alla bensinstationer.

Audi frälst
102 Inlägg
15 januari 2011
Någon som har använt "Hjulmutterdragare IW 450" som går på 230 volt ? artnr: 17185
Frågan finns säkert innan i tråden men orkar inte leta reda på de så hoppas att nån kan ge mig ett snabbt svar på om det är nått att ha eller om det bara är skit.

Four rings to rule ´em all
vorsprung durch technik

Eigenbrötler
1 237 Inlägg
15 januari 2011
ljungbacker skrev:
Någon som har använt "Hjulmutterdragare IW 450" som går på 230 volt ? artnr: 17185
Frågan finns säkert innan i tråden men orkar inte leta reda på de så hoppas att nån kan ge mig ett snabbt svar på om det är nått att ha eller om det bara är skit.

Jag har en! har bytt ca 20 däck med den, helnöjd än så länge.

Trabant und Saab Uber alles:) 14
1 035 Inlägg
15 januari 2011
danne5 skrev:
biltemas putsmedel är väl det sämsta som finns, men annars är väl produkterna iallafall hyffsat ok

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14

Rumpmas
3 860 Inlägg
15 januari 2011
Drfrasse skrev:
danne5 skrev:

lol

2 419 Inlägg
22 januari 2011
Någon som vet hur deras bättringsfärg är? står ju att det ska matcha bilens färg något som stämmer? smile
Senast redigerat av strandberg31 (22 januari 2011)

Rumpmas
3 860 Inlägg
22 januari 2011
strandberg31 skrev:
Någon som vet hur deras bättringsfärg är? står ju att det ska matcha bilens färg något som stämmer? smile

Kanske skit bakom spakarna, men jag lagade lite Saabrost på Aset med Biltemas bättringsfärg. Fastän jag slipade plåtrent och grundade med zinkprimer och sedan vanlig primer så lossnade det ändå vartefter i högtryckstvätten. Det var inte rost under igen så den hade väl släppt helt enkelt. Då hade jag ändå kollat att färgerna var "kompatibla" med varandra. Förövrigt tyckte jag sprayfärgen blev sträv och lite apelsinskal till ytan fastän jag vräkte på med klarlack. Jag gjorde om det sedan med Saabs egen färg, och den satt bättre tongue

Matchade gjorde ju färgen hyffsat. Med tanke på att jag hade på den på en röd bil var ju den nya färgen lite mörkare. Inte gick det så bra att vaxa och polera den nya färgen heller, men det syntes inte så mycket eftersom det var längst ned på dörrarna. När färgen ramlade av syntes det däremot lol

Bilden i profilen på "Aset" är med Biltemas bättringsfärg under list på dörren, så det ser ju inte dåligt ut på håll, emn så snart vintern kom försvann den fläckvis som sagt så att jag fick göra om det.
Senast redigerat av Andromeda (22 januari 2011)

1 562 Inlägg
23 januari 2011
Andromeda skrev:
Drfrasse skrev:
danne5 skrev:

lol

om jag inte minns fel har ngt av deras medel vunnit ett test för några år sedan., sen om de va för att de va billigast minns jag inte.

2 415 Inlägg
25 januari 2011
Biltemas bakaxel 3" böj är väl inte att rekomendera tror jag. inte till 940 iallafall.

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
25 januari 2011
Tryck_o_pys skrev:
Biltemas bakaxel 3" böj är väl inte att rekomendera tror jag. inte till 940 iallafall.

använde en sån till min 740 16v.
skaffade fram ett jt 3" ifrån en 940 turbo med sönderrostad bakaxelböj där jag köpte ny böj från biltema å svetsade dit. dom var i stort sett identiska i formen på när som på någon knapp centimeter/millimeter.

så jo dom är att rekommendera.

496 Inlägg
26 januari 2011
Andromeda skrev:
dawwe skrev:
Andromeda: Sitter Biltema dämpare inkl deras fjädrar bak på mina ena Passat 35i, o dämpare/fjädrar funkar fortfarande som de skall efter ca 2.5 år och dryga 11000 mil. Kan kanske vara som så att en "kund" lånade toppskruven från "din" dämpare? Är ju inte helt ovanligt med öppnade förpackningar där både det ena o det andra saknas...

Jo, kan det väl vara. Och det lär ju inte vara Biltema som packar sakerna/ sätter på muttrar. Det gör nog tomtenissarna i dämparfabriken smile

Jo, de har suttit på sedan 2006 nu och gör absolut sitt jobb, så annars fungerar de bra verkar det som. Men jag skulle ändå undvika att köpa något mer svårmonterat därifrån eftersom det är så bökigt om grejorna går sönder. De ville inte ens följa med till bilen på parkeringen och titta på dämparen och den rensade muttern utan skulle tvunget ha den demonterad på disken framför sig, vilket var onödigt drygt beteende tycker jag.

Angående öppnade förpackningar köpte jag torkarblad till halva familjen för ett tag sedan, och av 6-7 förpackningar hittade kassörskan 2 tomma, själv hade jag inte märkt något utan bara rafsat åt mig några stycken med rätt siffror på kartongerna smile

Man måste alltid kolla t ex oljefilter så att det står samma artikelnummer på delen som på kartongen, för det har hänt ett par gånger att man fått hem fel filter i "rätt" kartong. Står folk och jämför filter och lägger tillbaka dom fel, eller är det ungar som jävlas? Fan vad kul när Andromeda sitter med oljefiltret borta och ska sätta dit det nya och så passar det inte...

Kan ju tillägga att vi har väldigt många kunder som tar ut grejer och sedan inte lägger tillbaka det som man sedan får springa runder och leta efter. Verkar som många tänker "det är ju bara biltema" så varför ska vi vara så noga. Även väldigt många kunder som står och "bygger" om saker bara för jävlas eller något. Riktigt trist att det ska vara så. men men.

2 415 Inlägg
26 januari 2011
mk2_power skrev:
Tryck_o_pys skrev:

skaffade fram ett jt 3" ifrån en 940 turbo med sönderrostad bakaxelböj där jag köpte ny böj från biltema å svetsade dit. dom var i stort sett identiska i formen på när som på någon knapp centimeter/millimeter.

Okey. för jag köpte en från biltema. med 3 tums böj. och det ligger emot när bakaxeln går upp. men men.

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

2 419 Inlägg
26 januari 2011
Har test lackat lite olika delar på praktiken med biltemas grund och värmefärg! absolut inga problem med rinningar eller att de täcker dåligt mm! räcker mkt längre än "riktiga" märken! så PLUS på de big_smile

Rocknroller
296 Inlägg
26 januari 2011
Tryck_o_pys skrev:
mk2_power skrev:
Tryck_o_pys skrev:

Okey. för jag köpte en från biltema. med 3 tums böj. och det ligger emot när bakaxeln går upp. men men.

Det är för att du har missat två böjar man behöver köpa kommer tyvär inte ihåg graderna på dom men inte biltemas fel smile sen finns det la hundra andra sätt att fixa det problemet men det funkade för mig smile

Jag ska ha lika många hamburgare som min *** är lång!. eeeh va?. ja än halv alltså

Osponsrad
1 631 Inlägg
26 januari 2011
Hur är deras dämpningsmattor ??? Skall inhandla några nu snart till ena bilen jag har.. Är det lönt att köpa Biltema eller man skall gå fullt ut med M1 eller fatmat ?? Tips tack smile

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)

Sök