Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

bmx
31 mars 2009 · 7 100 Inlägg

jorre83 skrev:
det som är synd är att dom flesta delar där är till wv,saab,volvo

Skulle gärna se lite med japsdelar på hyllan. Då dessa är svindyra orginal

håller med!finns knappt nånting till min mazda sad

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Pierre_r Lastbilsmekaniker
31 mars 2009 · 729 Inlägg

Night-Rider skrev:
helljuset släckes endast vid möte,

Varför kan inte tidningsbärarna här nere var som du och släcka vid möte. Dom släcker aldrig helljuset.
Fast det slog tillbaks på en tidningsbärare jag mötte, jag tände allt mitt i fronten sammanlagt 500w först då släckte tidningsbilen sitt helljus.

Night-Rider
31 mars 2009 · 38 Inlägg

HEHE.....   kan ja svara på, man sitter i en dvala och viker tidningar och plockar med div bilagor mm..   mao gör mycket mer än kör bil, då ser man mötande bilar kanske lite sent..    men om man som jag har kört samma linje i många år så vet man va alla ska ha och kan plocka i ordning i farten utan att släppa blicken från vägen..   

men visst händer det att man gör 5 saker sammtidigt...
kör bil..
viker tidningar..
äter macka..
dricker varm choklad..
pratar i tel...

och när mackan e klar så tänder man en cigg...     

tur d e lite trafik den tiden...   

för d går undan, å stopp plikt börjar inte gälla förens kl slår 05:00 och folk börjar vakna till å sticka till jobbet..


men tro d eller ej, det funkar.. 
jag har kört ca 96000 mil i tjänsten och aldrig varit i diket eller kört på något..   an..  smile

om någon undrar hur d går till finns en film på you tube där en kille som visserligen kör vänsterstyrd bil delar tidningar..   men d går undan..

sök på "newspaper delivery"  och klippet heter "a night in may"  smile

Volkswagen POLO 1,4 16V "Tidningsbil" (2004)
Robinho7
31 mars 2009 · 44 Inlägg

Android skrev:
I min åsikt är Biltema riktigt bra när man ska ha typ krims-krams, t.ex polyester, dioder, enklare verktyg, osv osv. Dock skulle jag nog tänka mig för fler än en gång om jag skulle köpa t.ex bilstereo eller liknande från dem.
Men som sagts i många trådar så köper säkerligen Biltema produkter från samma tillverkare som större märkesföretag köper från, så det finns mycket gott att hitta där. smile

köpte en bilstereo där,, det skulle jag aldrig göra om, stod att den tog mp3 och alla filer men det gjorde den inte fast usb porten var ju bra iaf smile, sen blev det en ny från brl!

audia4q
31 mars 2009 · 31 Inlägg

Biltemas hörtemperaturs packnings silekon, bästa som finns big_smile

Volvo Duett (1957)
Audi A6 3.2 Quattro "performed by fekzen" (2006)
Mäki Långsam Perfektionist
31 mars 2009 · 4 800 Inlägg
Audiot som råkat ut för Subarusjukan
leksak Kanon..
31 mars 2009 · 1 473 Inlägg

Night-Rider skrev:
HEHE.....   kan ja svara på, man sitter i en dvala och viker tidningar och plockar med div bilagor mm..   mao gör mycket mer än kör bil, då ser man mötande bilar kanske lite sent..    men om man som jag har kört samma linje i många år så vet man va alla ska ha och kan plocka i ordning i farten utan att släppa blicken från vägen..   

men visst händer det att man gör 5 saker sammtidigt...
kör bil..
viker tidningar..
äter macka..
dricker varm choklad..
pratar i tel...

och när mackan e klar så tänder man en cigg...     

tur d e lite trafik den tiden...   

för d går undan, å stopp plikt börjar inte gälla förens kl slår 05:00 och folk börjar vakna till å sticka till jobbet..


men tro d eller ej, det funkar.. 
jag har kört ca 96000 mil i tjänsten och aldrig varit i diket eller kört på något..   an..  smile

om någon undrar hur d går till finns en film på you tube där en kille som visserligen kör vänsterstyrd bil delar tidningar..   men d går undan..

sök på "newspaper delivery"  och klippet heter "a night in may"  smile

Tidningsutdelare är ett släkte för sig, det ska alltid tävlas o göras så fort som möjligt big_smile
(ja, jag har varit en själv o har säkert fortfarande rekordet på min gamla runda big_smile )

no_fake
31 mars 2009 · 865 Inlägg

rickard10735 skrev:

Pierre_r skrev:
Deras punktbläster är värdelös. Den fungerar inte fast man gör som instruktionerna säger att man ska göra. Provade tillochmed biltemas egna blästersand (eller vad de nu är) den fungerade ändå inte.
Så köp inte den

Jag köpte den också för ett antal år sen.

min funkade men den kräver rejält med luft för att få resultat men det är likadant med alla blästerpistoler
man måste ha en kompressor som ger många l/sec
du kanske hade en som var för klen?

du kanske fick en dåligt ex av den... har sj köpt 2 stycken punktbläster därifrån och dom funka ju svin bra har haft dom nu ett år ca...

allenalle snickare
15 maj 2009 · 612 Inlägg

hur bra fingerar biltemas sportfilter? tänkte köpa ett smile

Demokrati betyder helt enkelt att folk klubbar ner folk för folkets skull
DP_RACING TEAM BREEHÄNGERS
15 maj 2009 · 153 Inlägg

allenalle skrev:
hur bra fingerar biltemas sportfilter? tänkte köpa ett smile

det beror precis på vad man har för krav och vad man har för bil. sportluftfilter ger ju faktiskt
ett högre slitage långsiktigt, vare sig det är K&N´s eller biltemas. men jag har kört mina samtliga "brukisar" på biltemas billigaste sportfilter å de har inte varit några som helst problem! det dyrare filtret på biltema ser jag ingen anledning i att köpa då det troligen inte är så stor skillnad...

//Martin M

projekt 740 drifting - 2009
CLUB402.SE
STriiiker
15 maj 2009 · 609 Inlägg

Biltemas kulspetspennor är skitdåliga. Diskborstarna med för den delen. "Allt om Biltema!"

luunggan
15 maj 2009 · 956 Inlägg

STriiiker skrev:
Biltemas kulspetspennor är skitdåliga. Diskborstarna med för den delen. "Allt om Biltema!"

Isf måste jag lägga till biltemas vitlökspress, handtaget gick av när man skulle pressa första gången.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas
r3zz1 mulle mek
15 maj 2009 · 679 Inlägg

alla broms belägg  till 2 hjuliga fordon suger hårt. förstör skivorna och beläggen tar slut inom några veckor. skit kvalite säger jag bara . dem säger att dem ska hålla länge . så fan heller att dem gör det !

Gasar tills det Rasar !!!
Saab 9-5 2.3 T "One of a kind" (2006)
Turbo_Erik
15 maj 2009 · 526 Inlägg

Deras slippapper är ju av högsta kvalite,,, men därav priset också smile

Deutsch-style
15 maj 2009 · 379 Inlägg

TenZer skrev:

Deutsch-style skrev:
och om biltema skulle va så jävla skit dålig japansk skit som folk bruka säga då skulle inte porsche byggas på 1996 me just samma remmar som från biltema

Just precis samma eller bara från samma fabrik?

Har hört en skräckhistoria om en kille som skulle göra en nödlösning på sin BMW och köpte just en kamrem från biltema som gick efter några mil. Vet inte hurvida motorn klarade sig eller gick till skroten (kan tillägga att han är meck så den var nog monterad på ett riktigt sätt). Jag skulle själv aldrig spelat med biltemas grejjer gällande så vitala delar som en kamrem, olja, oljefilter osv.

bmw har väll kedja istället för rem?

"om det ser rätt ut- så är de nog det"
Opel Calibra "manta-C" (1991)
Seth
15 maj 2009 · 3 354 Inlägg

Deutsch-style skrev:

TenZer skrev:

Deutsch-style skrev:
och om biltema skulle va så jävla skit dålig japansk skit som folk bruka säga då skulle inte porsche byggas på 1996 me just samma remmar som från biltema

Just precis samma eller bara från samma fabrik?

Har hört en skräckhistoria om en kille som skulle göra en nödlösning på sin BMW och köpte just en kamrem från biltema som gick efter några mil. Vet inte hurvida motorn klarade sig eller gick till skroten (kan tillägga att han är meck så den var nog monterad på ett riktigt sätt). Jag skulle själv aldrig spelat med biltemas grejjer gällande så vitala delar som en kamrem, olja, oljefilter osv.

bmw har väll kedja istället för rem?

de gamla har rem

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
Caffe
15 maj 2009 · 1 436 Inlägg

allenalle skrev:
hur bra fingerar biltemas sportfilter? tänkte köpa ett smile

http://fredrikmedia.se/?sida=biltema_sp … ter_33-235

Host...

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
Wanegardh Asgammal medlem.
16 maj 2009 · 2 246 Inlägg

Caffe skrev:

allenalle skrev:
hur bra fingerar biltemas sportfilter? tänkte köpa ett smile

http://fredrikmedia.se/?sida=biltema_sp … ter_33-235

Host...

Och vad säger den länken?
Att du kan se genom filtret med en stark lampa bakom?

Piratstikin 2015 Dbakuten.
16 maj 2009 · 5 092 Inlägg

bak dämpare till volvo s40 är hur bra som helst, men dom gnisslar som satan tongue med det var väll skit e samma haha

Grabber Dagdrömmare
16 maj 2009 · 2 836 Inlägg

Biltema har en del bra o billiga grejer men allt är inte perfekt.
Dessvärre så är inte Biltema billigast längre...
Inga B-a slitage delar för min del iaf
https://www1.garaget.org/gallery/archive/52381/52381-94970.jpg

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang