1673
Sök

Oscar´s Audi A4 styling bilen provkörd. å nytt sätt att sänka på påkommit

8 Inlägg
18 augusti 2009
oggy_swe skrev:
Go kväll mäki jag kolalde fakist inte toppen mot något annat rakt utan jag å en kompis stog mest å kolla på den.

haha, Där gav du mig ett gott skratt^^
Sedan tycker jag du skall öva på din stavning lite bättre wink

Bara till att plocka isär igen, chop chop!

utbildad klant
2 197 Inlägg
18 augusti 2009
Trådstartare
haha XD sorry jag äter chips för söker skriva med ett finger på samma gångXD men en fråga bara borde verkligen toppen bli sne om inte enns tempen gick över 90? har redan börjat slita i sär den kommer uppdate i morn.

Mvh O.Frankeståhl

utbildad klant
2 197 Inlägg
19 augusti 2009
Trådstartare
Elda: oki tänkte jag åxå;) lite svårt ta en t.ex penna å avgöra med;)

Men vill tillägga en liten miniuppdate nu. Efter som topppackningen är helt ny å jag har svårt att tro toppen är sne efter som motorn inte blev överhettad inte ens nära.
så började jag tänka på vart mer oljan kan ta sig ut. JO kankse i oljekyl?
min bil har ett så kallat vattenkylt oljekyl eller blev det fel nu? XD
så jag tog bort olje filtret å lossade hela ja den klumpen som då är ett kyl.
och det såg inte roligt ut, mycket slitet å ja såg ut som någon försökt täta med nått medel.
Jag CYKLADE wink sedan till audi å dom tittade på det. å höll med mig.

Hoppades ni hängde med nu föröskte bara förklara lite snabbt ska försöka fota i kväll å förklara nogrant;)
Mvh oscar
Senast redigerat av oggy_swe (19 augusti 2009)

Mvh O.Frankeståhl

1 858 Inlägg
19 augusti 2009
oggy_swe skrev:

Men vill tillägga en liten miniuppdate nu. Efter som topppackningen är helt ny å jag har svårt att tro toppen är sne efter som motorn inte blev överhettad inte ens nära.
och det såg inte roligt ut, mycket slitet å ja såg ut som någon försökt täta med nått medel.

Hoppades ni hängde med nu föröskte bara förklara lite snabbt ska försöka fota i kväll å förklara nogrant;)
Mvh oscar

Det låter ju helt klart misstänksamt. Får hoppas det är det som är felet smile

Skyline projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=139804
Mina andra projekt (lack m.m): http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=153234
Sponsorer: Dalhems | Göteborgs Solfilmsmontage (Dartsfilmz)

558 Inlägg
19 augusti 2009
attans:( men det låter som om toppen är lite skev:/

btw fin bil:)

utbildad klant
2 197 Inlägg
19 augusti 2009
Trådstartare
Normark skrev:
attans:( men det låter som om toppen är lite skev:/

btw fin bil:)

men blir verkligen toppen skev så lätt? motorn blev ju aldirg pressad eller på något sätt för varm. ?
Btw kul du gilalr bilen big_smile känns alltid kul å höra:)

Mvh O.Frankeståhl

utbildad klant
2 197 Inlägg
19 augusti 2009
Trådstartare
deamo skrev:
oggy_swe skrev:

Mvh oscar

Det låter ju helt klart misstänksamt. Får hoppas det är det som är felet smile

ja visst är det lite konstigt? tongue man kan ju inte annat än hoppas tack:D

Mvh O.Frankeståhl

utbildad klant
2 197 Inlägg
19 augusti 2009
Trådstartare
Hej nu tänkte jag slänga upp min lilla uppdate:P bara en kortis men alltid något?

i dag tog jag åt mig av micchas "chop chop" å började riva igen fick klart börja med tömma kylet.
vad tycks?

https://www1.garaget.org/gallery/archive/32819/742463_irgedo.jpg

såg ju lagom kul ut. råkade spilla lite XD blev ganksa halt där XD men men jag fortsätter riva så insug försvinner å ja ni vet allt sånt där krimskrams.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/32819/742464_5h7nlt.jpg

så kommer jag på att det går vatten över olje filtret som visade sig vara oljekyl som ser ja äckligt ut oljigt å ja fy. så jag tänkte lika bra kolla den först? den är lixom lite lättare att ta av å på en toppen.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/32819/742465_4hh9dg.jpg
där satt oljekylet

antar att någon måste tycka att  det är värt testa detta först? så nu ska en kompis gurra låna mig ett och även provtrycka mitt så får se big_smile

Vill tacka alla som visar sitt intresse på tråden å skriver det gör varje dag mycket roligare big_smile även om det bara står typ BRA tongue det ger mig massa energi att fortsätta..
tack smile

Mvh O.Frankeståhl

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
20 augusti 2009
Ja men då möts ju olja och vatten i din bil också! Bytte ju min i vintras också, tyckte det var lika bra för min var lite sliten också. Ett tips är att lämna den på audiverkstaden så får du bättre pris på den nya du köper.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

utbildad klant
2 197 Inlägg
20 augusti 2009
Trådstartare
Mäki skrev:
Ja men då möts ju olja och vatten i din bil också! Bytte ju min i vintras också, tyckte det var lika bra för min var lite sliten också. Ett tips är att lämna den på audiverkstaden så får du bättre pris på den nya du köper.

tjosan jo var inne dom gav nigg et bra pris men polaren gav mig ett bättre för hans fungerande:P han ska trycktesta min i dag å se omd en läcker, så Mäki du tror mer detta är problemet? alltså att "oljekylet" e kass?

Mvh O.Frankeståhl

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
20 augusti 2009
oggy_swe skrev:
Mäki skrev:

tjosan jo var inne dom gav nigg et bra pris men polaren gav mig ett bättre för hans fungerande:P han ska trycktesta min i dag å se omd en läcker, så Mäki du tror mer detta är problemet? alltså att "oljekylet" e kass?

Det kan ju vara det, men ska du köra ett begagnat och tjäna någon hundralapp bara? Du vet ju inte hur länge den håller, en ny håller väl minst 20 000mil till!

utbildad klant
2 197 Inlägg
20 augusti 2009
Trådstartare
Mäki skrev:
oggy_swe skrev:
Mäki skrev:

Det kan ju vara det, men ska du köra ett begagnat och tjäna någon hundralapp bara? Du vet ju inte hur länge den håller, en ny håller väl minst 20 000mil till!

förstår vad du menar gosses, helt nytt vill dom ha 900 å min polare 200. det värsta är att jag har taksig med pengar. hur som så hoppas jag verkligen inte toppen är skev utan att det är detta som är fel nu. börjar tröttna på pilla med det nu:P vill få lack på kjolarna i stället:P

Mvh O.Frankeståhl

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
21 augusti 2009
Ja jag fattar vad du menar, bad dig tänka över det bara. smile

utbildad klant
2 197 Inlägg
21 augusti 2009
Trådstartare
hehe  tro mi jag tänker på det hela tiden;) just nu väntar jag på pengar borde komam vilken dag som hällst nu big_smile
Så fort jag är klar med motorn ska jag försöka få i hop pengar och få allt lackat för det är ett måste smile

Mvh O.Frankeståhl

2 788 Inlägg
21 augusti 2009
Riktigt kul läsning i denna tråden! big_smile Fast du verkar stöta på en jävla massa problem hela tiden, ungefär som Rallyhalle med sin Saab 9000 xD Men du verkar ju inte ge upp ändå! big_smile Fortsätt jobba på så kommer det att bli fin- fint! big_smile

utbildad klant
2 197 Inlägg
21 augusti 2009
Trådstartare
_Fredrik skrev:
Riktigt kul läsning i denna tråden! big_smile Fast du verkar stöta på en jävla massa problem hela tiden, ungefär som Rallyhalle med sin Saab 9000 xD Men du verkar ju inte ge upp ändå! big_smile Fortsätt jobba på så kommer det att bli fin- fint! big_smile

Tack fredrik alltid kul höra sånt här. Det är sånt som får mig orka fortsätta trots problem wink
Kan avslöja att jag kankse kommit på ett sätt få bilen ännu lägre smile så ja om allt går som det ska så ska ni få lite mer bilder sen. Ha det big_smile

Mvh O.Frankeståhl

utbildad klant
2 197 Inlägg
23 augusti 2009
Trådstartare
Tjosan, nu var det dags för två nya bilder smile jag har tänk å kom på Ne bilen är lite för hög. så jag tvingade i hopfjädrana mer.

fick inget bra bild på höjden imed jag fotade med mobil tongue 

https://www1.garaget.org/gallery/archive/32819/745906_vozybn.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/32819/745908_gpwlu1.jpg

vad tror ni om det? dock stötte jag på problem när jag skulle putta ner den från min parekring. Den kommer inte ner  XD så får ta plankor sen:P

I morn kommer en polare å ska låna mig ett nytt oljekyl så jag kan pröva om det är felet.
Om inte det funkar Måste det tyvär vara toppen.

Ha det big_smile

Mvh O.Frankeståhl

2 788 Inlägg
23 augusti 2009
Blev riktigt snyggt med sänkningen wink Hoppas du får ordning på problemet också big_smile

BONKERS
519 Inlägg
23 augusti 2009
ser riktigt fint ut detta, jobba på så blir det nog bra oxå.

utbildad klant
2 197 Inlägg
23 augusti 2009
Trådstartare
_Fredrik skrev:
Blev riktigt snyggt med sänkningen wink Hoppas du får ordning på problemet också big_smile

Tack big_smile blev ganska nöjd, ja det hoppas jag åxå får meka i hop motorn i morn om jag hinner.

_gotich skrev:
ser riktigt fint ut detta, jobba på så blir det nog bra oxå.

Thx kul att ni gillar det big_smile ska joba på mer i morn wink

Mvh O.Frankeståhl

Sök