5445
Sök

18,5 HK mer med ett sportluftfilter

5 Inlägg
5 februari 2009
Trådstartare
Efter att ha letat lite sportluftfilter på internet hittade jag denna sida.

http://www.knfilters.com/search/product … 69-9503TFK

18,5 HK mer till den bilen jag har, dvs golf gti 2,0 07a

detta kan väll ändå inte stämma, det låter ju otroligt!

så vad säger ni andra, ska jag lita på det här och köpa det för nästan 5000 kr.
eller ska jag välja något annat. jag är mest ute efter effekten och inte ljudet.

5 Inlägg
5 februari 2009
Trådstartare
man får alltså 18,5 HK på 4500 varv?????

5 089 Inlägg
5 februari 2009
Estimated Horsepower Gain: 18.62 HP @ 4500 RPM

jo är ju inte svårt att uppskatta...... tror inte du kommer känna någon större skillnad..

\Lindgren

1 255 Inlägg
5 februari 2009
Haha ja de låter lite otroligt om de stämmer så måste ju orginal filtret va sjukt jävla dåligt o knappt ta in någon luft alls =P

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

1 723 Inlägg
5 februari 2009
"Estimated Horsepower Gain: 18.62 HP @ 4500 RPM"

Beräknad ökning... alltså behöver det inte stämma smile

----
fan 10 sek för sen :p
Senast redigerat av falloutboy (5 februari 2009)

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
5 februari 2009
Vill du ha effekt, köp ett chip för dom där 5k.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

5 Inlägg
5 februari 2009
Trådstartare
Har redan chip. men som det brukar va. mycket vill ha mer smile

1 926 Inlägg
5 februari 2009
Du plockar nog inte ur mer än 1 häst kanske..

Med.lem
3 759 Inlägg
Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
5 februari 2009
Enkelt test:

ta bort filtret helt, testa om du känner skillnad. Luftfiltret kan inte göra det bättre än så.

Gör detta på egen risk dock. Kan vara bra att sätta en nylonstrumpa eller liknande över luftintaget så inte stenar hoppar in.

Känner du en stoooor skillnad - köp filtret... I annat fall, ta pengarna till något bättre.
Senast redigerat av sirmiro (5 februari 2009)

615 Inlägg
5 februari 2009
sirmiro skrev:
Enkelt test:

ta bort filtret helt, testa om du känner skillnad. Luftfiltret kan inte göra det bättre än så.

Gör detta på egen risk dock. Kan vara bra att sätta en nylonstrumpa eller liknande över luftintaget så inte stenar hoppar in.

Känner du en stoooor skillnad - köp filtret... I annat fall, ta pengarna till något bättre.

Om han känner stooor skillnad då så skulle jag råda honom till att ha kvar nylonstrumpan big_smile

Let's stance!

Evolution Garage
1 299 Inlägg
5 februari 2009
haha men för helvete... get real!

Sky´s the limit...

OEM <3
6 957 Inlägg
5 februari 2009
Det är såna där..va heter det..Bilsporthästar, luftfilter ger ju en 15-20hk, chip minst 40hk, avgas ca 30hk lol

OEM <3

DFFL
9 020 Inlägg
5 februari 2009
Jag har BSR Opti Flow på min bil.
Klart som fan det känns.
Blev ju av med minst en sekund 0-100 och gör 0-300 under 12 sekunder.
Innan luftfiltret så tog det typ dubbelt så lång tid, minst!

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

593 Inlägg
5 februari 2009
nej det är nog bara försäljningsknep som alltid annars. för dom pengarna kan du köpa ngn annan rolig komponent till bilen som garanterat ger mer effekt än ett sportfilter..

mvh

83 Inlägg
5 februari 2009
Lite underligt att KN själva skriver så.. KN är ju "märkes grejer".  Att ta en siffra som låter högst orimlig skulle inte se så bra ut om det inte stämde. Så varför?   Har dom jämfört mot en gammal skrothög som sugit in en Örn i original filtret så kan jag förstå att effekten blir dålig.  Men 18.5 HP....
Ett luftfilter som är gammalt och fullt med skräp är en riktigt effekt tjuv.  Men jag hoppas dom jämfört mot ett nytt originalfilter smile
Senast redigerat av T200 (5 februari 2009)

Turbo X

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
5 februari 2009
K&N konfilter är kända för att släppa igenom skit. Om du siktar efter effekt, så kan du räkna med 5% effekt förlust efter bara 40 mil med K&N filtrerna. hmm Minst.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Evolution Garage
1 299 Inlägg
5 februari 2009
T200 skrev:
Lite underligt att KN själva skriver så.. KN är ju "märkes grejer".  Att ta en siffra som låter högst orimlig skulle inte se så bra ut om det inte stämde. Så varför?   Har dom jämfört mot en gammal skrothög som sugit in en Örn i original filtret så kan jag förstå att effekten blir dålig.  Men 18.5 HP....
Ett luftfilter som är gammalt och fullt med skräp är en riktigt effekt tjuv.  Men jag hoppas dom jämfört mot ett nytt originalfilter smile

Jo precis, tänker oxå så... Att KN sätter en så orealistisk siffra förvånade mig väldigt!
Okej att nå biltemagrejer skiver så om sig själva men... Det kan inte stämma!
Möjligen att en Viper kan få 18hk av sportluftfilter...

Sky´s the limit...

1 045 Inlägg
5 februari 2009
sen följer de ju med nytt insugs rör, det kanske kan förbättra en del, nog tror jag kn ändå är hyffsade seriösa. nu kanske dom tar i lite i alla fall smile

bara byta luftfilter tror jag inte gör mycket men om man även byter insugs rör till ett bättre så kan det nog göra skillnad,
sen hade dom ju ett dyno test med detta filter kit..

Sök