Inför: Åsele Marknad Car Show 2009 17 - 18 Juli

IceEyes Varningar: För många..
8 mars 2009 · 2 552 Inlägg

Lätt att jag ska dit igen. Fast den här gången ska jag inte spendera hela kvällarna på Trillen eller vad området nu heter tongue

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
iceman_21
9 mars 2009 ·

IceEyes skrev:
Lätt att jag ska dit igen. Fast den här gången ska jag inte spendera hela kvällarna på Trillen eller vad området nu heter tongue

ha ha  låter bra! smile

k-len Egenföretagare
9 mars 2009 · 223 Inlägg

just de, det va ju åsele igen nu ja. Har ju nytt garaget med lackbox nu. Så nu slipper man ju dne rosa färgen iallafall. Så bara man hinner få in nytt ljud och färg på bilen, så nog kommer man upp big_smile

iceman_21
10 mars 2009 ·

k-len skrev:
just de, det va ju åsele igen nu ja. Har ju nytt garaget med lackbox nu. Så nu slipper man ju dne rosa färgen iallafall. Så bara man hinner få in nytt ljud och färg på bilen, så nog kommer man upp big_smile

Låter bra!.

SkylinePeter
11 mars 2009 · 388 Inlägg

rickard10735 skrev:

SkylinePeter skrev:
man kanske skulle släpa sig upp och besöka myggen i norrland

Du behöver nog inte träffa så mycket mygg med så mycket folk så har dom redan ätits sig mätta redan första timmarna på fredag.
Fast somnar du under nån buske på ungdomscampingen så finns det väl risk för blodbrist!!!!

norrlänska mygg tror jag gillar vänerborgare. dom två gånger jag har varit i piteå har jag haft lite drygt 100 myggbett när jag har kommit hem. dom biter ju till och med genom kläder där uppe;)

SPONSORER
BRL - SONAX - 59 north wheels -
Spacer.se
iceman_21
11 mars 2009 ·

SkylinePeter skrev:

rickard10735 skrev:

SkylinePeter skrev:
man kanske skulle släpa sig upp och besöka myggen i norrland

Du behöver nog inte träffa så mycket mygg med så mycket folk så har dom redan ätits sig mätta redan första timmarna på fredag.
Fast somnar du under nån buske på ungdomscampingen så finns det väl risk för blodbrist!!!!

norrlänska mygg tror jag gillar vänerborgare. dom två gånger jag har varit i piteå har jag haft lite drygt 100 myggbett när jag har kommit hem. dom biter ju till och med genom kläder där uppe;)

ha ha sluuuta nu smile

lollipop
11 mars 2009 · 5 Inlägg

Låter ju ev som en idé att fara dit smile kan ju bli rktigt bra

iceman_21
11 mars 2009 ·

lollipop skrev:
Låter ju ev som en idé att fara dit smile kan ju bli rktigt bra

Du är välkommen!

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
11 mars 2009 · 5 753 Inlägg

SkylinePeter skrev:

rickard10735 skrev:

SkylinePeter skrev:
man kanske skulle släpa sig upp och besöka myggen i norrland

Du behöver nog inte träffa så mycket mygg med så mycket folk så har dom redan ätits sig mätta redan första timmarna på fredag.
Fast somnar du under nån buske på ungdomscampingen så finns det väl risk för blodbrist!!!!

norrlänska mygg tror jag gillar vänerborgare. dom två gånger jag har varit i piteå har jag haft lite drygt 100 myggbett när jag har kommit hem. dom biter ju till och med genom kläder där uppe;)

Finns det mygg som inte biter genom kläder då?? Sånna mygg skulle ha varit här istället så hade man ju varit lite skyddad mot mygg tongue




Btw, hur långt är det från sundsvall till åsele?? Inte farligt långt va?

Senast redigerat av _Glenne_ (11 mars 2009)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
iceman_21
12 mars 2009 ·

_Glenne_ skrev:

SkylinePeter skrev:

rickard10735 skrev:

Du behöver nog inte träffa så mycket mygg med så mycket folk så har dom redan ätits sig mätta redan första timmarna på fredag.
Fast somnar du under nån buske på ungdomscampingen så finns det väl risk för blodbrist!!!!

norrlänska mygg tror jag gillar vänerborgare. dom två gånger jag har varit i piteå har jag haft lite drygt 100 myggbett när jag har kommit hem. dom biter ju till och med genom kläder där uppe;)

Finns det mygg som inte biter genom kläder då?? Sånna mygg skulle ha varit här istället så hade man ju varit lite skyddad mot mygg tongue




Btw, hur långt är det från sundsvall till åsele?? Inte farligt långt va?

Ca 23-25mil tror jag. Det är iaf 14mil till Sollefteå...å sen kör man via Viksjö smile  men jag vet inte avståndet mellan sollefteå-sundsvall.

Mackanol
12 mars 2009 · 2 079 Inlägg

Åh fan! Detta låter ju perfekt, Kommer ändå befinna mig i Lycksele vid detta tillfället så jag kommer garanterat titta förbi...

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
iceman_21
12 mars 2009 ·

Mackanol skrev:
Åh fan! Detta låter ju perfekt, Kommer ändå befinna mig i Lycksele vid detta tillfället så jag kommer garanterat titta förbi...

vad gör man som skåning i Lycksele ? smile

Mackanol
12 mars 2009 · 2 079 Inlägg

iceman_21 skrev:

Mackanol skrev:
Åh fan! Detta låter ju perfekt, Kommer ändå befinna mig i Lycksele vid detta tillfället så jag kommer garanterat titta förbi...

vad gör man som skåning i Lycksele ? smile

Haha, jag är inte skåning tongue Halmstad ligger i halland ^^
Men men, som hallänning i Lycksele, ja, man gör inte mycket, springer runt och försöker göra sig förstådd typ, och träffar släkt och vänner smile

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
SkylinePeter
12 mars 2009 · 388 Inlägg

_Glenne_ skrev:

SkylinePeter skrev:

rickard10735 skrev:

Du behöver nog inte träffa så mycket mygg med så mycket folk så har dom redan ätits sig mätta redan första timmarna på fredag.
Fast somnar du under nån buske på ungdomscampingen så finns det väl risk för blodbrist!!!!

norrlänska mygg tror jag gillar vänerborgare. dom två gånger jag har varit i piteå har jag haft lite drygt 100 myggbett när jag har kommit hem. dom biter ju till och med genom kläder där uppe;)

Finns det mygg som inte biter genom kläder då?? Sånna mygg skulle ha varit här istället så hade man ju varit lite skyddad mot mygg tongue




Btw, hur långt är det från sundsvall till åsele?? Inte farligt långt va?

ja här biter inte mygg igenom kläder. vi har normala små mygg. era är ju stora som getingar;)

SPONSORER
BRL - SONAX - 59 north wheels -
Spacer.se
tjarniz
15 mars 2009 · 361 Inlägg

synd att det är 2 dagar .. så svårt å veta vart man ska ställa bilen på natten för alla småungar ;P
lättare å kunna brassa hem samma dag på nå sätt

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
15 mars 2009 · 5 753 Inlägg

iceman_21 skrev:

_Glenne_ skrev:

SkylinePeter skrev:

norrlänska mygg tror jag gillar vänerborgare. dom två gånger jag har varit i piteå har jag haft lite drygt 100 myggbett när jag har kommit hem. dom biter ju till och med genom kläder där uppe;)

Finns det mygg som inte biter genom kläder då?? Sånna mygg skulle ha varit här istället så hade man ju varit lite skyddad mot mygg tongue




Btw, hur långt är det från sundsvall till åsele?? Inte farligt långt va?

Ca 23-25mil tror jag. Det är iaf 14mil till Sollefteå...å sen kör man via Viksjö smile  men jag vet inte avståndet mellan sollefteå-sundsvall.

Okej, det var inte farligt... 1,5 timme så är man ju där tongue

Näe men det lutar nog att brassa upp för mig smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Mellander Yrkes Chafför
15 mars 2009 · 380 Inlägg

Man lär ju fått den dära lappen så man kan åka upp dåsmile Se vilken av bilarna dåsmile

It's Not a Hobby!! It's Way Of Life!!
ProjektTråd
Sponsor: KRT kramfors Rekond & Tvätt, Skyltverkstan Kramfors, Ådalens Bildemontering
Jönssons Glas, Japtuning, Bilskade centrum, Ådalsskolans industri program
rickard10735 Glasmästare men just nu tyvärr helt sjukskriven
15 mars 2009 · 236 Inlägg

_Glenne_ skrev:

iceman_21 skrev:

_Glenne_ skrev:

Finns det mygg som inte biter genom kläder då?? Sånna mygg skulle ha varit här istället så hade man ju varit lite skyddad mot mygg tongue




Btw, hur långt är det från sundsvall till åsele?? Inte farligt långt va?

Ca 23-25mil tror jag. Det är iaf 14mil till Sollefteå...å sen kör man via Viksjö smile  men jag vet inte avståndet mellan sollefteå-sundsvall.

Okej, det var inte farligt... 1,5 timme så är man ju där tongue

Näe men det lutar nog att brassa upp för mig smile

Brassa på lite lagomt istället
Brukar vara en hel del trafik och en del poliser för dom brukar vara igång under marknaden.
Dessutom när ni åker se till att ni vilat nog när ni åker för dom brukar ha alkotest när man åker ut från Åsele. Dom brukar ta ett antal varje marknad för fyllestyrning pga av dom väntat för lite länge innan dom åker hemöver.
Men ta det inte personligt lägger det egenligen som en allmän varning då det är lätt att vilja dra iväg så man kommer hem så fort som möjligt.
Ha en trevlig sommar
Rickard

Saab 99 "Custom Cab Version 3." (1969)
Saab 99 "Custom Cab Version 1" (1969)
Saab 99 "Custom Cab Version 2." (1969)
rickard10735 Glasmästare men just nu tyvärr helt sjukskriven
15 mars 2009 · 236 Inlägg

tjarniz skrev:
synd att det är 2 dagar .. så svårt å veta vart man ska ställa bilen på natten för alla småungar ;P
lättare å kunna brassa hem samma dag på nå sätt

Finns nog flera här från Åsele här pågaraget som kan ha din bil på baksidan av gården
själv har jag både bakom huset och mitt vintergarage ledigt än så länge.

Så tror nog att det går att lösa utan några större problem

Saab 99 "Custom Cab Version 1" (1969)
Saab 99 "Custom Cab Version 3." (1969)
Saab 99 "Custom Cab Version 2." (1969)
_Norrland_ Bilvårdstekniker
15 mars 2009 · 766 Inlägg

Hoppas bara vägen upp från umeå är bättre i år, var ju fruktansvärd ifjol tongue

Life is too short to drive ugly cars!
NBT - Norrlands Bilvårdsteknik , www.Norrlandsbilvard.se - Bilvård och bilvårdsprodukter i Umeå
Bilvård Webshop : http://norrlandsbilvard.storedo.com/
www.Vtech.se
Skoda Citigo "Bilvårdsteknik-Edition" (2013)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang