Skrämma upp en 244 från 79?

egut
9 juli 2010 · 64 Inlägg

mitt råd är att slänga dit en turbo r-sport sats som du kanske får för 1500:-  då får du lite mer att åka med och kan åka mek pump och sånt...
annars så släng ner en bmw m50b25, om du kan lite el osv så borde du lösa det under 7000:- med org sprut..
då får du en sugis med med lite vrid också..
att sälja en maxportad topp för 3200:- är värdigt bra pris, det är väll vad en spes kam lätt kostar

Dom topparna jag har gjort så har dom mins tagit en 20timmar, (bara portningen isäg) och då har det inte varit nå maxportningar med resta kanaler och svetsade radier mm... vill inte tänka på vad en sån topp skulle ta att bygga..
mvh

Senast redigerat av egut (9 juli 2010)

BMW m535 "hajjen" (1986)
Boaturbo
2 oktober 2010 · 10 Inlägg

enklast å få fart på b21a e å plana topen, h-kam, exktraktorgrenrör (kg trimmning) och webberförgasare jag har det på min 242 den är riktig pig och rolig att köra

Growe Fri fart för ett fritt folk!
2 oktober 2010 · 13 742 Inlägg

har snart ett 740grenrör och turbo till salu
är snabbt gjort att anpassa förgasaren för laddtryck

jag personligen skulle satsa på en komplett B230Fk/ft med 240 el från 88b-92
och löda om elen lite lätt sen har man en stabil maskin som kommer vara problemfri

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
dieselkungen1 Mercedes-Benz Diesel
7 december 2010 · 167 Inlägg

byt kamaxel,lätta svänghjulet,dubbla gasare,2,5" pipa o plana toppen lite grann kostar inte alldeles för mkt!

kärlek växer inte på träd den tillverkas i tyskland <3
sweviking
9 december 2010 · 10 Inlägg

jag skulle satt dubbla gasare och vassare kam ev plana porta

Volvo v70 2,5D "kyssen" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang