1894
Sök

Långtids Projekt: opel omega : nu bilen ute!

Green Street Elite
676 Inlägg
19 september 2009
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
de blir ju grymt bra big_smile

tackar smile kul o höra big_smile

Mats_L skrev:
Kul att se att mitt gamla "plastskrot " kommit till nytta. Snyggt jobbat!!
// Mats

hehe ditt gamla plast skrot vart min guldgruva smile hehe du har inge mer roligt o sälja? wink
tackar smile

MVH

Green Street Elite
676 Inlägg
24 september 2009
Trådstartare
medan jag väntar på cash till glasfiber o lite sådant så bestämmde jag mig för att riva ner framskärmen ( idag högra sidan ) i tro om att det va mycket rost o sådant o laga plus 2 bucklor som iof skulle knackas ut smile

Bilder smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/65966/770348_sh3rtb.jpg
så såg det ut under framskärmen när plastskärmen innanför var borttagen smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/65966/770349_derj23.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/65966/770350_sd7vrj.jpg
efter att ha hittat rost där fronten låses fast så gjordes denne helt rostfri! efter så fick den sig lite rostskyddsfärg smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/65966/770351_5ioosp.jpg
även dörrgångjärnen hade fått sig lite rostyta mot karossen smile slipades direkt bort! o sprutade på lite rostprimer smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/65966/770352_90h6gy.jpg
även bakom framskärmens nederkant hade det börja gro rost hmm Putsväck sa det bara sen va rostskyddsprimern dit sprutad big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/65966/770353_9pxoso.jpg
borstade bort lite damm så ni skulle få se hur jävla fint det såg ut annars big_smile

saab nörd
309 Inlägg
24 september 2009
blir nog bra det här:)

är du jobbig vill jag inte ha med dej att göra...

Green Street Elite
676 Inlägg
24 september 2009
Trådstartare
brokensunday skrev:
blir nog bra det här:)

tackar smile

Funderar på att ta ner mesta dels utav framvagnen och antingen skicka in det på blästring o sedan lacka det eller fixa ett elektrolysbad o få bort rosten o sedan lacka det smile det ska se bra ut innanför fälgarna med big_smile

449 Inlägg
24 september 2009
Fortfarande stört avundsjuk på dina bromsar!!!!
Ditt garage var inte larmat va??? *visslar* roll big_smile

Green Street Elite
676 Inlägg
24 september 2009
Trådstartare
Supra-Alex skrev:
Fortfarande stört avundsjuk på dina bromsar!!!!
Ditt garage var inte larmat va??? *visslar* roll big_smile

jo nu äre larmat med tanke på dom man har runt omkring sig i byn ^^ men hmm när du kommer stänger jag av det i smyg wink ^^

449 Inlägg
25 september 2009
haha okej wink
vi kan bestämma tid för det sen när jag ska sno det! big_smile
Senast redigerat av Supra-Alex (25 september 2009)

driver with style
800 Inlägg
25 september 2009
se bra ut smile hur dant va det för dina fjäderbenstorn? mina va nämligen rostskadade mellan balken uppe å tornet hmm

Vissa falla för grupptryck, Jag föll för laddtryck!
www.hugotraffen.se

Green Street Elite
676 Inlägg
25 september 2009
Trådstartare
Supra-Alex skrev:
haha okej wink

hehe ah vi får ta o göra det big_smile samtidigt planera in några bärs innan avfärden wink ^^

Opel16V skrev:
se bra ut smile hur dant va det för dina fjäderbenstorn? mina va nämligen rostskadade mellan balken uppe å tornet hmm

det ser jäkligt bra ut än så länge smile men ska troligtvis riva ner fjäderbenen och ta mig en titt pga att de är ett välkänt ställe där det rostar hmm ^^ man kan aldrig vara för försiktig wink

driver with style
800 Inlägg
26 september 2009
paradyne skrev:
Supra-Alex skrev:
haha okej wink

hehe ah vi får ta o göra det big_smile samtidigt planera in några bärs innan avfärden wink ^^

Opel16V skrev:

det ser jäkligt bra ut än så länge smile men ska troligtvis riva ner fjäderbenen och ta mig en titt pga att de är ett välkänt ställe där det rostar hmm ^^ man kan aldrig vara för försiktig wink

jo de e de jo. den förbannade balken där "bruka" va borta typ sad men om du ska riva fjäderbenet markera så att du få rätt camber igen, annars blir däcken inte långvariga, jag har gjort de misstaget hmm

www.hugotraffen.se

Green Street Elite
676 Inlägg
26 september 2009
Trådstartare
hur ställer man in cambern på omegorna trodde inte det gick o ställa den på den här bilmodellen

driver with style
800 Inlägg
26 september 2009
paradyne skrev:
hur ställer man in cambern på omegorna trodde inte det gick o ställa den på den här bilmodellen

de e 2 bultar som håller ihop navet å fjäderbenet... de e med dom man kan ställer in lite tongue

www.hugotraffen.se

Green Street Elite
676 Inlägg
26 september 2009
Trådstartare
Opel16V skrev:
paradyne skrev:

de e 2 bultar som håller ihop navet å fjäderbenet... de e med dom man kan ställer in lite tongue

jaha tongue ^^ ah det visste jag att det kanske skulle finnas några ställ skruvar som på 240 tornen  tongue eller kanske inte så men något liknande iaf tongue

449 Inlägg
28 september 2009
paradyne skrev:
Supra-Alex skrev:
haha okej wink

Det kan du ge dig fan på gubben big_smile

181 Inlägg
30 september 2009
varför inte ta skiten till skolan ge balken till ettorna/tvåorna här blästra! smile hade jag gjort haha big_smile eller ge den till kimmen, han gör ändå inge nytta i skolan skulle ja tro tongue haha

181 Inlägg
30 september 2009
kommer upp till norrtan på fredag btw, kanske kommer in till norrtälje på lördagen då man ska vara hos föräldrarna och hälsa på, men ja hör av mig till dig iaf! smile

6 Inlägg
30 september 2009
Har du några planer på en grym lack ?

Green Street Elite
676 Inlägg
30 september 2009
Trådstartare
matheus skrev:
kommer upp till norrtan på fredag btw, kanske kommer in till norrtälje på lördagen då man ska vara hos föräldrarna och hälsa på, men ja hör av mig till dig iaf! smile

gör så bara o höra av dig smile

FunkyGorra  skrev:
Har du några planer på en grym lack ?

jajjemen grym ska den bli vet dock inte hur det ska se ut  riktigt än men har mina funderingar o tankar wink ^^

driver with style
800 Inlägg
30 september 2009
Volvos turkos-metallik skulle passa bra på denna smile

www.hugotraffen.se

Green Street Elite
676 Inlägg
30 september 2009
Trådstartare
Opel16V skrev:
Volvos turkos-metallik skulle passa bra på denna smile

hmm osäker på det jag tongue ^^ fan bara det stod volvo så vred det sig i magen på mig wink ^^ haha tongue
ne men jag har haft i tankarna o lackera den i nån metallic röd o sen skicka iväg den till robban på graphicline i täby så får han stripa den åt mig i nå ball kombination o färg tongue big_smile

Sök