medan jag väntar på cash till glasfiber o lite sådant så bestämmde jag mig för att riva ner framskärmen ( idag högra sidan ) i tro om att det va mycket rost o sådant o laga plus 2 bucklor som iof skulle knackas ut
Bilder
så såg det ut under framskärmen när plastskärmen innanför var borttagen
efter att ha hittat rost där fronten låses fast så gjordes denne helt rostfri! efter så fick den sig lite rostskyddsfärg
även dörrgångjärnen hade fått sig lite rostyta mot karossen slipades direkt bort! o sprutade på lite rostprimer
även bakom framskärmens nederkant hade det börja gro rost Putsväck sa det bara sen va rostskyddsprimern dit sprutad
borstade bort lite damm så ni skulle få se hur jävla fint det såg ut annars
Funderar på att ta ner mesta dels utav framvagnen och antingen skicka in det på blästring o sedan lacka det eller fixa ett elektrolysbad o få bort rosten o sedan lacka det det ska se bra ut innanför fälgarna med
haha okej vi kan bestämma tid för det sen när jag ska sno det!
hehe ah vi får ta o göra det samtidigt planera in några bärs innan avfärden ^^
Opel16V skrev:
se bra ut smile hur dant va det för dina fjäderbenstorn? mina va nämligen rostskadade mellan balken uppe å tornet hmm
det ser jäkligt bra ut än så länge men ska troligtvis riva ner fjäderbenen och ta mig en titt pga att de är ett välkänt ställe där det rostar ^^ man kan aldrig vara för försiktig
haha okej vi kan bestämma tid för det sen när jag ska sno det!
hehe ah vi får ta o göra det samtidigt planera in några bärs innan avfärden ^^
Opel16V skrev:
se bra ut smile hur dant va det för dina fjäderbenstorn? mina va nämligen rostskadade mellan balken uppe å tornet hmm
det ser jäkligt bra ut än så länge men ska troligtvis riva ner fjäderbenen och ta mig en titt pga att de är ett välkänt ställe där det rostar ^^ man kan aldrig vara för försiktig
jo de e de jo. den förbannade balken där "bruka" va borta typ men om du ska riva fjäderbenet markera så att du få rätt camber igen, annars blir däcken inte långvariga, jag har gjort de misstaget
varför inte ta skiten till skolan ge balken till ettorna/tvåorna här blästra! hade jag gjort haha eller ge den till kimmen, han gör ändå inge nytta i skolan skulle ja tro haha
kommer upp till norrtan på fredag btw, kanske kommer in till norrtälje på lördagen då man ska vara hos föräldrarna och hälsa på, men ja hör av mig till dig iaf!
kommer upp till norrtan på fredag btw, kanske kommer in till norrtälje på lördagen då man ska vara hos föräldrarna och hälsa på, men ja hör av mig till dig iaf!
gör så bara o höra av dig
FunkyGorra skrev:
Har du några planer på en grym lack ?
jajjemen grym ska den bli vet dock inte hur det ska se ut riktigt än men har mina funderingar o tankar ^^
hmm osäker på det jag ^^ fan bara det stod volvo så vred det sig i magen på mig ^^ haha ne men jag har haft i tankarna o lackera den i nån metallic röd o sen skicka iväg den till robban på graphicline i täby så får han stripa den åt mig i nå ball kombination o färg