Finns faktiskt en röd som är original på dessa bilar, Marseilleröd heter den, som är en oerhört läcker röd metallic (tror det är lite pearl i den också), passar mkt bra på Omega A.
Man spar ju mycket huvudbry om man behåller bilen i en röd färg så slipper man lacka invändigt. Originalfärger kan kännas tråkigt men Marseillesröd är faktiskt riktigt fin så länge den är välskött Bör gå att få riktigt billigt också, Candyröd t.ex. bär ju lätt iväg i pris hehe.
Finns faktiskt en röd som är original på dessa bilar, Marseilleröd heter den, som är en oerhört läcker röd metallic (tror det är lite pearl i den också), passar mkt bra på Omega A.
aha får ta o kika lite på den färgen o se om det passar med planerna
Man spar ju mycket huvudbry om man behåller bilen i en röd färg så slipper man lacka invändigt. Originalfärger kan kännas tråkigt men Marseillesröd är faktiskt riktigt fin så länge den är välskött Bör gå att få riktigt billigt också, Candyröd t.ex. bär ju lätt iväg i pris hehe.
om det är den där färgen så e det nog fan den jag ska ha ^^ listerna ska skaffas nya ska bli volvo v70n lister med blinkersglas ^^ fan kollade på volvo vad dom kostade ( jag vet volvo + opel = vinterkräksjukan ) skulle ha över 3 lök för båda sidor samt 1 par dörrlister till som jag ska ha vid hjulhusen i bak ska försöka kolla upp någon skrot någonstans o se ifall man kan få nå bra priser
det här är vad som har hänt denna tisdagskväll --> natt började halv 9 kom in strax efter 2 så ^^ några timmar vart det iaf
denna afton pulade jag lite med speglarna
springan som e så otroligt ful!
limmade ihop båda spegel delarna och började slipa ner alla märken kvar efter gjutningen
här syns nerslipningarna ^^
efter omfattande slipning så lades det på spackel
slipat ner spacklet, märkte att jag la på lite för mycke ^^ men hellre för mycket än för lite
springan e väck! dock så är dom här speglarna gjorda utav någon barnarbetare så passningen mellan dom 2 delarna är S K I T!
mer spackel!
skillnaden mellan speglarna som de va då ^^ ( oj vad jag älskar mitt arbetsbord ^^) haha
skillnaden e stor jämnfört med babbeglittret ^^
börjar bli bra
ush för babbeglitter!
började även med att fixa rosten som angripit framskärmen fram med den roterande stålborsten lilla kapen samt slipmaskin bara så fick man bort de mesta ^^
fick även leka plåtslagare! riktade ut bulorna och vecken som blev efter krocken i höstas ^^ äntligen försvann pinnen ur arslet xD
inte en bula kvar
förbannat mycket rost var det här innan som slipades väck ^^
genom rostat va de tycvär med får väl ta o skicka in den för svetsning då den svetsen jag har börjat strula med trådmatningen
Man kan vara en jävla idiot/klantarsel ibland! Hade precis lagt på den vita färgen ( denna är inte den målade spegeln ) o skulle tända en cigg, bara det att man inte tänkte på var spegeln va -.- POFF sare o så hade hela spegeln fattat eld fan flammorna stod nog fanimej nära på metern ^^ färgen var totalt uppbrunnen bara en massa flager kvar som satt så inåthelvete ^^ på bilden hade jag slipat bort det brända men såg sen att tejpen satt kvar ^^ lite mystiskt svartfärgad^^
fick slipa bort all kopparfärg o börja om på nytt för att man e ett jävla klant arsel ^^
hahaha!! du är så klantig!! skulle låtit bättre om du sa att de va johan´s fel.. haha ja ne fan skaffa ett större garage så man kan få in en till bil.. och en sängplats och gratis mat.. så kan man ju börja bygga!! (ska bara köpa en bil först ) haha
tack för alla komentarer rroligt o se att folk tittar in i tråden ibland ^^ har tyvär inte kunnat hålla på någonting med bilen sen senaste updaten, har haft fullt upp med renovering utav kök här hemma samt en jäkla massa annat som ploppat upp titt som tätt
MEN ikväll var jag ute en sväng o pulade vidare, gjorde lite för arbeten och lite modifikationer på olika delar utav bilen
BILDER
modifiering utav orginal grillen på börjad igenspackling på vänstersidan med förstärkning på baksidan med metall stänger in opererade i spacklet
syns att man håller på o donar
pop-nitade förstärkningarna ( inte riktigt klar )
det är inte bara o pop-nita för att det ska bli snyggt så krävs det att popnit´s skallarna försänks! ska inte synas alls i slutändan
slet även bort hö framskärm hittade en del påbörjade rostfläckar ( som på den andra sidan ) som ska åtgärdas o sen ska det bli ny underedesmassa där med
hittade även ytrost vid fjädertornet, nästan ingen omega som klarar sig från denna sjukdom tyvär men jag hade tur nog som bara hade ytrost! på dom flesta brukar det va helt sönderrostat så jag e nöjd iaf
skärmen såg tyvär förjävlig ut invändigt MKT värre än andra sidan men de e bara fram med slipen o rensa o se hur mkt som går att åtgärda
ser tråkigt ut
så där det där va lite strö bilder om vad som har hänt idag/kväll/natt har inte hänt nå mer med speglarna heller men det kommer det oxå
Har du kollat vad nya framskärmar kostar? Till vissa bilar är det så billigt att det inte lönar sig reparera mycket...
yes det har jag gjort 1400 spänn lite drygt, dock alldeles för dyrt för mig för tillfället så jag tar nog hellre jobbet o fixa skärmen för en bråkdel utav den summan ^^
bilder säger mer än 1000 ord så jag satsar nog på dom istället
äntligen fått på nya underedes massan
ser bra mkt bättre ut än det som va
sprutade även in lite svartmassa vid kylaren o runt om kring där så att man vet att om nån skulle vilja kolla så är allt i samma färg lixom SVART ;D
fortsatte arbetet på grillen här har jag limmat dit en plastlängda så att alla " inskjut" är lika långa
här ser man den dit limmade delen ^^ innan så tog det slut där man ser hela limremsan så nu sitter det bra o mkt lättare det kommer bli sen när man moddar dit nät efter man byggt klar sina lilla specialare som kommer sen
har tagit bort onödiga kablar samt sprayat på mer svart massa:)