Jag tar gärna hans nummer, vad hette han i förnamn? Robin (?) Och sidan med mätartavlorna var härlig, jag föll genast för den här
Så vi får se hur det blir med det. Just nu hoppas jag på ett penga tillskott ifrån försäkringskassan Hade en liten olycka för ett tag sen, och nu kan man skörda frukterna
Va in på mekonomen idag och la en beställning på 3st färgburkar L90E Alpinvit Och sen plockade jag även på mej 2 burkar zink-primer, 2 burkar värmebeständig svartfärg, 4 rullar (2 smala och 2 lite tjockare) maskeringstejp samt sandpapper. Och imorrn ska jag jobba, så jag har inte tid att hämta färgen. Men på lördag hämtar jag dom och på söndag då bär det av!
Idag gör vi framsteg! Ringt 2 lackerare och fått lite prisuppgifter medmera. Och det ser riktigt ljust ut! Fick en schysst deal utav tipset ifrån "DeeJay_R" Så den tackar vi för! Om jag plockar isär och slipar bilen själv (vilket jag hade gjort hursomhelst) Så gav dom mej ett pris på 5.000. OM jag inte tabbar mej och dom måste göra om ngt. Men jag kan läsa mycket om hur man går till väga på internet + att jag har en i sällskapskretsen som utbildar sej till lackare. Så det borde gå bra.
Så ska jag in och hämta mina L90E burkar på mekko imorrn oxå. Någon som vet hur stor en sånn burk är?
Ja men visst. Det var vad han sa iaf. Han ville ha 12k om jag demonterade bilen själv. Så frågade jag hur mycket det skulle bli ifall jag slipade ner den själv oxå "-Då blire billigt! 5 tusen!" Satt Jag litar på han ^^, Ska ringa han senare i veckan oxå, för att försöka bestämma ett datum osv.
Igår var jag tvungen att börja med att få igång bilen. Batteriet hade dött och så hade den sjunkit ner en bit i marken, så det var fan helt omöjligt att knuffa den Men, jag fick in den i garaget strax innan 01:00, Och jag har inge skola/jobb satt det hindrade ju inte mej Men det ända jag gjorde var att byta lampor, så jag fick se hur dem såg ut. Blev inte så stor skillnad, men den syns absolut. Jag själv är mkt nöjd.
Nya till Höger, om ni inte såg det själv tänkte jag (Sry för suddig bild, men ni vet hur det är att ta kort i mörker :S)
Sen hade jag kollat på en film innan jag började skruva, och den skulle jag tamefan se klart!
Aja, Jag ska ner och börja riva fronten nu, så man faktiskt kommer åt saker och ting Så det blir fler bilder sen!
Idag så klev jag upp vid 11 (Y) Och började genast skruva! En bild säger mer än 1000 ord, så därför tog jag många bilder, så slipper jag skriva
Här har jag börjat lite lätt med att få bort främre kofångaren
En annan bild
Nu har den inga ögon
Äre bara jag som tkr den ser ut som en Pointiac GTO i denhär bilden haha
Vänster sida på stötfångaren var lite jävlig
Jag behöver visst mer färg än vad jag trodde..... Någon som har ett tips om hur man kan göra det smidigare att måla motorn medans den är på plats? Eller är det en jäävla massa maskering som gäller? Småsaker som insug osv plockar jag bort och målar, men jag kan inte ta ur motorn för att måla den. Det räcker inte resurserna till för Det kanske blir lite mer plats när man plockat bort lite mer saker
Det här är en bild som är tagen ifrån huven, Dessa kablar går till dom el-värmda spolarmunstyckena. Men någon har vart här och klåpat sej på dom. Det ska vara en kontakt som går i "huv-kanalerna" Men den dög visst inte. Så den hade dom gjort såhär med sen lindat 20varv eltejp runt. Jag förstår inte vrf dom gjorde såhär :S Och jag var ju tvungen att klippa av kablarna för att få bort munstycket ifrån bilen, eftersom hela munstycket inte får plats i kanalerna.
Jag fick iaf bort munstycket till slut och då såg det ut såhär under Det syntes ju inte när munstycket var där, men förra ägarna hade tydligen problem med att få bort den :@
Hittade även att par .... "gamla" ... belägg som jag fick med bilen
Och just nu står det still, Jag inväntar lite verktyg, sen ska jag ner i garaget och plocka lös skärmar,huv och själva "metall fronten" Det som grillen och kofångarna sitter fast i alltså, Fått hjärnsläpp nu och kommer inte ihåg vad det heter
Och imorrn ska jag göra några samtal och skruva mera, så det blir en update då oxå!
riktigt nice projekt såg att du hade lite planer på vad du skulle göra med insuget,själv tycker jag du ska polera upp det om du har tiden för det tar tid hehe
riktigt nice projekt såg att du hade lite planer på vad du skulle göra med insuget,själv tycker jag du ska polera upp det om du har tiden för det tar tid hehe
Intressant! Roligt att följa! Dedär med kablar och när tidigare ägare varit eltejpsfanatiker är ju jobbigt, men det var ju lite seriöst iaf att löda kablarna först och inte bara tvinna ihop dom. Så värre har man ju sett
Intressant! Roligt att följa! Dedär med kablar och när tidigare ägare varit eltejpsfanatiker är ju jobbigt, men det var ju lite seriöst iaf att löda kablarna först och inte bara tvinna ihop dom. Så värre har man ju sett
Mvh Tommy
Ja absolut, tur i oturen så att säga
Sen var jag ner i garaget tidigare, skruvade bort Fronten-saken som jag fortfarande inte vet vad den heter Så att jag skulle få bort kamremskåpan. Men så lätt var det ju såklart inte. Utan jag vart tvungen att släppa på vattenpumpen så jag kunde plocka av remmen så jag SEN kunda lirka ut kåpan. Och då var det bara överdelen. (den är 2-delad) Under-delen vette fan hur jag ska få bort utan att behöva riva halva motorn :S Aja, det löser sej väll.
Sen sålde jag en dator idag. Så 5k i fickpengar fick man oxå Fast det ska nog gå till en ny dator i slutändan satt. +-0 på den antar jag.
Hur lång tid tar det att få svar ifrån försäkriingskassan? Jag är mkt nyfiken på ifall jag blev lite rikare eller om jag måste fortsätta sälja saker
Mvh Tommy
Sen var jag ner i garaget tidigare, skruvade bort Fronten-saken som jag fortfarande inte vet vad den heter Så att jag skulle få bort kamremskåpan. Men så lätt var det ju såklart inte. Utan jag vart tvungen att släppa på vattenpumpen så jag kunde plocka av remmen så jag SEN kunda lirka ut kåpan. Och då var det bara överdelen. (den är 2-delad) Under-delen vette fan hur jag ska få bort utan att behöva riva halva motorn :S Aja, det löser sej väll.
Sen sålde jag en dator idag. Så 5k i fickpengar fick man oxå Fast det ska nog gå till en ny dator i slutändan satt. +-0 på den antar jag.
Hur lång tid tar det att få svar ifrån försäkriingskassan? Jag är mkt nyfiken på ifall jag blev lite rikare eller om jag måste fortsätta sälja saker
Jag hänger inte med nu... vad är det du har tagit lös? För att få bort vattenpumpen måste du först få bort kamremskåpan. Antar att du menar hydralpumpen till servot? För den kan vara ivägen när man ska bort med kamremskåpan.
Mvh Tommy
Jag hänger inte med nu... vad är det du har tagit lös? För att få bort vattenpumpen måste du först få bort kamremskåpan. Antar att du menar hydralpumpen till servot? För den kan vara ivägen när man ska bort med kamremskåpan.
En til Update dårå. Kom hem lite sent idag, men jag har gjort litegrann hittils, kansk går tbx och skruvar lite mer. Får se. Hursomhelst. Här är det ni kom hit för, bilder
Fick ju lös kamremskåpan till slut häromdan (Sry Te_Wik, glömde ta bilder, dom kommer väll upp senare ) Så jag spenderade lite tid med att göra ren den från rost. Eller, ja, lite tid. Ganska mkt tid faktisk Men till slut var det dags för primer iaf
Lager 1
Lager 2
Lager 3
Så nu är frågan, Svart, Vitt eller ska man satsa på göra nån häftig sorts "motivlack"? Det bör ju vara ngt abstract, eller något som har med Audi att göra. Förslag?
Här är primern jag använde. Verkar skitbra. Oxå var det mkt ZIINK!
Plockade även bort listen längst ner på skärmen igår kväll Men det kunde vart värre. Har bara plockat bort HÖ-sida ännu
Den lämnade tom en hög!
Sen fick jag besök i "lackboxen" utav en Turbo haha, kattjävel
Aja, det var det ifrån mej idag, glömde batteri laddarn till min platta dator och jag har ingen annan just nu. Så det blir att snåla på kraften tills imorrn