3133
Sök

Köpråd(Volvo eller Saab)

164 Inlägg
13 juni 2009
#61
Mitsubishipower skrev:
Jag är en sådan person som gillar bilar med grym acceleration.

I så fall funderar du helt enkelt på fel sorts bilar...cool

http://www.bimmerforum.se/ - Det demokratiska BMW-forumet - nu öppet för gäster!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=160650

501 Inlägg
13 juni 2009
#62
fina bilar både 9000 och 850... `kör båda och kolla vilken du fastnar för

Människor är såna som använder pengar de inte har, till att köpa saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte gillar.

125 Inlägg
13 juni 2009
#63
Volvo

Lastbilschaufför
125 Inlägg
14 juni 2009
Trådstartare
#64
Malabar skrev:
Mitsubishipower skrev:
Jag är en sådan person som gillar bilar med grym acceleration.

I så fall funderar du helt enkelt på fel sorts bilar...cool

jasså? en vanlig svenssonbil kan också ha ganska fet acceleration


Lastbilschaufför
125 Inlägg
14 juni 2009
Trådstartare
#65
DIEZEL_NET skrev:
fina bilar både 9000 och 850... `kör båda och kolla vilken du fastnar för

ja får nog göra det


Lastbilschaufför
125 Inlägg
14 juni 2009
Trådstartare
#66
Daniel_P_ skrev:
Volvo

ok


Allmänt envis
12 512 Inlägg
14 juni 2009
#67
Mitsubishipower skrev:
Malabar skrev:
Mitsubishipower skrev:
Jag är en sådan person som gillar bilar med grym acceleration.

I så fall funderar du helt enkelt på fel sorts bilar...cool

jasså? en vanlig svenssonbil kan också ha ganska fet acceleration

Pilla runt lite med chip och laddtryck så kan då få en hel del hästar och prestanda ur dessa bilarna.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Fd Bannad
657 Inlägg
15 juni 2009
#68
För 30 tusen skulle jag köpa en kebabrulle, för det är så jävla gott!

Märkesbög

Försöker iaf
1 998 Inlägg
15 juni 2009
#69
Saab 9000 2,3T går riktigt bra. Ungefär likabra som en t5. Ungefär samma vikt och prestanda...
Saaben sitter man riktigt gött i. Även i baksätet. Där är dock 850 inte lika bra men absolut inte långt efter.

Men tycker du ska satsa på en 855 t5 eller helst en 855 t5R

Men har iaf åkt i båda å kört saabturbo. Dock inte kört 850 med turbo

Dock tycker ja 855 är finare än saaben men saaben finare än 854 wink

Your choice...

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

Lastbilschaufför
125 Inlägg
20 juni 2009
Trådstartare
#70
Rquired skrev:
Mitsubishipower skrev:
Malabar skrev:

I så fall funderar du helt enkelt på fel sorts bilar...cool

jasså? en vanlig svenssonbil kan också ha ganska fet acceleration

Pilla runt lite med chip och laddtryck så kan då få en hel del hästar och prestanda ur dessa bilarna.

ja det säger jag med


Lastbilschaufför
125 Inlägg
20 juni 2009
Trådstartare
#71
Elda skrev:
Rquired skrev:
Mitsubishipower skrev:

jasså? en vanlig svenssonbil kan också ha ganska fet acceleration

Pilla runt lite med chip och laddtryck så kan då få en hel del hästar och prestanda ur dessa bilarna.

VARNING

börjar du trimma fastnar du.. sen går det inte ta dig ur det.. alla pengar åker ner på prestanda, växellådor, koppling, däck (däcken verkar gå upp i rök roll )

ja det e ju klart. det kan ju bli risken. men ska ju inte vråltrimma min första bil. max "trim" kommer bli ett chip och då lämnar jag in bilen till speedparts om det blir en saab och till autotech om det blir en volvo


Lastbilschaufför
125 Inlägg
20 juni 2009
Trådstartare
#72
Boostrider skrev:
Saab 9000 2,3T går riktigt bra. Ungefär likabra som en t5. Ungefär samma vikt och prestanda...
Saaben sitter man riktigt gött i. Även i baksätet. Där är dock 850 inte lika bra men absolut inte långt efter.

Men tycker du ska satsa på en 855 t5 eller helst en 855 t5R

Men har iaf åkt i båda å kört saabturbo. Dock inte kört 850 med turbo

Dock tycker ja 855 är finare än saaben men saaben finare än 854 wink

Your choice...

okej, r modellerna av volvo. har dom fyrhjulsdrift?


Japs :)
775 Inlägg
20 juni 2009
#73
Mitsubishipower skrev:
Boostrider skrev:
Saab 9000 2,3T går riktigt bra. Ungefär likabra som en t5. Ungefär samma vikt och prestanda...
Saaben sitter man riktigt gött i. Även i baksätet. Där är dock 850 inte lika bra men absolut inte långt efter.

Men tycker du ska satsa på en 855 t5 eller helst en 855 t5R

Men har iaf åkt i båda å kört saabturbo. Dock inte kört 850 med turbo

Dock tycker ja 855 är finare än saaben men saaben finare än 854 wink

Your choice...

okej, r modellerna av volvo. har dom fyrhjulsdrift?

Nej 850 modellen så är de endast fwd men om du går upp till v70r så finns det en del som är awd.
Finns några awd inom 850 också o det är 2.5t på 193hk om ja inte är helt ute

Reservdansk
6 271 Inlägg
20 juni 2009
#74
Westberg skrev:
Nej 850 modellen så är de endast fwd men om du går upp till v70r så finns det en del som är awd.
Finns några awd inom 850 också o det är 2.5t på 193hk om ja inte är helt ute

Stämmer bra det.

850 AWD 2,5T med 193hk, lättrycksturbo.

Sen finns ju V70 AWD med samma motor.
Och förstås V70R AWD med 250hk och 2,3liters motor, med manuell eller automat.
S70 AWD fanns -00.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

1 814 Inlägg
21 juni 2009
#75
Mellan de där hade jag valt Volvo 850, för sent på natten för att förklara vf dock.

Lastbilschaufför
125 Inlägg
21 juni 2009
Trådstartare
#76
Westberg skrev:
Mitsubishipower skrev:
Boostrider skrev:
Saab 9000 2,3T går riktigt bra. Ungefär likabra som en t5. Ungefär samma vikt och prestanda...
Saaben sitter man riktigt gött i. Även i baksätet. Där är dock 850 inte lika bra men absolut inte långt efter.

Men tycker du ska satsa på en 855 t5 eller helst en 855 t5R

Men har iaf åkt i båda å kört saabturbo. Dock inte kört 850 med turbo

Dock tycker ja 855 är finare än saaben men saaben finare än 854 wink

Your choice...

okej, r modellerna av volvo. har dom fyrhjulsdrift?

Nej 850 modellen så är de endast fwd men om du går upp till v70r så finns det en del som är awd.
Finns några awd inom 850 också o det är 2.5t på 193hk om ja inte är helt ute

okej. för vill gärna att det ska va med fyrhjulsdrift för det e lite säkrare på vintern nör det är snöigt och halt och sen så är det lättare att drifta med en bil med awd än med fwd inte ett måste men det är bra om den har det. men det har ju inte saaben. läste i en av mina biltidningar. årets bilar. volvo s60 r eller 0m det var s80 eller s40 r som hade fyrhjulsdrift. årsmodell 2002 eller nåt sånt. kan det stämma?


Lastbilschaufför
125 Inlägg
21 juni 2009
Trådstartare
#77
expect1991 skrev:
Mellan de där hade jag valt Volvo 850, för sent på natten för att förklara vf dock.

ok


Reservdansk
6 271 Inlägg
21 juni 2009
#78
Mitsubishipower skrev:
okej. för vill gärna att det ska va med fyrhjulsdrift för det e lite säkrare på vintern nör det är snöigt och halt och sen så är det lättare att drifta med en bil med awd än med fwd inte ett måste men det är bra om den har det. men det har ju inte saaben. läste i en av mina biltidningar. årets bilar. volvo s60 r eller 0m det var s80 eller s40 r som hade fyrhjulsdrift. årsmodell 2002 eller nåt sånt. kan det stämma?

AWDn som finns på 850/S/V70 innehåller ett frihjul som frikopplar bakaxeln när den snurrar fortare än framaxeln, dvs förhindra att bakvagnen ska kunna ge kast, och att bakaxeln inte ska kunna putta på framvagnen vid inbromsning.
Så det där med att sladda är inte riktigt rätt med en Volvo AWD av åtminstone gamla sorten. wink
Såvida du inte svetsar frihjulet.

Dock är nog AWD skönt för greppets skull - jag märker ju vilket ståhej det är ibland att få grepp - på blöt asfalt är det nästan hopplöst med min FWD utan diffbroms. tongue

S60R har AWD, likaså V70R, S80 V8 och sen finns flera av Volvos modeller med AWD som tillval.
Finns ingen S40R.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
21 juni 2009
#79
Saab är grymmt trevliga bilar, volvo är visserligen inte skit det heller men inte lika goa smile Mycket bang for the bucks och mkt trimmvänliga motorer. Köper du en Saab med Trionic 5 så ska bottendelen (kolvar, vev osv) hålla för bortåt 4-500hp (den motorn har tom blivit nominerad som bästa motor någonstanns).

Se upp med lådorna, KAN man INTE KÖRA så blir dom tyvär en förbrukningsvara, så känns lådan inte bra bör du överväga en annan bil om du inte är sugen på att skruva dvs

Rock'n Roll

Allmänt envis
12 512 Inlägg
21 juni 2009
#80
TurbOla skrev:
Mitsubishipower skrev:
okej. för vill gärna att det ska va med fyrhjulsdrift för det e lite säkrare på vintern nör det är snöigt och halt och sen så är det lättare att drifta med en bil med awd än med fwd inte ett måste men det är bra om den har det. men det har ju inte saaben. läste i en av mina biltidningar. årets bilar. volvo s60 r eller 0m det var s80 eller s40 r som hade fyrhjulsdrift. årsmodell 2002 eller nåt sånt. kan det stämma?

AWDn som finns på 850/S/V70 innehåller ett frihjul som frikopplar bakaxeln när den snurrar fortare än framaxeln, dvs förhindra att bakvagnen ska kunna ge kast, och att bakaxeln inte ska kunna putta på framvagnen vid inbromsning.
Så det där med att sladda är inte riktigt rätt med en Volvo AWD av åtminstone gamla sorten. wink
Såvida du inte svetsar frihjulet.

Dock är nog AWD skönt för greppets skull - jag märker ju vilket ståhej det är ibland att få grepp - på blöt asfalt är det nästan hopplöst med min FWD utan diffbroms. tongue

S60R har AWD, likaså V70R, S80 V8 och sen finns flera av Volvos modeller med AWD som tillval.
Finns ingen S40R.

Tråååkigt lol


* wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.


Sök