Don't drink & drive's

King_Charger
17 februari 2012 · 6 Inlägg

Jag kan faktiskt hålla med om vad du skriver Growe "känner själv en som har haft problem på den fronten"
Nu var det i för sig några år sedan jag kollade på tekniken bakom ett alkolås "enbart ett intresse för tekniken samt en kompis som vart spik nykter i över en månad blåste positivt utslag hos polisen när han stannade, tacksamt så löste sig det efter att han fick blåsa om några gånger"
Troligen berodde det på i det fallet på munnvattnet lol

Däremot tror jag mycket på att belöna folk som ringer in en rattfyllerister och andra grövre brott om det leder till ett omhändertagande.
Sätter man sig på en krog eller dylikt en fredagskväll är det ju inte ovanligt att man ser någon som är berusad sätter sig i bilen efteråt eller liknande.
Sen är det ju ett jävla krabb med när man väl ringer in något "gjorde världens tabbe en gång"
Kan dra den historan med då den säkert kan utlösa en del skratt.
"varning den är lång"

Var på en fest med mina klasskammrater i högskolan och vi skulle vidare till en maskerad på ett uteställe längre fram på kvällen, tyvär så när vi ringde efter taxi tog vi förgivet att om vi ringde efter en minibuss så skulla alla få plats, i detta fallet var den handikapp anpassad så det saknades platser jag själv tog mig på att möta upp dom andra på maskeraden så avsa mig min plats i taxin.
Och ställde mig sedan och liftade fick lift också "kan tilläggas att jag lagt ner lite energi på min utstyrsel och såg verkligen ut som en präst"
Rejält berusad var jag vid detta tillfället med.
Bilen var en Volvo kombi av nyare årsmodell "la inte märket till vad det var för bil"
I bilen satt 4 icke svenskfödda "försöker undvika ordet blatte efter påtryckningar"
Jag var placerad i baksätet och la därmed inte märket till att föraren var berusad.

Vi kommer kanske 1km och blir stannade i en poliskontroll, polisen lyser in och kollar allas ansikten "som brukligt"
men när han ber föraren att blåsa drar han en burnout därifrån.
och försvinner ner på smågatorna "bostadsområden" Nu märks det tydligt att föraren är full som ett svin.
då han vinglar över hela jäkla vägen har svårt för att kontrollera bilen kör på parkerade bilar osv "studsade mellan bilarna, var många bilar som blev påkörda"
Jag nyktrade till snabbt som fan kan jag säga, har nog alldrig varit så nära att skita ner mig totalt.
Till slut kommer han till en återvändsgränd nitar och samtliga hoppar ur bilen och springer sin väg därifrån.
Jag så klart kubbar också "försvarar det med chock + alkohol"
för att sedan i en stad jag inte hittar i lyckas ta mig till min slutdestination dvs maskeraden.
Någon gång väl på maskeraden så släpper väl chocken och man börjar fundera på vad man precis var med om.
nu märker jag att det är hög tid för en rejäl pris snus och trevar efter dosan i fickan.
FAN jag har tappat dosan "en sån däringa plåtdosa där mitt fulla namn är ingraverat väldigt fin var den"
Och jag vet om sedans innan att den brukar halka ur fickan när man sitter ner, och med största sannolikhet ligger den kvar i bilen.
Det blev droppen dags att lägga mig på rätt sida om det här tänker jag och börjar backtracka vägen tillbaka till bilen utan att ha några förhoppningar om att hitta tillbaka dit "fick gå en bra bit för att komma dit jag skulle"
Ringer polisen som först idiotförklarar mig då dom hör att jag är lite full.
Till slut ber jag dom att ringa dom som håller på trafikkontrollerna i Halmstad.
får ett svar "jo visst jag får väl göra det då efter som du envisas"
Efter kanske 5minuter ringer telefonen igen och nu är det en annan i luren som nästan skriker åt mig "VAR ÄR DU?! VET DU VAR BILEN ÄR?!"  jag som är lite berusad och inte hittar värt skit i halmstad svarar "Ja jag gick precis över en Röd bro över nissan. Vänta jag ser bilen"
Stackar polis kan jag bara säga jag hade fan inte den blekaste aning om vart jag var egentligen bara att jag var vid nissan "en å som rinner genom halmstad"
Får massa frågor beskriver min omgivning gång på gång till slut får väl polisen en aha upplevese och kommer på vart jag är och svarar "RÖR DIG INTE UR FLÄCKEN, EN PATRULL ÄR PÅVÄG, VAD DU ÄN GÖR STANNA PRECIS DÄR DU ÄR"
Efter 5 minuter kommer mycket riktigt en partull "sicken syn det måsta varit där ser dom en som står i full prästutstyrsel som står och vaggar på trottoaren rätt så duktigt berusad"
Jag hade fortfarande mitt huvud med mig men talet var väl si så där, likaså balansen.
blev säkert förhörd 10gånger av båda poliserna.
Vartefter dom drog därifrån "tycker faktiskt att dom borde gett mig skjuts i allfall till någons stanns där jag hittade så jag slapp irra runt i 2 timmar i halmstad innan jag hittade tillbaka till där jag skulle sova"
Men så långdraget det blev efter sen, "blev förhörd över telefon ett antal gånger utöver det efteråt då dom ville ha detaljer som jag inte kännde, tror det drog ut på några veckor då jag någon gång då och då fick prata med både polis och försäkringsbolag"
Tog dom en vecka att bara hitta alla bilar han krockat med.
Men när allt var klart tackade han mig faktiskt men snusdosan förblev i deras förvar av någon skum anledning.

Jag kan säga att jag har aldrig någonsin liftat efter den dagen.
Undrar fortfarande vad som gick genom polisernas huvud när dom såg mig utklädd till präst....


Men likväl borde man kunna förenkla processen lite, borde inte behövas så många telefonsamtal....

Jag förlorade min snusdosa massor av tid men fick en väldigt bra lärdom och en bra histora ur det i allafall...big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang