Hur har ni råd?

OverBoosted AUTOBAHNRASER
20 april 2006 · 3 804 Inlägg

finns ju tok billiga fälgar på blocket... halva priset på de mesta..

men jag förstår faktisgt inte heller hur folk har råd.. men sen finns det MÅNGA "pappa betalar" här där jag bor..

Senast redigerat av UseDubbelTurbo (20 april 2006)


Bmw osv..
JohnnyN Rutinerad medlem
20 april 2006 · 1 938 Inlägg

UseDubbelTurbo skrev:
men jag förstår faktisgt inte heller hur folk har råd.. men sen finns det MÅNGA "pappa betalar" här där jag bor..

Om man skulle ha det så bra tongue

heLLen
20 april 2006 · 454 Inlägg

Som jag ser d så handlar d om prioriteringer, visst självklart kan d va knapert om man har lägenhet osv...Men d funkar..

Själv sitter jag i en hyresrätt, bredband, telefon, mobiltelefon å diverse andra räkningar, men jag klarade hela biten ändå.. Jag valde att lägga mina pengar på TT:n.. visst jag går ut å festar å har kul, köper kläder osv.. men eftersom jag älskar att åka på bilträffar, banträffar, bilmässor osv.. och jag gärna vill ha en egen bil att visa upp så e d enda jag kan göra att spara å till slut e man vid målet..

En fråga man så många ggr har fått höra är, "e du dum?? hur f*n kan du lägga så mkt pengar på en bil? "

Jag brukar dock bara svara att "d e mitt intresse, såsom den personen har ett annat, såsom kläder, festa eller nåt annat.." å då brukar dom va rätt tysta...

JohnnyN Rutinerad medlem
20 april 2006 · 1 938 Inlägg

heLLen_TT skrev:
En fråga man så många ggr har fått höra är, "e du dum?? hur f*n kan du lägga så mkt pengar på en bil? "

Hehe, den frågan känner man igen wink
Jag brukar svara lite liknande smile "Bättre än att festa upp pengarna", som många som frågar gör tongue

OverBoosted AUTOBAHNRASER
20 april 2006 · 3 804 Inlägg

calibra_nox skrev:

UseDubbelTurbo skrev:
men jag förstår faktisgt inte heller hur folk har råd.. men sen finns det MÅNGA "pappa betalar" här där jag bor..

Om man skulle ha det så bra tongue

*raderat*

Senast redigerat av UseDubbelTurbo (20 april 2006)


Bmw osv..
Liemann Turbo behov
20 april 2006 · 72 Inlägg

calibra_nox skrev:

henkanJP skrev:
inget festande alla helger.. tyvärr...

Jag vet hur det är... det har nog blivit många nyktra helger för att få sparat pengar till bilen hmm

jammen det ä väll knappast nå att grina över! bakfylla suger ju =P
å jaa, det har ju med prioriteringar att göra!

har man sommarjobbat sen man gick i sexan, haft helgjob osv, ja då är det inte ovanligt att en liten del av ungdomarna som inte ens fått fast job, rattar riktigt schyssta bilar "för sin ålder"! å då snackar jag 50 papp+

tyvärr måste jag erkänna att jag varken har bil eller körkort, men pengarna finns väll till något iaf, ska dra tummen ur å ta tag i detta innan sommaren hade jag tänkt iaf!

deamon
20 april 2006 · 624 Inlägg

Man behöver inte vara kriminell bara för att man har en fet hoj och en fin bil
han kansche har ärvt pengar vilket e mer troligt änn att hans farsa skulle vara kriminell
jag e 28 och har det mesta man kan önska sig det betyder inte att jag e kriminell
jobbar man hårt och lägger pengar på bilen eller hojen så kan man åka ut och njuta av den
visst brukar jag gå ut och festa med kompisar och varje gång går det åt minst 5000 spänn då jag e ganska generös av mig smile
men om man tänker efter så e det mycke man kan få för de pengarna till bilen

för övrigt så e jag verken langare eller tjuv
pengar tjänar jag genom att jobba och driva mitt företag

Toyota Supra "Deamon 1" (1995)
Castel Mustangfrälst
20 april 2006 · 199 Inlägg

Man prioriterar, sällan krogen och andra penga ätande aktiviteter.
De mesta utav pengarna går till bilen.

Jobbar heltid.

Classic Mustang Club Sweden - För alla årsmodeller utav Mustang och Shelby
Classic Mustang Club Sweden @ Facebook
OverBoosted AUTOBAHNRASER
20 april 2006 · 3 804 Inlägg

deamon skrev:
Man behöver inte vara kriminell bara för att man har en fet hoj och en fin bil
han kansche har ärvt pengar vilket e mer troligt änn att hans farsa skulle vara kriminell
jag e 28 och har det mesta man kan önska sig det betyder inte att jag e kriminell
jobbar man hårt och lägger pengar på bilen eller hojen så kan man åka ut och njuta av den
visst brukar jag gå ut och festa med kompisar och varje gång går det åt minst 5000 spänn då jag e ganska generös av mig smile
men om man tänker efter så e det mycke man kan få för de pengarna till bilen

för övrigt så e jag verken langare eller tjuv
pengar tjänar jag genom att jobba och driva mitt företag

det finns bara 3logiska anledningar
1: han har ärvt
2: han har rika föräldrar
3: han är kriminell
han lär ju inte ha ett toppen jobb när han är 18bast och går i gymn direkt

Men du kevin du lär vara en grym afärsman .. känner folk som verkligen gör allting för att försöka komma någonstans i sin käriär men tjänar ingenting ändå .. jag till exmp vet redan nu att jag inte kommer ha fett med cash i framtiden då jag inte har någon kunskap bakom mig och inga betyg eller något.

Senast redigerat av UseDubbelTurbo (20 april 2006)


Bmw osv..
Ghost RS Skoda Addict
20 april 2006 · 167 Inlägg

1) INGA LÅN
2) INGA SPONSORER
3) PAPPA BETALAR INTE

Vi (jag och min sambo) är 27 år....vi har egen villa och vi har allt man vill ha...både det gäller tekniska prylar och hemelektronik...möbler, inredning....kläder...jaa...allt egentligen...är rätt "materiell" utav mig...

Jag jobbar INTE, men det betyder inte att jag är kriminell. wink Man prioriterar lite annorlunda än andra människor, man reser lite mindre än andra etc. Sedan, har vi inga barn ännu...utan det är vi två vuxna.

Vill man, så kan man...ingenting är omöjligt big_smile

Det handlar om planering och prioritering..

...och "besparingar" hehe wink

Med Vänlig Hälsning

Senast redigerat av Ghost RS (20 april 2006)

-=[Tobbe]=-
Skoda Fabia V RS 2004 "Ghost Edition"
Motto: "Den Som Har Flest Saker När Han Dör Vinner." ;)
deamon
20 april 2006 · 624 Inlägg

1 inga barn (vill ha)
2 inga lån (varken själv eller firman)
3.12 anställda
4.inga betyg (gick inte ens ut gymnasiet då jag var för bråkig)


jag hade ingen utbildning gick ju inte ens ut skolan
festade hela dagen och röjde på kvällarna (Raveparty arrangör)
vaknade till då min polare körde ihjäl sig och den andra tog självmord för att han mådde så dåligt då det var han som körde bilen

efter det la jag av med allt och började söka jobb fick jobba gratis på en bilvårdsanläggning i sex månader tills jag hade lärt mig det mesta , sen jobbade jag på lite olika ställen och sparade mina pengar och gick tillbaks till bilfirman som jag en dag hade jobbat gratis för,, det slutade med att jag köpte upp hela stället efter fem års arbete

så allt går bara man vill och har viljan/ork/kraft och ett positivt tänkande

Toyota Supra "Deamon 1" (1995)
Diabel
20 september 2006 · 172 Inlägg

haha ... säger så här ... har inte varit på ngn fest i 4 månader nu ...
varje krona jag har spenderar jag på bilen...sen finns det ju folk som arbetar på visa företag som kan fixa bra priser... har du tur får du spons ...

Vill man så kan man ...

Kör du först så väntar jag där framme
Diabel
20 september 2006 · 172 Inlägg

och nej jag är inte kriminell trots att jag är polack tongue
Jag sliter arslet av mig för att jobba ihop de pengar jag behöver till bilen ...

Kör du först så väntar jag där framme
Alecci
20 september 2006 · 2 014 Inlägg

Som folk sagt tidigare, prioriteringar...

För mig själv gäller ganska hårda prioriteringar (enligt mig själv)... Går på bio ca 2 ggr/år, äter ute cirka 4 ggr/år, köper inte nya kläder förrän de gamla går sönder, har varit på krogen/puben/klubben cirka 10 ggr på 8 år, haft en veckas semester per år (resten kontant) sedan gymnasiet, hyr film 0,5 ggr/månad, varit utomlands 1 gång på 12 år (och drabbades då naturligtvis av tsunami-katastrofen), osv...

Enda lyxen jag unnar mig (förutom bilintresset) är en hög mobiltelefonräkning, den lyxen behövs enligt min mening när man kör lastbil...

Har mest gjort dåliga bilaffärer i mitt liv, men de få jag har gjort bra har jag gjort riktigt bra och de täcker mer än väl upp de dåliga. Har dessutom köpt bostadsrätt som jag renoverat och sålt dyrare.

Ett annat tips (kanske självklart för många) är att satsa på ett "projekt" i taget. Inte spara till fälgar, plasma-TV och semesterresa samtidigt. Slutför ett "projekt" innan man börjar med nästa. Spara till en sak åt gången... Lättare att behålla motivationen och disciplinen då.

Å andra sidan är inte heller min bil så häftig, orginal än så länge och tycks så förbli ett tag framöver också på grund av... Hmm... Oförutsedda utgifter?

Senast redigerat av Alecci (20 september 2006)

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
E30Tompa Rörpulare
20 september 2006 · 1 453 Inlägg

Fan allt ja har fixar är genom att min morsa inte hade råd att ge mej en mopped när ja va 14 år.. kanske tur de me eftersom ja fixade ett jobb på granngården den sommaren jobbade 8 veckor ledig 2 betalade ca 10000 i handpennig den sommaren sen jobbade helger och lov de året för att kunna fixa fram 1500kr i månaden till killen som va schysst att ta den på avbetalning "en polare" köpte en om kittad yamaha 125:a -98 till enduro me lyse hel och halv  trimmad mm som "moppe" va iaf värst bland polarna;) iaf hade den tills oktober 2004  då ja va 16 år sen sålde ja den pga av att den skulle förlora värde under års skiftet.. fick 20000 för den köpte den för 23500kr köpte bilen för 18000 vart lurad på turbo avgaskam mm han e fortfarande skyldig mej ca10000kr bor u ystad så de en bit närmare 70mil dit enkel resa men iaf sen har ja fixat nya sommar jobb pga av att granngården stängdes ned men tyvärr inte hittat nått helg jobb. så hela mitt barnbidrag och lite 200:a delar affärer är min inkomst nu och allt lägger ja på bilen och nu på 2 år har ja kmit upp i ca 45000kr som ja lagt ned på bilen och då har ja inte räknat me de ja köpte den för så ja tror bara man vill så kan man iaf om ja har nått att säga om saken:) ursäkta lite stav och punkt fel:p

Senast redigerat av nissan 200sx (20 september 2006)

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"
Chevrolet Impala ss "White trash lowrider" (1964)
BMW 325im-tech II "M-tech Maddsan" (1989)
BMW E61 m5 (2007)
UnderBilen Avstängd
20 september 2006 · 121 Inlägg

Jag hade bra betyg och mina föräldrar köpte en lägenhet till mig när jag var 13. ( De lånade ut den tills jag fyllt 18.) Sen hade jag redan 50 000kr på kontot som jag fått av släktingar m.m.
Köpte en 300zx när jag var 20 för 70 000kr. Sålde den och köpte SAAB. Nu har jag ockå en Nissan och är här.

-Enkelt liv big_smile Har ett fint jobb också.

Senast redigerat av UnderBilen (20 september 2006)

Swedish And Japanesee engineering in da house
Chippen88
20 september 2006 · 1 309 Inlägg

Jag går sista året på gymnasiet (Scania Industrigymnasie) så nu känar jag ganska bra med pengar men endå inte tillräckligt(ca 12600:-brutto+skifttillägg). Senaste lönen fick jag ut ca10800:-,inte fy skam för att gå i skolan. Får löneökning efter årsskiftet och efter plugget är jag garanterad jobb. Köpte min bil i början på Maj i år och har lag mer el mindre alla pengar på bilen, billjud,neon och avgassystemmer blir det i och med att man får lön idag. Har betalt mer el mindre allt själv förutom en liten sponsringpeng av pappa vid köp av bilen. Man har ju även lakt en del på den andra hobbyn jag har som är radiostyrda bilar coh båtar som också är en dyr hobby.

Men som sakt man får prioritera.

Senast redigerat av Lictor_200SX (20 september 2006)

Kolla gärna in detta projekt som jag är involverad i.
http://www.garaget.org/EdstromRacing
GrebyAxel
20 september 2006 · 524 Inlägg

Själv fifflar ja me EU-bidragen tongue

moje
20 september 2006 · 26 Inlägg

jobba jobba jobba spara spara spara smile smile sen har man en bil med lite plast på smile

Xorax Pajen
20 september 2006 · 52 Inlägg

man får helt enkelt skita i att kasta ut mycket cash på krogen och sprit...
ta 1 månad man är hemma istället...då har man snart lite delar till bilen tongue och det är bättre än baksmälla med tongue hehe

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang