2 Unga döda i tragisk olycka(åkte på biltak)

nitrox Defloratör.
12 juli 2009 · 641 Inlägg

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5501026.ab

Har också testat denna "dödslek" i min ungdom.

Varför tänker man inte längre?

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P
Volvo 240 Turbo "Inbrottsmagneten" (1984)
steifan DR!FTT3KN!K3R
12 juli 2009 · 10 427 Inlägg

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/multimedia/dynamic/00972/munsolock_972486l.jpg

Fyllekörning, fyllepassagerare, fylleidéer.. sjukt.

nitrox Defloratör.
12 juli 2009 · 641 Inlägg

Jo det är tragiskt att vuxna människor inte tänker längre.

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P
Volvo 240 Turbo "Inbrottsmagneten" (1984)
Mogge_Lindstrom Gammal bild
12 juli 2009 · 111 Inlägg

Det är tragiskt att ens sånt ska hända hmm

volvofucker
12 juli 2009 · 290 Inlägg

vad fan tänker man med egentligen när man gör en sån sak??
riktikt tragiskt när sånt händer:(

Rquired Allmänt envis
12 juli 2009 · 12 512 Inlägg

Naturligtvis tragiskt när folk får sätta livet till, men lite "skyller er själva" varning är det...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
born_rebell Team740
12 juli 2009 · 211 Inlägg

Han som körde lär ju får sig ett gott straff smile Rätt åt han visserligen då han är vållande till 2 andra ungdomars död, men det är ju synd att det gick som det gick.
Men som tidigare skrev så tycker jag med att dom får skylla sig själva.

Burn Rubber Not Your Soul
mulleina
12 juli 2009 · 715 Inlägg

ojj 3st stycken som tänkte korkat på samma fest eller 2två som tänkte korkat och en tänkte lite korkat och föll för grupptrycket... passegerarena vet jag inte om jag ska skylöla for att tänka men jo det gjorde hon nog för att bara åka med är en aningen dumt. Jag tror inte alkoholen är boven, jo att han träffa trädet kanske men man tänker väl inte ändå inte så dumt bara p.g.a alkohol i kroppen

-Mackan- Fire And Silk
12 juli 2009 · 2 254 Inlägg

mulleina skrev:
ojj 3st stycken som tänkte korkat på samma fest eller 2två som tänkte korkat och en tänkte lite korkat och föll för grupptrycket... passegerarena vet jag inte om jag ska skylöla for att tänka men jo det gjorde hon nog för att bara åka med är en aningen dumt. Jag tror inte alkoholen är boven, jo att han träffa trädet kanske men man tänker väl inte ändå inte så dumt bara p.g.a alkohol i kroppen

Lika mycket tjejens fel som förarens. Så det är 4st lirare som inte tänkte till ordentligt.

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
enpatte
12 juli 2009 · 498 Inlägg

nitrox skrev:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5501026.ab

Har också testat denna "dödslek" i min ungdom.

Varför tänker man inte längre?

Orkar någon så får de gärna klistra i texten i forumtråden åt oss som inte vill stödja aftonbladet.

FireTraXX DFFL
12 juli 2009 · 9 020 Inlägg

enpatte skrev:

nitrox skrev:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5501026.ab

Har också testat denna "dödslek" i min ungdom.

Varför tänker man inte längre?

Orkar någon så får de gärna klistra i texten i forumtråden åt oss som inte vill stödja aftonbladet.

Det betyder ju att någon måste klicka på länken och kopiera texten.
En handling som indirekt leder till att du stött Aftonbladet.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
enpatte
12 juli 2009 · 498 Inlägg

FireTraXX skrev:

enpatte skrev:

nitrox skrev:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5501026.ab

Har också testat denna "dödslek" i min ungdom.

Varför tänker man inte längre?

Orkar någon så får de gärna klistra i texten i forumtråden åt oss som inte vill stödja aftonbladet.

Det betyder ju att någon måste klicka på länken och kopiera texten.
En handling som indirekt leder till att du stött Aftonbladet.

Inte om någon kopierar den första gången de tittar på den och ändå skulle ha tittat på den.

Senast redigerat av enpatte (12 juli 2009)

-Mackan- Fire And Silk
12 juli 2009 · 2 254 Inlägg

enpatte skrev:

FireTraXX skrev:

enpatte skrev:

Orkar någon så får de gärna klistra i texten i forumtråden åt oss som inte vill stödja aftonbladet.

Det betyder ju att någon måste klicka på länken och kopiera texten.
En handling som indirekt leder till att du stött Aftonbladet.

Inte om någon kopierar den första gången de tittar på den och ändå skulle ha tittat på den.

Läs samma skit här då, skitunge wink


http://www.expressen.se/Nyheter/1.16369 … ns-tak-dog

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
FreddeK
13 juli 2009 ·

Alkohol och bilar passar som sagt inte, fan att folk inte vill förstå detta!

nitrox Defloratör.
13 juli 2009 · 641 Inlägg

Surfade på biltaket – kraschade mot träd
Två män döda i trafikolycka vid Munsö

De två unga männen, 20 och 21 år gamla, ville "surfa" på biltaket.

De höll sig fast i ett takräcke när bilen brände i väg på den lilla vägen.

Men när bilen kraschade med ett träd omkom de.

En kvinnlig passagerare kröp svårt skadad ut ur vraket för att larma på hjälp.

Olyckan inträffade tidigt på söndagsmorgonen på Munsö utanför Stockholm.

Ett stort sällskap hade festat i närheten av olycksplatsen och av någon anledning bestämde sig två män, 20 och 21 år gamla, för att de ville testa att "surfa" på biltaket. Bilen kördes av en annan 21-årig man och i passagerarsätet satt en 21-årig kvinna.
Krockade med träd

Plötsligt tappade föraren kontrollen över bilen, körde av den lilla vägen och krockade med ett träd.

De två männen på biltaket kastades av och omkom i kraschen.

De två personerna i bilen skadades allvarligt, men inte livshotande, och fördes till Karolinska sjukhuset i Solna. Kvinnan som satt i bilen lyckades svårt skadad krypa ut ur bilen och ut på vägen för att söka hjälp. Men flera andra hade då redan blivit vittne till den våldsamma kraschen.

När räddningspersonalen kom till platsen vid halv fyra-tiden på morgonen var de två männen på biltaket redan döda.
Var redan döda

Vad som orsakat olyckan är ännu inte känt.

Polisen förhörde vid lunchtid den skadade föraren och den kvinnliga passageraren på sjukhuset.

– Det som kommit fram är att föraren var berusad och han kunde inte säga nej när de två männen ville testa att stå på taket, säger förundersökningsledare Tommy Stiernerlantz på Västerortspolisen.

– Vi vet inte om de stått eller legat på taket. Det fanns ett slags takräcke som de antagligen hållit sig fast i.

Stiernerlantz säger att han hört talas om den farliga leken förut.

– Jag har hört om två eller tre fall tidigare, men inte med den här utgången, säger Stiernerlantz.
Misstänkt för brott

Olycksbilen har tagits i beslag och ska nu undersökas av polisens tekniker.

Och föraren av bilen är misstänkt för brott.

– Dels misstänker vi att han förmodligen varit berusad och sedan är han även misstänkt för grovt vållande till annans död, olovlig körning och grov vårdslöshet i trafik, säger Tommy Stiernerlantz.

Ekerö kommun kommer nu att upprätta en krisjour för de som blev vittne till olyckan och för alla de ungdomar som var med på festen.

– Många av festdeltagarna har bara ryktesvägen hört att några är döda, men inte vilka. Så det är mycket sådant arbete som måste göras, säger Stiernerlantz

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P
Volvo 240 Turbo "Inbrottsmagneten" (1984)
Phaetoon
13 juli 2009 · 8 156 Inlägg

Jag tycker synd om deras vänner.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Hamilton
13 juli 2009 · 8 865 Inlägg

nitrox skrev:
Surfade på biltaket – kraschade mot träd
Två män döda i trafikolycka vid Munsö

De två unga männen, 20 och 21 år gamla, ville "surfa" på biltaket.

De höll sig fast i ett takräcke när bilen brände i väg på den lilla vägen.

Men när bilen kraschade med ett träd omkom de.

En kvinnlig passagerare kröp svårt skadad ut ur vraket för att larma på hjälp.

Olyckan inträffade tidigt på söndagsmorgonen på Munsö utanför Stockholm.

Ett stort sällskap hade festat i närheten av olycksplatsen och av någon anledning bestämde sig två män, 20 och 21 år gamla, för att de ville testa att "surfa" på biltaket. Bilen kördes av en annan 21-årig man och i passagerarsätet satt en 21-årig kvinna.
Krockade med träd

Plötsligt tappade föraren kontrollen över bilen, körde av den lilla vägen och krockade med ett träd.

De två männen på biltaket kastades av och omkom i kraschen.

De två personerna i bilen skadades allvarligt, men inte livshotande, och fördes till Karolinska sjukhuset i Solna. Kvinnan som satt i bilen lyckades svårt skadad krypa ut ur bilen och ut på vägen för att söka hjälp. Men flera andra hade då redan blivit vittne till den våldsamma kraschen.

När räddningspersonalen kom till platsen vid halv fyra-tiden på morgonen var de två männen på biltaket redan döda.
Var redan döda

Vad som orsakat olyckan är ännu inte känt.

Polisen förhörde vid lunchtid den skadade föraren och den kvinnliga passageraren på sjukhuset.

– Det som kommit fram är att föraren var berusad och han kunde inte säga nej när de två männen ville testa att stå på taket, säger förundersökningsledare Tommy Stiernerlantz på Västerortspolisen.

– Vi vet inte om de stått eller legat på taket. Det fanns ett slags takräcke som de antagligen hållit sig fast i.

Stiernerlantz säger att han hört talas om den farliga leken förut.

– Jag har hört om två eller tre fall tidigare, men inte med den här utgången, säger Stiernerlantz.
Misstänkt för brott

Olycksbilen har tagits i beslag och ska nu undersökas av polisens tekniker.

Och föraren av bilen är misstänkt för brott.

– Dels misstänker vi att han förmodligen varit berusad och sedan är han även misstänkt för grovt vållande till annans död, olovlig körning och grov vårdslöshet i trafik, säger Tommy Stiernerlantz.

Ekerö kommun kommer nu att upprätta en krisjour för de som blev vittne till olyckan och för alla de ungdomar som var med på festen.

– Många av festdeltagarna har bara ryktesvägen hört att några är döda, men inte vilka. Så det är mycket sådant arbete som måste göras, säger Stiernerlantz

Eftersom du skriver som du gör så antar jag att det är du som pratat med kommunen och Tommy Stiernerlantz...

Dragiskt att sånt här händer, men tur i oturen att inga oskyldiga fick sätta livet till.

Fotograf på tierpidag.se
Turbo260
13 juli 2009 ·

2 idioter mindre i världen.

nitrox Defloratör.
13 juli 2009 · 641 Inlägg

Eftersom du skriver som du gör så antar jag att det är du som pratat med kommunen och Tommy Stiernerlantz...

Dragiskt att sånt här händer, men tur i oturen att inga oskyldiga fick sätta livet till.

Jag kopierade texten från aftonbladet! tongue

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P
Volvo 240 Turbo "Inbrottsmagneten" (1984)
Mortalis VW-nörd?
13 juli 2009 · 4 332 Inlägg

Turbo260 skrev:
2 idioter mindre i världen.

Ja, och en 240 mindre big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang