Hur ska jag sälja min Toyota utan att bli nerringd av bluffare?

caromania Forummoderator
5 september 2009 · 9 296 Inlägg

Turbo_Erik skrev:

caromania skrev:

Turbo_Erik skrev:

Är Mellanöstern en egen världsdel??

En alternativ fråga är om mellanöstern är en egen världsdel...

edit: Hehe du hann redigera...

hehe jo jag råkade skriva Saudiarabien, men redigerade det...

men vad hade du för svar på det??? Bara påpeka att jag skrev fel?? Vara rolig??

Nej. Jag är sällan rolig. neutral

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Kinshi
6 september 2009 · 139 Inlägg

Ok nu ska ni få höra på nåt roligt, alla påpekar att bara utlänningar samt"araber" ska pruta ner, sista pris kompis ?

Hade min bil på annons och kom överäns om ett pris och inte en krona mindre när vi ses och han var svensk, och lik förbannat ska de pruta på plats och ha sig,

dessutom ville de att skulle betala för nya däck för bilen för de gamla var slitna och de ville inte åka med slitna däck, då kom vi överäns att vi skulle dela på den summan, och när han skulle föra över pengarna så fick jag betala för däcken, Så det finns svenskar rå svennar som är så oxå.

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
6 september 2009 · 5 650 Inlägg

Kinshi skrev:
Ok nu ska ni få höra på nåt roligt, alla påpekar att bara utlänningar samt"araber" ska pruta ner, sista pris kompis ?

Hade min bil på annons och kom överäns om ett pris och inte en krona mindre när vi ses och han var svensk, och lik förbannat ska de pruta på plats och ha sig,

dessutom ville de att skulle betala för nya däck för bilen för de gamla var slitna och de ville inte åka med slitna däck, då kom vi överäns att vi skulle dela på den summan, och när han skulle föra över pengarna så fick jag betala för däcken, Så det finns svenskar rå svennar som är så oxå.

varför äru äns dum och går på ny dyligt man ska vara kall vill de ha bilen köper dom den man ska inte köpa massa extra prylar till en bil för nån säger de finns fler köpare liksom bara va kall
och inte dum nog och gå på nått=D

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Mrjockos V8 Real Power - No Turbo Shit
6 september 2009 · 544 Inlägg

Undrar hur många gånger man ska behöva påpeka följande, CASH IS KING! Inga pengar, ingen bil, inget hållande av bilar, först på plats med pengar i näven får ta bilen, och ägarbyte samt kvitto skrivs.

V8 - 4 Life
Kinshi
6 september 2009 · 139 Inlägg

MrEricsson skrev:

Kinshi skrev:
Ok nu ska ni få höra på nåt roligt, alla påpekar att bara utlänningar samt"araber" ska pruta ner, sista pris kompis ?

Hade min bil på annons och kom överäns om ett pris och inte en krona mindre när vi ses och han var svensk, och lik förbannat ska de pruta på plats och ha sig,

dessutom ville de att skulle betala för nya däck för bilen för de gamla var slitna och de ville inte åka med slitna däck, då kom vi överäns att vi skulle dela på den summan, och när han skulle föra över pengarna så fick jag betala för däcken, Så det finns svenskar rå svennar som är så oxå.

varför äru äns dum och går på ny dyligt man ska vara kall vill de ha bilen köper dom den man ska inte köpa massa extra prylar till en bil för nån säger de finns fler köpare liksom bara va kall
och inte dum nog och gå på nått=D

Det var synd om grabben fan, han hade väntat 1 månad på bilen, dessutom var det hans farsa som höll på och hade sig,

jag gick med på att dela för däcken pga att det regnade mycket och ville inte ha nåns liv på mitt samvete om nåt skulle hända, om du förstår vad jag menar. För det var en bakhjulsdriven bil och däcken var slitna.

azid Det som inte dödar gör ont
6 september 2009 · 2 668 Inlägg

Kinshi skrev:

MrEricsson skrev:

Kinshi skrev:
Ok nu ska ni få höra på nåt roligt, alla påpekar att bara utlänningar samt"araber" ska pruta ner, sista pris kompis ?

Hade min bil på annons och kom överäns om ett pris och inte en krona mindre när vi ses och han var svensk, och lik förbannat ska de pruta på plats och ha sig,

dessutom ville de att skulle betala för nya däck för bilen för de gamla var slitna och de ville inte åka med slitna däck, då kom vi överäns att vi skulle dela på den summan, och när han skulle föra över pengarna så fick jag betala för däcken, Så det finns svenskar rå svennar som är så oxå.

varför äru äns dum och går på ny dyligt man ska vara kall vill de ha bilen köper dom den man ska inte köpa massa extra prylar till en bil för nån säger de finns fler köpare liksom bara va kall
och inte dum nog och gå på nått=D

Det var synd om grabben fan, han hade väntat 1 månad på bilen, dessutom var det hans farsa som höll på och hade sig,

jag gick med på att dela för däcken pga att det regnade mycket och ville inte ha nåns liv på mitt samvete om nåt skulle hända, om du förstår vad jag menar. För det var en bakhjulsdriven bil och däcken var slitna.

men gisses skulle du köpa toapapper med ifall han vart nödig på vägen hem?. har bilen dåliga däck ja men dra ner  nån tusing i pris då.. skulle inte köpa nya för att köparen säger det

Senast redigerat av azid (6 september 2009)

2slow
Laxxen Fotograf
6 september 2009 · 253 Inlägg

Fan va trött man bli på alla invandrare som ska börja pruta utan att dem ens sätt bilen.
Har säkert fått 6-7st samtal där alla samtal låter likadant, motor fynkar? vexelada bra? okej, du får 9 tusen.

Är inte rasist men vafan, varför är det bara invandrare som ringer och säger sån skit..

Fotar din bil i Göteborg. skicka pm!
Flickr - Mitt Fotoalbum
tobee
6 september 2009 · 735 Inlägg

Sålde också corolla i slutet av januari i år. Ca 30 telesamtal varav 1 som talade ren svenska, PÅ EN DAG.
Avtalade träff med en arab på mcdonnalds och fick den såld för ett mkt bra pris, kontanta pengar. Han incisterade på att lämna in regbevis men som tur var stod jag på mig och skickade in själv. Han var pissed som fan över detta så det ringde verkligen en varningsklocka. Som tur var gick registreringen igenom.
Mkt riktigt blev den avställd direkt efteråt och har varit så sen dess. Mao exporterad någonstans

MEN DETTA FÖRSTÅR JAG INTE

Bilen har bytt ägare 4 gånger sen dess, senast nu 24 aug... Varför? Har kollat upp bilen med jämna mellanrum och den har varit avställd hela tiden så ingen kör ju med den. Måste vara nått fuffens, nån som har en ide om vad dom sysslar med? Alla ägare har haft namn som Achmed och Mohammed... Bara nyfiken

Senast redigerat av tobee (6 september 2009)

vipe
6 september 2009 · 10 Inlägg

Hej T-dojan och ni andra intresserade.
Han som köpte min bil hette alltså Elias Zemo och har ett bolag som heter Sara bilförsäljning.
Han tyckte själv att det var okej om vår affär funkade att jag gav ut hans mobilnummer.

Allt funka i affären för mig iaf så här är hans telenummer.

070 2118876

Lycka till.

Ps om ni inte kommer överens så finns det som sagt minst 5 liknande företag i Sverige bl.a i Malmö,Göteborg och Stockholm.

Hmm märkligt Tobee att bilen byter ägare så ofta.
Förstår att du är nyfiken, fast å andra sidan får de byta ägare 1000 ggr för mig eftersom det inte spelar någon roll för föregående ägare.Får kolla min bil senare för skojs skull.
Klart man blir nyfiken på detta "fenomen" med Corollor.

Kinshi
6 september 2009 · 139 Inlägg

Laxxen skrev:
Fan va trött man bli på alla invandrare som ska börja pruta utan att dem ens sätt bilen.
Har säkert fått 6-7st samtal där alla samtal låter likadant, motor fynkar? vexelada bra? okej, du får 9 tusen.

Är inte rasist men vafan, varför är det bara invandrare som ringer och säger sån skit..

Så du menar att det finns inga svenskar som prutar !?!? haha du är rolig, du jag har många mejl från SVENSKAR där de prutar, du kanske inte läste mitt inlägg.

Vet du när jag jobbade på en pizzeria så var jag alltid trött på svenskar som inte kunde utala pizza namnen och att de alltid ska välja bort massa saker smile

haha nee men du fattar va? ingen vill betala mer, sätter du ut en annons för 20.000 kr för en bil och han får den för 10.000 så tycker jag att det är bra av han att pruta ner, det är inte så att han tvingar dig att sälja den visst?

vad gör inte svenskar utomlands? jo pruta tongue

Listan är lång och det börjar bli tjatigt att folk ska va på invandrare, Vill du inte sälja så gör inte de bara, men klanka inte ner på folk för de vill pruta ner den.

Karl-Bertil
6 september 2009 · 518 Inlägg

klart som 17 att man prutar och alla gör det oavsett hudfärg , ursprung, skostorlek , hockeyfrilla eller finne på näsan.

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.
Rock-Star
6 september 2009 · 2 982 Inlägg

sorry för offtopic; ja förstår att inga av er är rasister och ni alla får tycka och tänka bäst ni vill.

men att klanka ner pga hudfärg elller etnicitet är lågt... därför sjunker jag till eran nivå idag...


"pallar inte med alla svenskarna som ska fråga "har du en cigg att bjuda på" när man e på stan.

och sen blir de chockade när jag svarar NEJ.

man får frågan Varför?..

och jag svarar: känner jag dig eller?"

är det många som känner igen sig?

Senast redigerat av Residence (6 september 2009)

Mrjockos V8 Real Power - No Turbo Shit
6 september 2009 · 544 Inlägg

trodde detta var ett bilforum?

V8 - 4 Life
Laxxen Fotograf
6 september 2009 · 253 Inlägg

Kinshi skrev:

Laxxen skrev:
Fan va trött man bli på alla invandrare som ska börja pruta utan att dem ens sätt bilen.
Har säkert fått 6-7st samtal där alla samtal låter likadant, motor fynkar? vexelada bra? okej, du får 9 tusen.

Är inte rasist men vafan, varför är det bara invandrare som ringer och säger sån skit..

Så du menar att det finns inga svenskar som prutar !?!? haha du är rolig, du jag har många mejl från SVENSKAR där de prutar, du kanske inte läste mitt inlägg.

Vet du när jag jobbade på en pizzeria så var jag alltid trött på svenskar som inte kunde utala pizza namnen och att de alltid ska välja bort massa saker smile

haha nee men du fattar va? ingen vill betala mer, sätter du ut en annons för 20.000 kr för en bil och han får den för 10.000 så tycker jag att det är bra av han att pruta ner, det är inte så att han tvingar dig att sälja den visst?

vad gör inte svenskar utomlands? jo pruta tongue

Listan är lång och det börjar bli tjatigt att folk ska va på invandrare, Vill du inte sälja så gör inte de bara, men klanka inte ner på folk för de vill pruta ner den.

Har aldrig påstått att det inte finns, men jag baserar mitt inlägg på egna erfarenheter och inget annat.
Uppenbarligen är jag inte ensam heller om mitt antagande. smile

Invandrare och turister är inte samma sak.

Att dom pruta va inte det jag ville framhäva utan bara en del av deras konstiga beteende att köra affärer på.
Dem framstår fullkomligt oseriösa och verkar i mina ögon inte vara ute efter att köpa bilen.

Jag har slutat säga att bilen är kvar om köparen pratar med brytning.


--

Jag har inget emot att sälja min bil till en invandrare, det är inte där skon klämmer.
Men det kommer aldrig ringa en seriös invandrare det är bara att inse.

Senast redigerat av Laxxen (6 september 2009)

Fotar din bil i Göteborg. skicka pm!
Flickr - Mitt Fotoalbum
Rock-Star
6 september 2009 · 2 982 Inlägg

Laxxen skrev:

Kinshi skrev:

Laxxen skrev:
Fan va trött man bli på alla invandrare som ska börja pruta utan att dem ens sätt bilen.
Har säkert fått 6-7st samtal där alla samtal låter likadant, motor fynkar? vexelada bra? okej, du får 9 tusen.

Är inte rasist men vafan, varför är det bara invandrare som ringer och säger sån skit..

Så du menar att det finns inga svenskar som prutar !?!? haha du är rolig, du jag har många mejl från SVENSKAR där de prutar, du kanske inte läste mitt inlägg.

Vet du när jag jobbade på en pizzeria så var jag alltid trött på svenskar som inte kunde utala pizza namnen och att de alltid ska välja bort massa saker smile

haha nee men du fattar va? ingen vill betala mer, sätter du ut en annons för 20.000 kr för en bil och han får den för 10.000 så tycker jag att det är bra av han att pruta ner, det är inte så att han tvingar dig att sälja den visst?

vad gör inte svenskar utomlands? jo pruta tongue

Listan är lång och det börjar bli tjatigt att folk ska va på invandrare, Vill du inte sälja så gör inte de bara, men klanka inte ner på folk för de vill pruta ner den.

Har aldrig påstått att det inte finns, men jag baserar mitt inlägg på egna erfarenheter och inget annat.
Uppenbarligen är jag inte ensam heller om mitt antagande. smile

Invandrare och turister är inte samma sak.

Att dom pruta va inte det jag ville framhäva utan bara en del av deras konstiga beteende att köra affärer på.
Dem framstår fullkomligt oseriösa och verkar i mina ögon inte vara ute efter att köpa bilen.

Jag har slutat säga att bilen är kvar om köparen pratar med brytning.


--

Jag har inget emot att sälja min bil till en invandrare, det är inte där skon klämmer.
Men det kommer aldrig ringa en seriös invandrare det är bara att inse.

"buhuhu det kommer aldrig ringa en seriös invandrare som jag kan sälja min bil till"..
sälj inte då.
vad är problemet. prutar han säger du nej och så behåller du din kära bil.
sluta gråta och vänta istället på svensken du.

fattar inte att ni tänker på det sättet. Varför inte vänta på RÄTT BUD på din TOYota istället?

Senast redigerat av Residence (6 september 2009)

expect1991
6 september 2009 · 1 814 Inlägg

Var mycket bakåttänk i denna tråden tyvärr, jag skiter i vart köparen är ifrån. Är han/hon oseriös blir jag lika misstänksam mot alla. Sen så prutar alla, vilket jag tycker är ok om inte man skrivit att man inte vill ha det.

Svar till TS: skriv ENDAST SERIÖSA KÖPARE i annonsen?

N_W V8 de bästa som finns!
6 september 2009 · 1 092 Inlägg

Jag tycker de är härligt med dom som sms-bjuder på en bil utan att ha pratat med en big_smile  Råkade ut för ett par stycken när jag sålde bruksbilen(BMW) för ett par veckor sen, då var de "jag är seriös, du får si och så mycket för jag har långt att åka blabla" de var en 20000:- prutning bara sådär, sen så avböjer man och önskar dom lycka till och hitta en fin bil lite närmare, då ger dom sig inte utan står på sig med smsterror hur seriös dom är och att budet står kvar under några dagar. Man försöker förklara att budet är inte intressant och ha det bra osv.
Förstår folk inte att man gör inte så, är meningen att man ska ska tjata på någon för att de ska bli så jobbigt att behålla bilen, jag sålde den iaf relativt fort oprutat till en som kom och kikade på den så då var de hela över men ändå.

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil
Laxxen Fotograf
6 september 2009 · 253 Inlägg

Residence skrev:

Laxxen skrev:

Kinshi skrev:

Så du menar att det finns inga svenskar som prutar !?!? haha du är rolig, du jag har många mejl från SVENSKAR där de prutar, du kanske inte läste mitt inlägg.

Vet du när jag jobbade på en pizzeria så var jag alltid trött på svenskar som inte kunde utala pizza namnen och att de alltid ska välja bort massa saker smile

haha nee men du fattar va? ingen vill betala mer, sätter du ut en annons för 20.000 kr för en bil och han får den för 10.000 så tycker jag att det är bra av han att pruta ner, det är inte så att han tvingar dig att sälja den visst?

vad gör inte svenskar utomlands? jo pruta tongue

Listan är lång och det börjar bli tjatigt att folk ska va på invandrare, Vill du inte sälja så gör inte de bara, men klanka inte ner på folk för de vill pruta ner den.

Har aldrig påstått att det inte finns, men jag baserar mitt inlägg på egna erfarenheter och inget annat.
Uppenbarligen är jag inte ensam heller om mitt antagande. smile

Invandrare och turister är inte samma sak.

Att dom pruta va inte det jag ville framhäva utan bara en del av deras konstiga beteende att köra affärer på.
Dem framstår fullkomligt oseriösa och verkar i mina ögon inte vara ute efter att köpa bilen.

Jag har slutat säga att bilen är kvar om köparen pratar med brytning.


--

Jag har inget emot att sälja min bil till en invandrare, det är inte där skon klämmer.
Men det kommer aldrig ringa en seriös invandrare det är bara att inse.

"buhuhu det kommer aldrig ringa en seriös invandrare som jag kan sälja min bil till"..
sälj inte då.
vad är problemet. prutar han säger du nej och så behåller du din kära bil.
sluta gråta och vänta istället på svensken du.

fattar inte att ni tänker på det sättet. Varför inte vänta på RÄTT BUD på din TOYota istället?

Du missuppfattar det hela, läs vad jag skev istället.

Fotar din bil i Göteborg. skicka pm!
Flickr - Mitt Fotoalbum
Karl-Bertil
6 september 2009 · 518 Inlägg

sms:a bud och frågor borde vara spöstraff på. vad är det för jon som inte kan ringa och ställa sina frågor och buda/ pruta kan man ju göra men då helst på plats. affärer bör göras upp personligen mellan köpare och säljare irl så att säga.

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.
JUSTer
6 september 2009 · 451 Inlägg

Räknade till minst 4 st ordet "Invandrare" i din text, snälla välj ett mer passande ord som t.ex "person"

Till de där med att bilen skeppas iväg till annat land, jo det är bra pengar på de kan jag säga, öppna din lokal tidning o se i sista sidor hur många personer som köper ALLA bilar trasiga som hela, alla årsmodeller, jo för de åker till ett annat land och drar in fina pengar

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang