Eftersnack Markarydsträffen 28/8

Yockie
29 augusti 2009 · 50 Inlägg

Det var riktigt skoj även om man fick stå bredvid o vara åskådare smile.

Brisblå Astra GTC Turbo
H3llBoy Live my life Sideways
29 augusti 2009 · 312 Inlägg

Aldin skrev:

H3llBoy skrev:
Glömde...

HELA M.S.R.C vill TACKA ALLA FOTGRAFER & FILMARE som var på plats denna kväll....

TACK så SUPER mycket för detta och SUPER BRA Bilder ni fick.......

var har alla dom bilderna tagit vägen tongue

Aldin alla bilder från utställningen finns på denna LÄNK:

http://www.fjollrosa.se/gallery2/main.p … mId=528988

Fotografen från racet och filmaren från racet har ej fixat till filmerna/bilderna men kommer mycket snart big_smile

Senast redigerat av H3llBoy (29 augusti 2009)

H3llBoy. Live your life sideways...
Facebook Grupp: https://www.facebook.com/groups/194900634046501/
Nissan 200sx s13 "H3llBoy" (1989)
MP_BMW
29 augusti 2009 · 11 Inlägg

H3llboy: När ni är nere vid Preem/DAF är ni då medvetna om att ni är på privat mark? Vad är det för jävla rötägg som inte kan ta upp sitt skit efter sig?  Där ligger rester av däck, gamla ölburkar, flaskor mm. Det är helt oacceptabelt. Jag är ABSOLUT INGEN motståndare till era race (tittar själv när tid finns) men när man ser hur det ser ut dagen efter är det inte lika imponerande längre. Att se alla dessa bilar komma och glida in för att ha en trevlig kväll är helt klart maffigt men tänk ett steg längre. Det är just alla skit som retar upp många människor.
Gör det här lika föredömligt som EdineM, Ajfa, Aldin mm gjorde genom att vara därifrån sist och städa. Det är verkligen synd att vissa snorvalpar inte tänker längre än så och sätter en negativ stämpel på det hela. Jag tror personligen inte att det är så väldigt många som stör sig på själva racet med tanke på vilka kategorier av människor som dock är på plats. Allt från barn till penionärer säger en del om bilintresset och den tillställning som det dock är smile

Ta nu kontakt med polis och kommun och försök få till en överenskommelse och tillstånd att utföra racen under säkra förhållanden. Förhoppningsvis kommer rötäggen sållas bort allt eftersom.

GeneralenP
29 augusti 2009 · 7 Inlägg

Gällande Daf/preem så har vi tillåtelse att vara där OM vi plockar upp skiten efter oss.. förstår bara inte varför folk ska kasta sin skit överallt.. det ser förjävligt ut. dock kan man inte få folk att sluta kasta skräp.. men då SKA de ansvariga stanna kvar och städa. vad jag vet så har några stannat kvar och sopat efter att alla har stuckit.. en av dom är blomman.. dom andra vet jag inte vilka det är.. men har jag möjlighet att stanna så länge så hjälper jag gärna till så att vi får vara kvar där.

Volvo V70 2.4 170hk "Gröna faran" (2000)
Volvo V70n 2,5t "T5an" (2004)
Mercedes C220 CDI "W204" (2011)
93T Aufrecht Melcher Großaspach
29 augusti 2009 · 292 Inlägg

MP_Alpina skrev:
H3llboy: När ni är nere vid Preem/DAF är ni då medvetna om att ni är på privat mark? Vad är det för jävla rötägg som inte kan ta upp sitt skit efter sig?  Där ligger rester av däck, gamla ölburkar, flaskor mm. Det är helt oacceptabelt. Jag är ABSOLUT INGEN motståndare till era race (tittar själv när tid finns) men när man ser hur det ser ut dagen efter är det inte lika imponerande längre. Att se alla dessa bilar komma och glida in för att ha en trevlig kväll är helt klart maffigt men tänk ett steg längre. Det är just alla skit som retar upp många människor.
Gör det här lika föredömligt som EdineM, Ajfa, Aldin mm gjorde genom att vara därifrån sist och städa. Det är verkligen synd att vissa snorvalpar inte tänker längre än så och sätter en negativ stämpel på det hela. Jag tror personligen inte att det är så väldigt många som stör sig på själva racet med tanke på vilka kategorier av människor som dock är på plats. Allt från barn till penionärer säger en del om bilintresset och den tillställning som det dock är smile

Ta nu kontakt med polis och kommun och försök få till en överenskommelse och tillstånd att utföra racen under säkra förhållanden. Förhoppningsvis kommer rötäggen sållas bort allt eftersom.

Eftersom du verkar vara en såpass duktig och skötsam snubbe varför nämner du inte detta till arrangörerna på plats istället för att komma i efterhand och kalla folk för rötägg?

Mercedes C180 "AMG" (2015)
Mercedes C 180 "shoppingvagn" (2006)
race Race For Fun!
29 augusti 2009 · 379 Inlägg

Det blev lite snygga bilder i allafall wink tack tack till fotografen smile

R.I.P Paul Walker
Race 350Z For Fun
Mustalainen
30 augusti 2009 · 18 Inlägg

När kommer film/bild från racet?

Arradin
30 augusti 2009 · 631 Inlägg

Evo_Kjell skrev:

Arradin skrev:

Evo_Kjell skrev:
sjukt rolig kväll!! jag kommer garanterat att komma nästa gång!!

men snacka om dålig stämning när gsr och rc eller va ni nu heter tvunget skulle lägga sig i.. dålig stil!! de enda ni fick ut av de va att ni fick dåligt rykte!

Du vet ju inte ens vad du mummlar om märker jag...  Så snacka inte skit.

Trevlig kväll, Det var ju värt resan ner denna gången, men med tanke på hur folk beter sig, så får vi väll se om det blir någon mer gång.

Mycket bra förare dock, Mycket bjud och skratt smile

snacka skit? ni va ju bara ivägen? eller du va kanske inte en av dom som försökte "styra upp" de hela genom att applodera när någon brände däck och skvätte sten på publiken och bilarna bakom?
jävla klantar!!
hade ni bara hållt er undan och låtit körningen hålla på som de gjorde så hade jag sluppit sitta här och skriva till dig!!!

Som sagt, bara massa skitsnack smile

Jag satt på Lastbryggan , eller så stog jag framför Burnen och kollade..
Åkte ner för att kolla på race, och var precis det jag gjorde.
Men tack ändå...

Du är ju bara en av dom ynkryggarna som kan skriva massa skit på forumet.. varför kom du inte fram under racet istället och klaga ?  Njaäe precis..  det är ju så dom flesta är...

Hade inte blivit något avbrott om inte folk hade snackat massa jävla skit.. som visade sig vara ett missförstånd..  och i slutändan blev det ju ett GRYMMT race..    Så det är ingen som kan klaga.

Aldin AT Däck
30 augusti 2009 · 501 Inlägg

93T skrev:

MP_Alpina skrev:
H3llboy: När ni är nere vid Preem/DAF är ni då medvetna om att ni är på privat mark? Vad är det för jävla rötägg som inte kan ta upp sitt skit efter sig?  Där ligger rester av däck, gamla ölburkar, flaskor mm. Det är helt oacceptabelt. Jag är ABSOLUT INGEN motståndare till era race (tittar själv när tid finns) men när man ser hur det ser ut dagen efter är det inte lika imponerande längre. Att se alla dessa bilar komma och glida in för att ha en trevlig kväll är helt klart maffigt men tänk ett steg längre. Det är just alla skit som retar upp många människor.
Gör det här lika föredömligt som EdineM, Ajfa, Aldin mm gjorde genom att vara därifrån sist och städa. Det är verkligen synd att vissa snorvalpar inte tänker längre än så och sätter en negativ stämpel på det hela. Jag tror personligen inte att det är så väldigt många som stör sig på själva racet med tanke på vilka kategorier av människor som dock är på plats. Allt från barn till penionärer säger en del om bilintresset och den tillställning som det dock är smile

Ta nu kontakt med polis och kommun och försök få till en överenskommelse och tillstånd att utföra racen under säkra förhållanden. Förhoppningsvis kommer rötäggen sållas bort allt eftersom.

Eftersom du verkar vara en såpass duktig och skötsam snubbe varför nämner du inte detta till arrangörerna på plats istället för att komma i efterhand och kalla folk för rötägg?

Borde folk inte ha vett nog o plocka upp sina egna däck när dom kör o smäller dom måste man gå fram till dom o säga det lr att dom ska plocka upp ? Lite vett i skallen borde dom vell ha, dom förstör för oss alla andra, till sist kommer vi inte ha nå plats att träffas/ sladda runder på och när jag körde dit idag så såg det lika förjävligt ut igen synd att det ska  vara på det viset. Jag själv tkr ska man ta ansvar o hålla i en sådan här tillställning så ska man städa upp efter sej så man slipper köra över 10 ton ölburkar, ölflaskor och däck.

R Däck och gatdäck Till Sveriges Lägsta Priser
AT Däck
www.atdack.se
Zarah_Den_Grymme
30 augusti 2009 · 368 Inlägg

Evo_Kjell skrev:

Arradin skrev:

Evo_Kjell skrev:
sjukt rolig kväll!! jag kommer garanterat att komma nästa gång!!

men snacka om dålig stämning när gsr och rc eller va ni nu heter tvunget skulle lägga sig i.. dålig stil!! de enda ni fick ut av de va att ni fick dåligt rykte!

Du vet ju inte ens vad du mummlar om märker jag...  Så snacka inte skit.

Trevlig kväll, Det var ju värt resan ner denna gången, men med tanke på hur folk beter sig, så får vi väll se om det blir någon mer gång.

Mycket bra förare dock, Mycket bjud och skratt smile

snacka skit? ni va ju bara ivägen? eller du va kanske inte en av dom som försökte "styra upp" de hela genom att applodera när någon brände däck och skvätte sten på publiken och bilarna bakom?
jävla klantar!!
hade ni bara hållt er undan och låtit körningen hålla på som de gjorde så hade jag sluppit sitta här och skriva till dig!!!

RC hade inget med racet att göra så lägg ner det snacket.. å i ett race har man en placering där man kan burna å sånt... gnäll inte på oss när vi inte ens har med saken att göra....! //RC´s Ordförande..

H3llBoy Live my life Sideways
30 augusti 2009 · 312 Inlägg

URSÄKTA alla ni som har klagomål till oss (M.S.R.C)
Vi har FAN städat upp varje gång vi hållt i tillställningarna den senaste tiden.
Vi har städat upp den tillställning vi hade igår.
SIST hade vi uppe sopptunor till PUBLIKEN
OCH har FAN TOMME PLOCKAT upp varje gång efter oss....
Om inte samma dag så dagen efter.

BLOMMAN & THIM "ERROR_" på garaget städade upp där IDAG efter våran tillställning igår...

Men då tycker jag ni som är i PUBLIK varför ska ni slänga allt skit efter er där ni står och går???
Vi måste plocka upp skräpet efter er och det gör vi med för vi vill fortfarande ha racen.....

Det va där AJFA och resten av deras CREW slutade plocka upp för dom tröttnade som allt skäp stannade kvar. SEN tog M.S.R.C över och vi städade efter oss.......

Så jag tycker ni ska sluta KLAGA och tycker ni det ser så hemskt ut så varför inte stanna kvar och hjälpa till oss att städa upp då????

VI VILL HA ETT SÅ BRA RACE SOM MÖJLIGT OCH VI GÖR ALLT VI KAN FÖR ATT FÅ DET SÅ MED... HITEN TILLS HAR ALLA VARIT NÖJDA OCH VI HAR STÄDAT EFTER OSS.. MEN TROR NI INTE OSS SÅ VARFÖR INTE STANNA KVAR EFTER RACEN OCH KOLLA SÅ VI STÄDAR UPP EFTER OSS?????

MVH H3llboy

Senast redigerat av H3llBoy (30 augusti 2009)

H3llBoy. Live your life sideways...
Facebook Grupp: https://www.facebook.com/groups/194900634046501/
Nissan 200sx s13 "H3llBoy" (1989)
no_142
30 augusti 2009 · 8 Inlägg

Stor eloge till alla ansvariga för denna tillställning, ni gjorde ett jäkla bra jobb!!! Kommer garanterat dit fler gånger å kör, dock med bättre bakdäck:)

/Daniel
EscCos MonteCarlo Edition no 142
93T Aufrecht Melcher Großaspach
30 augusti 2009 · 292 Inlägg

Aldin skrev:

93T skrev:

MP_Alpina skrev:
H3llboy: När ni är nere vid Preem/DAF är ni då medvetna om att ni är på privat mark? Vad är det för jävla rötägg som inte kan ta upp sitt skit efter sig?  Där ligger rester av däck, gamla ölburkar, flaskor mm. Det är helt oacceptabelt. Jag är ABSOLUT INGEN motståndare till era race (tittar själv när tid finns) men när man ser hur det ser ut dagen efter är det inte lika imponerande längre. Att se alla dessa bilar komma och glida in för att ha en trevlig kväll är helt klart maffigt men tänk ett steg längre. Det är just alla skit som retar upp många människor.
Gör det här lika föredömligt som EdineM, Ajfa, Aldin mm gjorde genom att vara därifrån sist och städa. Det är verkligen synd att vissa snorvalpar inte tänker längre än så och sätter en negativ stämpel på det hela. Jag tror personligen inte att det är så väldigt många som stör sig på själva racet med tanke på vilka kategorier av människor som dock är på plats. Allt från barn till penionärer säger en del om bilintresset och den tillställning som det dock är smile

Ta nu kontakt med polis och kommun och försök få till en överenskommelse och tillstånd att utföra racen under säkra förhållanden. Förhoppningsvis kommer rötäggen sållas bort allt eftersom.

Eftersom du verkar vara en såpass duktig och skötsam snubbe varför nämner du inte detta till arrangörerna på plats istället för att komma i efterhand och kalla folk för rötägg?

Borde folk inte ha vett nog o plocka upp sina egna däck när dom kör o smäller dom måste man gå fram till dom o säga det lr att dom ska plocka upp ? Lite vett i skallen borde dom vell ha, dom förstör för oss alla andra, till sist kommer vi inte ha nå plats att träffas/ sladda runder på och när jag körde dit idag så såg det lika förjävligt ut igen synd att det ska  vara på det viset. Jag själv tkr ska man ta ansvar o hålla i en sådan här tillställning så ska man städa upp efter sej så man slipper köra över 10 ton ölburkar, ölflaskor och däck.

Självklart ska folk först och främst ge fan i att skräpa ner men när det samlas så mycket folk på ett litet ställe kommer man inte ifrån idioter, står alltid nån snorfull idiot med en ölburk i näven och gormar.
Det jag hänger upp mig på är folk som står och klagar på att det inte städas och att andra ska ta tag i lagliga rejs, varför inte göra det själv istället?
Jag personligen plockar alltid upp burkar och skit och slänger i en soppåse om jag går förbi, detta brukar faktiskt smitta av sig och man ser andra människor börja göra likadant.

Tycker det var grymt av Hellboy och c.o att vid de senaste evenemangen vid brafab fixa avspärrningar och hänga upp sopsäckar, eloge för detta!

Och förresten, tack för ett grymt lyckat arrangemang alla inblandade!

Mercedes C 180 "shoppingvagn" (2006)
Mercedes C180 "AMG" (2015)
MP_BMW
30 augusti 2009 · 11 Inlägg

93T skrev:

Aldin skrev:

93T skrev:
Eftersom du verkar vara en såpass duktig och skötsam snubbe varför nämner du inte detta till arrangörerna på plats istället för att komma i efterhand och kalla folk för rötägg?

Borde folk inte ha vett nog o plocka upp sina egna däck när dom kör o smäller dom måste man gå fram till dom o säga det lr att dom ska plocka upp ? Lite vett i skallen borde dom vell ha, dom förstör för oss alla andra, till sist kommer vi inte ha nå plats att träffas/ sladda runder på och när jag körde dit idag så såg det lika förjävligt ut igen synd att det ska  vara på det viset. Jag själv tkr ska man ta ansvar o hålla i en sådan här tillställning så ska man städa upp efter sej så man slipper köra över 10 ton ölburkar, ölflaskor och däck.

Självklart ska folk först och främst ge fan i att skräpa ner men när det samlas så mycket folk på ett litet ställe kommer man inte ifrån idioter, står alltid nån snorfull idiot med en ölburk i näven och gormar.
Det jag hänger upp mig på är folk som står och klagar på att det inte städas och att andra ska ta tag i lagliga rejs, varför inte göra det själv istället?
Jag personligen plockar alltid upp burkar och skit och slänger i en soppåse om jag går förbi, detta brukar faktiskt smitta av sig och man ser andra människor börja göra likadant.

Tycker det var grymt av Hellboy och c.o att vid de senaste evenemangen vid brafab fixa avspärrningar och hänga upp sopsäckar, eloge för detta!

Och förresten, tack för ett grymt lyckat arrangemang alla inblandade!

Johan, ursäkta mitt ordval av rötägg. Jag är säkert varken duktigare eller mer skötsam än dig men även du kan nog hålla med om att man inte ska behöva påpeka att man plockar upp efter sig.
"Det jag hänger upp mig på är folk som står och klagar på att det inte städas och att andra ska ta tag i lagliga rejs, varför inte göra det själv istället?"
Eftersom det inte alltid men oftast ligger en massa skit kvar (Preem/DAF) på måndagen efter race är det väl knappast märkligt att det blir irritation + "...andra ska ta tag i lagliga rejs..." det har du själv svarat på tidigare i tråden. Lite samma anledning som dig.

Förstå mig rätt, jag tycker det riktigt att kul att se alla dessa bilar både körandes i race och ställas upp likt en utställning men sen att där är mindre begåvade som skitar ner, bränner gummi framför de utställande bilarna så de blir blästrade är det nog fler än jag som tycker är något irriterande.
/Matthias

edineN
30 augusti 2009 · 83 Inlägg

Helt seriöst. Ni som påstår er "städa".. Åk ner dagen efter. Så får ni se på vad städa är. Det du ser på natten är "helt ok" men det du ser på dagen är ett bombnedslag.. Vi ska vara glada för att matthias inte slängt upp stängsel på DAF. Så sluta tjaffsa om detta, det är inte hans jobb att komma till jobbet på måndag och börja plocka upp skit! Är man arrangör till ett race så får man se till så att det ser ut som det gjorde när du kom dit. Inget mer med det. Att stå och starta, samt skälla lite på folk som står och hänger på avspärrningen är en barnlek.. Se det som att ni hyr någon annans mark..

Och pratandes om att ta kontakt med polis och kommun så har jag pratat en del med Christer och fått ett varmt bemötande. Så vi får se vad vi kan få ut av detta.

ErikJ81
30 augusti 2009 · 8 Inlägg

Det var riktigt kul att köra... körde där för första gången men min cosworth... jag var lite sen så var inte med på utställningen , vafan jag skulle ha där å göra vet ifan men hade varit kul med lite bilder/filmer från själva racet?

tack för allt Erik

Volvo V60 D4 "R-design" (2020)
Chevrolet Belair "Prästabilen" (1959)
Volvo V70N sport R-design "Grålle" (2004)
Aldin AT Däck
30 augusti 2009 · 501 Inlägg

jag vill inte klaga på erat race hellboy det var jättebra genomfört men som edin säger ska man städa efter sej det e inte killar på DAF som ska behöva ta en timme varje måndagsmorgon till att gå o plocka upp däcken som folk har smällt, orkar man börna upp ett däck o sedan ut på med ett nytt kan man vell ta några steg extra plocka upp det gamla man har smällt in i bagaget med det o sen fortsätta leka om man nu vill det. Och om man nu måste stå o dricka öl på träffen så kan man vell slänga det i soptunnorna lr ta med skiten hem o slänga det hemma, klart folk irriterar sej när det ser ut som en krigszon efter det vart race.

Hellboy ni kan inte ansvara för dom som går o slänger skit o smäller däck men ni var ju ändå några stycken så jag tkr att ni kanske kan åka ner o städa dagen efter som vi gjorde ... jag vet att till nästa gång kommer ni att ta tag i det för ni vill ju fixxa ett så bra race som möjligt o då måste man ju få säga vad ni kan bli bättre på annars så var det mkt seriöst genomfört tkr jag mkt bra av er  smile

R Däck och gatdäck Till Sveriges Lägsta Priser
AT Däck
www.atdack.se
93T Aufrecht Melcher Großaspach
30 augusti 2009 · 292 Inlägg

edineN skrev:
Helt seriöst. Ni som påstår er "städa".. Åk ner dagen efter. Så får ni se på vad städa är. Det du ser på natten är "helt ok" men det du ser på dagen är ett bombnedslag.. Vi ska vara glada för att matthias inte slängt upp stängsel på DAF. Så sluta tjaffsa om detta, det är inte hans jobb att komma till jobbet på måndag och börja plocka upp skit! Är man arrangör till ett race så får man se till så att det ser ut som det gjorde när du kom dit. Inget mer med det. Att stå och starta, samt skälla lite på folk som står och hänger på avspärrningen är en barnlek.. Se det som att ni hyr någon annans mark..

Och pratandes om att ta kontakt med polis och kommun så har jag pratat en del med Christer och fått ett varmt bemötande. Så vi får se vad vi kan få ut av detta.

Jag var nere vid MMA i förmiddags och kunde inte se något anmärkningsvärt, inget annat än c.a 10kg inbränt gummi i asfalten låg kvar, om det var städat av race crew eller ej vet jag dock inte,
Hade jag orkat stanna kvar till rejset slutat så hade det iaf för mig varit en självklarhet att hjälpa till att städa.

Men nog tjafsat om detta, tror iaf att de flesta förstår vikten av att sköta detta snyggt, men som sagt finns alltid puckon, jag kan förstå om man vill stå och kolla med en bira i näven, men ser inte varför man ska bli dyngrak som flertalet åskådare var på platsen i fredags.

Mercedes C 180 "shoppingvagn" (2006)
Mercedes C180 "AMG" (2015)
Error_
30 augusti 2009 · 19 Inlägg

Vi var där nere vid MMA och städade men sen kan vi inte hjälpa att de är vissa folk som åker ner till DAF och sladdar runder och bränner upp däcken så de blir rester överallt!! detta hade vi ingen anning om men hade ni sagt de till oss så hade vi självklart åkt dit där och städat

Live your life sideways
Volvo V70 (1999)
Volvo xc90 D5 "Pappas bil" (2008)
H3llBoy Live my life Sideways
30 augusti 2009 · 312 Inlägg

Vi städar upp och så det gör vi.. och som sagt som ALDIN sa att visst det är bra med klagomål ibland för det förbättrer vi till nästa gång big_smile så TACK Aldin vi ska förbättra oss till nästa gång....

Och ja vi försöker bli bättre och bättre med racen och försöker få en så bra stämning som möjligt på racen.

Visst tråkigt att några ska vara stupfulla för vet inte riktigt vad dom får ut av dessa race men vi kan inte köra iväg dom....

Som ERROR_ sa vi visste ingenting om vad som hände på daf denna gång va till och med någon som blev tagen av polisen som hade försökt dra väck KONTAINRARNA och det fick jag reda på igår...

Som sagt vet ni om något SNÄLLA säg till oss så kommer vi lösa det självklart....
PGA vi vill ha ett så bra tillställning som möjligt & bra publik....

Men nog tjatat om detta...

Vi ses ju på ljungbyträffen och efter...

PM:a om ni vill ha mer info om den 5/9

MVH H3llboy

H3llBoy. Live your life sideways...
Facebook Grupp: https://www.facebook.com/groups/194900634046501/
Nissan 200sx s13 "H3llBoy" (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang