1844
Sök

Bästa rally bil?.

11 Inlägg
1 september 2009
Trådstartare
Tjena alla bil älskare, jag planerar att vara med i ett rally som heter the mongol rally http://mongolrally.theadventurists.com/ ... och då tänkte jag fråga er vilken bil skulle vara bäst?. problemet är att dom har nya regler som är att bilen får bara ha en 1.2 liters motor och får inte vara äldre än 2001. själv skulle jag vilja ha en jeep eller liknande eftersom det passar i alla klimat t.ex öken. men det blir svårt att hitta en jeep med en 1.2 liters motor hehe. jag vill ju då ha en bil som tål mycket och inte drar allt för mycket. och vad kan man installera/montera på bilen som kan va bra att ha etc.... alla svar uppskattas.
Senast redigerat av Eddyc (1 september 2009)

547 Inlägg
1 september 2009
Verkar ju handla mer om navigation osv än att köra så snabbt som möjligt.

Borde ju gå att hitta någon japansk/koreansk offroadbil..

"What's green, has four legs and could kill you if it fell on you from a tree?"
".....What?"
"A pooltable!"

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
1 september 2009
Eddyc skrev:
Tjena alla bil älskare, jag planerar att vara med i ett rally som heter the mongol rally http://mongolrally.theadventurists.com/ ... och då tänkte jag fråga er vilken bil skulle vara bäst?. problemet är att dom har nya regler som är att bilen får bara ha en 1.2 liters motor och får inte vara äldre än 2000. själv skulle jag vilja ha en jeep eller liknande eftersom det passar i alla klimat t.ex öken. men det blir svårt att hitta en jeep med en 1.2 liters motor hehe. jag vill ju då ha en bil som tål mycket och inte drar allt för mycket. och vad kan man installera/montera på bilen som kan va bra att ha etc.... alla svar uppskattas.

köp en jeep å tryck ner nån wankel motor? big_smile dom har väll inte så stor motor volym?

----->Strippen S2<-----

VCRACING

11 Inlägg
1 september 2009
Trådstartare
Sandvik skrev:
Verkar ju handla mer om navigation osv än att köra så snabbt som möjligt.

Borde ju gå att hitta någon japansk/koreansk offroadbil..

klart jag inte tror att det handlar om att ha en snabb bil, jag vill bara ha en bill som är stryk tålig. och som klarar alla klimat.

11 Inlägg
1 september 2009
Trådstartare
sjovold skrev:
Eddyc skrev:
Tjena alla bil älskare, jag planerar att vara med i ett rally som heter the mongol rally http://mongolrally.theadventurists.com/ ... och då tänkte jag fråga er vilken bil skulle vara bäst?. problemet är att dom har nya regler som är att bilen får bara ha en 1.2 liters motor och får inte vara äldre än 2000. själv skulle jag vilja ha en jeep eller liknande eftersom det passar i alla klimat t.ex öken. men det blir svårt att hitta en jeep med en 1.2 liters motor hehe. jag vill ju då ha en bil som tål mycket och inte drar allt för mycket. och vad kan man installera/montera på bilen som kan va bra att ha etc.... alla svar uppskattas.

köp en jeep å tryck ner nån wankel motor? big_smile dom har väll inte så stor motor volym?

haha, lite för mycket jobb, plus att det ska vara någon mindre bil som golf,peugot och liknande.

547 Inlägg
1 september 2009
Man får alltså modifiera bilarna fritt?

".....What?"
"A pooltable!"

11 Inlägg
1 september 2009
Trådstartare
Sandvik skrev:
Man får alltså modifiera bilarna fritt?

ja

547 Inlägg
1 september 2009
Lada Niva är ju jäkligt stryktålig och väger inte så värst mycket. Plocka ner en 1.2 liters motor i en sån?

".....What?"
"A pooltable!"

11 Inlägg
1 september 2009
Trådstartare
Sandvik skrev:
Lada Niva är ju jäkligt stryktålig och väger inte så värst mycket. Plocka ner en 1.2 liters motor i en sån?

just det, dom är riktigt bra. men problemet är att jag inte har någon verkstad eller tid att plocka in ny motor.

547 Inlägg
1 september 2009
Är det inte först 2010 du tänkt delta? För vad jag läst mig till så är ju årets rally redan över?

".....What?"
"A pooltable!"

11 Inlägg
1 september 2009
Trådstartare
Sandvik skrev:
Är det inte först 2010 du tänkt delta? För vad jag läst mig till så är ju årets rally redan över?

precis. men det är redan ont om platser, och det är ju bra att vara förbered.

815 Inlägg
1 september 2009
Peugeot 205 junior finns ju, tror det sitter 1,1L i dom. Hur bra dom funkar till ändamålet kan jag dock inte svara på.

11 Inlägg
1 september 2009
Trådstartare
Olssonz skrev:
Peugeot 205 junior finns ju, tror det sitter 1,1L i dom. Hur bra dom funkar till ändamålet kan jag dock inte svara på.

haha ok ok, ska kolla lite på den, tack.

11 Inlägg
1 september 2009
Trådstartare
Eddyc skrev:
Olssonz skrev:

haha ok ok, ska kolla lite på den, tack.

kollade precis. men den är för gammal.

11 Inlägg
1 september 2009
Trådstartare
jag skrev först att den måste va från 2000, men skrev fel, det är 2001 som gäller.

4 682 Inlägg
1 september 2009
Suzuki SJ410, dom e rätt stryktåliga.

11 Inlägg
1 september 2009
Trådstartare
Moparboy440 skrev:
Suzuki SJ410, dom e rätt stryktåliga.

tack för svaret, men läs igenom allt jag har skrivit först.

4 682 Inlägg
1 september 2009
Eddyc skrev:

det gjorde jag men missade mig lite på tillverkningsåren, sj410 slutade tillverkas 1998.
kom ihåg att den skulle ha producerats ännu längre. sorry!

11 Inlägg
1 september 2009
Trådstartare
Moparboy440 skrev:
Eddyc skrev:

det gjorde jag men missade mig lite på tillverkningsåren, sj410 slutade tillverkas 1998.
kom ihåg att den skulle ha producerats ännu längre. sorry!

a precis,, ingenfara. tack ändå.

21 Inlägg
1 september 2009
Hade nog valt en diesel om det är dom små cyl volymerna det gäller...pajero pinin kanske
Senast redigerat av MTPerformance (1 september 2009)

Sök