Sprayburk vs lackspruta?

bokrygg
20 mars 2021 · 22 Inlägg

ToBe skrev:

montana10 skrev:
Jag undrar vad ligger sprayburk för bar? När man ska lcka så ska ju det sprutas med ca 3bar tror jag men vad ligger en sprayburk på. Vad blir det för skillnad på resultatet om man andvänder en sprayburk istället för spruta.

vet inte va du har fått 3 bar ifrån!!!!!
klarlack ska vara typ 2-2,5 bar och "vanlig" baslack typ 1,2 - 1,9 och vattenbas kan man ha ner till 0,8 bar...
Och det går att få ett bra resultat med burk men jag skulle rekommendera spruta
Funkar bra med en spruta från biltema för 350kr och en kompressor på 25L för Hemmalackering

Du glömde fuktavskiljare och filter på tryckluften, Sedan en bra regulator som kan hålla ett  jämt luftflöde till rätt tryck. Rätt temperatur på färgen och objektet och en ren miljö. Även insektsfritt och helt dammfritt utrymme krävs för bra resultat.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
20 mars 2021 · 14 054 Inlägg

Dagens trådlyft! Över 11 år sedan denna tråd var aktiv. Det minsta du ska spruta med sprayburk med gott resultat är nog en skärmkant. Nån sa i tråden att det inte bara är att skaffa färgspruta och kompressor så blir resultatet bra. Så är det inte, man måsta ha filter så man inte får fukt från kompressorn med in i färgsprutan. Sen är det hur man blandar färg, härdare och lösningsmedel. Lite kunskap skadar inte liksom att man kan göra underarbetet bra annars blir inte lacken bra.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang