5402
Sök

Efterlysning: Olycka utan Skurup efter Ystadsträffen!

529 Inlägg
19 september 2009
Den Epan e garanterat nån från lantbruksskolan  skolan i skurup är många böööner där som kör epa...

Men helvetes vilken smäll  v70n måtte  ha missat  Triangeln på epan  v70n har nog hållit bra mer än 100 vad som e skyltat på E65

Volvo fore life :)

193 Inlägg
19 september 2009
Mrc30 skrev:
Den Epan e garanterat nån från lantbruksskolan  skolan i skurup är många böööner där som kör epa...

Men helvetes vilken smäll  v70n måtte  ha missat  Triangeln på epan  v70n har nog hållit bra mer än 100 vad som e skyltat på E65

japp det är den....o det e inte bara böööner som kör epa wink

Pan
19 september 2009
Trådstartare
Vadå går någon Epa lagligt? Lär ju inte legat i 30 och myst?

Muttley
19 september 2009
Trådstartare
Sokrates skrev:
Samma regler gäller motortrafikled som motorväg dvs, inga fordon under 40 Km/h får färdas där, enda skillnaden är att högsta hastighet är 90 på motortrafikled och mötesfria körfält.

/Tommy.

Förlåt för offtopic.

Men E22an typ vid fjälkinge, där är de helt tillåtet att köra traktorer och skit. Nu har jag inte stenkoll på hur de ser ut där nere.

B4m3e
19 september 2009
Trådstartare
tkd_rille skrev:
Sokrates skrev:
Samma regler gäller motortrafikled som motorväg dvs, inga fordon under 40 Km/h får färdas där, enda skillnaden är att högsta hastighet är 90 på motortrafikled och mötesfria körfält.

/Tommy.

Förlåt för offtopic.

Men E22an typ vid fjälkinge, där är de helt tillåtet att köra traktorer och skit. Nu har jag inte stenkoll på hur de ser ut där nere.

Du har nog rätt, tror det står "Traktorer och långsamt gående fordon får köras om" typ nått sånt.

Eliminator
1 441 Inlägg
19 september 2009
B4m3e skrev:
tkd_rille skrev:
Sokrates skrev:

/Tommy.

Förlåt för offtopic.

Du har nog rätt, tror det står "Traktorer och långsamt gående fordon får köras om" typ nått sånt.

Jag vet inte då jag bor ca 20 mil därifrån, ser bara ut som motortrfikled, men vad vet jag.

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

Kombi-Nation
289 Inlägg
19 september 2009
Bullet--- skrev:
B4m3e skrev:
Bullet--- skrev:
jävlar vilken smäll, vi fick ta en rätt bra omväg för att ta oss till Malmö. sad

Samma här, blev en fruktansvärd omväg, och jag tror vår navigator rökat på... för vi åkte nog bara små vägar sad

hahah, samma här, den ville jag skulle göra u-sväng hela tiden, körde nog igenom ett tiotal byar innan man hittade tilbaks

Haha jobbigt, jag åkte med blackeagle, vi svängde av på en grusväg och någon minut senare var vi ute på motorvägen igen. Tack för 4WD big_smile

Synd att snubbarna kolliderade, när man kör bil så bör man vara lite vaken också....
hur svårt kunde det vara o missa triangeln bak på 740:in och den enorma vingen.....
Senast redigerat av Fetazde (19 september 2009)

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
19 september 2009
Läskigt ful smäll och läskig ful 740.. hmm
Hoppas iaf att dom klarar sig utan några men.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

529 Inlägg
19 september 2009
Iveskold skrev:
Mrc30 skrev:

hehe smile  men till 90 % då 10 % stadsbor

Volvo fore life :)

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
19 september 2009
http://www.skd.se/article/20090918/NYHE … pa-traktor

Men vi kom förbi exakt ngn minuter efter smällen, så vi såg bara en Crysler(såg ut som de tongue) ligga upp å ner :S..
Senast redigerat av Memme (19 september 2009)

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
19 september 2009
Rquired skrev:
FL3JM skrev:
Skulle gissa på att epan körde lagligt och att den andra kärran kom i liiite för hög fart och körde in i epan bakifrån.

Körde lagligt? På motorväg med en Epa? wink

Det var väl inte motorväg?! En vanlig 70-90-väg, dyker upp både traktorer och epor där ...
Senast redigerat av Jill (19 september 2009)

Pro Painter
449 Inlägg
19 september 2009

Svårt att tro att de är en Epa då fordonet verkar ha vanlig regplåt bak... De som är suddat är iaf inget orange´t!

/Fidde

Sveriges första licensierade återförsäljare för Zymöl.
Driver sedan augusti 2011 www.facebook.com/PaintItAB

193 Inlägg
19 september 2009
Mrc30 skrev:
Iveskold skrev:
Mrc30 skrev:

hehe smile  men till 90 % då 10 % stadsbor

så det e bara bönder o statsbors som kör a-traktor o epa? tongue

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
19 september 2009
Fidde_A4 skrev:

Svårt att tro att de är en Epa då fordonet verkar ha vanlig regplåt bak... De som är suddat är iaf inget orange´t!

/Fidde

Kan triangeln inte ha suttit i bakrutan då?

Pro Painter
449 Inlägg
19 september 2009
Jill skrev:
Fidde_A4 skrev:

/Fidde

Kan triangeln inte ha suttit i bakrutan då?

*mumlar*
Okej då...

/Fidde

Sveriges första licensierade återförsäljare för Zymöl.
Driver sedan augusti 2011 www.facebook.com/PaintItAB

193 Inlägg
19 september 2009
Fidde_A4 skrev:

/Fidde

det e en a-traktor:P har själv åkt i den..

24 Inlägg
19 september 2009
VILKEN smäll det får köra epa där jag körde ofta där jag jobbade på antmännen och jag har inte sätt att man inte får köra traktor där big_smile

Medlem i GTIklubben
401 Inlägg
19 september 2009
https://www1.garaget.org/gallery/archive/125356/766682_lh6fmu.jpg

Dom har kanske haft en sån här LGF skylt som inte en jävel ser. Jag hade aldrig vågat åka med en sån liten fjuttskylt, det är helt vansinnigt....

715 Inlägg
20 september 2009
på tal om vingen och om lagar. Jag har hört talas om att aluvingar är förbjudna för de påstås åka av vid korckar men den såg ju inte ut till att ha rört sig en millimeter

1 517 Inlägg
20 september 2009
gillar inte Epor ^^ om det ska vara helt lagligt så ska LGF skylten vara hel. om nu den epan har haft en gammal LGF så blir dom matta då syns inte dom så bra.. Men detta laget tror ju många så fort en 740 kommer så e det ju Epa heehe tror som :wink tur dom klarade sig .

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%

Sök