Då har det hänt igen. Bilprovningen kvaddar en bil.

o_lindh
24 september 2009 · 347 Inlägg

Vad är det som säger att besiktningsmannen körde själv i bilen? Han kan väl ha kvaddat den trots att någon satt bredvid.

hotrodder Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
24 september 2009 · 1 594 Inlägg

Jösses vad många som tror sej veta... Har man någongång provat att köra en riktigt vass bil så är det faktiskt inte alls speciellt svår att bli pinsamt medveten om vad som kan hända o a v s e t t... om man är försiktigt. Behövs faktisk inte speciellt mycket drullighet bakom ratten i en sådan pass extrem bil som en Ferrari F40 för att sätta den i en stolpe eller betongsugga.

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab
Rber
24 september 2009 · 109 Inlägg

Jag har åkt med en sväng i den F40:in, sanslöst jävla brutal!! Ska inte mycket till för att det ska kunna hända något.. Tur att von Braun verkar ta det med ro, han har ju dock en hel del feta bilar ståendes i Skene.

farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
24 september 2009 · 6 479 Inlägg

hotrodder skrev:
Jösses vad många som tror sej veta... Har man någongång provat att köra en riktigt vass bil så är det faktiskt inte alls speciellt svår att bli pinsamt medveten om vad som kan hända o a v s e t t... om man är försiktigt. Behövs faktisk inte speciellt mycket drullighet bakom ratten i en sådan pass extrem bil som en Ferrari F40 för att sätta den i en stolpe eller betongsugga.

precis.. exempelvis hur många nyblivna ägare till koenigsegg har inte kraschat sina bilar för att dom "snålat" & struntat i den "dyra" förarutbildningen??

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
Volvo 780 (1989)
farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
24 september 2009 · 6 479 Inlägg

Rber skrev:
Jag har åkt med en sväng i den F40:in, sanslöst jävla brutal!! Ska inte mycket till för att det ska kunna hända något.. Tur att von Braun verkar ta det med ro, han har ju dock en hel del feta bilar ståendes i Skene.

skönt att nån med "kunskap" säger sitt smile

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
Volvo 780 (1989)
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
IMPRAZERN Intresseklubben
24 september 2009 · 673 Inlägg

Fy fan.. Det lär inte vara roligt för han.. och jag håller med han von braun med "jag tror inte han sover gott i natt" haha.. jag hade fan gömt mig och gråtit.. Lär ju inte vara kul att veta man har krashat med en ovanlig bil + en som är värd 3 miljoner sad .. han verkar iaf vara rätt lugn med detta som hände Von braun.. skön gubbe

/Mvh Andreas
Seat Leon FR "Sotis" (2016)
Rber
24 september 2009 · 109 Inlägg

farbrorbozze skrev:

hotrodder skrev:
Jösses vad många som tror sej veta... Har man någongång provat att köra en riktigt vass bil så är det faktiskt inte alls speciellt svår att bli pinsamt medveten om vad som kan hända o a v s e t t... om man är försiktigt. Behövs faktisk inte speciellt mycket drullighet bakom ratten i en sådan pass extrem bil som en Ferrari F40 för att sätta den i en stolpe eller betongsugga.

precis.. exempelvis hur många nyblivna ägare till koenigsegg har inte kraschat sina bilar för att dom "snålat" & struntat i den "dyra" förarutbildningen??

Se bara på den där äckligt rika h&m ägaren som hann krascha sin Koenigsegg under sina första timmar med den får några år sedan..

Holiace
24 september 2009 · 1 754 Inlägg

Hoppas han får sparken, så jag kan få hans jobb...

Senast redigerat av Holiace (24 september 2009)

Jag kan inget om allt.
koka
24 september 2009 · 629 Inlägg

Inte direkt så att vem som helst gör vid en F40! Får väl skickas ner till ferrari och sen skicka notan till bilprovningen smile

Volvo V50 1.6 DRIVe "Blöj x-pressen" (2010)
gamlingen
25 september 2009 · 5 198 Inlägg

Wennish skrev:
Kör man som en galning med en F40 utan erfarenhet, står ju inte allt rätt till i huvudet.

har du läst artikeln ? Vart står det att han kört som en galning ?

Germax
25 september 2009 · 12 086 Inlägg

Orka kvadda en F40, seriöst en sån ersätter man inte bara sådär.
Nu vart jag fan sne sad

soyd
25 september 2009 · 1 853 Inlägg

Förmodligen så kördes det inte lugnt... då skulle det aldrig hänt...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5853051.ab

/mvh soyd

TRYIT Teddan
25 september 2009 · 2 495 Inlägg

Jag var hos Torbjörn i tisdags och titta på denna bil, titta iof på andra bilar oxå big_smile
Det tragiska är ju att en kund står som ett litet barn på jul och väntar på sin F40.
Inte speciellt kul att vara den kunden, han kanske backar ur hela affären om det drar ut på det.
Bilen i fråga lär ju lagas, Torbjörn har ju en egen skadeverkstad för ferrari , så detta skall nog gå bra.
Bara kunden har tålamod.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
gamlingen
25 september 2009 · 5 198 Inlägg

http://www.expressen.se/motor/1.1719195 … siktningen

- Jag har största förtroende för bilprovningen. Det är inte fråga om att de lekte med bilen eller gjorde något som de inte borde ha gjort. Det kan gå lite galet med sådna här bilar.

Senast redigerat av gamlingen (25 september 2009)

TRYIT Teddan
25 september 2009 · 2 495 Inlägg

Många som uttalar sig ang körningen, jag tror inte ni har rattat gamla italienare.
Jag har kört många mil i gamla italienare, ferrari 355, ferrari 348 och lamborghini diablo.

Tar man diablon då som är snarlik F40 i prestanda , det är inget man bara sätter sig i och kör.
Man sitter annorlunda, pedalerna sittter annorlunda, du kan inte ha fin skorna på för då tar du i alla pedaler samtidigt.
förra veckan körde jag 80mil i en Diablo, detär inga lättkörda pjäser om ni tror det.
Inte som att sätta sig en gammal volvo.

för den som vill veta hur det känns att köra en sådan säter in 850 000kr på mitt konto så får ni denna
http://www.blocket.se/skaraborg/Lamborg … 13&w=1

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
soyd
25 september 2009 · 1 853 Inlägg

Spelar ingen roll om bilen i sig är svårare än andra att köra. Folk kommer inte lita på bilprovningen ändå. Detta är ju inte första gången dom kraschar bilar...

Jag har bara ett tips till dom som inte litar på bilprovningen/är rädda om bilen. Åk med då dom tar test svängen det gör alltid jag, då kör dom lugnt...

/mvh soyd

OphanWitehall
25 september 2009 · 1 335 Inlägg

Hade F40n vart min hade jag nog allt velat spöa han som krascha den!

Germax
25 september 2009 · 12 086 Inlägg

r-ted skrev:
Många som uttalar sig ang körningen, jag tror inte ni har rattat gamla italienare.
Jag har kört många mil i gamla italienare, ferrari 355, ferrari 348 och lamborghini diablo.

Jag har inte uttalat mig hittills men jag gör de nu..

Hur svårt kan de va? Jag antar att bilen har 4 hjul av gummi och en gaspedal man sköter själv?
Kärringstopp kanske, lr är motorn så jävla stark så den burnar iväg in i ett staket på tomgång?

Jag har aldrig kört en Ferrari F40 lr liknande bilar, hade jag fått chansen hade jag troligen puttrat omkring på en parkering.

GolfIIIVr6
25 september 2009 · 187 Inlägg

håller med.. hade oxå puttrat utan att nudda gasen om det va möjligt..

Måste fan va ketchup från 0 om han skulle lyckas med detta

TRYIT Teddan
25 september 2009 · 2 495 Inlägg

vet inte exakt hur jag skall beskriva dessa monster till bilar, då pratar jag utifrån diablon.
det är lite som japmax undrar.
kärringstopp eller fullt hjulspinn, det är väll så det blir när man åker iväg första gången.
det första hjulspinnet kan vara det sista en sådan bil gör...........
men visst med vana så glider man iväg som om inget har hänt, oftast...
det är lömska bilar....

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang