Ett nytt BMW-forum, välkomna till Nordic Bimmer.

Aerodynamik ...
27 september 2009 · 7 120 Inlägg

Ser väldigt rörigt och B ut. Tyvärr hmm

Il-Bandito
27 september 2009 · 98 Inlägg

Aerodynamik skrev:
Ser väldigt rörigt och B ut. Tyvärr hmm

Det är nytt, kommer att bli bättre.

Remiss
27 september 2009 · 1 339 Inlägg

Jag tror knappast det är någon ide att försöka konkurrera med www.autopower.se

heltsonika Rebel with a cause
27 september 2009 · 224 Inlägg

Men ärligt. Vad har ni gjort förutom att installera ett standardforum? Good luck.

Il-Bandito
27 september 2009 · 98 Inlägg

Volvo740an skrev:
Jag tror knappast det är någon ide att försöka konkurrera med www.autopower.se

Det är inte det som är tanken heller, utan kunna komplettera varandra. På samma sätt som det finns flera Mercedes eller Saab-forum. Det som bl.a skiljer det här mot Autopower är att användare ska kunna editera sina inlägg.

Laxxen Fotograf
27 september 2009 · 253 Inlägg

Vill ni framstå som seriösa kanske ni/du skall ta och göra ett lite seriösare forum än ett gratis forum med reklam och inte ens någon domän.

Forumet såg väldigt grötigt ut så uppbyggnaden skulle ni/du ändra tycker jag. smile

Fotar din bil i Göteborg. skicka pm!
Flickr - Mitt Fotoalbum
Malabar
27 september 2009 · 164 Inlägg

Il-Bandito skrev:
http://nordicbimmer.forum24.se/nordicbimmer.html

Vill man konkurrera med autopower så krävs det ett helt annat upplägg än ett gratisforum.

http://www.bimmerforum.se/ - Det demokratiska BMW-forumet - nu öppet för gäster!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=160650
Il-Bandito
27 september 2009 · 98 Inlägg

Ja visst, men vi måste kolla hur intresset ligger till först för att sedan ta nästa steg med en snyggare sajt.

Tigerofsweden
27 september 2009 · 1 231 Inlägg

kanske skulle kollat intresset FÖRST och sen tillverkat en sida wink hehe

Malabar
27 september 2009 · 164 Inlägg

Il-Bandito skrev:
Ja visst, men vi måste kolla hur intresset ligger till först för att sedan ta nästa steg med en snyggare sajt.

Att det finns ett intresse för ett nytt BMW-relaterat forum är det ingen tvekan om. Ett gratisforum är dock ingen framkomlig väg.

http://www.bimmerforum.se/ - Det demokratiska BMW-forumet - nu öppet för gäster!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=160650
alain www.bimmerpower.org
27 september 2009 · 3 995 Inlägg

Autopower är ett aktie bolag som inte går att jämföra med ett gratis forum.
Det största problem med Autopower är att det har inte uppdatera sin sida på många år och många har tröttna på den, det finns inget Off-Topic, och inget tråd om förslag, tips och åsikter.
De startade ett mycket bra tråd om det och efter några dagar de tag bort tråden och flera medlemmar blev avstängda.
Det två admin vill inte ta ansvar länge till förändringar och inte vill lyssna på en del av datatekniker som hade stor kunnighet inom datasystem.
Tyvär är Autopower inte länge en attraktiv sajt som den var för flera år sen.
Jag kan säga att det finns en till sajt om BMW som är under utveckling och kommer att starta när den är klart.

Senast redigerat av alain (27 september 2009)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
Il-Bandito
27 september 2009 · 98 Inlägg

alain skrev:
Autopower är ett aktie bolag som inte går att jämföra med ett gratis forum.
Det största problem med Autopower är att det har inte uppdatera sin sida på många år och många har tröttna på den, det finns inget Off-Topic, och inget tråd om förslag, tips och åsikter.
De startade ett mycket bra tråd om det och efter några dagar de tag bort tråden och flera medlemmar blev avstängda.
Det två admin vill inte ta ansvar länge till förändringar och inte vill lyssna på en del av datatekniker som hade stor kunnighet inom datasystem.
Tyvär är Autopower inte länge en attraktiv sajt som den var för flera år sen.
Jag kan säga att det finns en till sajt om BMW som är under utveckling och kommer att starta när den är klart.
http://www.bimmerforum.se/index.php

Helt klart så ligger det en hel del i det du säger. Jag och några till har planer på ett riktigt maffigt BMW-forum som ska vända sig till svenskar och skandinaver. Bakgrunden till Nordic Bimmer är att kunna lägga över allt direkt på forumet/siten som är planerad längre fram. Dock måste det finnas ett intresse. Det skulle kännas alldeles för tråkigt om vi lade ner en massa tid på att skapa ett konkurrenskraftigt forum som inte blir någon hit, däremot om det nyskapade gratis-forumet Nordic Bimmer lyckas värva tillräckligt med medlemmar så kommer vi att bara kunna flytta allt till det nya forumet.

Rquired Allmänt envis
27 september 2009 · 12 512 Inlägg

Varför konkurrera ut Autopower? Varför inte samarbeta med dem istället? Anledningen till att Autopower är så långt efter är att resurser saknas, och istället för att folk skall lägga ner en massa tid att skapa ett nytt forum, är det inte bättre att lägga denna tid på att uppdatera det befintliga?

Autopower är betydligt mer inarbetat med användare, guider osv. Jag tror det är betydligt bättre att återanvända namn, användare och till viss del upplägg av den sidan.

Grundarna bakom Autopower har tidigare sökt hjälp, erbjud dem den istället för att skapa nått eget smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Laxxen Fotograf
27 september 2009 · 253 Inlägg

För att vinna stort måste du satsa mycket, dvs med ett gratisforum vinner du inget.

Fotar din bil i Göteborg. skicka pm!
Flickr - Mitt Fotoalbum
alain www.bimmerpower.org
27 september 2009 · 3 995 Inlägg

Rquired skrev:
Varför konkurrera ut Autopower? Varför inte samarbeta med dem istället? Anledningen till att Autopower är så långt efter är att resurser saknas, och istället för att folk skall lägga ner en massa tid att skapa ett nytt forum, är det inte bättre att lägga denna tid på att uppdatera det befintliga?

Autopower är betydligt mer inarbetat med användare, guider osv. Jag tror det är betydligt bättre att återanvända namn, användare och till viss del upplägg av den sidan.

Grundarna bakom Autopower har tidigare sökt hjälp, erbjud dem den istället för att skapa nått eget:)

Grundarna bakom Autopower har tidigare sökt hjälp, erbjud dem den istället för att skapa nått eget:)[/
Det har man gjort men de vill inte lyssna.
Frivilliga datatekniker skapade ett tråd med många bra ideer för att frächa upp hella sida men som jag skrev innan, de tag bort tråden.
Man blir bara förbanad över deras agerande
Man förstår att det finns folk som vill starta ny sajt, Autopower är helt enkel föråldrad.

Senast redigerat av alain (27 september 2009)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
Rquired Allmänt envis
27 september 2009 · 12 512 Inlägg

alain skrev:

Rquired skrev:
Varför konkurrera ut Autopower? Varför inte samarbeta med dem istället? Anledningen till att Autopower är så långt efter är att resurser saknas, och istället för att folk skall lägga ner en massa tid att skapa ett nytt forum, är det inte bättre att lägga denna tid på att uppdatera det befintliga?

Autopower är betydligt mer inarbetat med användare, guider osv. Jag tror det är betydligt bättre att återanvända namn, användare och till viss del upplägg av den sidan.

Grundarna bakom Autopower har tidigare sökt hjälp, erbjud dem den istället för att skapa nått eget:)

Grundarna bakom Autopower har tidigare sökt hjälp, erbjud dem den istället för att skapa nått eget:)[/
Det har man gjort men de vill inte lyssna.
Frivilliga datatekniker skapade ett tråd med många bra ideer för att frächa upp hella sida men som jag skev innan, de tag bort tråden.
Man blir bara förbanad över deras agerande
Man förstår att det finns folk som vill starta ny sajt, Autopower är helt enkel föråldrad.

Kanske så det låg till då...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Hamilton
27 september 2009 · 8 864 Inlägg

Il-Bandito skrev:

Aerodynamik skrev:
Ser väldigt rörigt och B ut. Tyvärr hmm

Det är nytt, kommer att bli bättre.

General fel som alla gör.
När det är "bättre" lanserade då istället

Fotograf på tierpidag.se
Il-Bandito
27 september 2009 · 98 Inlägg

Rquired skrev:
Varför konkurrera ut Autopower? Varför inte samarbeta med dem istället? Anledningen till att Autopower är så långt efter är att resurser saknas, och istället för att folk skall lägga ner en massa tid att skapa ett nytt forum, är det inte bättre att lägga denna tid på att uppdatera det befintliga?

Autopower är betydligt mer inarbetat med användare, guider osv. Jag tror det är betydligt bättre att återanvända namn, användare och till viss del upplägg av den sidan.

Grundarna bakom Autopower har tidigare sökt hjälp, erbjud dem den istället för att skapa nått eget smile

Som jag skrev tidigare, tanken är att det ska kunna vara ett komplettering till Autopower inte konkurrenter.
Angående samarbet med Autopower som alain redan berättat, många medlemmar erbjöd sig att hjälpa till och bygga-om forumet men Autopower var inte intresserade av att få hjälp. wink

Il-Bandito
27 september 2009 · 98 Inlägg

Hamilton skrev:

Il-Bandito skrev:

Aerodynamik skrev:
Ser väldigt rörigt och B ut. Tyvärr hmm

Det är nytt, kommer att bli bättre.

General fel som alla gör.
När det är "bättre" lanserade då istället

Tänk dig själv, du och kanske flera till satsar ordentligt på ett forum med allt som finns att få tag på i bling,bling-värld och sen är visar det sig att ingen är intresserad?

Det går alltid att flytta allting över från ett enkel forum/site till en påkostad en när man märker att intresset finns. smile

Senast redigerat av Il-Bandito (27 september 2009)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang