6793
Sök

Köpa Civic Type R eller Astra OPC

39 Inlägg
5 oktober 2009
Trådstartare
Hej,

Vi behöver en andra bil hemma nu när tjejen har tagit sitt körkort och har svårt att besluta oss. Det står mellan en Honda Civic Type R eller en Opel Astra OPC. Bilen ska mest köras av tjejen till jobbet,shopping och sånt. Vilken ska jag köpa?
Jag ska provköra och låna hem båda i helgen, Något jag ska tänka på?

Mvh:)

1 754 Inlägg
5 oktober 2009
Vilken generation?

Jag kan inget om allt.

39 Inlägg
5 oktober 2009
Trådstartare
Holiace skrev:
Vilken generation?

Båda bilarna är helt nya dvs -10.

1 754 Inlägg
5 oktober 2009
Den nya Civicen Type-R ska vara ganska stötig och jobbig att åka i och bakrutan har en satans vinge i sig.

Jag skulle köpa Opeln. Men den tidigare generationens Type-R dock, den är najs smile
Opeln ska dock vara lite jobbig att köra hårt, mycket "torque steer".

Men om hon ska ha en bil till att åka och handla, varför en så pass dyr bil?

Astra OPC - http://www.youtube.com/watch?v=GgntxiKrOPc

Civic Type-R - http://www.youtube.com/watch?v=l8i01CSrFSM
Senast redigerat av Holiace (5 oktober 2009)

Jag kan inget om allt.

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
5 oktober 2009
Holiace skrev:
Men om hon ska ha en bil till att åka och handla, varför en så pass dyr bil?

För att "pojkvännen" ska ha nått att leka sönder smile

.... kommer att sluta med att hon får ta din bil och du tar "nya" leksaken wink

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

1 754 Inlägg
5 oktober 2009
Hehe, ok. Personligen skulle jag inte köpa någon av dem för typ 220k. Men om jag skulle välja hade det blivit en Opel som sagt. Jag skulle köpa en beg R32 (För ljudet) eller så.

Jag kan inget om allt.

945 Inlägg
5 oktober 2009
Givetvis köper du en Championship white CTR!

39 Inlägg
5 oktober 2009
Trådstartare
Holiace skrev:
Hehe, ok. Personligen skulle jag inte köpa någon av dem för typ 220k. Men om jag skulle välja hade det blivit en Opel som sagt. Jag skulle köpa en beg R32 (För ljudet) eller så.

Jag har redan haft r32 och vill prova något nytt.

263 Inlägg
5 oktober 2009
OPC . Har turbo så är enklare o trimma mer om du skulle vilja. Är säkert bekvämare än Type R som har hårda sportstolar och litet baksäte. Plus att man måste nästan tokvarva Type Ren hela tiden för att den ska åka, är nästan som död innan vtec kickar igång. Opc,n är också väll bra mkt bensinsnålare... Kompisen hade en Gamla generations CTR så vet..

Volvo 854 R - T-RÖD - STEG 3 AUTOTECH -

Allmänt envis
12 512 Inlägg
5 oktober 2009
Begagnad Golf R32 eller Audi S3?

http://www.blocket.se/stockholm/Fin_S3_ … 20&w=3

Mycket mer bil än de du funderar på, och quattro är både kul och stabilt. Själv hade jag förmodligen (S3 är en vass konkurrent) skaffat en Bmw 130i om jag varit dig, busbil med underbar väghållning.

http://www.blocket.se/alvsborg/BMW_130i … 20&w=3

Men om du envisas? Då hade jag valt Hondan, pålitligare rent statistiskt och jävla härlig motor. Lycka till med köpet smile
Senast redigerat av Rquired (5 oktober 2009)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

2 751 Inlägg
5 oktober 2009
Rquired skrev:
Begagnad Golf R32 eller Audi S3?

http://www.blocket.se/stockholm/Fin_S3_ … 20&w=3

Mycket mer bil än de du funderar på, och quattro är både kul och stabilt. Själv hade jag förmodligen (S3 är en vass konkurrent) skaffat en Bmw 130i om jag varit dig, busbil med underbar väghållning.

http://www.blocket.se/alvsborg/BMW_130i … 20&w=3

Men om du envisas? Då hade jag valt Hondan, pålitligare rent statistiskt och jävla härlig motor. Lycka till med köpet smile

Håller med till 100%, S3 är dock mer all-round bil medan bmw'n är säkert lite roligare att köra.

Who Djaa bless no man curse

1 754 Inlägg
5 oktober 2009
Jag ogillar utseendet på 1-serien (Ej nya cabmodellen dock, den är mysig). R32an låter som en gud men är inte så snabb eller trimvänlig,

Jag kan inget om allt.

806 Inlägg
6 oktober 2009
Hur kmr det sig att varje gång någon frågar om råd om några bilar så kmr det in folk och babblar upp andra bilar? visst schysst kan man tycka, men han frågade om dom 2 bilarna inte om folks åsikter att en bmw 130 skulle passa bättre

806 Inlägg
6 oktober 2009
Jag skulle nog fan hålla med om opcn, och vad man ska tänka på är väl vilken bil som passar bäst helt enkelt:P nä men opcn tror jag passar bättre är ju för att den känns lite mer alldaglig asså att den passar till allt som att åka till jobbet, handla m,m medans att CTRen känns mer *ut och busåka*.
Senast redigerat av lodiseN (6 oktober 2009)

Allmänt envis
12 512 Inlägg
6 oktober 2009
Det är aldrig fel med alternativ?, i värsta fall får han väl säga att Bmw och Audi inte är aktuella...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

1 Inlägg
5 december 2009
Glöm inte att kolla in Corsa opc. Den har bättre kupé utrymmen, skönare stolar och bättre väghållning. Billigare och bränslesnålare också.

1 853 Inlägg
5 december 2009
Gillar tjejen din gular bilar så köp denna:

Volkswagen Golf GTI Pirelli Edition (samma motror som Edition 30/Audi S3) -08

/mvh soyd

Rejsa ?
2 959 Inlägg
5 december 2009
Type R säger jag, den har grymt rolig motor som någon sa.
Körglad bil med gokart respons i styrningen.

Autotech

VW-nörd?
4 332 Inlägg
5 december 2009
Tjejer kan inte backa, ta en Opel. Civicen har, oavsett motor, en jävla vinge mitt i rutan (????) vilket bör förenkla de hela, sen är de mkt mer som talar för opeln, ekonomiskt i drift och för min del, stil...rostskydd med. But hey that's me.
Tror dock Civicen e snabbare på bana, om hon ska köra den där
Senast redigerat av Mortalis (5 december 2009)

Ointresserad.
936 Inlägg
5 december 2009
Tror inte bruden behöver en racebil, hon ska trots allt bara till jobbet, och shoppa.

Jag får nog fan rösta på Opeln.
Senast redigerat av Snitch (5 december 2009)

Teabag appreciation club.

Sök