Första bil ? tre st att välja bland !

WolFMaN_16
12 oktober 2009 · 177 Inlägg

tjena nu har man fyllt 18 å en bil ska komma med in i bilden, ja har 3 st att välja bland  dom ja hade tänkt är
Golf mk2
Volvo 745/945 turbo
Volvo 240
Saab 900 turbo

vilken tycker ni ? ja tycker golf kan bli så fräcka och snygga men det är inte mycket till prestanda.
Volvona dom är ju rätt fina o går väll i en evighet men dom är ju inget direkt att hurra över enligt mig men aja, Sen nu har vi ju saaben kvar visst den är rätt fin går bra lätt att få effekt över den och något ja verkligen kan tänka mig men de skulle vara kul o sladda lite ibland oxå.

kom med förslag och mer info om bilarna. hjälp mig att få en bra första bil smile

Mvh emil

Volvo 850 "Schteken" (1993)
Marlboroman
12 oktober 2009 · 8 233 Inlägg

Saaben är ju trevlig, men växellådorna paller inte effekt tyvärr. 7/945 turbo kan man ju få att bli lite roliga iaf. Golf är jualdrig fel, men då bör man ju satsa på en gti och då drar det iväg i försäkring.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
turbo_jewhan
12 oktober 2009 · 45 Inlägg

Marlboroman skrev:
Saaben är ju trevlig, men växellådorna paller inte effekt tyvärr. 7/945 turbo kan man ju få att bli lite roliga iaf. Golf är jualdrig fel, men då bör man ju satsa på en gti och då drar det iväg i försäkring.

har du själv upplevt att massa av dina Saablådor har rasat?

BMW E34 540 (1994)
Marlboroman
12 oktober 2009 · 8 233 Inlägg

turbo_jewhan skrev:

Marlboroman skrev:
Saaben är ju trevlig, men växellådorna paller inte effekt tyvärr. 7/945 turbo kan man ju få att bli lite roliga iaf. Golf är jualdrig fel, men då bör man ju satsa på en gti och då drar det iväg i försäkring.

har du själv upplevt att massa av dina Saablådor har rasat?

Har blivit avskräckt av bekanta som åkt saab. Av dem 3 jag känner som åker saab har 2 fått byta låda, varav den ena har bytt 2 gånger. Av dem 6st 9000 turbo jag vart erbjuden i byte mot 740in så hade 2 eller om det va 3 defekta lådor och en hade precis bytt låda i sin. Börjar man läsa på i köpguider och liknande så varnas det ju titt som tätt för lådorna om man börjar vässa utan att förstärka.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
IceEyes Varningar: För många..
12 oktober 2009 · 2 552 Inlägg

Hade valt Golfen, med en GTI har du ändå hygglig prestanda och trevliga köregenskaper. Och även om försäkringen skenar iväg lite så blir det knappast billigare med en turbobil från Saab eller Volvo.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
AudiTQ-90
12 oktober 2009 · 273 Inlägg

turbo_jewhan skrev:

Marlboroman skrev:
Saaben är ju trevlig, men växellådorna paller inte effekt tyvärr. 7/945 turbo kan man ju få att bli lite roliga iaf. Golf är jualdrig fel, men då bör man ju satsa på en gti och då drar det iväg i försäkring.

har du själv upplevt att massa av dina Saablådor har rasat?

hihi blev det känsligt för en saab ägare ? lol

till ämnet.
beror ju vad du ärute efter volvo billiga delar , tar du en kombi så rymmer du basslåda , stövarn o massa annat tongue
saab är och har alltid varig tråkiga men ganska lätt o skrämma effekt i tills lådan säger ifrån.
och golfen är ju liten o halvslö men går att få till en fräck glidare

edit: om jag hade valt mellan dom 3 hade jag valt golfen.  billiga o äga och är roliga o köra med lite väghållnings osv. ett plus  i kanten är den tyska kvaliten smile

Senast redigerat av AudiTQ-90 (12 oktober 2009)

nothing beats a Quattro!
Lycksele Bil & El
www.nordicaudi.com
www.nitroz.se
Audi S4 (1994)
turbo_jewhan
12 oktober 2009 · 45 Inlägg

Marlboroman skrev:

turbo_jewhan skrev:

Marlboroman skrev:
Saaben är ju trevlig, men växellådorna paller inte effekt tyvärr. 7/945 turbo kan man ju få att bli lite roliga iaf. Golf är jualdrig fel, men då bör man ju satsa på en gti och då drar det iväg i försäkring.

har du själv upplevt att massa av dina Saablådor har rasat?

Har blivit avskräckt av bekanta som åkt saab. Av dem 3 jag känner som åker saab har 2 fått byta låda, varav den ena har bytt 2 gånger. Av dem 6st 9000 turbo jag vart erbjuden i byte mot 740in så hade 2 eller om det va 3 defekta lådor och en hade precis bytt låda i sin. Börjar man läsa på i köpguider och liknande så varnas det ju titt som tätt för lådorna om man börjar vässa utan att förstärka.

Okej. Då måste jag ha haft tur med mina två og900 som fick smaka på både det ena och det andra. Nej, Saablådor är skit, inget att ha. Bättre med en 240!

BMW E34 540 (1994)
Turbo_Erik
12 oktober 2009 · 526 Inlägg

Volvo 240/740/940 smile

turbo_jewhan
12 oktober 2009 · 45 Inlägg

AudiTQ-90 skrev:

turbo_jewhan skrev:

Marlboroman skrev:
Saaben är ju trevlig, men växellådorna paller inte effekt tyvärr. 7/945 turbo kan man ju få att bli lite roliga iaf. Golf är jualdrig fel, men då bör man ju satsa på en gti och då drar det iväg i försäkring.

har du själv upplevt att massa av dina Saablådor har rasat?

hihi blev det känsligt för en saab ägare ? lol

Jag äger ingen Saab.

BMW E34 540 (1994)
Velox
12 oktober 2009 · 73 Inlägg

En 945 ltt vore nog vettigt. Lätt att få mot 200hk samt lägre försäkring än en fullturbo. Sen går dom att få se rätt bra ut, för att vara volvo då, om man gör det lite cleant. Annars är väl golfen trevlig men det är lite skrammelburk över dom tycker jag.

Rquired Allmänt envis
12 oktober 2009 · 12 512 Inlägg

Volvo 945, varför? Kolla Top gears "cars for 17-year olds challange" wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Jokke_
12 oktober 2009 · 453 Inlägg

Golf 2, breddade plåtisar och maxsänkt, då blir dem riktigt coola. Men Saab är det ju inget fel på heller tongue

bmx
12 oktober 2009 · 7 100 Inlägg

golfen säger ja!

nybliven 18 åring med körkort och en Volvo 745/945 turbo,kan ju bara sluta med en sak!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Brandis Diktator
12 oktober 2009 · 968 Inlägg

farsan han äga 3 saabar i sitt liv, samtliga slutade sitt liv med defekt låda, låt mig understrycka att han va en man som alltid låg 10 km under hastighetsbegränsningen. sista bilen, en ng900 turbo slutade backen fungera på, blev som en osynkad låda...

golf är riktigt trevliga bilar, polares mk1 1.6 förgasar gti (gti kam och bestykad för det) piskat 945 ltt och en og900 lättryckare...

och det där med billiga delar, du har ju uppenbart valt modeller som det går super lätt och billigt att hitta delar till allihop, förstår inte varför folk ska ha det som säljnings argument.

hållt på med dom flesta av dessa bilar, bra komfort i samtliga, bra dra i dom om föregående ägarna tagit hand om bilarna, annars är det bara lotto om bilen går bra. även delar som sagt går relativt enkelt att få tag på, både skroten och nya delar. hästar kommer dom också med, finns ju även G60 hos mk2 med kompressor som skjuter på rätt fint. men det som får mig att välja mk2 är att den är bäst i utgångsläget för riktigt tüngt tyskstuk med breddade fälgar och billiga fulcoils (se min jetta för få reda på vad som menas med fulcoils)

Hedning Fd Bannad
12 oktober 2009 · 657 Inlägg

WolFMaN_16 skrev:
tjena nu har man fyllt 18 å en bil ska komma med in i bilden, ja har 3 st att välja bland  dom ja hade tänkt är
Golf mk2
Volvo 745/945 turbo
Volvo 240
Saab 900 turbo

vilken tycker ni ? ja tycker golf kan bli så fräcka och snygga men det är inte mycket till prestanda.
Volvona dom är ju rätt fina o går väll i en evighet men dom är ju inget direkt att hurra över enligt mig men aja, Sen nu har vi ju saaben kvar visst den är rätt fin går bra lätt att få effekt över den och något ja verkligen kan tänka mig men de skulle vara kul o sladda lite ibland oxå.

kom med förslag och mer info om bilarna. hjälp mig att få en bra första bil smile

Mvh emil

Hur i helvete hamnade en Volvo 240 i det där sällskapet?

Märkesbög
Memme I'am AWESOME..
12 oktober 2009 · 2 783 Inlägg

Jag har aldrig haft några problem med saab. Fast köp en Honda Civic Esi istället eller Golf 3a. wink

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
12 oktober 2009 · 1 948 Inlägg

faktum är att en golf 2 16v plockar alla volvomodeller utom dem med turbo... och dessutom går dem billigare...

angående volvo så säger jag bara "been there, done that" hade 2 volvos när jag var 18 och det slutade med en opel astra för att jag inte hade råd att köra volvo.

Vilket är coolast?

1: åka buss till skolan, och sen skryta om din turbobil som du inte har råd att åka med.

2. åka bil till skolan varje dag, samt lite kul på kvällar och helger+ att du ändå har lite $$$ över.

Senast redigerat av AcesHigh666 (12 oktober 2009)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
tecman
12 oktober 2009 · 1 741 Inlägg

Varför ska du ha kombi på 740/940? Men inte dom andra bilarna? tycker en sen 940 turbo vore nåt.

Själv hade jag en golf mk1 gti special, var en ruggigt rolig bil! (men den fanns inte med i din lista så...)

Senast redigerat av tecman (12 oktober 2009)

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
Soil
12 oktober 2009 · 108 Inlägg

saaben, den är inte stor o fyrkantig eller liten o intetsägande.

don't cry just suck
Dansken_fire
12 oktober 2009 · 254 Inlägg

Brandis skrev:
farsan han äga 3 saabar i sitt liv, samtliga slutade sitt liv med defekt låda, låt mig understrycka att han va en man som alltid låg 10 km under hastighetsbegränsningen. sista bilen, en ng900 turbo slutade backen fungera på, blev som en osynkad låda...

golf är riktigt trevliga bilar, polares mk1 1.6 förgasar gti (gti kam och bestykad för det) piskat 945 ltt och en og900 lättryckare...

och det där med billiga delar, du har ju uppenbart valt modeller som det går super lätt och billigt att hitta delar till allihop, förstår inte varför folk ska ha det som säljnings argument.

hållt på med dom flesta av dessa bilar, bra komfort i samtliga, bra dra i dom om föregående ägarna tagit hand om bilarna, annars är det bara lotto om bilen går bra. även delar som sagt går relativt enkelt att få tag på, både skroten och nya delar. hästar kommer dom också med, finns ju även G60 hos mk2 med kompressor som skjuter på rätt fint. men det som får mig att välja mk2 är att den är bäst i utgångsläget för riktigt tüngt tyskstuk med breddade fälgar och billiga fulcoils (se min jetta för få reda på vad som menas med fulcoils)

håller med om G60, du tyckte att golfen var lite slö, ta G6 MK2 och tyskstuka den så blir det en dröm bil tongue
Och en sådan kan man trimma rätt fint, kostar gör det men, bara att sätta skruvkompressor öka med ca 100hästar

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang