Roadkill tråden

baca Os Difuntos
18 februari 2010 · 1 822 Inlägg

Jockefors skrev:
tog en flock gäss som stog mitt i vägen å sov , tror 12 stycken strök med , stog mitt i vägen i en skymd kurva mitt i stan halv 5 på morron så man var ju mindre pigg då och skallen hängde inte med ..

lol We have a winner

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.
Calleklutt
18 februari 2010 · 241 Inlägg

Jockefors skrev:
tog en flock gäss som stog mitt i vägen å sov , tror 12 stycken strök med , stog mitt i vägen i en skymd kurva mitt i stan halv 5 på morron så man var ju mindre pigg då och skallen hängde inte med ..

+1

BMW 335i Coupe "BurgerTuning" (2007)
Jockefors
18 februari 2010 · 961 Inlägg

baca skrev:

Jockefors skrev:
tog en flock gäss som stog mitt i vägen å sov , tror 12 stycken strök med , stog mitt i vägen i en skymd kurva mitt i stan halv 5 på morron så man var ju mindre pigg då och skallen hängde inte med ..

lol We have a winner

vad vinner man ?? tongue .. var ingen vacker syn direkt , flög fjädrar åt alla håll och fåglarna va inte mysig alls sad .. men efter den rakan i stan så är det en mellanstor sjö eller vad man ska kalla den och är tokmycke fåglar där och dom springer kors och tvärs över vägen som dom vill ..

så det är inte ovanligt att de ligger en och annan död gås efter vägen faktist ..

Pure DieselPower
sthlm_145
18 februari 2010 · 297 Inlägg

1Räv
1Grävling
3 fåglar.

En gång va väldigt nära ett rådjur. Hoppa precis ut framförbilen, Jag missa den med några meter. Men bilen jag mötte hadde inte samma tur.
Stanna och fråga hur det gick med han. Han överlevde, läckte lite kylarvatten ur hans spritt nya v70. Och rådjuret låg i diket. Han for vidare, så jag slängde in det döda rådjuret i bagage luckan och bjöd vännerna på grillat smile

BMW E36 "M50b28" (1996)
Volvo v70 2,5T "Wanna Play" (1998)
Volkswagen Touareg "T3" (2013)
Jockefors
18 februari 2010 · 961 Inlägg

sthlm_145 skrev:
1Räv
1Grävling
3 fåglar.

En gång va väldigt nära ett rådjur. Hoppa precis ut framförbilen, Jag missa den med några meter. Men bilen jag mötte hadde inte samma tur.
Stanna och fråga hur det gick med han. Han överlevde, läckte lite kylarvatten ur hans spritt nya v70. Och rådjuret låg i diket. Han for vidare, så jag slängde in det döda rådjuret i bagage luckan och bjöd vännerna på grillat smile

haha ja de är ju dumt att slösa på maten big_smile

Pure DieselPower
Snooze
18 februari 2010 · 131 Inlägg

1 hare
1 Hök eller liknande som small till rätt bra i rutan när jag kom körandes drygt 100, men rutan klarade sig som tur var.

Volvo V70 "R-Design" (2013)
Torbo
19 februari 2010 · 64 Inlägg

Har inte kört på något.

Jag bromsar när det är ett djur på vägen.

matteeee Ingen himmel är så blå som min
19 februari 2010 · 2 971 Inlägg

Insekter: i miljard typ
Kanin: ist
Katt: 1st
Fågel: 1st (in i vindrutan (som höll), studsade RAKT upp i luften, och sen ner på vägen där polaren låg bakom o mosade med ena sidans hjul)

Annars inget, som tur är.... men kaniner och harar är självmordsbenägna!!

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
KBerglund Bilskadeentusiast
19 februari 2010 · 291 Inlägg

Körde på en hare med moppen när man hade sådan. Va som att köra på en stor sten, och inte gick det i 30 heller.
Såg inte vad som hände med haren ja hade lite att parera i diket big_smile Men det gick bra efter att ha korsat ett dike och ut på en annan väg big_smile Fick iaf päls i skärmen och på motorn wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang