tjohoo då va de dags för uppdate nr 3 Extraljusen är på plats idag fick man hjälp av brossan " Lill-Postis här på gorg" han som gjorde mest då han ansåg sig sj vara kungen över extraljus. hehehe
så nu sitter alla 3 Sim extraljusen på plats dock kopplade vi inte parkeringslamporna i dom för där vi tänkte sno el från "dimljusen" så pajjade 1 dimljus och nr 2 va bondelagat nångång i tiden med tejp .
så man fick lite mer på listan och göra i morrn ska jag in på mekonomen handla lite stag så ljusen inte vibrerar ..
här kommer alla bilder
bara i med lamporna
lamporna i
lite extra kablar
orignial kopplingarna
dummaste stället ever och sätta motvärmar/kupe utaget blir nog flytta denna i framtiden
alla ready to go
hållarn på
its alive
nu är de på
dimljuset va ju tuvgen och gå sönder sweet har manj inte jobb skaffar man sig
resultatet innan batterit tog slut hehe tydligen töms batterit fort med sterio dimljus helljus extraljus på lite för länge hehe=D sånt som händer
Blev ju riktigt snyggt:) Nu kommer du ju förhoppningsvis se vägen lite bättre i mörkret;)
jepp. så mkt bättre än helljusen va innan behöver lite stag så de inte vibrerar så man kan ställa dem perffa . sen är ju trots allt de små detaljerna som gör bilen;)
Kan garantera dig till 100% att det är relät till bränslepumpen som e paj. Hade exakt samma fel på min 855:a, åkte till volvo och köpte ett nytt relä för ca 350:-. Sen dog den aldrig igen. En felsökning kostar minst 500:- på volvo.
Kan garantera dig till 100% att det är relät till bränslepumpen som e paj. Hade exakt samma fel på min 855:a, åkte till volvo och köpte ett nytt relä för ca 350:-. Sen dog den aldrig igen. En felsökning kostar minst 500:- på volvo.
de är min gissning med men när man kollade med volvo kunde de va hur mkt som hälst så lika bra volvo kollar mkt bättre nån som kan modellen fixar dom än och byta delar man tror är fel så kvarstår problemet iaf.
Kan garantera dig till 100% att det är relät till bränslepumpen som e paj. Hade exakt samma fel på min 855:a, åkte till volvo och köpte ett nytt relä för ca 350:-. Sen dog den aldrig igen. En felsökning kostar minst 500:- på volvo.
Låter som relät ja. Hade samma fel på min 940 Felsöka på Volvo gör jag fan inte igen haha. Jävla klåpare sa till dom att bara felsöka sen hade dom kolla mönsterdjup på däcken osv. Du har dubbdäck fram och utan dubb bak. NO SHIT SHERLOOK! Jag som har satt dit dom för att kunna åka och felsöka xD. Skulle inte sagt att det satt aussielocker på den. Undra vad dom hade sagt hhmmm bakaxeln är trasigt måste bytas.(hugger ju och lever lite om den..)
Kan garantera dig till 100% att det är relät till bränslepumpen som e paj. Hade exakt samma fel på min 855:a, åkte till volvo och köpte ett nytt relä för ca 350:-. Sen dog den aldrig igen. En felsökning kostar minst 500:- på volvo.
de är min gissning med men när man kollade med volvo kunde de va hur mkt som hälst så lika bra volvo kollar mkt bättre nån som kan modellen fixar dom än och byta delar man tror är fel så kvarstår problemet iaf.
Eller så plockar du ut relät och åker ner till någon elektronik reparatör och ber dom löda om det Lär inte kosta många kronor. Vill inte vara dryg men onödigt med felsökning iaf jag ångrar mig alltid hehe
Kan garantera dig till 100% att det är relät till bränslepumpen som e paj. Hade exakt samma fel på min 855:a, åkte till volvo och köpte ett nytt relä för ca 350:-. Sen dog den aldrig igen. En felsökning kostar minst 500:- på volvo.
de är min gissning med men när man kollade med volvo kunde de va hur mkt som hälst så lika bra volvo kollar mkt bättre nån som kan modellen fixar dom än och byta delar man tror är fel så kvarstår problemet iaf.
Om jag vore dig så skulle jag byta relät innan du lämnar in den. En del dom kan lägga på massor av extra tid och då blir det dyrare. Men men du gör som du vill. Lycka till
Kan garantera dig till 100% att det är relät till bränslepumpen som e paj. Hade exakt samma fel på min 855:a, åkte till volvo och köpte ett nytt relä för ca 350:-. Sen dog den aldrig igen. En felsökning kostar minst 500:- på volvo.
de är min gissning med men när man kollade med volvo kunde de va hur mkt som hälst så lika bra volvo kollar mkt bättre nån som kan modellen fixar dom än och byta delar man tror är fel så kvarstår problemet iaf.
Eller så plockar du ut relät och åker ner till någon elektronik reparatör och ber dom löda om det Lär inte kosta många kronor. Vill inte vara dryg men onödigt med felsökning iaf jag ångrar mig alltid hehe
efter som detta är en pendlar bil så vill man gärna veta de fel den har ... då den måste gå sin sträcka dagligen och efter som jag inte kan den här modellen alls efter som de är helt tvärt emot 940 tic . så blire bäst med felsökning får kosta vad de kostar de äre värt
Kan garantera dig till 100% att det är relät till bränslepumpen som e paj. Hade exakt samma fel på min 855:a, åkte till volvo och köpte ett nytt relä för ca 350:-. Sen dog den aldrig igen. En felsökning kostar minst 500:- på volvo.
de är min gissning med men när man kollade med volvo kunde de va hur mkt som hälst så lika bra volvo kollar mkt bättre nån som kan modellen fixar dom än och byta delar man tror är fel så kvarstår problemet iaf.
Om jag vore dig så skulle jag byta relät innan du lämnar in den. En del dom kan lägga på massor av extra tid och då blir det dyrare. Men men du gör som du vill. Lycka till
de har fasta priser så aldrig fått betala mer än de sagt från första början. sen får man ju paya för delarna de byter oså men arbetes kostnaden är exakt samma som de sagt när man bokade tid
Är väl fan så mycket bättre att byta det där jävla relät än att lämna in bilen, även om volvo säger att det kan vara vad som helst så betyder det inte att det är det, har vart med om 2 st glt som har haft samma problem
Är väl fan så mycket bättre att byta det där jävla relät än att lämna in bilen, även om volvo säger att det kan vara vad som helst så betyder det inte att det är det, har vart med om 2 st glt som har haft samma problem
Bara för alla tror att de är de behöver de ju inte vara de.. kom ihåg när man lämna in 940 turbon 1 gång alla trodde på 1 fel va inte de alls som halva gorg hade sagt. ska jag va ärlig litar jag på vad volvo säger inte folk på gorg
Blev riktigt snyggt det där Nu lär du se allt i höstmörkret
jepp bara man sätter dit 1 stag på varje så man kan få perfekta inställningarna .. men men helt klart sån skillnad på nu / innan även om de inte är inställda än
Är väl fan så mycket bättre att byta det där jävla relät än att lämna in bilen, även om volvo säger att det kan vara vad som helst så betyder det inte att det är det, har vart med om 2 st glt som har haft samma problem
Bara för alla tror att de är de behöver de ju inte vara de.. kom ihåg när man lämna in 940 turbon 1 gång alla trodde på 1 fel va inte de alls som halva gorg hade sagt. ska jag va ärlig litar jag på vad volvo säger inte folk på gorg
Nu har jag inte kollat hur många vi är som har sagt att det är relät som är fel. Men när ska du lämna in bilen? Skulle vara trevligt att få reda på vad det var för fel på din bil. Så du får gärna berätta det sen.
Åter till det som tråden handlar innan den blir låst.
Är väl fan så mycket bättre att byta det där jävla relät än att lämna in bilen, även om volvo säger att det kan vara vad som helst så betyder det inte att det är det, har vart med om 2 st glt som har haft samma problem
Bara för alla tror att de är de behöver de ju inte vara de.. kom ihåg när man lämna in 940 turbon 1 gång alla trodde på 1 fel va inte de alls som halva gorg hade sagt. ska jag va ärlig litar jag på vad volvo säger inte folk på gorg
Nu har jag inte kollat hur många vi är som har sagt att det är relät som är fel. Men när ska du lämna in bilen? Skulle vara trevligt att få reda på vad det var för fel på din bil. Så du får gärna berätta det sen.
Åter till det som tråden handlar innan den blir låst.
Lycka till med bilen i övrigt!!!
nä litar inte spec mkt på gorg folk om man säger kommer ihåg när vlådan på förra bilen började jävlas alla bara de är relät de är knappen de är kablarna . tror de va en som sa hela lädan va körd od delen sen dess tar jag allt folk säger här som en nypa salt ... för är ändå de volvo säger som gäller iaf så
den ska in på måndag morron tackar lär nog behövas