2420
Sök

Kollar ni mkt på miltalet när ni köper begagnat?

1 339 Inlägg
30 oktober 2009
Miltalet är ju en del i det hela. Det ger ju en liten fingervisning om hur sliten bilen är, inte bara i motorn utan jag tänker på tex ac, säten, rost. En bil som har rullat 20 k mil här nere i skåne jämfört med en bil som har rullat 30 k mil har ju rullat färre mil i salt än vad den som har gått 20 k har, det är ju ren logik. Jag brukar dock endast köpa bilar som har ägts av pensionerade, står i garage, aldrig en fläck på dom i princip och det är oftast låga miltal på dom bilarna.

Avstängd
1 Inlägg
30 oktober 2009
Volvo740an skrev:
Miltalet är ju en del i det hela. Det ger ju en liten fingervisning om hur sliten bilen är, inte bara i motorn utan jag tänker på tex ac, säten, rost. En bil som har rullat 20 k mil här nere i skåne jämfört med en bil som har rullat 30 k mil har ju rullat färre mil i salt än vad den som har gått 20 k har, det är ju ren logik. Jag brukar dock endast köpa bilar som har ägts av pensionerade, står i garage, aldrig en fläck på dom i princip och det är oftast låga miltal på dom bilarna.

Du har bara köpt en Bil.

321 Inlägg
30 oktober 2009
Volvo740an skrev:

Jo precis, när det gäller pensionärsbilar ofta låga mil men vanligt med sliten koppling mm. Samt lite lack skador här och där.smile

BMW 318i
10 Inlägg
30 oktober 2009
ääää bara gamla käringar som bryr sig om sånt,  har inte ägt en bil som gått under 25000mil.
Och inte har jag mer problem är andra, snarare tvärt om.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
30 oktober 2009
Tittar inte så mycket på miltalet och mycket mer på skicket, men naturligtvis håller jag desto mindre mil högre. En välskött 30k milare kan vara i bättre skick än en dåligt skött 20k milare, men "bäst" är ju en välskött 20k milare. Lite så jag tänker smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
30 oktober 2009
jag brukar ha som krav att de ska va nybes . sen kvittar milen så länge de är mellan 20-30 tusen mil har min maxgräns på 35 tusenmil över de vill jag inte ha nått=D

Sök