Styling, skulder osv

bmx
10 november 2009 · 7 100 Inlägg

skulle alldrig ta lån för att styla en bil.vill ja ha en speciel sak så köper ja den när jag har råd helt enkelt!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
BESHAN Orginal är för gubbjävlar!
10 november 2009 · 245 Inlägg

Min ford 56a är en investering om något!

Bjork OEM <3
10 november 2009 · 6 957 Inlägg

BudgetDunkaren skrev:
Däremot så tror jag att rätt många bilar är bankens egendom ett par år till...




Bra skrivet.. haha.
Finns ju inget värre än folk som säger att de köpt bilen kontant och sen när man kollar upp bilen så står det "Kredit".. Att folk inte kan erkänna direkt att det är så det ligger till.

Bankens? Hahaha lol Älskar trångsynt folk, men jag håller med om det sista ändå..finns
dom som inte kan stå för det.

Varför ska man hålla på att spara i 5-6 år och sen köpa bilen när man kan skaffa den på en gång?
Med hjälp av just banken, Okej..jag skulle inte låna till hela bilen men låna resterande som saknas.

Sen är det ju som andra sagt, prioriteringar. Är man snus/rökfri och festar sällan som en annen så
har man råd med så mkt mer.

Jag lånar mer än gärna pengar och jag står för det med, varför spara 4000 i månaden när man kan amortera skiten? Nu snackar jag bara om bilen, lånar ju inte pengar för att köpa kläder, multimedia etc.
givetvis.

Men till styling, mjaa de vete fan..har inte gjort det till ngn bil än och ska undvika det med.

Mvh

OEM <3
neckwomen_88
10 november 2009 ·

....anledningen till att slita ihop till pengarna själv istället för att gå till banken är för den egna tillfredställelsen över att det är DIN bil, helt betald, som ingen (banken) kan ta ifrån dig...därför smile

(min är betald med massa extra arbetspass, övertid, svett och jävlar anama = la undan 10 000kr/månad som vaktmästare...allt går om man vill.)

sen att man väljer att gå till banken är ju upp till var och en, inget fel med det. sitter man med betald bostad och fast anställning förstår jag att man gör det.

men till styling? oh no, där finns inget annat än förlust att hämta, utom i undantagsfall.

Senast redigerat av neckwomen_88 (10 november 2009)

Noxxer
10 november 2009 · 1 482 Inlägg

Min E30 har jag cashat allt på.
Lagt ner runt 80 000kr hittils.
Slå ut det på 2 år så blir det inte farligt mycket i månaden.

BLT Service
Theracords Music Label
PlatinumRacing
10 november 2009 · 597 Inlägg

TurbOla skrev:

PlatinumRacing skrev:

TurbOla skrev:
Ett fall av "Pappa betalar" alltså. wink

Nja, det var en gåva jag inte visste att jag skulle få hade ingen aning en dag stod den bara där på parkeringen. Lika tacksam för den idag som den dagen jag fick den.

Även om det är så, så tror jag många kan enas om att det inte är många pappor som skulle vilja eller har råd att köpa en Mercedes SLK till något av sina barn. smile
Att köpa en sådan bil till en (antar jag) nybliven körkortsägare är i de flesta fall ingen bra idé, p.g.a att vi alla gärna gillar att gasa på, och med deras oerhörda erfarenhet (2-3 månader? tongue ) så händer det lätt en olycka...

Håller med dig om det där med nybliven körkortsägare då jag "råkade" köra slut på kompressorn toppackningen samt LMMen efter första sommarn neutral lol  Men säg mig någon 18åring som hade tackat nej till en nyare bil. tongue Lätt o vara efterklok.

Senast redigerat av PlatinumRacing (10 november 2009)

TurbOla Reservdansk
10 november 2009 · 6 271 Inlägg

PlatinumRacing skrev:
Håller med dig om det där med nybliven körkortsägare då jag "råkade" köra slut på kompressorn toppackningen samt LMMen efter första sommarn neutral lol  Men säg mig någon 18åring som hade tackat nej till en nyare bil. tongue Lätt o vara efterklok.

Visst har du rätt i det. smile
Man säger ju inte gärna nej. tongue

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Sued
10 november 2009 · 238 Inlägg

fredriq skrev:

Sued skrev:
Inte speciellt många, kompisen har en normal lön på runt 20.000:- efter skatt och bor hemma med en hyra på 1.500:-, med diverse räkningar och krogrundor har han normalt ut 5.000:- varje månad, vilket ger en hel del kvar att fixa bilen för. Tror att fallet med många unga personer som stylar sina bilar är att de bor hemma, vilket ger dem bra med pengar över i fickan varje månad.

Sen ska vi inte glömma de som driver egna företag, rätt vanligt bland dagen unga, jag själv som exempel. Med lite snurr på verksamheten så finns det överskott om kan användas till bilar, samt att det är inte direkt svårt att skriva av saker hit och dit, momsfritt är bra ibland wink

Sen skiljer sig utgifterna väldigt från vart man bor, dyrt att ha lägenhet i en större stad tex...


Edit: Däremot så tror jag att rätt många bilar är bankens egendom ett par år till...

I vilken bransch är du om du kan tälja guld med smörkniv ?
Antalet varor som är momsfria är lätträknade, däremot finns det en hel del man kan kvitta utgående moms mot ingående på...

Jobbar som Militär Polis samt driver ett företag inom återvinnings branschen, oavsett hur dåligt det går håller miljömedvetenheten i sig verkar det som smile

Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.
JDMCRAZE
10 november 2009 · 2 077 Inlägg

Fan kan man bara priotera rätt så kan vad som helst gå wink

Man behöver inga lån för det ^^
Jag anser också med man ska spara till det man vill ha,vem vill att banken ska äga ens bil?

Håller med neckwomen_88 helt..

Senast redigerat av JDMCRAZE (10 november 2009)

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!
Skoda Octavia RS "Smurfen" (2007)
TurbOla Reservdansk
10 november 2009 · 6 271 Inlägg

JDMCRAZE skrev:
Jag anser också med man ska spara till det man vill ha,vem vill att banken ska äga ens bil?

Håller med neckwomen_88 helt..

Så låt säga att du vill äga en stor gård, kostar drygt 30 miljoner.
Ska du spara ihop det då? roll

En ny bil, säg en BMW M3. Kostar nästan uppåt miljonen.
Ska du spara ihop den då?

Antingen har du jävligt bra lön, eller kan tänka dig att spara varenda krona du tjänar i typ 25 år, aldrig åka på semester, o.s.v...

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
JDMCRAZE
10 november 2009 · 2 077 Inlägg

Alltså du kan ju vara lite realistisk med tongue

Allt beror ju på vad man prioterar, jag skulle bara ta lån på hus inte på styling!
+ Skulle aldrig vilja köra en bmw heller, japs ska det vara *låt pajkastningen börja nu* ^^ hahaha tongue

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!
Skoda Octavia RS "Smurfen" (2007)
discokapten Kapten på disco!
10 november 2009 · 1 729 Inlägg

TurbOla skrev:

PlatinumRacing skrev:

TurbOla skrev:

Ett fall av "Pappa betalar" alltså. wink

Nja, det var en gåva jag inte visste att jag skulle få hade ingen aning en dag stod den bara där på parkeringen. Lika tacksam för den idag som den dagen jag fick den.

Även om det är så, så tror jag många kan enas om att det inte är många pappor som skulle vilja eller har råd att köpa en Mercedes SLK till något av sina barn. smile
Att köpa en sådan bil till en (antar jag) nybliven körkortsägare är i de flesta fall ingen bra idé, p.g.a att vi alla gärna gillar att gasa på, och med deras oerhörda erfarenhet (2-3 månader? tongue ) så händer det lätt en olycka...

Förstår snarare inte varför vv har så lätta uppkörningar, det man inte kan hantera ska man inte få köra.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
TurbOla Reservdansk
10 november 2009 · 6 271 Inlägg

discokapten skrev:
Förstår snarare inte varför vv har så lätta uppkörningar, det man inte kan hantera ska man inte få köra.

Eftersom varje bil är en ny körupplevelse så skulle det ju isåfall vara uppkörning på varje bil man införskaffar sig?

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Icee
10 november 2009 · 34 Inlägg

Skulle aldrig i livet fall mig in att ta lån till en bil.  Samma gäller föräldrarna eller överhuvudtaget alla släktingar jag vet.
Är lite av en principsak att de är idiotiskt att ta lån på något som efter några år inte är värt ett skit.
Nej ingen av oss kör någon sprillans ny bil för massa pengar men de som står man använder så äger man åtminstone, känns så mycket bättre  ifall om något skulle hända.
På samma gång slipper man att ha hutlöst dyra försäkringar utan brukar för de mesta nöja sig med trafik, möjligen en brand och stöld.
Brukar resonera som så med försäkringar att är det jag som är orsaken till en krock så får jag skylla mig själv, jag äger ändå bilen och inte banken.

BMW 330xi "Touring" (2001)
nitrox Defloratör.
10 november 2009 · 641 Inlägg

steifan skrev:
Jag lånade 20k extra för att köpa lite roliga grejer
snabbt när jag köpte nuvarande bilen. cool

LÅnade du pengar för att köpa en gammal volvo 740?

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P
Volvo 240 Turbo "Inbrottsmagneten" (1984)
sir_daniel www.kudoz.se
10 november 2009 · 3 802 Inlägg

hobbyn är inget jag lånar till vilket är bilar i mitt fall.

prioriteringar handlar det om, låga utgifter och låga kostnader på inköp samt göra allt själv och det du inte kan själv hitta någon som kan det och som samtidigt behöver hjälp av dig.
tjänster och gentjänster, annars har vi vanliga inte råd.

sedan till större inköp som tex boende lånar man såklart till (om man inte bor mitt ute i norra norrland där husen inte kostar speciellt mycket) samt ev. en ny bil men tror inte jag skulle göra det.

Jaguar Xj6 4.2L LWB "Gammeljaggan" (1977)
Jaguar Xj6 serie 2 "Bus katten" (1977)
Mercedes GL550 "Gangster mercan" (2008)
TurbOla Reservdansk
10 november 2009 · 6 271 Inlägg

nitrox skrev:
LÅnade du pengar för att köpa en gammal volvo 740?

Jag förstår inte hur du kan feltolka det Steifan skrev... roll

Han lånade 20k för att kunna köpa massa roliga grejer till bilen han nyss köpt.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
TurbOla Reservdansk
10 november 2009 · 6 271 Inlägg

Icee skrev:
Brukar resonera som så med försäkringar att är det jag som är orsaken till en krock så får jag skylla mig själv, jag äger ändå bilen och inte banken.

Jaha, så låt säga att du sparar ihop 150 000 till en bil, är med i en krock, och försäkringen inte täcker din egen bil.

Rycker du då på axlarna och tänker "Det var ju mitt fel, så jag offrar gärna de där pengarna utan att aldrig mer se röken av dem. Tänk på vad jag sparar på att ha trafikförsäkring. Och jag ägde ju trots allt bilen, och ingen dum bank!!!"?

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Aerodynamik ...
10 november 2009 · 7 120 Inlägg

Jag äger min nuvarande bil, men ser inga problem med att ta lån för att köpa bilen man verkligen vill ha. Ska man spara hinner man ju bli gammal och tappa intresset.. wink

Senast redigerat av Aerodynamik (10 november 2009)

steifan DR!FTT3KN!K3R
10 november 2009 · 10 427 Inlägg

nitrox skrev:

steifan skrev:
Jag lånade 20k extra för att köpa lite roliga grejer
snabbt när jag köpte nuvarande bilen. cool

LÅnade du pengar för att köpa en gammal volvo 740?

Lånade 40 lax för att köpa en fräsch gammal bil istället för en sleten nyare wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang