Köpråd: Volvo(?) Kombi med stort bagage ?

Remiss
30 november 2009 · 1 339 Inlägg

xmtdi skrev:

IceEyes skrev:

Volvo740an skrev:

Både Citroen och Chevrolet har överlag ett rostskydd under all kritik..

Stämmer möjligtvis på Chevrolet men kan av egen erfarenhet säga att XM står emot rosten riktigt bra. Min förra hade över 45.000 mil på mätaren och endast lite lacksläpp på ena dörren.

Volvo740an, vet du ens vad du snackar om ?! hitta en citroen xm i hela sverige som är bösigare än en 240-740-940... omöjligt efterssom karroserna på Xm är Galvaniserade!!!,
jag tycker garanterat att du ska välja en Citroen Xm Break -95 till -00, 2.0tct 2.1td eller 2.5tdi!!! har en 2.5tdi, går utan problem och den slår snart över till 38k mil!!!! inga alvarliga problem såhär långt!!!

240-740-940 dom har också fått deras karosser Galvaniserade wink , det handlar inte så mkt om karossen i det här fallet.

xmtdi
30 november 2009 · 29 Inlägg

Volvo740an skrev:

xmtdi skrev:

IceEyes skrev:

Stämmer möjligtvis på Chevrolet men kan av egen erfarenhet säga att XM står emot rosten riktigt bra. Min förra hade över 45.000 mil på mätaren och endast lite lacksläpp på ena dörren.

Volvo740an, vet du ens vad du snackar om ?! hitta en citroen xm i hela sverige som är bösigare än en 240-740-940... omöjligt efterssom karroserna på Xm är Galvaniserade!!!,
jag tycker garanterat att du ska välja en Citroen Xm Break -95 till -00, 2.0tct 2.1td eller 2.5tdi!!! har en 2.5tdi, går utan problem och den slår snart över till 38k mil!!!! inga alvarliga problem såhär långt!!!

240-740-940 dom har också fått deras karosser Galvaniserade wink , det handlar inte så mkt om karossen i det här fallet.

hehe, jag ger upp ^^
Kolla gärna in denna skönheten !! stort lastutrymme, gör sig snygg i vitt, härlig inredning och snygg design!
http://www.blocket.se/jonkoping/Citroen … 17&w=3

kolvas
30 november 2009 · 4 001 Inlägg

xmtdi skrev:

Volvo740an skrev:

xmtdi skrev:

Volvo740an, vet du ens vad du snackar om ?! hitta en citroen xm i hela sverige som är bösigare än en 240-740-940... omöjligt efterssom karroserna på Xm är Galvaniserade!!!,
jag tycker garanterat att du ska välja en Citroen Xm Break -95 till -00, 2.0tct 2.1td eller 2.5tdi!!! har en 2.5tdi, går utan problem och den slår snart över till 38k mil!!!! inga alvarliga problem såhär långt!!!

240-740-940 dom har också fått deras karosser Galvaniserade wink , det handlar inte så mkt om karossen i det här fallet.

hehe, jag ger upp ^^
Kolla gärna in denna skönheten !! stort lastutrymme, gör sig snygg i vitt, härlig inredning och snygg design!
http://www.blocket.se/jonkoping/Citroen … 17&w=3

En kompis har en Xantia 2,5tdi stående som du kan köpa billigt, troligtvis så är det dieselpumpen som rasat

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
30 november 2009 · 1 874 Inlägg

Nya V70II har grymt bagageutrymme, och det är nog knappast många kombikärror som kommer i närheten. Fick t.ex in: 2st 120cm madrasser till sängen, min soffa (med fällt baksäte förstås), min divan (till soffan), vitrinskåp + byrå + hylla till TV-möbel (på en och samma gång). Helt klart den mest rymliga kombin jag har kört från Volvo. Då ligger 855, V70, V70N och V50 i lä, kan jag säga...

Sen var det några som nämnde vissa modeller av Audi, BMW och så. De modeller som jag har sett har stora bagageutrymmen, men inte i närheten uppåt, med tanke på att dom ofta har vinkel på bagageluckan, vilket gör att utrymmet till viss del blir mindre. Men det är bara mina åsikter.

Senast redigerat av Hexenhammer (30 november 2009)

xmtdi
3 februari 2010 · 29 Inlägg

kolvas skrev:

xmtdi skrev:

Volvo740an skrev:

240-740-940 dom har också fått deras karosser Galvaniserade wink , det handlar inte så mkt om karossen i det här fallet.

hehe, jag ger upp ^^
Kolla gärna in denna skönheten !! stort lastutrymme, gör sig snygg i vitt, härlig inredning och snygg design!
http://www.blocket.se/jonkoping/Citroen … 17&w=3

En kompis har en Xantia 2,5tdi stående som du kan köpa billigt, troligtvis så är det dieselpumpen som rasat

inte en xantia 2.5tdi, xantian bygdes bara med en 2.1tdi, xmen byggdes därimot med 2.5tdi, fast xantian är bra trevlig den med smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang