Andreas 940 skrev:
Rquired skrev:
Om du har "över 300hp på veven" har du väl "avsevärt mer än 15hp extra"?
Ok, det beror väl på om man med "över 300hp" menar 301, 302hp eller 310-320hp. Skriver man "över 300hp" tolkar jag det snarare som en rejäl skillnad. För har man 300-305hp kan man lika gärna avrunda till 300, väl?
Edit, för att förtydliga. 310hp=25hp extra. 25hp=60% mer än 15hp viket i mina ögon är en "avsevärd" skillnad.
Det är ju en tolkningsfråga, mycket mer än 300hk går inte att få ut med den turbon jag har men då är den istället väldigt rapp eftersom den inte är överdimensionerad. Det är just turbon och soppapumpen som är flaskhalsen i min bil, allt annat räcker till mer effekt. Jag skulle säkert kunna få ut 350hk med större turbo och kraftigare pump men man vill ju att grejerna ska hålla också och jag orkar inte byta stakar.
Jag har redan bevisat att en M3 E36 tom. kan vara tyngre än min tunga klump till 940 och du är med på jag troligtvis har runt 15hk mer, skulle det inte då vara fullt möjligt att jag drar en otrimmad M3:a?
Som jag skrev en annan gång var jag lite lite snabbare än en 335i och en sån är enligt sidan du länkade till förut lite snabbare än en M3 E36.
Vad som händer om du ordnar 350hp är ingen idé att spekulera om, jag kan hålla med om att det vore möjligt för dig att dra en M3 E36 då det inte är några stora skillnader det handlar om. Men än så länge har det inte presenterats några.. "bevis" men än att du påstår dig ha dragit en. Däremot har jag visat på att den 100-150 tid själv har angett motsvarar ungefär den tid M3 tar på sig för 100-160, vilket bör tyda på att du inte drar den.

Busgrabb: Tyvärr är Youtube videos helt fel som källa enligt mig, det går inte på något sätt att bevisa äktheten i dem, såvida man nu inte råkar hitta någon som någon seriös opartisk källa lagt upp (Vi säger att Teknikens Värld skulle skaffa en Youtube kanal)
För en amatörfilmad video, vad säger att S60n i verkligheten inte har 50hp mer än vad som anges? Eller vilka bevis finns det för att det verkligen är en M3 som körs mot? Eller att det inte är Schumacher vs. 16år och övningskör?
För att ta ett exempel, för ett rätt bra tag sedan var det en diskussion om Bmw X-drive vs. Audi Quattro här på Garaget. Någon Bmw-förespråkare länkade till en Youtubevideo där bilarna testades på rullar. Medans Audi quattro stod still och snurrade i 30sek stack Bmwn som ett skott från rullarna.
Är verkligen Quattro så verkningslöst? Självklart inte, det var *något viktigt jag ej minns* som pillats på i Audi för att få den att framstå i bättre dager. Så bra källa är Youtube, manipuleras Audis för att framstå i dålig dager kan jag lova dig att det finns dom som försöker få Bmw att framstå i sämre dager. På samma sätt kan jag säkert hitta videos där en M3 förnedrar en Volvo med påstådda 450hp. Helt enkelt, du kan inte lita på den sidan som källa.
Sedan har jag aldrig påstått att en M3 "piskar" trimmade Volvos hur som helst, däremot försöker jag få död på myten att ett chip för 4k gör en S60 T5 till en "M3 killer". Som jag har bevisat med siffror tidigare i tråden räcker inte ens BSR trim steg 2 för att en T5 skall dra en M3 E36, enligt BSRs egna angiva siffror.
Volvo 740an: Som du säger är det mycket en smaksak, men även E34 har fått lovord för komforten. Bland annat senast i en begagnadartikel i teknikens värld år 2001 där E34 ansågs bjuda på "komfort som än i dag står sig mot konkurrenterna" Men vad jag menade är att E34 är en större bil som går lugnare än S60