hur snabbt går era bilar??

Martin 9-3 Fisketokig
16 maj 2006 · 2 997 Inlägg

Founder skrev:
Hastighets stoppet är på 250 km/h... och tyvärr funkar den ganska bra tongue (hastighetsstoppet alltså)

haha, read my sign smile

när annat strular så varför inte det också wink

Nä men den gick några km över 250 och sen var det att sakta farten så säkert skulle den spärra direkt efter, vet ej hur det funkar. Vill inte testa något mer och pressa den så det var nog en gång upp och prova om den klarade 250 så nu vet jag det och kan sova gott tongue

Annars är 200 skön fart på fina vägar utan att varva så mycket.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
niclas_swe bitter besserwisser
16 maj 2006 · 644 Inlägg

ca 240, 243  att bedömma av gps
bubblan står för tillfället helt still

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA
olds88
16 maj 2006 · 188 Inlägg

140in pallar nog inte mycket mer än 150-160km/h, 850 turbon jag hade har ju org. stoppet på 250 men drog mätarn ut (260) vid 5600rpm och fortsatte att dra till varv stoppet. och oldsen ska väl gå till 110 eller 120 mph men den är ju livsfarlig att köra fortare än 110km/h det är en -55a så den har ju väghållning som ett badkar

jonesono Personal- och beteendevetare
16 maj 2006 · 1 082 Inlägg

Nu ska jag jävlas lite vilket säkert många inte kommer gilla, men det struntar jag i!
Hur många av er gjorde dessa "hastighetsrekord" på en kontrollerad vägsträcka så som en bana etc.? Hur gamla är ni? Ansåg ni att ni hade bilen under full kontroll? Och till sist, hur många har bilen reggad/försäkrad på eran mor/far/faster/morbror/katt/hamster osv.?

Svara väldigt gärna på dessa frågor, tack!

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
PeterNorrk Arbetslös luffare :'(
16 maj 2006 · 271 Inlägg

210-215 med s40 2,0t men då hade den kvar o ge...dock inte möe...
allt enligt mätarna...så vem vet va man verkligen va uppe i big_smile

Senast redigerat av PeterNorrk (16 maj 2006)

Jirno
16 maj 2006 · 49 Inlägg

ja jag var uppe i 190 å så snakar vi om en diesel=)

livet är för kort för att köra diesel.....
Mercedes E220cdi "w211" (2005)
Mercedes E420 "w124 V8 Kompressor" (1993)
mr_loffe
16 maj 2006 · 272 Inlägg

200+ iaf smile

Martin 9-3 Fisketokig
16 maj 2006 · 2 997 Inlägg

jonesono skrev:
Nu ska jag jävlas lite vilket säkert många inte kommer gilla, men det struntar jag i!
Hur många av er gjorde dessa "hastighetsrekord" på en kontrollerad vägsträcka så som en bana etc.? Hur gamla är ni? Ansåg ni att ni hade bilen under full kontroll? Och till sist, hur många har bilen reggad/försäkrad på eran mor/far/faster/morbror/katt/hamster osv.?

Svara väldigt gärna på dessa frågor, tack!

Kontrollerad sträcka? Det var mitt på dagen. ingen trafik alls och en lång raksträcka med åkrar på båda sidorna med full uppsikt.

20år och bilen kändes väldigt stabil och kontrollerad. Överaskad att den var så stabil att köra.

och ja katten står som försäkringstagare, du anar inte vad det kostar, 1år och okastrerad, det ger höga premier hos försäkringsbolagen.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
dlr
16 maj 2006 · 1 Inlägg

215km/t nåede nålen på klokken men skal så nok fra regne at den viser5-10% forkert!! (passaten!)

Min pug 306 1.6 blev målt til 206 på gps!!

Senast redigerat av dlr (16 maj 2006)

Insanes numquam moriuntur!! =)
RallyHenrik85 Lång & Smal!
16 maj 2006 · 462 Inlägg

starleten gör 130km/h på 3:ans växel.. slängde i 4:an oxo, men då sega han bara.. :S
242:an vet ja inte eftersom ja körde högst 5 mil innan de va dags för renovering sad

//Henrik Johansson
Warcry
16 maj 2006 · 271 Inlägg

Fullt tillräckligt big_smile

MeloveGolf Vw trimmare
16 maj 2006 · 2 995 Inlägg

vet inte mätarn går ju bara till 200 smile

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
EyeLighter
16 maj 2006 · 381 Inlägg

jonesono skrev:
Nu ska jag jävlas lite vilket säkert många inte kommer gilla, men det struntar jag i!
Hur många av er gjorde dessa "hastighetsrekord" på en kontrollerad vägsträcka så som en bana etc.? Hur gamla är ni? Ansåg ni att ni hade bilen under full kontroll? Och till sist, hur många har bilen reggad/försäkrad på eran mor/far/faster/morbror/katt/hamster osv.?

Svara väldigt gärna på dessa frågor, tack!

jag åkte på E4a från jönköping mot markaryd Mitt i natten efter racen uppe i jönköping i påskas.
Då hade ja den uppe i 250-255. Jag är 20 år gammal. Jo tydligen så hade ja kontroll för körde från jönköping till markaryd på ca 50 minuter. Va inte under 170 någon gång. Mkt bra väg att köra fort på om man nu tvunget ska de. Men visst de e idiotiskt att köra så fort de håller ja med om. Men man vill juh kolla hur fort bilen går när man har köpt en bil för så mkt pengar. Men ja skulle juh aldrig få för mig att bus köra på en 30-50 eller 70 sträcka.
Tillägga att jag fick böter för att ha kört 125km/h på 90 väg för en månad sedan, = 1800kr i böter  men man får juh skylla sig själv som sagt.

olds88
16 maj 2006 · 188 Inlägg

jonesono skrev:
Nu ska jag jävlas lite vilket säkert många inte kommer gilla, men det struntar jag i!
Hur många av er gjorde dessa "hastighetsrekord" på en kontrollerad vägsträcka så som en bana etc.? Hur gamla är ni? Ansåg ni att ni hade bilen under full kontroll? Och till sist, hur många har bilen reggad/försäkrad på eran mor/far/faster/morbror/katt/hamster osv.?

Svara väldigt gärna på dessa frågor, tack!

19bast var jag då jag kolla hur fort 850in gick mitt i natten, mitt i veckan ensamen i bilen. knappast full kontroll, ingen kontroll har man i dom hastigheterna, bilen är inte gjord för att gå så fort, minsta gupp och man kan ha fått en volvo/träd hybrid. och tillsist ja den var reggad och försäkrad på morsan, inte fan har jag råd att försäkra en 850 turbo då jag var 18/19år

Aero-Micke
16 maj 2006 · 124 Inlägg

274 km/h enligt instruktionsboken, har dock aldrig testat!

Muttley
16 maj 2006 ·

jonesono skrev:
Nu ska jag jävlas lite vilket säkert många inte kommer gilla, men det struntar jag i!
Hur många av er gjorde dessa "hastighetsrekord" på en kontrollerad vägsträcka så som en bana etc.? Hur gamla är ni? Ansåg ni att ni hade bilen under full kontroll? Och till sist, hur många har bilen reggad/försäkrad på eran mor/far/faster/morbror/katt/hamster osv.?

Svara väldigt gärna på dessa frågor, tack!

smile jag gjorde de på banan mellan helsingborg och avfarten mot hässleholm på motorvägen hehe de var min bana.. och ja hade full kontroll på min bil.  inte en enda bil i närheten (förutom polisen som körde på motsatt håll) 
jag är 20 år idag men jag var uppe i 175 med förra bilen samma dag jag tog körkortet typ en halvtimme efter jag kört upp hehe. 
min far har min bil i med jag bor hemma hos föräldrarna så varför va korkad ???

du då ?

Foffis
17 maj 2006 · 676 Inlägg

jag var uppe i 170 med min gamla sunny 1.5. detta gjordes på en lång raka, inga bilar, mitträcke. tidigt på morgonen. tja... va ska man säga om kontrollen? spikrak väg. hur fin som helst. mitträcke och viltstängsel (ingen garanti ja vet) jag hade kontroll över bilen men hade något flugit upp så hade jag inte haft de. vem hade haft de i ett sånt tillfälle? jag är 18år och morsan stod på bilen. bor hemma hos mor och har VERKLIGEN inte råd till dom premierna. varför ens skaffa bil när man har så höga premier? :S kom jag på nu...

DayDreameR
17 maj 2006 · 91 Inlägg

jonesono skrev:
Nu ska jag jävlas lite vilket säkert många inte kommer gilla, men det struntar jag i!
Hur många av er gjorde dessa "hastighetsrekord" på en kontrollerad vägsträcka så som en bana etc.? Hur gamla är ni? Ansåg ni att ni hade bilen under full kontroll? Och till sist, hur många har bilen reggad/försäkrad på eran mor/far/faster/morbror/katt/hamster osv.?

Svara väldigt gärna på dessa frågor, tack!

Enligt instruktionsboken 210 km/h
jag har varit uppe i 170 Sen vart det läskigt
kontrollerad vägsträcka?
motorväg mellan Salem/Alby Söndagmorgon 06.00 Inte en bil så långt ögat nådde!
Bilen under full kontroll? Nää därför jag inte gasade mer!
27 år gammal.
Bilen ägs av frugan!

Holme
17 maj 2006 · 1 417 Inlägg

min går minst 160 iaf, för det är det fortaste jag kör med den smile

jonesono Personal- och beteendevetare
17 maj 2006 · 1 082 Inlägg

Okey, det märks att alla inte riktigt förstår vad jag menar med mitt inlägg.
Det är hittills bara en av er som svarat (DayDreameR) som har passerat 25-strecket när det gäller ålder (en gräns försäkringsbolagen oftast räknar som folk benägna att krasha osv). Alla ni andra var mellan 18-20 år = vårdslöshetsåldern. Det märks ju att ni tror er ha såna bra körkunskaper på erat sätt att svara på frågan.

"jag är 20 år idag men jag var uppe i 175 med förra bilen samma dag jag tog körkortet typ en halvtimme efter jag kört upp hehe"
Vad säger det här? Hade någon form av incident inträffat är de mycket troligt att det gått rent åt helvete för han.. och då menar jag att det att om han dessutom kört på någon annan så hade det gått ännu mer åt helvete! En kontrollerad bansträcka är ingen allmän väg, även om gemene man/ungdom verkar tro att det är så. Du har aldrig full kontroll på bilen, du kan möjligtvis ha en upplevd kontroll.. men inträffar det något är du totalt kört i farter över 150 km/h.
Ja jag vet att det inte (oftast iaf) springer ut barn på motorvägen, men det finns andra bilar där och är det en helt ren väg KAN det dyka upp föremål/djur på vägen som gör att ni själva krashar/blir fastklämda/dör. Tänk för fan på det här!!
Det som problemet är med alla jävla fartdårar är attityden... är jag helt ensam i detta schletna land om att vara 21 år och köra vettigt?? Observera att det är inte vettigt på något sätt att köra högre än skyltarna visar!

Em annan anledning till min vrede är att snart nog, så kommer ni tom höja försäkringspremierna för era mammor eftersom det i längden inte kommer hålla att köra som ni gör. Även om ni inte håller 170 varje dag, misstänker jag att det inte är några vidare lagliga körningar på de större vägarna. Men min förbannelse riktar sig även mot de som kör som idioter och har bilen försäkrad på sig själva, ni höjer premien för mig/oss som verkligen kör lagligt!!
Det handlar om omogen attityd och att man skall försöka hävda sig.. ge fan i det och liv kommer att besparas.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang