Rquired skrev:
Audi A6 över XC70 varje dag, 2.0TFSI eller ej spelar ingen roll. Men som ett ytterligare alternativ, varför inte en Bmw E61? Tex:
http://www.blocket.se/uppsala/BMW_523_T … 16&w=3Fördelar? Tja för det första så är det en perfekt kombination, inte någon sportmotor i en stor sävlig bil. Tvärt om så är hela den bilen lite sportigare inriktad än A6 Avant och en helt annan bil att köra, riktigt rolig och lockar verkligen till att köras och inte bara åka med som Audi.
Sedan så är den billigare att serva och underhålla, kamkedja, delarna är billigare än till Audi och den drar inte så mycket soppa heller. 523i är en sexa på 177hp, det vill säga en stor lugn stark sexa till du trycker på gasen och varvar lite. Sedan finns 525i på antingen 192 eller 218hp, och 530i fast den antar jag inte är intressant?
Så fördel Bmw: Får Audin att framstå som urtråkig, billigare, snålare. Ingen knepig blandning till karaktärern
Nackdel Bmw: Är den lika rymlig som Audi? Är inte säker men tror inte det, dock rymmer den barnvagn och stolar utan problem ändå. Sedan så var Bmws iDrive inte lika smidigt som Audis MMI, i alla fall inte på den tiden. Idag är den en annan sak, men så ny bil är inte intressant antar jag?
Sedan finns Mercedes E-klass, men enligt min erfaranhet köper du dig ett problem om du köper en Merca av dessa årgångarna. Varken elen eller rostskyddet var speciellt bra nämligen.