2736
Sök

Klarer ikke folk i Skåne å fjerne snø på biltakene sine?

4 682 Inlägg
21 december 2009
OverBoosted skrev:
snälla skriv på svenska ja fattar inget hmm

Seriöst yikes ? t.o.m. jag fattar norska och då e jag Finländare roll .

1 207 Inlägg
21 december 2009
Måste erkänna att även om jag kommer från norrland så fuskas det ibland. Men det beror ju helt på snön, är det pudersnö låter man det vara men är det blötsnö så borstar man bort det. Och nu när jag ändå är ärlig måste jag nog säga att det är för att jag inte vill ha en iskaka om det blir väderomställning, inte för att jag tänker på er medtrafikanter.

Slav
1 454 Inlägg
21 december 2009
Martin 9-3 skrev:
Folk är väl stressade och kommer ut till bilen i sista minuten. Då hinner de väl inte sopa av det värsta utan bara åker... Skulle inte vilja ligga bakom när lasten släpper...

När det snöar som under de senaste dagarna så får man helt enkelt sopa av och skotta runt bilarna några gånger om dagen. Finns inga ursäkter till att komma med snöig bil.

Tydligen krävs det norrlänningar för att fatta att snö även landar på bilar.

Hellre några minuter sen an att orsaka en olycka då smile men alla tänker inte så tyvärr.

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.

2 982 Inlägg
21 december 2009
med tanke på att Seth nu bevisat att det är olagligt så ser jag detta klagomål som i höjd med:
"varför kör ni snabbare än vad som är tillåtet"

217 Inlägg
21 december 2009
Trådstartare
har man snø over hele bilen er sjansen for å få is dannelser mye større.
Vis man fjerner snøen på bilen fortest mulig får man mindre is, sett av 15min på kvelden, fjern snø...kom igang 40min fortere på morgenen....ser ikke problemet....fint den dagen det løsner en stor snøbit med noe is inni, som treffer en sykkelist.....en fotgjenger, eller en hund.....neppe noe å rope hurra for

Hvorfor er normal logikk så vannskelig?vise hensyn nå som det er jul

2 182 Inlägg
21 december 2009
Nån klaga på att det kan bli reper på bilen om man borstar bort snön? Använd inte is skrapan till att borsta bort snön då wink

Finns mjuka fina bortstar som är till för det, har aldrig fått en repa på bilen för att jag borstat bort snö från bilen.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

110 Inlägg
21 december 2009
Ren och skär lathet och idioti för folk som inte tar bort snön från bilen.

lossar en stor bit snö i 90km/h och hamnar i rutan på bilen bakom så kan det bli väldigt stora skador om inte annat.

Gorg-o-holic...

5 198 Inlägg
21 december 2009
Niklas1987 skrev:
Nån klaga på att det kan bli reper på bilen om man borstar bort snön? Använd inte is skrapan till att borsta bort snön då wink

Finns mjuka fina bortstar som är till för det, har aldrig fått en repa på bilen för att jag borstat bort snö från bilen.

kanske använde piazava.. men seriöst,, varför ha bilen ute överhuvudtaget om man är rädd för repor av snösopen. .man får mer repor av tvättsvampen

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
21 december 2009
Jag tar den värsta snön från min bil... och det är bara för min egen skull dock tongue

1: jag vill inte att det trillar ner snö när jag bromsar.
2:vill inte att polisen ska uppmärksamma mig, har inget att dölja men tycker det är jobbigt och drar ut på tiden...
3: vill inte ha stora isbitar som kan lossna och skada lacken.
4. vill att min fina bil ska synas och inte köra runt i en snöhög.
5: jag är sysselsatt medan bilen varmkörs.

Därför tar jag bort den värsta snön.
Senast redigerat av AcesHigh666 (21 december 2009)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

8 907 Inlägg
21 december 2009
Har varken isskrapa eller borste i bilen, jag låter snön ligga kvar det få gånger jag har snö på taket.

Fotograf på tierpidag.se

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
21 december 2009
Handlar det om stora mängder så åker oftast sopen fram, annars låter jag snön ligga kvar.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

5 198 Inlägg
21 december 2009
Hamilton skrev:
Har varken isskrapa eller borste i bilen, jag låter snön ligga kvar det få gånger jag har snö på taket.

Hur gör du om bilen står ute och rutorna blir isig ? gör en liten glugg och kör ?

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
21 december 2009
gamlingen skrev:
Hamilton skrev:

Hur gör du om bilen står ute och rutorna blir isig ? gör en liten glugg och kör ?

Du skulle bara veta vad man ser ibland! lol

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

8 907 Inlägg
21 december 2009
gamlingen skrev:
Hamilton skrev:

Jag sätter på defrosten och efter 10min har jag en helt isfri bil, är oftast rent efter bara 5min..
Evt snö "fäster" inte på lacken så den åker av lätt.
Senast redigerat av Hamilton (21 december 2009)

Fotograf på tierpidag.se

5 198 Inlägg
21 december 2009
AcesHigh666 skrev:
gamlingen skrev:
Hamilton skrev:

Du skulle bara veta vad man ser ibland! lol

ja eller inte ser..

5 198 Inlägg
21 december 2009
Hamilton skrev:
gamlingen skrev:
Hamilton skrev:

Jag sätter på defrosten och efter 10min har jag en helt isfri bil, är oftast rent efter bara 5min..
Evt snö "fäster" inte på lacken så den åker av lätt.

Sån bil hade jag på ett jobb  defroster slingor fram,,,, helbekvämt

DFFL
9 020 Inlägg
21 december 2009
Jag är alltid sen till jobb, orkar inte stå och pula med snön halv sex på morgonen och komma ännu senare då.
Borstar av det värsta på rutorna och sen är det full värme...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

7 100 Inlägg
21 december 2009
jag sopar alltid taket.man vet själv hur irreterad man blir när folk inte har gjort.farligt att inte göra de.

till er som inte gör de:hamnar jag bakom er så kör jag in i baken på er så snön ramlar av!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

DFFL
9 020 Inlägg
21 december 2009
bmx skrev:
...
till er som inte gör de:hamnar jag bakom er så kör jag in i baken på er så snön ramlar av!

Ja, det låter ju rättvist...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

7 100 Inlägg
21 december 2009
FireTraXX skrev:
bmx skrev:
...

Ja, det låter ju rättvist...

så bara för att ni är försenad så skiter ni i alla andra.skit i dom som kör åt helvete pga av eran snö på taket,huvudaken ni kommer till jobbet roll

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Sök