Påkörd bakifrån =/ Blir bilen inlöst?

KuRtaN_Audi
21 december 2009 · 21 Inlägg

Hej!

Fick i morse en trevlig födelsedagspresent, nämligen en skoda fabia i röven i en bra fart.
Som tur var satt jag lutad mot nackskyddet och fegsnöret på såklart så jag klarade mig utan skador.
Nu undrar jag om min bil kommer bli inlöst?
Balken på höger sida om reservhjulsbaljan är skev åt lite olika håll, höger bakskärm är skrot, höger baklampa, bagagelucka, spoiler.
Bilen är en Audi A4 2.8 Quattro -95
Misstänker att dom löser in den i och med bakskärmen och framförallt att balken är sne...

MVH / / Matte

OverBoosted AUTOBAHNRASER
21 december 2009 · 3 804 Inlägg

Ja det blir den om du har försäkring osv. Lär förmodligen kosta mer än bilens värde att reprera den på märkes verkstad vitt och då löser hellre f-bolaget in den eller så får du ha kvar den och få en summa att försöka laga den själv med.


Bmw osv..
gamlingen
21 december 2009 · 5 198 Inlägg

Fråga FB inen här vet hur bilen ser ut.

Rock-Star
21 december 2009 · 2 982 Inlägg

posta en bild?

gamlingen
21 december 2009 · 5 198 Inlägg

OverBoosted skrev:
Ja det blir den om du har försäkring osv. Lär förmodligen kosta mer än bilens värde att reprera den på märkes verkstad vitt och då löser hellre f-bolaget in den eller så får du ha kvar den och få en summa att försöka laga den själv med.

det blir inte hans försäkring. .det blir motpartens försäkring det går på.

OverBoosted AUTOBAHNRASER
21 december 2009 · 3 804 Inlägg

gamlingen skrev:

OverBoosted skrev:
Ja det blir den om du har försäkring osv. Lär förmodligen kosta mer än bilens värde att reprera den på märkes verkstad vitt och då löser hellre f-bolaget in den eller så får du ha kvar den och få en summa att försöka laga den själv med.

det blir inte hans försäkring. .det blir motpartens försäkring det går på.

Det blir hans om han inte har försäkring eller dylikt. Men ja du har rätt det ska gå på motpartens. Men alltid en fördel att va försäkrad själv wink


Bmw osv..
Fellow
21 december 2009 · 1 581 Inlägg

KuRtaN_Audi skrev:
Hej!
Som tur var satt jag lutad mot nackskyddet och fegsnöret på såklart så jag klarade mig utan skador.
MVH / / Matte

Du har varit på akuten va? Skulle INTE räkna med att allt är bra. Jag smällde in i ett berg fullt beredd i 50km/h och jag har whiplashskada nu hade inga större besvär de första månaden men sen började jag få muskelvärk som jag trodde var pga jobbet.

Nu över 1 år senare är sjukskriven från jobbet och har ännu mer besvär och kökar inflammatoriska och smärtstillande dagarna i ända och det hjälper ändå inte fullt ut.
Så gå för guds skull till akuten eller läkare och få dig undersökt och röntgad annars om du får problem kan du glömma ersättning och hjälp.

Senast redigerat av Fellow (21 december 2009)

gamlingen
21 december 2009 · 5 198 Inlägg

man ska alltid undersöka sej när man smällt oavsett om man har ont eller inte.

KuRtaN_Audi
21 december 2009 · 21 Inlägg

Har vart på akuten och fått det dokumenterat, känner dock ingenting i nuläget men som sagt man vet ju aldrig. Har kass rygg och nacke sedan innan dessutom.
Men satt tryckt mot sätet då det small och nackskyddet är väl inställt för mig.
Självklart var bilen försäkrad, har Redo Försäkringar som försäkringsbolag. Men eftersom jag blev påkörd bakifrån är det den andra parten som är vållande.
Har tyvärr inga bilder på det, men det är ett litet  veck på hö bakskärm, reservhjulsbaljan är helt knycklig och balken på höger sida av den. Spoilern bak sitter typ under bilen, bagageluckan är skev och intryckt.
Baklampan är helt krossad och intryckt.
Himla synd är det iaf, gillade ju den bilen. Typiskt att det händer idag då det äntligen är redigt med snö vilket inte är tråkigt om man gillar att KÖRA quattro wink Men som sagt en fin födelsedagspresent :S

mellowd Drop Shop
21 december 2009 · 926 Inlägg

du har alltid sista ordet. ta inte deras skambud.

KuRtaN_Audi
21 december 2009 · 21 Inlägg

Har bara hört folk som blivigt väldigt nöjda när dom fått bilen inlösta, men visst jag har ju kolla på ett ungefär vad bilen är värd och jag vet vad jag betalade för den.. Sen plockas ju givetvis devil eyes, grill, stereo och liknande ur bilen isf.

hinowa
21 december 2009 · 626 Inlägg

KuRtaN_Audi skrev:
Har bara hört folk som blivigt väldigt nöjda när dom fått bilen inlösta, men visst jag har ju kolla på ett ungefär vad bilen är värd och jag vet vad jag betalade för den.. Sen plockas ju givetvis devil eyes, grill, stereo och liknande ur bilen isf.

Får man plocka dän såna saker dom devil eyes och det du nämnde? tongue

för att bli gammal och vis, måste man vara ung och galen!
Fellow
21 december 2009 · 1 581 Inlägg

Såvitt jag vet så ska man ersätta med orginaldelarna om man plockar bort saker från bilen.

enpatte
21 december 2009 · 498 Inlägg

hinowa skrev:

KuRtaN_Audi skrev:
Har bara hört folk som blivigt väldigt nöjda när dom fått bilen inlösta, men visst jag har ju kolla på ett ungefär vad bilen är värd och jag vet vad jag betalade för den.. Sen plockas ju givetvis devil eyes, grill, stereo och liknande ur bilen isf.

Får man plocka dän såna saker dom devil eyes och det du nämnde? tongue

Han lär knappast få extra betalt för dem så det borde inte vara några problem.
Dock kan det ju vara bra att montera tillbaka original.

koka
21 december 2009 · 629 Inlägg

skicka ner motorn och drivlina till mig annars big_smile

Blev också påkörd bak ifrån för 2veckor sedan dock hann hon bara precis släppa på koppling så hon hoppade in i röven på mig..

Volvo V50 1.6 DRIVe "Blöj x-pressen" (2010)
Frostfjord Ljudbyggare
21 december 2009 · 170 Inlägg

En bil blir försäkrad i originalskick. Dvs, i det skick du köpte den i. Allt som du själv monterar in i efterhand kan täckas till en viss del av FB (Brukar vara tillbehör upp till 10 000:-). Har du mer grejer på endå, brukar man kunna komma överens att du får ta de delarna om du monterar på de "orginala" delarna

Mitsubishi Galant "Junior" (2001)
Opel Omega (B) "Oscar" (2002)
Rquired Allmänt envis
21 december 2009 · 12 512 Inlägg

Är inte bakskärmarna en del av karossen på A4? Brukar innebära "en del" besvär att byta denna har jag för mig. Delen måste skäras bort och en ny motsvarande del monteras det, plus lackkostnader.

Sedan baklucka, spoiler, lysen, "det" som kan vara snett under. Det är oftast betydligt mer än vad man tror, skulle faktiskt gissa på att de löser in bilen tyvärr smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
expect1991
21 december 2009 · 1 814 Inlägg

Min gissning är att bilen blir inlöst, men lägg upp en bild så kan vi veta säkert.

MeloveGolf Vw trimmare
21 december 2009 · 2 995 Inlägg

låter som den är ramsne och då är det till 99% inlösen..

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Ellertz Norrlänning
23 december 2009 · 1 453 Inlägg

Kolla min gamla S6 under mina gamla bilar och jämför.. Mina skador skulle gått på 40K + moms alltså 50 papp att fixa. Knacka plåt verkar vara sjukt dyrt

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang