Garaget v8.0 - Anmäl buggar här tack

maco
14 januari 2010 · 1 207 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/39283/837619_djtxbc.jpg

Detta är en skärmdump på buggen jag nämnde tidigare. Det kommer ibland när man trycker på "Foruminlägg:" i profilen. Lösningen är dock att bara trycka på Uppdatera (F5).

Senast redigerat av maco (14 januari 2010)

Bjare
14 januari 2010 · 945 Inlägg

maco skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive … djtxbc.jpg

Detta är en skärmdump på buggen jag nämnde tidigare. Det kommer ibland när man trycker på "Foruminlägg:" i profilen. Lösningen är dock att bara trycka på Uppdatera (F5).

Har hänt mig nu i över tre veckor. Inträffar emellanåt men löser sig när man uppdaterar. Värdelöst!

Volkswagen Passat 1.8t "Höghus-edition" (2000)
chrizz Administratör
14 januari 2010 · 11 783 Inlägg

maco skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive … djtxbc.jpg

Detta är en skärmdump på buggen jag nämnde tidigare. Det kommer ibland när man trycker på "Foruminlägg:" i profilen. Lösningen är dock att bara trycka på Uppdatera (F5).

Orsaken är en i mina ögon inte helt lämplig design i forumet (punBB) som gör att det på forum med mycket sökningar kan inträffa att sökningarnas id-nummer krockar med varandra när det sparas till sökcachen. När du uppdaterar sidan så görs sökningen om och du får ett nytt ID-nummer. Det ska mycket till att det nummer du får krockar två gånger på rad med redan befintligt, varför det oftast fungerar att helt enkelt uppdatera sidan.

Jag har kodat om det nu så att det inte kan inträffa igen.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
MeloveGolf Vw trimmare
14 januari 2010 · 2 995 Inlägg

MeloveGolf skrev:
chrizz om man kollar på statistik rutan så säger den:

Kommentarer: 2 147 483 647

2,1 miljarder känns lite väl mycket eller? 147 miljoner också.

upp roll

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Mr_Lightning I bleed Ford blue
14 januari 2010 · 221 Inlägg

Saknar bilder på mina annonser !

Mvh Anders

Senast redigerat av chrizz (14 januari 2010)

I dont need sex, the goverment fucks me every day !
Ford SVT F-150 Lightning "Rödis" (2000)
Ford Kuga (2011)
chrizz Administratör
14 januari 2010 · 11 783 Inlägg

Mr_Lightning skrev:
Saknar bilder på mina annonser !

Mvh Anders

Maila mig på support@garaget.org så hjälper jag dig den vägen

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
PRYL
18 januari 2010 · 19 Inlägg

Kan inte ändra annonser som har nekats pga länkning på bild i annonsen, får meddelande att jag inte har behörighet trots att jag är inloggad med samma användare som jag gjorde annonsen med. Har samma sak på fyra annonser som ni nekat pga länkning till bild på varan.

Ni borde tänka över att ni tar betalt för bilder innan folk hittar till era annonser via garaget. Jag tänkte ge garaget en chans och försöka sälja lite prylar här trots att det tidigare inte varit bra respons på annonser via garaget. Dumt att förbjuda länkning till en bild som jag har på en egen server, jag förtår dock att ni kan ta beltalt för bilder som laddas upp till Er server för ni står då för bandbredd och lagringsutrymme. Blir Blocket istället då de har ett pris som matchar den tjänst som erbjuds bättre.

Lägre än Glocalnet
Nissan GT-R "Black edition" (2012)
Nissan Skyline R33 GTR "Deep Marine Blue" (1995)
chrizz Administratör
18 januari 2010 · 11 783 Inlägg

PRYL skrev:
Kan inte ändra annonser som har nekats pga länkning på bild i annonsen, får meddelande att jag inte har behörighet trots att jag är inloggad med samma användare som jag gjorde annonsen med. Har samma sak på fyra annonser som ni nekat pga länkning till bild på varan.

Ni borde tänka över att ni tar betalt för bilder innan folk hittar till era annonser via garaget. Jag tänkte ge garaget en chans och försöka sälja lite prylar här trots att det tidigare inte varit bra respons på annonser via garaget. Dumt att förbjuda länkning till en bild som jag har på en egen server, jag förtår dock att ni kan ta beltalt för bilder som laddas upp till Er server för ni står då för bandbredd och lagringsutrymme. Blir Blocket istället då de har ett pris som matchar den tjänst som erbjuds bättre.

Buggen är fixad. Tack för att du påpekat problemet.

För övrigt så är prylannonssidan här helt ny, och den har många fördelar jämfört med det gamla annonssystemet då annoserna är direkt kopplade till användarna t.ex.

Prylannonserna här avser för övrigt inte att konkurrera med Blocket.se, utan tanken är att den ska vara en bra och enkel tjänst där Garagets medlemmar lätt kan hitta köpare och säljare till delar och tillbehör av den typ  som intresserar just Garagets medlemmar. Betaltjänsten avser inte någon slags kostnad för bilderna, bandbredd eller liknande. Den ger heller inga intäkter som är värda att ens diskutera, utan det ger de som vill möjligheten att exponera sin annons tydligare, möjligheten att utmärka sig lite i mängden för en låg kostnad. Annonsören måste "offra" något för att få den här fördelen, annars blir det inte en fördel längre, utan alla är "en i mängden". I detta fall är kostnaden en tjugolapp...

Lycka till med försäljningen på Blocket.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
PRYL
18 januari 2010 · 19 Inlägg

Tackar för att du fixade det. Det fungerar bra att komma åt annonserna nu.

Lägre än Glocalnet
Nissan GT-R "Black edition" (2012)
Nissan Skyline R33 GTR "Deep Marine Blue" (1995)
Cruel
20 januari 2010 ·

Garaget.org Bannerns länk är inte centrerad i Texten "Garaget.org" går för mycket till vänster.

dejsel
20 januari 2010 · 33 Inlägg

jag har gjort ett blogginlägg på min blogg men det står "Blogginlägg: 0" på min sida, och en kompis till mig har iallafall 2 vänner men på hans sida står det "Vänner: 0"?

EDIT: nu står det att jag har 2 st efter att jag skrev ett till, men min kompis har fortfarande 0 vänner fast än han har 2. kanske löser sig om han får en till vän eller nåt?

Senast redigerat av dejsel (20 januari 2010)

Brinka Meus ipsius Deus sum
22 januari 2010 · 636 Inlägg

Svara-knappen under inkomna kommentarer har slutat fungera. Kör Firefox 3.5.

Juvakka
22 januari 2010 · 1 697 Inlägg

Brinka skrev:
Svara-knappen under inkomna kommentarer har slutat fungera. Kör Firefox 3.5.

händer mig oxå ibland, men väntar man lite börjar det funka igen (även gästbok). Kör oxå Firefox 3.5.

Saab 900 "T16" (1992)
Brinka Meus ipsius Deus sum
22 januari 2010 · 636 Inlägg

Juvakka skrev:

Brinka skrev:
Svara-knappen under inkomna kommentarer har slutat fungera. Kör Firefox 3.5.

händer mig oxå ibland, men väntar man lite börjar det funka igen (även gästbok). Kör oxå Firefox 3.5.

Har du även problem att klicka upp större versioner av bilder? Jag får en liten vit ruta bara, sen händer inget mer..
Firefox version 3.5.7 (kollade efter)

Senast redigerat av Brinka (22 januari 2010)

Juvakka
22 januari 2010 · 1 697 Inlägg

Brinka skrev:

Juvakka skrev:

Brinka skrev:
Svara-knappen under inkomna kommentarer har slutat fungera. Kör Firefox 3.5.

händer mig oxå ibland, men väntar man lite börjar det funka igen (även gästbok). Kör oxå Firefox 3.5.

Har du även problem att klicka upp större versioner av bilder? Jag får en liten vit ruta bara, sen händer inget mer..
Firefox version 3.5.7 (kollade efter)

Nej, det har jag inte haft problem med. Vet dock bara att det jag har är firefox version 3.5.nånting.

Saab 900 "T16" (1992)
maco
24 januari 2010 · 1 207 Inlägg

MeloveGolf skrev:
chrizz om man kollar på statistik rutan så säger den:

Kommentarer: 2 147 483 647

2,1 miljarder känns lite väl mycket eller? 147 miljoner också.

Detta nummer beror på något fel på räknesystemet.
Minns att powerbits hade något problem med detta under den tid jag var modd där. Det har något med att i 32bitarssystemen att göra.

Finns de som tror att just detta problem kommer att orsaka stora problem år 2038, läs mer här: http://darkmoon.pointblog.se/AAr-2038-r … rasch.html

Xtravagant 1337
1 februari 2010 · 1 343 Inlägg

Informationsmeddelanden ändrar mottagande datum konstant.
det går inte att se när det togs emot då det ändrar sig till tiden då sidan visas..

I'm not a fighter, I'm a lover!
Mazda MX5 "NjoyDesign" (1991)
Wigren Bilvårdstekniker
2 februari 2010 · 9 Inlägg

vet inte om detta är en bugg eller inte, men söker man på saab 9-5 i relevans så kommer bara saab 9-5 upp, men går man efter betyg kommer även saab 9-3 med vilket gör listan hemskt lång och oprecis. Testade om detta även hände mellan volvo 240 - volvo 740 men då var allt som det ska.

The one who has gone too far is the only one who knows how far you can go
EFriberg wescrape
3 februari 2010 · 150 Inlägg

Har bara en liten fråga, vet inte om det är en bugg! Men när man är hetast på garaget och slutar som 1:a men, sen registreras man som 3:a? Uppskattar svar smile

Mvh Eddie Friberg | wescrape
http://www.garaget.org/EFriberg
BMW E30 320 Touring "Emily"
chrizz Administratör
3 februari 2010 · 11 783 Inlägg

"Hetast just nu" innebär inte "Flest besökare just nu", även om man kanske kan tro det...

Bilarna på framsidan kan ha fler besökare, men de utesluts från hetast just nu ett tag efter att de hamnat på framsidan.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang