Protestera mot Saabs nerläggning vid Riksdagshuset

lingua
19 augusti 2011 · 2 271 Inlägg

Ser ingen anledning av att sitta tjabbla om 9-5:an är bra eller inte och definiera SAAB därefter?
Intressanta är "OM" Saab överlever är hur modellerna på egna ben utan GM blir och inte dom existerande
konstruerande under GM. Bara en tanke.

Senast redigerat av lingua (19 augusti 2011)

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
lingua
19 augusti 2011 · 2 271 Inlägg

TubRolf skrev:
Att saab fortfarande finns.. lägg ner skiten. Är väl ingen som kommer ha förtroende för dom något mer?

Gå och trolla på nåt annat forum om du inte vill delge sakligt diskussionsunderlag?hmm

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
TubRolf Avstängd
19 augusti 2011 · 44 Inlägg

lingua skrev:

TubRolf skrev:
Att saab fortfarande finns.. lägg ner skiten. Är väl ingen som kommer ha förtroende för dom något mer?

Gå och trolla på nåt annat forum om du inte vill delge sakligt diskussionsunderlag?hmm

Trolla? Säger bara vad jag tycker, att det inte redan är nedlagt är för mig totalt oförståligt.

Rquired Allmänt envis
19 augusti 2011 · 12 512 Inlägg

lingua skrev:
Ser ingen anledning av att sitta tjabbla om 9-5:an är bra eller inte och definiera SAAB därefter?
Intressanta är "OM" Saab överlever är hur modellerna på egna ben utan GM blir och inte dom existerande
konstruerande under GM. Bara en tanke.

Jag tror det är till nytta, och anledningen är att oavsett vad Saab eventuellt blir i framtiden så måste de av både ekonomiska och praktiska skäl leva på GM-modellerna ett tag. Om Saab överlever länge nog för en produktionsstart och en expansion till Kina, är 9-5 plötsligt en väldigt viktig modell för Saab.

Ingen, eller åtminstone inte jag, diskuterar 9-5 för att försöka hänga dess framgång (Eller brist på denna) på Saab´s axlar utan för enbart för att modellen (Tillsammans med övriga modeller) är nästa steg. Får Saab igång produktionen och kommer över sina ekonomiska problem, så står Saab inför problemet att göra sina modeller tillräckligt attraktiva på marknaden för att sälja i sådan omfattning att företaget går med vinst. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Muttley
19 augusti 2011 ·

lingua skrev:

TubRolf skrev:
Att saab fortfarande finns.. lägg ner skiten. Är väl ingen som kommer ha förtroende för dom något mer?

Gå och trolla på nåt annat forum om du inte vill delge sakligt diskussionsunderlag?hmm

Men huvudsakliga ämnet försvann sjukt långt innan. Nu diskuterar folk bara EN bil. De är ett helt företag de handlar om. Vilket aldrig kommer att bli bra. Så känns som om de inte kommer något nytt så är de inte värt att skriva något alls.

lingua
19 augusti 2011 · 2 271 Inlägg

Rquired skrev:

lingua skrev:
Ser ingen anledning av att sitta tjabbla om 9-5:an är bra eller inte och definiera SAAB därefter?
Intressanta är "OM" Saab överlever är hur modellerna på egna ben utan GM blir och inte dom existerande
konstruerande under GM. Bara en tanke.

Jag tror det är till nytta, och anledningen är att oavsett vad Saab eventuellt blir i framtiden så måste de av både ekonomiska och praktiska skäl leva på GM-modellerna ett tag. Om Saab överlever länge nog för en produktionsstart och en expansion till Kina, är 9-5 plötsligt en väldigt viktig modell för Saab.

Ingen, eller åtminstone inte jag, diskuterar 9-5 för att försöka hänga dess framgång (Eller brist på denna) på Saab´s axlar utan för enbart för att modellen (Tillsammans med övriga modeller) är nästa steg. Får Saab igång produktionen och kommer över sina ekonomiska problem, så står Saab inför problemet att göra sina modeller tillräckligt attraktiva på marknaden för att sälja i sådan omfattning att företaget går med vinst. smile

Absolut! Det håller jag med om! I frågan om överlevnad! Men det är också allt.

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang